موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

انواع حساب بانکی در ترکیه

بانکداری ترکیه انواع حساب بانکی در ترکیه

انواع مختلف حساب‌های بانکی در کشور ترکیه

در کشور ترکیه این امکان به شما داده می‌شود تا بتوانید به راحتی و حتی بدون داشتن اقامت، حساب بانکی مورد نظر خود را افتتاح کنید. اما نکته‌ای که در این میان باید به آن‌ توجه کرد این است که انواع مختلف حساب بانکی در ترکیه وجود دارند و از این رو شما باید پیش از باز کردن حساب بانکی در این کشور، از انواع این حساب‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید. اما این حساب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در چه بانک‌هایی بدون داشتن اقامت می‌توان حساب بانکی باز کرد؟ در ادامه این مطلب از آرال گام قصد داریم تا شرایط و انواع حساب بانکی در ترکیه را مورد بررسی قرار داده و به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

با اقامت یا بدون اقامت

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، شما می‌توانید در کشور ترکیه به راحتی و بدون داشتن اقامت، حساب بانکی باز کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد این کار را دارید، تعداد بانک‌هایی که به شما امکان افتتاح حساب بانکی را می‌دهند بسیار محدود خواهند شد. به‌طوری که شما در صورت نداشتن اقامت، می‌توانید تنها در بانک دولتی زراعت حساب بانکی باز کنید.

مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

انواع حساب های بانکی در ترکیه، مزایای خاص خود را دارند. در این کشور شما می‌توانید به راحتی از طریق حساب بانکی خود، شهریه دانشگاه و یا خریدهای خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که شما بانک‌های کشور ترکیه به شما کارت بانکی اعطا خواهند کرد و از این رو می‌توانید در هر جایی از این کشور به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

اما بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که نظام بانک‌داری کشور ترکیه به سیستم بانکی‌داری جهانی متصل است و از این رو شما می‌توانید با داشتن حساب بانکی، در هر جایی از دنیا که به این سیستم متصل است باشید، می‌توانید به راحتی و در کسری از ثانیه به حساب بانکی خود دسترسی کامل داشته باشید. همچنین از دیگر مزایای دسترسی ترکیه به سیستم بانک‌داری جهانی می‌توان به این اشاره کرد که شما می‌توانید در هر زمان که تمایل داشتید، پول خود را از کشور خارج کرده و به یک حساب خارجی منتقل کنید.

از جمله دیگر مزایای داشتن حساب بانکی در کشور ترکیه می‌توان به این اشاره کرد که شما این امکان را دارید که مخارج مختلفی را از جمله هزینه آب و برق و گاز خود را از طریق یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه پرداخت کنید.

همچنین حساب‌های بانکی در کشور ترکیه به شما امکان استفاده از خدمات آنلاین را خواهند داد. به این صورت که برخی از خدمات در اینترنت نیازمند پرداخت وجه هستند و شما می‌‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را برای دریافت خدمات پرداخت کنید.

ضمنا بانک‌های کشور ترکیه به شما امکان تغییر واحد پول را هم خواهند داد. به زبانی ساده‌تر، شما می‌توانید در بانک‌های این کشور به راحتی میزان اعتبار خود را به ارزی دیگر برگردانید. همچنین اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که در ترکیه شما می‌توانید حساب‌های بانکی خود را به سه نوع ارز دلار، یورو و لیر افتتاح کنید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

تا به حال از مزایای عالی افتتاح انواع حساب بانکی در ترکیه صحبت کردیم. در کشور ترکیه شما این امکان را دارید که حساب‌های بانکی خود را با توجه به شرایط آن زمان افتتاح کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور، یک حساب سپرده‌گذاری سه ساله افتتاح کنید. در ادامه نیز به انواع مختلف حساب‌های بانکی در کشور ترکیه خواهیم پرداخت.

حساب جاری؛ رایج‌ترین انواع حساب بانکی در ترکیه

حساب جاری عادی‌ترین نوع حساب بانکی در جهان و در ترکیه است. این نوع حساب بانکی به لطف کارت بانکی مخصوص خود، به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید به راحتی در هر جایی که هستید، به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه حساب جاری به نوعی یک سپرده بانکی شناخته می‌شود که دارنده حساب می‌تواند به صورت نامحدود و تا میزان اعتبار خود، از حساب بانکی برداشت کنید. در نظر داشته باشید که دارندگان حساب‌های بانکی جاری در ترکیه می‌توانند برای حساب خود، دسته چک هم دریافت کنند و از خدمات بانکی آن بهره‌مند شوند.

از جمله مزایای داشتن حساب بانکی جاری در ترکیه هم می‌توان به این اشاره کرد که دارندگان حساب جاری می‌توانند در هر زمان که تمایل داشند، دسته چک بانکی دریافت کنند. همچنین این افراد می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی واریزها و دریافت‌های متعدد را از حساب بانکی خود داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که حساب جاری را از دیگر انواع حساب بانکی در ترکیه جدا می‌کند این است که شما می‌توانید از حساب جاری خود به عنوان یک حساب پشتیبان استفاده کنید که اگر روزی به مشکل برخوردید، بتوانید در آن مبلغی را به عنوان ذخیره داشته باشید.

همچنین بد نیست بدانید که هم افراد حقوقی و هم حقیقی و همینطور شرکت‌ها این امکان را خواهند داشت که بتواند این نوع حساب بانکی را باز کنند. ضمنا دارندگان این نوع حساب بانکی می‌توانند به صورت آنلاین نیز به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشند.

افتتاح حساب اعتباری

بسیاری اوقات به این مشکل بر می‌خوریم که نیاز داریم تا آنا مبلغی را که بیشتر از اعتبار حساب بانکی‌مان است، برداشت کنیم. در نظر داشته باشید که شما با انتخاب حساب اعتباری که یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه است، می‌توانید به راحتی بیشتر از حساب بانکی خود برداشت کنید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

این کار اولین بار در کشور آمریکا اجرا شد و پس از آن به کشورهای دیگر از جمله ترکیه هم راه پیدا کرد. کارت‌های اعتباری کنونی که شما می‌توانید آن‌ها را از بانک‌های مختلفی که با داشتن اقامت در ترکیه به شما اعطا خواهند کرد، دریافت کنید، این امکان را می‌دهند که بتوانید از آن‌ها حین خرید از انواع فروشگاه‌ها و دیگر موسسات استفاده کنید. اما بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشید که این کارت‌ها با توجه به شرکت یا موسسه صادر کننده، در برخی مواقع امکان دریافت وجه نقد را ندارند و تنها می‌توانید با استفاده از درگاه‌های آنلاین یا دستگاه‌های کارت‌خوان، از آن‌ها استفاده کنید.

شرکت‌های مختلفی نیز دست به صدور کارت‌های اعتباری می‌زنند که از جمله آن‌ها می‌توان به بانک‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر موسسات مالی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این کارت‌ها با توجه به میزان درآمد و توان بازپرداخت شما، امکان برداشت بیش از مبلغ اعتبار را خواهند داد.

سپرده‌گذاری طلا؛ راهی خاص برای جلوگیری از پایین‌آمدن ارزش پول

برخی اوقات نیز شما نگران پایین‌آمدن ارزش پول خود هستید. پس تکلیف چیست؟ شما می‌توانید با انتخاب حساب بانکی سپرده طلا که یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه است، مبلغ حساب خود را به طلا تبدیل کنید. در نظر داشته باشید که این کار به شما این امکان را می‌دهد که ارزش حساب بانکی خود را به عنوان مقدار طلا حفظ کنید و اصلا نگران کم شدن ارزش آن نباشید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

نکته‌ای که در این میان بیان می‌شود این است که این سپرده‌گذاری‌ها به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید در هر زمان که تمایل داشتید، طلا خریداری کرده یا دارایی‌های خود را بفروشید. در نظر داشته باشید که این نوع حساب‌های بانکی، کارت بانکی ندارند و برای دسترسی به آن‌ها باید از طریق مراجعه حضوری یا وارد شدن به برنامه بانک مورد نظر اقدام کنید.

حساب مشارکتی؛ یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه

اگر بخواهیم یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه که حساب مشارکتی نام دارد را به یکی انواع حساب‌های بانکی در ایران نسبت دهیم، می‌توان این نوع حساب را حساب سپرده‌گذاری در ایران دانست. بدین صورت که شما مبلغی را در بانک مورد نظر سپرده‌گذاری می‌کنید و بانک با حساب شما در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

سپس با گذشت مدتی می‌توانید بخشی از سود به‌دست آمده در پروژه بانک را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که بانک‌های مختلفی در کشور ترکیه وجود دارند که هرکدام نرخ سود بانکی مختلفی را ارائه می‌دهند. اما این حساب بانکی در ترکیه دارای مدت زمان است.

به این معنا که شما باید برای مدت زمانی مثلا یک سال، پول خود را در یکی از حساب‌های این بانک نگهداری کرده تا بتوانید سود حاصل شده از آن را دریافت کنید. همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که در این نوع حساب‌های بانکی شما نمی‌توانید به حساب بانکی خود دست بزنید و باید صبر کنید تا مدت سپرده‌گذاری آن به پایان برسد.

معرفی برترین بانک‌ها برای افتتاح انواع حساب بانکی در ترکیه

تا به اینجا از انواع حساب بانکی در ترکیه صحبت کردیم. حال نوبت به این می‌رسد که کدام بانک‌های کشور ترکیه، بانک‌های مناسبی برای بازکردن این حساب‌ها هستند. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، اگر اقامت کشور ترکیه را ندارید، تنها بانکی که می‌توانید در آن حساب باز کنید، زراعت بانک ترکیه است.

انواع حساب بانکی در ترکیه

اما اگر به هر دلیلی موفق به دریافت اقامت این کشور شده‌اید، کار شما آسان‌تر خواهد شد. یکی از برترین بانک‌های این کشور که می‌توانید برای بازکردن یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه به سراغ آن بروید، ایش بانک است.

همچنین شما می‌توانید به سراغ گارانتی بانک ترکیه هم بروید. در نظر داشته باشید که آک بانک هم می‌تواند انتخابی مناسب برای باز کردن حساب بانکی باشد. ضمنا اگر به افتتاح حساب در هیچ‌یک از این بانک‌ها تمایل ندارید، می‌توانید به سراغ بانک‌های دیگر کشور ترکیه بروید که از جمله آن‌ها می‌توان به واکیف بانک، هالک بانک، ایل بانک، بانک سرمایه QNB، دنیز بانک و تورکیش بانک بروید. تمام بانک‌های ذکر شده، بانک‌های برتر کشور ترکیه در سال 2021 بودند که می‌توانید آن‌ها را برای افتتاح انواع حساب بانکی در ترکیه انتخاب کنید.

دریافت کد مالیاتی برای افتتاح حساب

در نظر داشته باشید که شما برای افتتاح هر نوع از انواع حساب بانکی در ترکیه، باید کد مالیاتی داشته باشید. کد مالیاتی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در ترکیه به انواع خدمات مالیاتی و پرداخت وجهی دسترسی داشته باشید.

این کد یک شماره ده رقمی مانند کد ملی در ایران است که اطلاعات شما درون آن ذخیره شده است. برای دریافت این کد هم نیازی به پرداخت هزینه نیست و برای دریافت آن دو راه وجود دارد.

انواع حساب بانکی در ترکیه

اولین راه مراجعه حضوری به دفاتر مخصوص این کار است که روند آن در حدود نیم ساعت طول خواهد کشید. همچنین باید پاسپورت به همراه کپی از تمام صفحات آن را هم به همراه داشته باشید. اما راه آسان‌تر و سریع‌تری هم وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین این کد را دریافت کنید.

شما می‌توانید با ورود به سایت مالیات در کشور ترکیه و بخش دریافت کد مالیاتی، اطلاعات مورد نیاز از جمله شماره موبایل و محل زندگی خود را وارد کنید و در کسری از دقیقه، کد مالیاتی مورد نظر را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که برای این روش هم هیچ مبلغی در نظر گرفته نشده است.

برای این روش هم شما نیاز به ارائه شماره پاسپورت دارید. اما نکته‌ای که در این میان بیان می‌شود، این است که بهتر است شما تلفن همراهتان به نام خودتان باشد که در آینده به مشکلات احتمالی بر نخورید.

افتتاح انواع حساب بانکی در ترکیه با آرال گام

کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید به افتتاح انواع حساب در بانک‌های این کشور بپردازید. اما باید در نظر داشته باشید که اگر اقامت این کشور را ندارید، باید به سراغ بانک دولتی زراعت بروید. زراعت بانک، بانکی دولتی کشور ترکیه است که به شما امکان افتتاح حساب را خواهد داد.

موسسه مهاجرتی آرال گام با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای مهاجرتی این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید به صورت غیرحضوری و با کمترین هزینه ممکن، یکی از انواع حساب بانکی در ترکیه را برای خود افتتاح کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان مجرب ما در آرال گام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *