موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

معرفی ایش بانک ترکیه + نرخ سود ایش بانک

بانکداری ترکیه ایش بانک

کشور ترکیه به‌علت شرایط خوبش همواره یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت برای ایرانیان است و داشتن حساب بانکی، لازمۀ زندگی در این کشور بزرگ و زیباست. از میان بانک‌های ترکیه، ایش بانک از جمله مراکزی است که خدمات قابل قبول و خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این بانک بزرگترین و اولین بانک ملی ترکیه است که پس از اعلام جمهوری در این کشور تاسیس شد و گردش مالی و هم‌ترازی آن با بانک‌های برجستۀ جهان، آن را به یکی از مهم‌ترین بانک‌های ترکیه تبدیل کرده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی ایش بانک ترکیه، آدرس و روش افتتاح حساب در آن، مزایایش و مقایسه‌اش با بانک زراعت بپردازیم. با آرال گام همراه باشید و مطلب زیر را تا انتها بخوانید.

ایش بانک ترکیه

ایش بانک ترکیه: تاریخچه و فعالیت‌های کنونی

ایش بانک (Türkiye İş Bankas) به‌عنوان اولین بانک ملی ترکیه، یکی از بهترین و مهم‌ترین بانک‌های این کشور است که قدمتش به سال ۱۹۲۴ برمی‌گردد. پس از اعلام جمهوری در ۲۶ اوت آن سال، به دلیل نیاز ترکیه به یک سیستم مالی کارآمد، آتاتورک دستور تاسیس این بانک را داد تا گام مهمی جهت حمایت از اقتصاد کشور و رشد آن بردارد. ایش بانک با اهدافی مثل تعهد به کشور، عملکرد مالی قوی و پایدار، بانکداری اخلاقی و مسئولانه نسبت به مردم، جامعه و محیط زیست، تا امروز به فعالیت‌های خود ادامه داده است و می‌کوشد با استفاده از منابع داخلی و خارجی به رشدی پایدار و مطابق با الویت‌های اقتصادی کشور برسد.

انواع حساب در ایش بانک ترکیه

در حال حاضر به‌طور کلی این بانک دارای ۳ نوع حساب بانکی است که عبارت‌اند از:

  •         حساب جاری: این حساب محدودیت زمانی ندارد و فرد می‌تواند هر زمان که خواست پول خود را برداشت کند. انتقال سریع و آسان پول به سایر حساب‌ها، دریافت دسته‌چک، استفاده از اینترنت‌بانک برای انجام امور بانکی و… از مزایای این نوع حساب‌اند.
  •         حساب مشارکت: این نوع حساب به بانک دسترسی‌های لازم را می‌دهد تا سرمایۀ صاحب حساب را در پروژه‌های مختلف صنعتی، تجاری و… به کار ببرد و او را در سود و زیان این پروژه‌ها شریک کند. این فرایند براساس قوانین مربوطه انجام می‌شود و ضرری به حال مشتریان ندارد.
  •         حساب طلایی: این حساب به منظور خرید و فروش طلا ارائه شده است و مشتری می‌تواند بدون محدودیت زمانی در این بانک یا بانک‌های دیگر طلا بخرد و بفروشد. البته اغلب مشتریان از این حساب بیشتر برای پس‌انداز استفاده می‌کنند.

نرخ سود سپرده در ایش بانک ترکیه

نرخ سود بانکی در ترکیه به‌طور معمول و سالانه متغیر است و طبق آخرین آمار، سودی که ایش بانک برای سپرده‌های خود در نظر گرفته است 35 تا 40 درصد سالانه برای سپرده‌های لیر و زیر 4 درصد سالانه برای سپرده‌های یورو و دلار است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر به سایت ایش بانک ترکیه به نشانی www.isbank.com.tr مراجعه کنید و یا از مشاوران آرال گام کمک بگیرید.

مزایای افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه چیست؟

افتتاح حساب در ایش بانک، مزایای بسیاری دارد و افراد می‌توانند به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، امورات بانکی خود را انجام دهند و از خدمات این بانک بهره ببرند. ایرانیان نیز درصورت داشتن اقامت یا شهروندی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  •         امکان انتقال پول و سرمایه به کشور ترکیه
  •         انجام تراکنش‌های مالی روزانه در مبالغ بالا
  •         امکان افتتاح حساب بدون داشتن ویزا و تنها با ارائۀ پاسپورت و شمارۀ مالیاتی
  •         امکان استفاده از همراه‌بانک
  •         استفاده از خدمات اینترنتی متنوع
  •         امکان خرید از سایت‌های داخلی و خارجی مثل آمازون و علی اکسپرس
  •         امکان انتقال پول به سایر کشورها
  •         امکان دریافت کردیت کارت، مستر کارت و ویزا کارت با افتتاح حساب در ایش بانک
  •         امکان افتتاح حساب به صورت دلاری و یورویی که برای ایرانیان مزیت مهمی محسوب می‌شود
  •         استفاده از سیستم چک بانک مسافرتی هنگام مسافرت به خارج از ترکیه
  •         امکان استفاده از صندوق امانات بانک
  •         ارائۀ انواع کارت‌ها به مشتریان جهت انجام امور مالی

 

ایش بانک

روش افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه و مدارک لازم آن

ایش بانک از معدود بانک‌های ترکیه است که ایرانیان مقیم یا شهروند می‌توانند از خدمات بانکی آن بهره ببرند؛ زیرا بعد از تحریم‌ها، استفادۀ مردم ایران از خدمات بانکی ترکیه با محدودیت‌های زیادی مواجه شد. به همین دلیل ایش بانک یکی از بهترین گزینه‌ها برای افتتاح حساب است. در وهلۀ اول، لازمۀ افتتاح حساب در این بانک، داشتن اقامت ترکیه است و مدارکی که به این منظور نیاز دارید شامل فرم درخواست افتتاح حساب، پاسپورت و ارائۀ اطلاعات هویتی، کارت اقامت، شماره مالیاتی و آدرس ثبت‌شده می‌شود.

پس از افتتاح حساب در ایش بانک، شما می‌توانید از انواع امکانات این بانک، به‌ویژه خدمات اینترنتی‌اش در کشور ترکیه استفاده کنید و قبض‌های مختلف، هزینه‌های دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، مالیات‌های گوناگون مربوط به انواع کسب‌وکارها و… را بپردازید و از وام‌‌های ارائه‌شدۀ آن استفاده کنید. همچنین شما با داشتن حساب در این بانک می‌توانید برای سرمایه‌گذاری نیز اقدام کنید و از یک سیستم بانکداری پیشرفته و بین‌المللی جهت پیشرفت خود کمک بگیرید.

نمایندگی‌ها و شعب ایش بانک ترکیه

شعبۀ اصلی ایش بانک در ناحیۀ بشیکتاش (Beşiktaş) شهر استانبول ترکیه قرار دارد و در آغازِ کار خود تنها ۲ شعبه داشت، اما هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ شعبۀ داخلی و خارجی در ترکیه، اروپا و خاورمیانه دارد و توانسته است در انجام عملیات‌های تجاری بین‌المللی نیز به مشتریان خود خدمات خوبی ارائه دهد. شعب خارجی این بانک در کشورهای انگلیس، آلمان، عراق، بحرین، روسیه و… قرار دارند و مشتریان برای انجام انواع امور بانکی خود می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبۀ این بانک مراجعه کنند. عملکرد خوب ایش بانک ترکیه در عرصۀ جهانی باعث شده است این بانک جوایز ارزنده‌ای نیز دریافت کند. نکتۀ حائز اهمیت این است که متاسفانه ایش بانک نیز مثل سایر بانک‌های ترکیه در ایران و تهران شعبه ندارد و ایرانیان برای انجام کارهای بانکی، باید به یکی از شعبه‌های این بانک در ترکیه یا سایر کشورها مراجعه کنند.

روش انتقال پول به ایش بانک ترکیه

با گسترش مهاجرت به‌ویژه مهاجرت‌های تحصیلی و کاری به کشور ترکیه، انتقال پول و حواله لیر به ترکیه همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجران بوده است که برای این کار باید از دو بانک معروف آن یعنی ایش بانک و زراعت بانک، کمک بگیرند. برای انتقال پول به ایش بانک گزینه‌های متعددی وجود دارد که بهترین موارد آن عبارت‌اند:

  •         از استفاده از اینترنت‌بانک

خدمات آنلاین یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های انتقال پول از سایر کشورها به ترکیه است که با هزینه و کارمزد کمی انجام می‌شود و ایش بانک نیز در این زمینه خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه داده است.

  •         مراجعه به صرافی‌های معتبر

دیگر روش مرسوم و بی‌دردسر انتقال پول از کشورهای مختلف به ترکیه، مراجعه به صرافی‌های معتبر است که روشی مطمئن برای این کار محسوب می‌شود و مشکلی در روند آن پیش نمی‌آید. فقط کافی است ارز به صرافی معتبری برده شود و آن‌ها باقی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مقایسه ایش بانک و زراعت بانک؛ کدام بهتر است؟

زراعت بانک ترکیه نیز از دیگر بانک‌های قدیمی ترکیه است که با هدف ارائۀ خدمات به بخش کشاورزی تاسیس شد و در عرصۀ بانکداری رقیب ایش بانک محسوب می‌شود. علاوه‌بر اهمیت این بانک در ترکیه، زراعت بانک به علت ارائۀ خدماتی مثل انتقال ارز خارجی SWIFT، تبدیل ارز پویا DCC، ارائه انواع مختلف وام به مشتریان، انتقال سریع و ایمن پول در سراسر جهان و درنظرگرفتن سود مناسب برای سپرده‌های مشتریان، برای مهاجران نیز یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌هاست. امکان انتقال پول مستقیم به این بانک را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای آن به حساب آورد.

به‌غیر از ایش بانک و زراعت بانک و بانک واکیف، باقی بانک‌های ترکیه به دلیل محدودیت‌های موجود، از ارائۀ خدمات به ایرانیان معذورند؛ به همین دلیل هم‌وطنان عزیز تنها می‌توانند از این بانک‌ها برای افتتاح حساب و انجام کارهای مالی خود استفاده کنند. در چنین شرایطی انتخاب بهتر و بدتری وجود ندارد و هر فرد با توجه به نیاز و شرایط خود می‌تواند یکی از این گزینه‌ها را برای افتتاح حساب و انتقال ارز به ترکیه انتخاب کند. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که ایش بانک به دلیل اعتبار بالای خود معمولا گزینۀ پرطرفدارتری بین مهاجران مقیم در ترکیه است و بانک واکیف نیز از آنجا که برای ایرانیان بدون داشتن اقامت حساب دلاری باز می‌کند، از گزینه‌های محبوب بین افرادی است که هنوز موفق به دریافت اقامت ترکیه نشده‌اند.

انتقال پول به ترکیه

سخن پایانی

افتتاح حساب و استفاده از خدمات بانکی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجران ایرانی به کشور ترکیه است؛ زیرا در سال‌های اخیر، به علت تحریم‌ها، ارائۀ این نوع خدمات از سوی ترکیه با محدودیت‌های زیادی همراه شده است. از میان بانک‌های مختلف ایش بانک از معدود بانک‌های این کشور است که خدمات زیادی را به مهاجران ارائه می‌دهد و مزایای بسیارش مثل نقل و انتقال سریع پول، خدمات آنلاین و… آن را به یکی از محبوب‌ترین بانک‌ها تبدیل کرده است. در این مطلب به معرفی ایش بانک ترکیه، انواع حساب و سود سپردۀ آن، مزایا، روش افتتاح حساب و انتقال پول به این بانک پرداختیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آرال گام، مشاور افتتاح حساب در ترکیه تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.4 از 5 از 8 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار سارا
    سارا
    ۰۵ آبان ۱۴۰۱

    آیا برای افتتاح حساب در iş بانک ، نیاز به بلوکه کردن پول هست ؟

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۷ آبان ۱۴۰۱

      با توجه به اینکه ما خدمات افتتاح حساب در بانک زراعت را داریم و این بانگ بدون اقامت افتتاح حساب داره و 1000 یورو هم دپوزیت اولیه میخواد.

  2. آواتار محسن
    محسن
    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    آیا در این تاریخ هنوز امکان افتتاح حساب صرفا با کد مالیاتی وجود دارد؟
    گویا زراعت بانک این مورد رو متوقف کرده. (حتی حساب لیر)

    • آواتار آرال گام
      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

      سلام
      بله مشکلی نیست
      ما همین امروز هم حساب حضوری و هم حساب وکالتی با کد مالیاتی باز کردیم

  3. آواتار بهزاد
    بهزاد
    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

    آیا برای اثباط این نکته که پول انتقالی پول پاکی میباشد و از طریق فروش ملک بدست آمده آیا میبایستی مدارک فروش ملک را برای اثباط پول پاک ترجمه و به بانک ترکیه تحویل داده شود یا نیازی به این کار نمیباشد ؟

    • آواتار آرال گام
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

      چنانچه مبلغ بالا باشد حتما از شما مدراکی خواسته خواهد شد که براحتی قابل ارائه است