موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

انتقال پول به ترکیه

برای دریافت خدمات حواله ارز یا انتقال پول به ترکیه با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

فرم مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، کافیست نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس خود را نوشته تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهند.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داد
راه های ارتباطی با ما

چرا ارسال پول به ترکیه با آرال گام؟

انتقال از درگاه‌های امن

دریافت کمترین کارمزد

کل فرایند به صورت غیر حضوری

آرال گام با استفاده از ارتباطات امن خود در ایران و همچنین بانک‌ها و صرافی‌های مطمئن در ترکیه، می‌تواند شما را در مسیر انتقال امنِ پول به ترکیه کمک کنند. مشاوران حقوقی و مالی آرال‌گام قبل از اقدام برای انتقال پول به ترکیه با بررسی نیاز شما از انتقال پول، بهترین روش و صرافی ممکن را به شما معرفی خواهند کرد

انتقال پول توسط صرافی‌های ایرانی در ترکیه
سوئیفت چیست

 

انتقال پول از ایران به ترکیه چگونه انجام می‌شود؟ کارمزد و سقف انتقال پول از ایران به ترکیه چقدر است؟ نحوه انجام و دریافت خدمات ارزی چگونه است؟ حواله پول از ایران به ترکیه را از طریق بانک انجام دهیم یا از طریق صرافی؟

برای دریافت خدمات حواله ارز یا انتقال پول به ترکیه با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

حواله پول به ترکیه

  شیوه مرسوم در تمام دنیا برای انتقال پول به هر نقطه از جهان استفاده از حواله سوئیفت است. انتقال پول به ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما در هر نقطه از جهان باشید، که تحت تحریم‌های بانکی بین‌المللی نباشد، خواهید توانست با حواله سوئیفت، وجه مورد نظر خود را به حساب دلخواه خود در نقاط دیگر جهان واریز کنید.

روش انتقال پول از ایران به ترکیه
استفاده از حواله سوئیفت برای حواله پول

  اما شرایط برای ایرانی‌ها و یا به طور کلی برای انتقال پول از ایران به کشور دیگر، به دلیلی که فوقا ذکر شد، کمی پیچیده‌تر است؛ زیرا گزینه حواله سوئیفت عملا در دسترس نیست و برای انتقال پول باید متوسل به روش‌های دیگری شد. عمده‌ترین روش‌هایی که تا کنون مورد استفاده ایرانی‌ها بوده است، استفاده از خدمات یک صرافی مطمئن یا استفاده از رمزارزها با استفاده از انتقال از طریق کیف پول‌های دیجیتالی بوده است.

انتقال وجه مورد نظر شما به ترکیه با آرال‌گام

آرال گام با استفاده از ارتباطات امن خود در ایران و همچنین بانک‌ها و صرافی‌های مطمئن در ترکیه، می‌تواند شما را در مسیر انتقال امنِ پول به ترکیه کمک کنند. مشاوران حقوقی و مالی آرال‌گام قبل از اقدام برای انتقال پول به ترکیه با بررسی نیاز شما از انتقال پول، بهترین روش و صرافی ممکن را به شما معرفی خواهند کرد.

بعد از انعقاد قرارداد حقوقی، وجه مورد در نظر شما حداکثر تا 24 ساعت به حساب دلخواه در ترکیه واریز می‌شود. در صورتی هم که قصد داشته باشید از طریق مجاری بانکی بین‌المللی به مقصد دیگری از جهان پول واریز کنید، صرافی‌های همکار ما در ترکیه این کار را برای شما بسته به کشور مقصد در طی کمترین زمان ممکن (معمولا حداکثر تا یک هفته) انجام می‌دهند.

مقاله پیشنهادی: توصیه می‌شود که مقاله صرافی‌های ایرانی در ترکیه  را مطالعه کنید.

مراحل انتقال ارز از طریق صرافی

اگر اولین بار است که قصد دارید از صرافی پول انتقال دهید باید در سیستم صرافی مورد نظر اطلاعات حساب خود را ثبت کنید برای این کار نیاز است که مدارک و اطلاعات زیر را داشته باشید:

  • کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی
  • آدرس محل سکونت

معمولا اگر اطلاعات حساب شما با کارت ملی یکی باشد مشکلی از بابت ثبت اکانت در صرافی نخواهید داشت.

:در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید

  • ابتدا باید قیمت ارز مورد نظرتان را به نرخ روز استعلام کنید
  • سپس اطلاعاتی از جمله شماره حساب مقصد، نام و نام خانوادگی صاحب حساب را به صرافی ارائه کنید
  • بعد از آن باید مبلغ را به همراه کارمزد انتقال پول پرداخت کنید
  • پس از پرداخت پول حتما از صرافی رسید دریافت کنید

لازم به ذکر است با انتخاب خدمات آرال‌گام برای انتقال حواله، کارشناسان ما تمامی این مراحل را برای شما انجام خواهند داد.

قبل از انتقال پول به نکات زیر دقت کنید

  • بررسی نرخ ارز

نرخ ارز خارجی می تواند بر میزان دریافتی دریافت کننده شما تأثیر بگذارد. بایستی متذکر شد که به طور منظم نرخ ارز مورد نظر خود را بررسی  کنید تا بتوانید بهترین روز و فرصت مناسب را برای ارسال بیابید.

  • مدرک شناسایی

مدارک شناسایی ممکن است هنگام ثبت نام از شما تقاضا شود.  برای این کار یک مدرک شناسایی عکس‌دار دولتی ،بسته به کشوری که از آن اقدام به ارسال حواله می‌کنید در دست داشته باشید. این مدرک شناسایی می‌تواند گذرنامه، کارت شناسایی ملی، کارت تامین اجتماعی یا گواهینامه رانندگی باشد.

  • مشخصات صاحب حساب مقصد

نام گیرنده به همراه آدرس محل سکونت و شماره تلفن گیرنده به صورت دقیق همانطور که در اسناد قانونی آن‌ها آورده شده است در اختیار داشته باشید.

  • بانک مقصد

اگر مستقیماً پول را به حساب بانکی ارسال می کنید، مشخصات بانک گیرنده (نام بانک، شعبه و شماره حساب) را به همراه  داشته باشید.

بعد از انتقال پول

بر تراکنش خود نظارت کنید. پس از ارسال پول حتما یک کپی از شماره تراکنش یا شماره مرجع را برای رهگیری‌های بعدی تهیه کنید؛ با در دست داشتن اطلاعات شماره تراکنش نه تنها امکان استعلام وضعیت انتقال پول به مقصد مورد نظرتان در ترکیه به راحتی امکان پذیر خواهد بود؛ بلکه با داشتن شماره تراکنش و کد پیگیری می توان برای حل و فصل اختلافات احتمالی استفاده کرد.

در ادامه مطلب با دانستنی‌های مفید در رابطه با انتقال پول در سراسر جهان و ترکیه آشنا می‌شوید.

هزینه انتقال پول به ترکیه از ایران

 همانطور که تا کنون اشاره شد، راه حل مرسوم ایرانی‌ها برای حواله ارزی به ترکیه استفاده از صرافی‌ها است. کارمزدی که هر کدام از صرافی‌ها برای انتقال وجه شما دریافت می‌کنند بسته به عواملی مانند نرخ خود صرافی، مبلغ مورد نظر شما برای انتقال و مدت زمان انتقال پول به ترکیه متفاوت است.

آرال‌گام به دلیل همکاری نزدیک و بلندمدت با صرافی‌های معتمد خود در ایران و ترکیه، دریافت منصفانه‌ترین کارمزد انتقال پول را برای مشتریان خود تضمین می‌کند. حواله‌های شما به مقصد ترکیه در کمتر از 24 ساعت و به نقاط دیگر دنیا در 10 روز کاری انجام می‌شود.

حواله ارز از ایران به ترکیه
مبادلات مالی بین ایران و ترکیه

حواله پول به ترکیه با کدام ارزها انجام می‌شود

محبوب‌ترین ارزها برای ایرانی‌ها جهت حواله به ترکیه دلار، لیر و یورو هستند. انتخاب هر کدام از این ارزها بسته به نیاز افراد صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال ممکن است بعضی از دانشگاه‌های ترکیه تنها ارز یورو را برای دریافت شهریه بپذیرند، ممکن است برای خرید خاصی مانند ملک نیاز به انتقال دلار داشته باشیم و یا این که تنها برای سفری چند روزه انتقال لیر نیازهای ما را برطرف کند. این مثال‌ها بسیاری از نیازهای دیگر ما را مجبور به انتخاب خاصی می‌کند.

خبر خوب آن که با استفاده از خدمات آرال‌گام در زمینه انتقال پول، این امکان را خواهید داشت که با پرداخت ارز در دسترس و دلخواه در ایران (مانند ریال) پول خود را در قالب ارز مورد نیاز خود در ترکیه دریافت کنید. به عنوان مثال با پرداخت ریال در ایران انتخاب می‌کنید که حساب مقصد شما در ترکیه، یورو دریافت کند.

انتخاب ارز مورد نظر برای حواله به ترکیه:

واریز ریال و دریافت لیر در ترکیه
واریز ریال و دریافت ارز مورد نظر در ترکیه

دلایل رایج برای انتقال پول از ایران به ترکیه چیست؟

کسانی که پول به ترکیه می فرستند دلایل زیادی دارند. دلایل به اندازه تعداد تراکنش‌های پردازش شده در یک دوره خاص متفاوت است.

  • حمایت خانواده
  • خرید کالا و خدمات
  • خرید ملک
  • سرمایه گذاری و پس انداز

نکاتی که باید پس از انتخاب روش انتقال پول از ایران به ترکیه بدانید

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین روش برای انتقال پول از ایران به ترکیه، آخرین چیزی که می خواهید این است که انتقال شما کنسل شود یا فرصت‌های از دست رفته شما ایجاد شود. این می تواند از طرف ارائه دهنده یا از طرف گیرنده تراکنش باشد. هنگام انتقال حواله به ترکیه، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • مالیات بر درآمد شخصی – ساکنان ترکیه بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات می شوند، اما افراد غیر مقیم فقط بر درآمد حاصل از ترکیه مشمول مالیات می شوند. بنابراین، حواله از خارج به منزله درآمدی برای گیرنده نیست، بنابراین مشمول مالیات نمی شود.
  • عفو مالیاتی برای بازگرداندن دارایی‌های خارجی – برای ساکنان ترکیه که می خواهند دارایی‌های خارجی خود را اعم از دارایی مادی یا مالی به همراه داشته باشند، حداقل بار مالیاتی وجود دارد. عفو مالیاتی 1% ارزش دارایی های برگشتی تعیین شده است. برای برخورداری از عفو باید ظرف 3 ماه از تاریخ اعلام، دارایی‌ها به کشور بازگردانده شده باشند.
  • عملکرد ارزی – لیر ترکیه تحت تدابیر تثبیت کننده دولت قرار گرفته است. از نظر عملکرد در برابر سایر ارزها، رکورد آن کمی متزلزل بوده است. از آنجایی که تحریم‌های بین‌المللی چندان دور از رادار نیستند، مهم است که عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی‌شده آن را در نظر بگیرید تا به شما در زمان‌بندی ارسال حواله‌هایتان کمک کند.

انتخاب مناسب روش انتقال پول از ایران به ترکیه هنگام انتقال حواله بسیار مهم است. به هر طریق ممکن، باید ارائه دهندگانی را انتخاب کنید که کارمزدهای انتقال کمتر، نرخ ارز مطلوب، تحویل به موقع و سایر عوامل مورد بحث در راهنما را تضمین می کنند.

چرا از سرویس‌های ارسال حواله برای انتقال پول استفاده کنیم؟

اگر در کشوری غیر از ایران هستید، بهترین راه برای انتقال پول استفاده از سرویس‌های حواله است. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

انتقال سریعتر

حداکثر 3 روز طول می کشد تا ارائه دهندگان خدمات انتقال پول وجه را به گیرنده تحویل دهند. اگر فرستنده هزینه انتقال را از طریق کارت‌های اعتباری/دبیت پرداخت کند و تحویل نقدی را به عنوان گزینه پرداخت انتخاب کند، انتقال ظرف چند دقیقه پردازش می شود.

سهولت ثبت نام

باز کردن حساب خدمات انتقال پول و فرآیند تأیید بعدی کمتر از دو ساعت طول می کشد. هیچ یک از تأییدها به معنای انتقال سریعتر نیست.

سود پایین نرخ ارز

وقتی ارز میزبان خود را با لیر ترکیه مبادله می کنید چقدر به دست می آورید بستگی به حاشیه نرخ مبادله ای دارد که ارائه دهنده هزینه می کند. بانک ها تا 5 درصد حاشیه سود دریافت می کنند، بسیار بیشتر از هزینه 0.5-3 درصدی ارائه دهندگان انتقال پول.

هزینه انتقال پایین

در مقایسه با بانک‌هایی که ممکن است تا 40 دلار برای انتقال به ترکیه هزینه کنند، ارائه دهندگان انتقال پول ممکن است تنها 10٪ از هزینه‌های بانکی را برای همان انتقال دریافت کنند. برخی از ارائه دهندگان مانند TransferWise تمام هزینه های انتقال از جمله هزینه روش‌های پرداخت را در یک قیمت برای سهولت تراکنش ها ترکیب می کنند.

پشتیبانی چند ارزی

اپراتورهای انتقال پول از انتقال وجه از بیش از 200 کشور به بیش از 60 ارز پشتیبانی می کنند.

امنیت

جرایم سایبری به یکی از بالاترین خطرات در عملیات انتقال پول تبدیل شده است. برای محافظت از مشتریان خود، ارائه دهندگان انتقال پول تدابیر امنیتی در سطح صنعتی مانند لایه سوکت‌های امن (SSL) و سیستم های احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را اعمال کرده اند.

 جمع‌بندی و خلاصه نکات

با توجه به گسترش جریان‌های مهاجرت دسته جمعی به ترکیه از طریق ایران، می توان شاهد رشد قابل توجهی در انتقال پول و سرمایه از ایران بود. با افزایش تقاضا‌ها برای اخذ شهروندی ترکیه و اقامت ترکیه از روش‌ها مختلف همانند تحصیل در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه و تلاش‌های بسیاری برای گرفتن پاسپورت ترکیه، انجام حواله ارز به ترکیه نیز افزایش چشمگیری داشته است.

البته در سال‌های اخیر بسیاری برای کسب سود دلاری از سپرده خود و خرید ملک، اقدام به افتتاح حساب در ترکیه و انتقال پول به حساب بانکی خود در ترکیه نیز کرده‌اند. حتی برای بسیاری دیگر، ترکیه مرکز نهایی انتقال پول نیست و تنها می‌خواهند از طریق اتصال بانک‌های ترکیه، از جمله بانک زراعت، به مجاری بین‌المللی بانکی، به نقطه دیگری از دنیا پول انتقال دهند.

تحت این شرایط در نظر قرار دادن امنیت و سرعت انتقال پول به کشور مقصد اهمیت زیادی دارد. این مورد برای ایرانی‌ها، به دلیل تحریم‌های بانکی و مسدود بودن سوئیفت، به طور ویژه‌ای نیز صدق می‌کند. راه‌حل موسساتی مانند آرال‌گام در این شرایط انتقال پول از درگاه‌ها مطمئن و باسابقه خود در ترکیه و ایران است.

در نظر داشته باشید که انتخاب مناسب روش انتقال پول از ایران به ترکیه هنگام انتقال حواله بسیار مهم است. به هر طریق ممکن، باید ارائه دهندگانی را انتخاب کنید که کارمزدهای انتقال کمتر، نرخ ارز مطلوب، تحویل به موقع و سایر عوامل مورد بحث را تضمین می‌کنند.
در ادامه خلاصه‌ای از نکات را در قالب پرسش و پاسخ ذکر کرده‌ایم. اگر همچنان سوالی در مورد نکات مطرح شده دارید، کارشناسان آرال‌گام پاسخگوی تماس‌های شما خواهند بود.

اشتراک گذاری