موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اقامت یک ساله کشور ترکیه

مهاجرت اقامت یک ساله ترکیه

چگونه اقامت یک ساله کشور ترکیه را دریافت کنیم

ترکیه، کشوری زیبا در میان قاره اروپا و آسیا است که به دلیل منطقه جغرافیایی خاصی که دارد، جذابیت‌های گردشگری زیادی برای شهروندان بین‌المللی دارا می‌باشد. این کشور در سالیان اخیر به یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای اقامت موقت تبدیل شده است. دریافت اقامت موقت کشور ترکیه که به طور کلی به صورت یک ساله به افراد بین‌المللی اعطا می‌شود، گزینه‌‌ای مناسب برای شهروندان ایرانی است. این گزینه که برای اهداف مختلفی مانند انجام دادن بیزینس در طول این مدت و یا گذراندن یک سال نزد عزیزان خود در این کشور به ترکیه مهاجرت می‌کنند، مناسب می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه با این مطلب از آرال گام همراه شوید.

مزایای دریافت اقامت یک ساله ترکیه

دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه به دلایل بسیاری گزینه‌ای مطلوب برای گذراندن یک سال در این کشور زیبا و تاریخی می‌باشد. لازم به ذکر است که ایرانیان می‌توانند بدون دریافت ویزای این کشور تا مدت 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند. با استفاده از این روش می‌توانید با اهداف مختلفی مانند شرکت آزمون‌های معتبر و آشنایی با شرایط زندگی در یک محله مدت سه ماه در ترکیه اقامت داشته باشید.

اقامت یک ساله ترکیه

با این حال افرادی وجود دارند که به دلایل بسیاری قصد دارند به مدت بیشتر از سه ماه و تا یک سال در ترکیه اقامت داشته باشند. یکی از مزایای که اقامت ترکیه برای مردم ایرانی دارد، شباهت فرهنگی مردم ترکیه با ایرانیان است. این علت سبب شده تا گردشگران با خیالی آسوده نسبت به داشتن دانایی کافی از آداب و رسوم کشور مورد نظر به ترکیه مهاجرت کنند. در ادامه این بخش با مزایای دیگر اقامت یک ساله کشور ترکیه آشنا می‌شویم.

آشنایی با بازار کار و شرایط کار کردن در کشور ترکیه

یکی از مزایای برجسته اقامت یک ساله کشور ترکیه آشنایی با شرایط کاری در این کشور و فرصت‌های شغلی متنوع است. برای مثال شما قصد دارید به شهر آنکارا مهاجرت کنید، می‌توانید برای آشنایی با مشاغل مورد نیاز در این شهر و شرایط کاری مانند داشتن رزومه کاری مناسب از اقامت یک ساله ترکیه استفاده کنید. همچنین این امکان برای افراد وجود دارد تا بتوانند با محیط‌های کاری مختلف آشنا شوند و سپس با بازگشت به ایران در زمینه مورد نظر تحصیل کنند تا آینده کاری خود را در کشور ترکیه رقم بزنند.

برگزاری مراسم ازدواج در کشور ترکیه و دریافت سند بین‌المللی ازدواج

یکی از دلایلی که افراد نسبت به دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه اقدام می‌کنند، برگزاری مراسم ازدواج در این کشور است.

اقامت یک ساله ترکیه

ثبت ازدواج بین الملل چند سالی است که در این کشور قانونی شده است. همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی بسیار در ترکیه سبب شده تا افرادی که قصد ازدواج دارند، مراسم خود را در این کشور برگزار کنند. برای مثال اگر می‌خواهید ازدواج خود را در کشتی‌های لاکچری بر روی دریای مدیترانه برگزار کنید، اقامت یک ساله کشور ترکیه بهترین گزینه برای شما است.

فرصتی عالی برای یادگیری زبان ترکی استانبول پیش از مهاجرت

بسیاری از افرادی که قصد دارند با اهداف مختلف مانند تحصیل یا کار در ترکیه به این کشور مهاجرت کنند، به دنبال فرصتی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی هستند. البته که کلاس‌های درس این زبان در کشورمان وجود دارد اما قرارگیری در ترکیه و شرکت در دوره‌های ترکی در این کشور، بستری عالی برای یادگیری این زبان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در طول مدت یک سال اقامت خود در کلاس‌های یادگیری زبان این کشور شرکت کنید و در آزمون‌‎های زبان معتبر ترکی مانند آزمون تومر شرکت کنید.

امکان آشنایی با سیستم آموزشی کشور ترکیه

آشنایی با سیستم آموزشی کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید یکی از دغدغه‌های مادران و پدران است. با دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه می‌توانید فرزندان خود را در یکی از دوره‌های کوتاه مدت کالج یا یکی از دوره‌های تابستانی ثبت نام کنید، تا با سیستم آموزشی این کشور بیشتر آشنا شوید. البته که دولت ترکیه در سالیان اخیر با سرمایه‌گذاری‌های بسیار خود توانسته است نظام آموزشی کشور خود را به بهترین کشورهای جهان نزدیک کند.

روش‌های دریافت اقامت یک ساله ترکیه

همانطور که پیش از نیز گفته شد، روش‌های متنوعی برای دریافت ویزای یک ساله کشور ترکیه وجود دارد. این ویزاها به شهروندان بین‌المللی امکان اقامت ترکیه به مدت یک سال را می‌دهد. یکی از این روش‌ها دریافت ویزای توریستی این کشور است. شرایط دریافت ویزاهای موقت کشور ترکیه با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. در ادامه این بخش به بررسی انواع روش‌های دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه و شرایط آن‌ها می‌پردازیم.

دریافت ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه یکی از محبوب‌ترین ویزاهای موقت کشور ترکیه است که سالانه ایرانیان بسیاری با استفاده از این ویزا به ترکیه مهاجرت می‌کنند. اخذ این ویزای ترکیه به نسبت دیگر ویزاهای این کشور شرایط آسان‌تری دارد. مدت زمان ویزای توریستی ترکیه شش ماه است که با استفاده از آن‌ می‌توانید در این کشور از تمامی مزایا برخوردار شوید.

اقامت یک ساله ترکیه

یکی از نکاتی که باید برای اقامت یک ساله کشور ترکیه بدانید این است که پس از دریافت ویزای توریستی می‌توانید این ویزا را به مدت شش ماهه دیگر تمدید کنید. البته پیشنهاد می‌شود که پیش از اتمام زمان ویزا نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید. در غیر این صورت با تمام شدن اعتبار ویزای توریستی شما باید دوباره ویزای توریستی کشور ترکیه را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی ترکیه

افراد برای دریافت E-Visa کشور ترکیه یا همان ویزای توریستی این کشور می‌توانند به صورت آنلاین و یا مراجعه به سفارت‌خانه ترکیه ویزای توریستی خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که ایرانیان می‌توانند به مدت 90 روز در کشور ترکیه بدون دریافت ویزای توریستی اقامت داشته باشند اما برای اقامت تا 180 روز در این کشور نیاز به E-VISA دارید. شرایط دریافت این ویزا به شرح زیر است:

  • داشتن پاسپورت معتبر تا شش ماه پس از ورود به ترکیه
  • داشتن مدارکی جهت اثبات رزرو بلیط هواپیما و هتل در کشور ترکیه
  • تکمیل فرم درخواست E-visa
  • داشتن مدرک جهت اثبات تمکن مالی (حدود 30 هزار لیر)
  • داشتن صورت حساب بانکی خود در شش ماه گذشته
  • داشتن گواهی عدم سو پیشینه
  • داشتن بیمه درمانی تا سقف 30 هزار یورو در ترکیه

شیوه درخواست ویزای توریستی ترکیه

پیش از درخواست ویزای توریستی ترکیه بهتر است با روند درخواست این ویزا آشنا باشید تا بتوانید با موفقیت مراحل درخواست ویزا را پشت سر بگذارید. همانطور که پیش از نیز گفته شد درخواست ویزای توریستی کشور ترکیه به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود. افرادی که قصد دارند این ویزا را به صورت آنلاین سفارش دهند، می‌توانند مراحل زیر را طی کنند:

  • مرحله اول:

ورود به سایت رسمی درخواست ویزای ترکیه (Turkey Electronic Visa Application System)

  • مرحله دوم:

پر کردن فرم درخواست ویزا با اطلاعات شخصی خود و آپلود مدارک مورد نیاز

  • مرحله سوم:

پرداخت هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا (20 دلار)

  • مرحله چهارم:
  • دانلود و پرینت ویزا برای مهاجرت توریستی به ترکیه

افرادی که قصد دارند به صورت حضوری از سفارت‌خانه کشور ترکیه، ویزای توریستی خود را دریافت کنند باید با مدارکی به این سفارت‌خانه مراجعه کنند. با مراجعه به این کنسول‌گری علاوه بر تحویل مدارک باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت تمامی اعضای خانواده
  • بیمه درمانی در کشور ترکیه
  • مدرک جهت اثبات داشتن هزینه زندگی در کشور ترکیه
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک شناسایی اعضای خانواده در صورت وجود

دریافت ویزای کاری

ویزای کاری کشور ترکیه یکی دیگر از ویزاهای یک ساله این کشور است که امکان تمدید و دریافت اقامت دائم ترکیه نیز دارد. این ویزا برای افرادی مناسب است که قصد دارند با انجام کار برای کارفرمای بین‌المللی در ترکیه رزومه کاری خود را قوی کنند یا قصد دارند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اقامت یک ساله ترکیه

ویزای کاری کشور ترکیه انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط شما مدت و مزایای این ویزا متغیر است. با این حال ویزای یک ساله کاری ترکیه از آن دسته ویزاهایی می‌باشد که شرایط دریافت نه چندان سختی دارد. یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای دریافت ویزای کاری ترکیه برای اقامت یک ساله کشور ترکیه پذیرفته شدن توسط یک کارفرمای معتبر ترک است.

جهت پیدا کردن شغلی مناسب در کشور ترکیه نیاز به رزومه تحصیلی و  کاری مناسبی دارید. در این صورت می‌توانید در طول مدت 90 روز اقامت بدون ویزای خود در ترکیه در میان مشاغل دلخواه یک شغل مناسب پیدا کنید. در این صورت می‌توانید مدارک خود را به اداره MLSS ارسال کنید تا امور اداری شما انجام شود. هزینه درخواست این ویزای ترکیه 615 لیر است.

یکی دیگر از پیش‌نیازهای دریافت ویزای یک ساله کاری ترکیه، تسلط به زبان ترکی است. افرادی که قصد دارند وارد بازار کار این کشور شوند و رزومه کاری خود را قوی کنند نیاز به مدرک معتبر زبان ترکی برای اثبات تسلط خود به این زبان خود دارند. یکی از مدارک معتبر زبان ترکی که می‌توانید آن را دریافت کنید مدرک تومر است.

دریافت ویزای موقت تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه است. این روش برای دانش‌آموزان و دانشجویانی می‌باشد که قصد دارند برای تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند. یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازهای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، داشتن نامه پذیرش برای شرکت در یکی از دوره‌های تحصیلی این کشور است.

اقامت یک ساله ترکیه

شرکت در دوره‌های کوتاه مدت که معمولا به صورت پژوهشی می‌باشند برای افرادی است که قصد دارند با شرکت در دوره‌های بین‌المللی رزومه تحصیلی خود را بهتر کنند. این ویزا مطابق با طول دوره تحصیلی شما ارائه می‌شود. بنابراین می‌توانید در تمامی دوره‌های یک ساله مانند دوره‌های فنی کالج‌های ترکیه با دریافت ویزای یک ساله این کشور تحصیل کنید. برای دریافت این ویزا نیز باید به سفارت‌خانه ترکیه مراجعه کنید و با داشتن نامه پذیرش خود باقی مدارک شناسایی را تحویل دهید.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا می‌توان با دریافت اقامت موقت ترکیه اموری مربوط به کسب‌وکار انجام داد؟
بله؛ شما می‌توانید با دریافت اقامت یک ساله کشور ترکیه در این کشور به امور کاری خود مانند ایجاد یک شعبه در این کشور بپردازید.
میانگین هزینه زندگی در ترکیه چقدر است؟
هزینه زندگی در کشور ترکیه به عوامل مختلفی مانند سبک زندگی و شهر اقامتی بستگی دارد. با این حال میانگین هزینه زندگی در این کشور برابر با 385 دلار ماهانه است.
اقامت تا 90 روز در کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا دارد؟
اقامت تا 90 روز در کشور ترکیه برای انجام اکثر امور برای ایرانیان بدون دریافت ویزای کشور ترکیه امکان‌پذیر است. اما برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه نیاز دارید ویزای این کشور را دریافت کنید.

دریافت اقامت یک ساله ترکیه به همراه مزایا با آرال گام

کشور ترکیه در سالیان اخیر یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان بوده است. این کشور با توجه به داشتن صنعت توریستی قوی سالانه تعداد زیاد گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. بنابراین دریافت اقامت موقت و یک ساله این کشور در میان شهروندان بین‌المللی طرفردار بسیاری دارد. افراد می‌توانند با دریافت ویزاهای مختلف تا مدت یک سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند و از تمامی مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوند.

از ویزاهایی که می‌توانید برای اقامت یک ساله در کشور استفاده کنید می‌توان به ویزای توریستی و کاری اشاره کرد. با دریافت ویزای توریستی جهت اقامت یک ساله در این کشور باید یک بار ویزای خود را تمدید کنید. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارند در کشور ترکیه اقامت یک ساله داشته باشند، می‌توانید با استفاده از خدماتی مهاجرتی آرال گام مهاجرتی بی‌دغدغه داشته باشید. مشاورین و متخصصین ما تمامی امور مهاجرتی شما را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد تا تجربه‌ای دلنشین از مهاجرت به ترکیه تقدیم شما شود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *