موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ارزش پاسپورت ترکیه، رتبه آن و نحوه دریافت پاسپورت ترکیه 

مهاجرت 8454577

آیا قصد دریافت پاسپورت ترکیه دارید؟ آیا می‌دانید ارزش پاسپورت ترکیه چیست، دارای چه رتبه‌ای در جهان است و کسب آن چه مزایایی دارد؟

موقعیت متمایز ترکیه در جهان باعث قدرت و مزیت‌هایی برای پاسپورت آن شده است. این سوال که چگونه می‌توان تابعیت ترکیه را دریافت کرد، کانون توجه افراد بسیاری از جمله ایرانیانی است که مایل به اقامت در این کشور هستند.

به دلیل قدرتی که این پاسپورت دارد، دریافت آن بزرگ‌ترین انگیزه برای افرادی است که به دنبال شهروندی ترکیه هستند. به طوری که دارنده آن از حمایت دولت برخوردار است و به او اجازه می‌دهد تا با ورود بدون ویزا برای بسیاری از کشورها به راحتی به سراسر جهان سفر کند.

شما خواننده گرامی اگر به فکر اخذ اقامت ترکیه هستید بهتر است قبل از هر چیز در زمینه ارزش پاسپورت ترکیه و مزایایی که با آن به دست می‌آورید اطلاعات کافی داشته باشید.

 

رتبه‌بندی و ارزش پاسپورت ترکیه

بدون شک رتبه و قدرت پاسپورت ترکیه باعث شده است که سرمایه‌گذاران خارجی زیادی به اخذ آن توجه داشته باشند. پاسپورت ترکیه در سال 2021 مورد ارزیابی قرار گرفت و رتبه 22 جهان را به دست آورد. این رتبه‌بندی به دلیل تعداد زیاد کشورهایی است که به دارنده آن اجازه ورود به قلمرو خود را می‌دهند.

با داشتن پاسپورت ترکیه می‌توانید بدون ویزا وارد 55 کشور جهان شوید. همچنین ورود به 43 کشور را از طریق ویزای الکترونیکی یا ویزایی که در بدو ورود به کشور میزبان صادر می‌شود، فراهم کنید. هر چند پیش‌بینی می‌شود که ارزش پاسپورت ترکیه در دوره آتی با توجه به توسعه اقتصادی و سیاسی که این کشور شاهد آن است، افزایش یابد.

پاسپورت ترکیه و اروپا

در رابطه با ارزش پاسپورت ترکیه باید بدانید که بر اساس سیاست‌های جدید انتظار می‌رود ترکیه وارد اتحادیه اروپا شود. این امر به دارندگان پاسپورت ترکیه این امکان را می‌دهد تا بدون ویزا در اروپا حرکت کنند. مذاکراتی که طی سال‌ها به طول انجامید، هنوز ادامه دارد و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که ترکیه به هدف خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا نزدیک شده است.

بر اساس آمار ارائه شده درخواست ویزای شینگن و نرخ پذیرش برای دارندگان پاسپورت ترکیه با 91 درصد بالا است. طبق آمار وب‌سایت رسمی ویزای شینگن، دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه دارند به راحتی در 126 کشور تردد کنند.

ارزش پاسپورت ترکیه

اخذ تابعیت ترکیه

از سال 2000، ترکیه در تمام سطوح و بخش‌ها روند صعودی داشته است که آن را به یک کشور مستقل در میان کشورهای بزرگ تبدیل کرده است. علاوه بر موقعیت جغرافیایی استراتژیک، این کشور رابط بین قاره اروپا و آسیا است. علاوه بر آن سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خارجی در این کشور انجام می‌شود و دولت در حمایت از متوسط ​​درآمد شهروندان و ارتقای سطح زندگی تلاش می‌کند.

از جمله اقدامات دولت ترکیه، ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران خارجی است. سهولت رویه‌های قابل پیگیری در نهایت که سرمایه‌گذار را قادر می‌سازد تابعیت ترکیه را دریافت کند. در واقع ترکیه اولین گزینه برای سرمایه‌گذاران خارجی از سراسر جهان است.

در ادامه برای آگاهی بیشتر از ارزش پاسپورت ترکیه به برخی از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه

پس از بررسی ارزش پاسپورت ترکیه و رتبه آن در جهان این سوال مطرح می‌شود که اتباع خارجی با دریافت پاسپورت این کشور از چه مزایایی برخوردارند؟

دریافت سریع پاسپورت ترکیه 

برای اینکه یک شهروند کشور خارجی از راه‌های دیگری غیر از سرمایه‌گذاری گذرنامه ترکیه را دریافت کند، قبل از درخواست پاسپورت ترکیه باید حداقل 5 سال به طور مداوم در ترکیه سکونت داشته باشد. تنها پس از این زمان امکان اقدام برای شهروندی کشور ترکیه وجود دارد.

اما فردی که از طریق سرمایه‌گذاری برای پاسپورت ترکیه اقدام می‌کند، به صبر در این مدت طولانی نیاز ندارد. او پس از تحقق سرمایه‌گذاری و سایر شرایط لازم، به سرعت برای پاسپورت ترکیه اقدام می‌کند.

استفاده طولانی‌مدت از گذرنامه

پاسپورت ترکیه دارای زمان‌های مشخص ۶ ماه، ۱ سال، ۲ سال، ۳ سال، ۴ سال و بیشتر است. گذرنامه کشور ترکیه که حداکثر برای 10 سال صادر می‌شود، امکان سفر طولانی‌مدت را به شما می‌دهد. زمانی که گذرنامه شما منقضی شود، با انجام درخواست‌های لازم بدون محدودیت زمانی، به تمدید دوره گذرنامه خود ادامه می‌دهید.

قدرت و ارزش پاسپورت ترکیه

همان‌گونه که قبلا نیز اشاره شد، در رتبه‌بندی بین 199 کشور جهان پاسپورت ترکیه یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌ها به شمار می‌رود.

علاوه بر این، به لطف این قدرت پاسپورت ترکیه، دریافت ویزای شینگن که برای سفر به کشورهای اروپایی برای اهداف تجاری و توریستی ضروری است، آسان‌تر است.

ارزش پاسپورت ترکیه

فرصت سفر بدون ویزا به اروپا در آینده

همان‌گونه که اشاره شد، مذاکرات درخواست اتحادیه اروپا و آزادسازی ویزا ترکیه ادامه دارد. احتمالا سال‌های بعد، این فرصت برای شهروندان ترکیه‌ای که پاسپورت ترکیه دارند هست که بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کنند.

روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را می‌توان از جهات مختلف توصیف کرد، اما همه قبول دارند که درصد تحولات و  تجارت رو به رشد  این رابطه را قوی‌تر از همیشه کرده است. این امکان برای شهروندان ترکیه وجود دارد که برای ویزای بلندمدت شینگن درخواست دهند و مسیرهای مهاجرتی مفیدی در برخی کشورها داشته باشند.

هلند را به‌عنوان یک مثال عالی در نظر بگیرید. کشور اتحادیه اروپا راه‌های مهاجرت زیادی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها ویزای خوداشتغالی است که منجر به اقامت دائم و شهروندی در هلند می‌شود. با این حال، برای دریافت این ویزا شما نیاز به گذراندن یک سیستم اشاره طاقت‌فرسا دارید، مگر اینکه، یک شهروند ترکیه باشید.

شهروندان ترکیه از داشتن سیستم امتیازدهی معاف هستند و فقط باید معیارهای اولیه را برای درخواست رعایت کنند. این امر مهاجرت به عنوان شهروند ترکیه را بسیار آسان‌تر از سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌کند.

فرصت سفر بدون ویزا / گیت ویزا به بیش از 100 کشور

سفر به سراسر جهان به دلیل شرایط پیچیده ویزا به یک دردسر تبدیل شده است، موضوعی که پاسپورت دوم به حل آن کمک می‌کند.

زمانی که می‌خواهید برای مقاصد تجاری یا توریستی به کشور دیگری سفر کنید، مراحل مربوط به فرایندهای ویزا، تهیه کامل و صحیح مدارک لازم، پر کردن فرم‌ها، درخواست، پرداخت هزینه ویزا و در نهایت استرس احتمال صدور ویزا نیست. صدور یک فرایند بسیار خسته‌کننده است.

با توجه به ارزش پاسپورت ترکیه این امکان برای شهروندان ترکیه وجود دارد که به بیش از 100 کشور بدون ویزا سفر کنند و برای برخی کشورها نیز گرفتن ویزا آسان است. پاسپورت ترکیه امکان سفر بدون ویزا به مقاصد مختلف در سراسر جهان از جمله مراکز تجاری بزرگ جهانی مانند هنگ‌کنگ، ژاپن، سنگاپور، قطر و بسیاری دیگر را فراهم می‌کند.

استاندارد زندگی بالا

بخش مهمی از شهروندی ترکیه برخورداری از سطح زندگی بالاست. این کشور دارای استاندارد زندگی بالا با زیرساخت‌های مراقبت بهداشتی عالی، چشم‌انداز تجاری پررونق، هزینه زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای دلپذیر و متنوع، غذاهای عالی، اینترنت پرسرعت و فعالیت‌های فراوان است.

با توجه به اینکه پاسپورت ترکیه انواع مختلفی دارد و هر نوع شرایطی دارد که برای دریافت آن باید رعایت شود. در ادامه انواع آن آشنا خواهیم شد.

انواع پاسپورت ترکیه

چهار نوع پاسپورت ترکیه وجود دارد که با توجه به هدف مفید آن‌ها توسط دولت ترکیه ارائه می‌شود. نوع و رنگ پاسپورت ترکیه با توجه به مشاغلی که دارنده گذرنامه در دولت ترکیه دارد، متفاوت است.

گذرنامه قرمز ترکیه: گذرنامه عمومی

این پاسپورت دارای 60 صفحه به رنگ قرمز و برای تمامی شهروندان ترکیه موجود است. مدت اعتبار آن تا 10 سال می‌باشد و این امکان برای دارنده آن وجود دارد که به سراسر جهان سفر کند.

گذرنامه خاکستری ترکیه: گذرنامه ویژه

این گذرنامه به کارگرانی که در وظایف رسمی دولت ترکیه در خارج از کشور هستند، به عنوان مثال، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها اعطا می‌شود. این انحصاری برای کارمندان بخش‌های رسمی است. این پاسپورت شامل 28 صفحه است و با رنگ خاکستری خود از سایرین متمایز می‌شود.

ارزش پاسپورت ترکیه

گذرنامه سبز ترکیه

این نوع توسط شخصیت‌های سطح بالا و سیاسی مانند کارمندان در دانشگاه‌های ترکیه، اساتید و سیاستمداران به دست می‌آید. این افراد از ارزش پاسپورت ترکیه با رنگ سبز برخوردار می‌شوند که 52 صفحه دارد.

پاسپورت دیپلماتیک سیاه ترکیه

این پاسپورتی است که فقط به شخصیت‌های دیپلماتیک، متخصصان سطح بالا و دولتمردان اعطا می‌شود، مانند:

  •  رئیس‌جمهور
  • رؤسای مجلس
  • وزرا
  • دادستان‌ها
  • روسای ارتش
  • وزرای سابق
  • بخشداران
  • رئیس اوقاف
  • سفیران

 

نحوه اخذ تابعیت ترکیه:

در زیر راه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان شهروند ترکیه شد:

  • از طریق ازدواج: اگر با یک شهروند ترکیه ازدواج می‌کنید، الف) درگیر هیچ‌گونه فعالیتی نیستید که با اتحادیه شما مغایرت داشته باشد و ب) هیچ خطری برای کشور ایجاد نمی‌کنید، در عرض سه سال پس از ازدواج، اجازه درخواست برای گذرنامه و برخورداری از ارزش پاسپورت ترکیه دارید.
  • با تولد: اگر حداقل یکی از والدین شما ترک باشد.
  • از طریق تابعیت: اگر به مدت پنج سال در ترکیه زندگی می‌کنید و در این مدت‌زمان اقامت شما در خارج از کشور در مجموع از شش ماه بیشتر نمی‌شود، می‌توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید. با این حال، شما باید برخی از سطوح پایه زبان ترکی و همچنین این واقعیت را که تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت ملی نیستید، ثابت کنید، شغل داشته باشید و سطح درآمد کافی را ثابت کنید.
  • برای شایستگی‌های ویژه و دستاوردهای برجسته در علم، ورزش، فرهنگ یا تجارت.
  • از طریق سرمایه‌گذاری

سخن آخر

پیگیری برای اخذ شهروندی ترکیه در چند وقت اخیر با نیاز به همراه داشتن گذرنامه به دلیل مزایای آن و ارزش پاسپورت ترکیه افزایش یافته است. زیرا پاسپورت از دارنده آن در قلمرو کشورهای دیگر محافظت می‌کند و اجازه ورود به بسیاری از کشورها را بدون ویزا می‌دهد.

برای دارنده پاسپورت ترکیه این امکان وجود دارد که بدون ویزا به 72 کشور جهان سفر کند. پاسپورت ترکیه جز قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است. دارندگان آن می‌توانند به 46 کشور سفر کنند که به آن‌ها امکان ویزا در بدو ورود را می‌دهد.

آیا شما نیز قصد دریافت پاسپورت ترکیه را دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه مسیر مهاجرتی خود را راحت طی کنید با مشاوران ما در آرال گام در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *