موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک | بهترین روش اقامت ترکیه

مهاجرت اقامت ترکیه با خرید ملک

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند به دلایل مختلفی در ترکیه اقامت داشته باشند. این دلایل می‌تواند به شغل یا تحصیل برگردد. یکی از راه‌های دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در این کشور است. اقامت ترکیه به دو شکل اقامت موقت و اقامت دائم تعریف می‌شود و خرید ملک برای هر دو روش اقامت با شرایطی متفاوت جواب می‌دهد. در این مطلب از آرال گام به روش‌های دریافت اقامت با خرید ملک می‌پردازیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک است. با خرید ملک در ترکیه می‌توانید ضمن سکونت در این کشور، اقامت ترکیه را دریافت کنید. شما با خرید ملک تحت شرایط خاصی، حتی می‌توانید اقامت دائم و شهروندی ترکیه را بگیرید. از طرف دیگر با خرید ملک می‌توانید با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید. هم محل اقامت ساکنی خواهید داشت، هم سرمایه‌گذاری کرده‌اید و هم از مزایای گرفتن اقامت ترکیه بهره‌مند می‌شوید.  

سرمایه لازم برای اقامت ترکیه با خرید ملک

بسته به اینکه به دنبال اقامت موقت یا دائم باشید، سرمایه لازم شما متفاوت است. این سرمایه از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است که برای اقامت دائم نیازمند سرمایه‌گذاری حداقل ۴۰۰ هزار دلاری در املاک ترکیه هستید. با وجود هزینه بالا، این روش سرعت بالایی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت اقامت دائم و موقت ترکیه است. اگر تفاوت اقامت دائم با موقت را نمی‌دانید، مطلب «تفاوت اقامت موقت و شهروندی ترکیه» برای شماست.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک

دریافت اقامت موقت با خرید ملک در ترکیه

اقامت موقت ترکیه با خرید ملک یکی از راه‌هایی است که طی آن می‌توانید ضمن سرمایه‌گذاری در بازار املاک ترکیه، ساکن این کشور باشید. اقامت موقت شما در این روش به صورت سالانه تمدید می‌شود و شما ضمن برخورداری از مالکیت خانه‌ای که خریده‌اید، از فعالیت در این کشور منع و اخراج نخواهید شد. در نتیجه این روش مورد توصیه کارشناسان ما برای مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور است.

شرایط خرید ملک برای اقامت موقت

اولین و مهم‌ترین شرط برای دریافت اقامت موقت ترکیه، ارزش ملکی است که می‌خرید. برای دریافت اقامت موقت شما باید ملکی را با حداقل ارزش ۲۰۰ هزار دلار خریداری کنید. این قیمت جدیدترین قانون مهاجرت و اقامت ترکیه است و پیش از این، رقم پایین‌تری برای دریافت اقامت کافی بود.

برای اینکه بتوانید با خرید خانه به اقامت ترکیه دست پیدا کنید، شرایط دیگری هم لازم است:

  •       مناطق ممنوعه: بعضی از محله‌های ترکیه به عنوان مناطق ممنوعه برای خرید ملک جهت دریافت اقامت اعلام شده‌اند. برای همین قبل از خرید خانه، آدرس آن را از روی سند با لیست اعلامی اداره مهاجرت ترکیه تطبیق دهید تا مطمئن شوید که آن خانه می‌تواند موجب دریافت اقامت شود.
  •       خانه مسکونی: نکته مهم دیگر مسکونی بودن خانه است. همچنین ملک مورد نظر نباید در حال ساخت یا به صورت پیش‌فروش باشد. پس خانه‌هایی را مدنظر داشته باشید که هم مسکونی باشند و هم قابلیت سکونت داشته باشند.
  •       هر ملک برای یک خانواده: با خرید هر ملک در ترکیه تنها یک نفر یا یک خانواده می‌تواند اقامت دریافت کند. توجه کنید که مقصود از خانواده در اینجا شامل فرزندان بالای ۱۸ سال نمی‌شود. اگر می‌خواهید به صورت خانوادگی مهاجرت کنید، برای فرزندان بالای ۱۸ سال باید به فکر خرید خانه دوم یا روش‌های دیگر باشید.
  •   سند تک‌نفره: شراکت در خرید خانه برای دریافت اقامت قابل قبول نیست و سند خانه باید به نام یک نفر باشد. برای مهاجرت خانوادگی هم سند خانه باید به نام یکی از والدین باشد. در این حالت به فردی که سند به نام اوست اقامت موقت و به دیگر اعضای خانواده اقامت توریستی داده می‌شود.
  •       هر خانه یک اقامت: روی هر خانه در ترکیه تنها یک اقامت قابل دریافت است. پس اگر قبل از شما ملکی به قصد دریافت اقامت خریداری شده است، دیگر نمی‌توانید روی آن ملک درخواست اقامت کنید.

همانطور که می‌بینید، شرایط مختلفی برای خرید خانه در ترکیه جهت دریافت اقامت ترکیه در نظر گرفته شده است. برای اینکه مشکلی نداشته باشید، حضور یک مشاور در کنارتان در این مسیر ضروری است. کارشناس‌های آرال گام تجربه و آمادگی کافی را دارند تا در هر قدم شما را راهنمایی کنند.

تمدید اقامت موقت

وقتی به قصد گرفتن اقامت موقت ترکیه اقدام به خرید خانه می‌کنید، یک اقامت یک یا دوساله برای شما صادر می‌شود. این اقامت قابلیت تمدید دارد و برای تمدید آن با چالش زیادی روبه‌رو نیستید. کافی است با مدارک لازم برای تمدید اقامت خود به اداره مهاجرت مراجعه کرده و فرایندهای اداری آن را انجام دهید.

دریافت اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه

شما با خرید یک یا چند ملک در ترکیه می‌توانید اقامت دائم یا همان شهروندی ترکیه را اخذ کنید. در این زمینه تفاوت‌های مهمی با دریافت اقامت موقت وجود دارد و شرایط کمی سخت‌گیرانه‌تر است. البته که دریافت شهروندی ترکیه می‌تواند مزایای بسیار بیشتری نسبت به دریافت اقامت موقت داشته باشد. وقتی تابعیت ترکیه را داشته باشید، شما به عنوان یک شهروند و دقیقاً مشابه دیگر شهروندان از تمامی حقوق قانونی و سیاسی خود برخوردار خواهید بود.

در ادامه به بررسی بیشتر این روش می‌پردازیم. برای مطالعه کامل‌تر در این‌باره می‌توانید مطلب «شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه» را مطالعه کنید.

شهروندی ترکیه با خرید ملک

ارزش کارشناسی ملک

در خرید خانه برای دریافت اقامت دائم و شهروندی، حداقل ارزش خرید خانه باید ۴۰۰ هزار دلار باشد. در این روش نیازی نیست که حتماً یک خانه بخرید. شما می‌توانید چند خانه بخرید که مجموع ارزش این املاک ۴۰۰ هزار دلار یا بیشتر باشد. نکته مهم در اینجا، تفاوت ارزش کارشناسی با ارزش بازاری ملک است. برای دریافت شهروندی شما باید با استفاده از کارشناس‌های معتمد، ملک مورد نظر را ارزش‌گذاری و طبق آن ۴۰۰ هزار دلار در املاک ترکیه سرمایه‌گذاری کنید.

۳ سال صبر برای فروش

شما بعد از خرید خانه در ترکیه و اخذ شهروندی روی آن نمی‌توانید خانه‌تان را به فروش برسانید. البته اجاره دادن در این بازه زمانی منعی ندارد. بنابراین یا به چشم سرمایه‌گذاری به این روش نگاه کنید یا برای اقامت همیشگی در ترکیه برنامه بریزید. خلاصه اینکه مراقب باشید تا سه سال به سرمایه‌ای که برای دریافت شهروندی وسط گذاشته‌اید، نیاز نداشته باشید.

خرید از فرد ترک‌تبار

خانه مورد نظر در این روش باید از یک فرد ترک‌تبار خریداری شود. همچنین نباید پیش از این روی همین ملک برای دریافت شهروندی اقدام شده باشد. تمام این موارد را باید قبل از خرید ملک در نظر داشته باشید.

 

شرایط دریافت اقامت ترکیه، چه اقامت دائم و چه موقت، در این قسمت بررسی شد. اگر مدارک لازم برای اقامت ترکیه را دارید و همچنین با تمامی روش‌های اخذ اقامت ترکیه آشنا هستید، وقت آن رسیده تا کم‌کم آماده شروع فرایندهای مهاجرت شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب سرمایه لازم برای دریافت اقامت ترکیه بررسی و روش خرید ملک برای دریافت اقامت موقت و دائم معرفی شد. اگر شما هم مایل هستید تا با خرید ملک در ترکیه، اقامت این کشور را به دست بیاورید، می‌توانید با کارشناس‌های آرال گام مشورت کنید و قدم‌های اول را برای مهاجرت به ترکیه بردارید. 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *