موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه برای زندگی بهتر!

مهاجرت اقامت ترکیه با اجاره خانه

آیا می‌دانید اقامت ترکیه با اجاره خانه یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای زندگی در این کشور است؟ آیا با چگونگی اجاره خانه و اخذ اقامت این کشور از این طریق آشنایی دارید؟

امروزه بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلف قصد دارد به ترکیه مهاجرت و در این کشور اقامت کنند. متناسب با هر دلیل و هدف ویزای به‌خصوصی برای اقامت در این کشور وجود دارد. به طوری که افراد برای اقامت تحصیلی، کاری وغیره می‌توانند ویزای متناسب را دریافت و اقامت ترکیه را اخذ کنند.

اما اگر هدف خاصی از اقامت در این کشور ندارید و تنها می‌خواهید شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید، هیچ جای نگرانی نیست. زیرا با اجاره خانه در این کشور امکان اقامت برای یک زندگی بهتر برای شما فراهم می‌شود.

البته اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت از این طریق شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل ابتدا باید با این شرایط و نکات مربوطه آشنا شوید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه چگونه است؟

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با دریافت اقامت ترکیه زندگی بهتری داشته باشید، باید بدانید راه‌های زیادی برای شما وجود دارد. زیرا برای اقامت در این کشور ابتدا باید هدف خود را مشخص و بر اساس آن نسبت به اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری وغیره اقدام کنید.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه چگونه است؟

حال در صورتی که هدف شما هیچ یک از موارد فوق نیست و تنها برای بهبود شرایط زندگی یا رشد فرزندان خود در محیطی ایده‌آل می‌خواهید اقامت این کشور را داشته باشید، شرایط متفاوت خواهد بود. برای افرادی همچون شما نیز ترکیه راه به‌خصوصی را در نظر گرفته است.

به طوری که شما ابتدا باید از طریق اقامت توریستی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. اخذ اقامت توریستی نیز روش‌های مختلفی مانند خرید ملک، اجاره خانه وغیره دارد. اما یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها اجاره خانه است.

زیرا با انتخاب این روش نه‌تنها مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید ملک نخواهید بود بلکه در زمانی کوتاه اقامت این کشور را دریافت می‌کنید. البته دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه دارای شرایط، مراحل و مدارک به‌خصوصی است که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها می‌پردازیم.

اجاره خانه در ترکیه و اقامت به مدت یک سال!

اگر می‌خواهید با استفاده از این روش آسان اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید، باید بدانید این روش جز مهاجرت‌های توریستی به‌ شمار می‌رود. اقامت توریستی به طور کلی 90 روز یا سه ماه است اما در مواردی متناسب با شرایط افراد می‌توانند به مدت یک سال نیز در ترکیه اقامت داشته باشند.

اجاره خانه نیز جز این موارد به شمار می‌رود و به همین دلیل با اجاره خانه شما تنها به مدت یک سال می‌توانید در ترکیه اقامت داشته باشید. در گذشته اگر کسی در این کشور خانه اجاره می‌کرد، می‌توانست پس از یک سال با استفاده از اجاره‌نامه اقامت خود را تمدید کند.

اما در حال حاضر برای اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه امکان تمدید وجود ندارد و پس از یک سال باید از روش‌های دیگری برای اقامت در این کشور استفاده کنید. برخی از این روش‌ها شامل خرید ملک، اشتغال، تحصیل وغیره هستند.

در صورتی که از هیچ راه دیگری نتوانید به تمدید اقامت خود بپردازید، باید ترکیه را ترک کنید. سپس بعد از گذشت یک سال در خارج از این کشور و اقامت در کشور مقصد وغیره می‌توانید مجدد برای اخذ اقامت توریستی ترکیه اقدام کنید.

مراحل دریافت اقامت کشور ترکیه با اجاره خانه

برای اخذ اقامت این کشور از طریق اجاره خانه ابتدا باید نسبت به اجاره منزل در ترکیه اقدام کنید. در این راستا باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم. پس از اجاره خانه وارد مراحل درخواست اقامت از این طریق می‌شوید.

ابتدایی‌ترین مرحله این است که اجاره‌نامه خود را در دفاتر اسناد رسمی در ترکیه محضری و ثبت کنید. سپس باید مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست اقامت از طریق اجاره خانه را تهیه کنید. از جمله این مدارک می‌توان به فرم تصادفی چاپ‌شده، اجاره محضری، کد مالیاتی، بیمه سلامت، چهار قطعه عکس 4 در 6 و رسید پرداخت حق زمین و هزینه مربوط به کارت کیملیک اشاره کرد.

بر اساس آخرین تحقیقات همین مدارک برای اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه کافی است و نیازی به تهیه مدارکی همچون رونوشت وغیره نیست. پس از مرحله باید به تکمیل فرم قرار ملاقات بپردازید. برای تکمیل این فرم باید به سای خدمات مهاجرت ترکیه مراجعه کنید. آدرس اینترنتی این سایت e-ikamet.goc.gov.tr است.

مراحل دریافت اقامت کشور ترکیه با اجاره خانه

فرم‌های مربوطه را باید با دقت تمام پر کنید. زیرا اگر در بخش شغل گزینه çalışıyorum را انتخاب کنید، درخواست شما پذیرفته نخواهد شد. زیرا این گزینه به معنای کار است و بر اساس قوانین کشور ترکیه، توریست‌ها نمی‌توانند کار کنند.

پس از تکمیل این فرم‌ها نوبت به مصاحبه می‌رسد و زمان مصاحبه را از طریق پیامک به شما اطلاع می‌دهند. سپس در زمان تعیین‌شده باید اداره مهاجرت مراجعه کنید. در ابتدا یک فایل به شما می‌دهند و به کارشناسی معرفی خواهید شد.

این کارشناس مدارک شما را بررسی می‌کنند و رسیدی به شمار می‌دهد که مبنی بر اقدام شما برای کیملیک است. بر این اساس تا 90 روز بعد کیملیک را برای شما می‌فرستند و می‌توانید از این طریق در ترکیه اقامت کنید.

رد درخواست اقامت در ترکیه با اجاره خانه

درخواست شما برای دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه را ممکن است به دلایل مختلفی مانند ارائه اجاره‌نامه تقلبی، تمدید توریستی سال دوم، بیمه درمانی نامعتبر وغیره نپذیرند. در این صورت اداره مهاجرت ترکیه به شما یک نامه خروج می‌دهد.

طبق این نامه شما تنها 10 روز فرصت دارید که خاک این کشور را ترک کنید. به طوری که در صورت اقامت بیش‌تر مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. همچنین توجه داشته باشید که در برخی موارد بر اساس دلیل رد درخواست شما، ممکن است تا 5 یا 6 سال بعد اجاره درخواست برای اقامت در ترکیه را نداشته باشید.

نکات مهم درباره اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت

حال که به‌خوبی با چگونگی اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق اجاره خانه آشنا شدید، به احتمال زیاد بسیاری از شما مشتاق شده‌اید که خانه‌ای را در این کشور اجاره و اقامت دریافت کنید. در این رابطه باید بدانید اجاره خانه برای خارجی‌ها در ترکیه تاحدودی دشوار است و در این زمینه باید به نکات مهمی توجه کنید.

بنابراین ما در این بخش برای کمک به شما به ذکر این نکات می‌پردازیم تا با اجاره بهترین خانه بتوانید در ترکیه اقامت داشته باشید. این نکات عبارت هستند از:

در اجاره خانه عجله نداشته باشید!

ترکیه کشوری پرجنب‌‌ وجوش در زمینه ساخت‌وساز است و به همین دلیل ساختمان‌های مختلف و متفاوتی دارد. بنابراین در هنگام اجاره خانه نباید عجله کنید و باید زمان زیادی را به پیدا کردن خانه مورد نظر خود اختصاص دهید.

زیرا در غیر این صورت ممکن است برای اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه، خانه‌ای بدون امکانات مورد نظر را با هزینه زیاد اجاره کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید از راه‌های مختلف مانند جستجوی اینترنتی، تماس با تبلیغات اجاره منزل، مراجعه به مراکز مشاوره املاک وغیره استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها بهتر است از فردی آشنا در این کشور کمک بخواهید. کسی که به زبان ترکی تسلط داشته و در ترکیه اقامت داشته باشد، در پیدا کردن و اجاره بهترین خانه متناسب با شرایط شما بسیار کمک‌کننده است.

توجه به امکانات حمل و نقل نزدیک به خانه اجاره ای

یکی دیگر از نکات مهم برای اجاره خانه در کشور ترکیه این است که به امکانات حمل‌ونقل نزدیک به منزل مورد نظر توجه کنید. زیرا در بدو ورود به این کشور ممکن است شما توانایی خرید و استفاده از خودروی شخصی را نداشته باشید.

بنابراین برای رفت‌وآمد مجبور به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هستید و باید حتما نزدیکی آن‌ها به محل زندگی خود را بسنجید. زیرا در غیر این صورت با مشکلات جدی در زندگی در ترکیه مواجه خواهید شد.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

اهمیت بستن قرارداد برای اجاره منزل در ترکیه

برای درخواست اقامت ترکیه با اجاره خانه شما به قرارداد و اجاره‌نامه نیاز دارید. به همین دلیل حتما باید یک قرارداد کتبی و رسمی مبنی بر اجاره منزل مورد نظر توسط شما در برابر پرداخت هزینه مشخص بین شما و صاحب‌خانه امضا شود.

در این قرارداد حتما موارد زیر را ذکر کنید:

  • نوع ملک اجاره‌ای،
  • شماره آپارتمان،
  • خیابانی که منزل در آن قرار دارد،
  • محله‌ای که خانه در آن قرار گرفته است،
  • نام و نام خانوادگی صاحب‌خانه،
  • آدرس صاحب‌خانه،
  • شماره هویت صاحب‌خانه،
  • نام و نام خانوادگی مستاجر،
  • شماره هویت مستاجر،
  • وغیره.

با تنظیم و محضری کردن این قرارداد نه‌تنها امکان اقامت در ترکیه برای شما فراهم می‌شود بلکه نگران بروز هیچ‌گونه مشکل قانونی در این رابطه نخواهید بود.

جمع بندی

از آنجاکه امروزه بسیاری از افراد تنها برای بهبود شرایط زندگی خود و خانواده قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، در این متن به چگونگی اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه پرداختیم. به طوری که در ابتدا گفته شد این روش جز راه‌های اقامت توریستی در ترکیه است و یکی از ساده‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود.

سپس دانستید که چه مدارکی را باید برای اخذ اقامت از این طریق تهیه و چه مراحلی را باید طی کنید. همچنین متوجه شدید که در صورت رد درخواست شما ممکن است به مدت 5 تا 6 سال اجاره ثبت درخواست اقامت در ترکیه را نداشته باشید.

ضمن اینکه گفته شد که اقامت در این کشور از طریق اجاره خانه تنها به مدت یک سال امکان‌پذیر است و نمی‌توانید آن را تمدید کنید. علاوه بر این‌ها با نکات مهمی برای اجاره خانه برای اقامت در کشور ترکیه اشاره شد. در نهایت اگر به کمک بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره تخصصی آرال گرام بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *