موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بازدید از استانبول در زمستان

گردشکری بازدید از استانبول در زمستان
فهرست عناوین

زمستان زمانی برای پوشیدن ژاکت، روسری و کلاه، نوشیدن نوشیدنی‌های گرم و گذراندن وقت در کنار آتش است. چه چیزی دلپذیرتر از تجربه زمستان در استانبول ترکیه می‌تواند باشد. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از استانبول در زمستان را در برنامه‌های گردشگری خود بگذارید.

در استانبول با وجود بازارهای شلوغ، مکان‌های باستانی و غذایی خوشمزه در فصل زمستان ارزش بازدید و سفر را دارد. اگر فرصت سفر توریستی به ترکیه در فصل‌ تابستان را نداشته‌اید، اشکالی ندارد. جذابیت‌های خاص فصل زمستان در استانبول شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اگر می‌خواهید طعم این تجربه سرد و لذت‌بخش را در استانبول بچشید، بهتر است تا انتها همراه ما باشید تا چند نکته را بررسی کنیم. چرا که داشتن اطلاعات کافی پیش از سفر لازم است.

آب‌وهوای استانول در زمستان چگونه است؟

دمای متوسط هوا  در شهر استانبول بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد (40 تا 60 فارنهایت) است. بنابراین مردم زمستان‌های سردی را تجربه می‌کنند. دسامبر، ژانویه و فوریه سردترین ماه‌های سال هستند، بنابراین اگر قصد سفر در این زمان را دارید، اطمینان حاصل کنید که در چمدن خود لباس‌های گرم به کافی برداشته‌اید.

اگر واقعا دوست دارید یک هوای برفی خوب را تجربه کنید، استانبول مقصد مناسبی است. بازدید از استانبول در زمستان در شرایط برفی بدون شک تجربه به یادماندنی برای شما خواهد شد.

زمستان‌های استانبول آنطور که فکر می‌کنید مرطوب نیست. میانگین تعداد روزهایی که در هر ماه می بارد 7 روز است. با این حال به طور کلی می‌توان گفت در فصل زمستان در استانبول هوای سردی حاکم است. اما نه چندان یخبندان، شما می‌توانید از خانه بیرون بروید و از تفریحات زمستانه لذت ببرید. مطمئن باشید تجربه سرد و سرگرم‌ کننده‌ای را خواهید داشت.

بازدید از استانبول در زمستان

ترکیه را بیشتر بشناسیم: مقاله بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه و نقشه ترکیه می‌تواند برای شما مفید و جذاب باشد.

کریسمس در هوای زمستانی استانبول

در حالی که کریسمس در استانبول جشن گرفته نمی‌شود، اما جشن‌های سال نو همیشه یک زمان شاد و بسیار شبیه به جشن‌های کریسمس برگزار می‌شود. در آستانه شب سال نو چراغ های خیابانی و درختان کریسمس زیادی را در سراسر استانبول به ویژه در مراکز خرید و میدان‌های معروف استانبول خواهید دید. علاوه بر این مردم محلی به بابا نوئل- Santa Claus «پدر نوئل- Father Noel » می‌گویند و از او هدیه می‌گیرند.

آیا بازدید از استانبول در زمستان ارزان‌تر است؟

در حالی که قیمت‌ها (همانند قیمت غذا و مواد خوراکی) در تمام طول سال یکسان است، برخی چیزها در زمستان در استانبول ارزان‌تر هستند. قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها در زمستان بسیار مقرون به صرفه‌تر از تابستان است. در نتیجه در سفر خود هم لذت کافی را خواهید برد و هم با کمترین هزینه سفر خواهید کرد. چه چیزی از این بهتر و وسوسه کننده‌تر می‌تواند باشد.

چرا بازدید از استانول در زمستان ایده خوبی است؟

استانبول در هر فصل زیباست، اما جادوی غیرقابل انکاری در زمستان آن وجود دارد. فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و ورزش‌های بساری می‌توانید در زمستان این شهر تجربه کنید. می‌توان گفت احساس حضور در سرزمین عجایب زمستانی را دارید.

در ادامه برخی از بهترین مزیت‌های بازدید از استانبول در زمستان را گردآوری نموده‌ایم. از همین الان پیشنهاد می‌کنیم که چمدان‌های خود را ببندید!

بیشتر ترکیه را بشناسیم: مقاله 22 شهر زیبا و معروف ترکیه را بخوانید.

1. در زمستان صف طولانی برای بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی را تجربه نخواهید کرد.

آیا می‌دانستید که استانبول هشتمین شهر پربازدید جهان با ۱۴ میلیون بازدیدکننده در سال است. مزیت سفر در زمستان این است که نیازی نیست نگران صف‌ها طولانی و ازدحام باشید.

در فصل زمستان در استانبول صف های طولانی برای دیدن جاذبه‌ها، موزه‌ها و مساجد وجود ندارد. به نوعی شهر ساکت‌تر، آرام‌تر است. در حالی که در فصل‌های گرم سال خیابان پر از توریست‌های داخلی و خارجی است، زمستان آرامشی را به ارمغان می‌آورد که همه می‌توانند از آن لذت ببرند.

فرض کنید می‌خواهید در مدت کوتاهی برترین جاذبه‌های استانبول، همانند مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه را ببینید، در این صورت زمستان بهترین زمان است. سفر زمستانی به استانبول به معنی هزینه کمتر، ازدحام و زمان معطلی‌ کمتر و آرامش  بیشتر است.

بازدید از استانبول در زمستان

2. بسیاری از مکان‌های توریستی محبوب در فضای سرپوشیده هستند.

از آب انبار باسیلیکا گرفته تا کاخ دولما باغچه و کاخ توپکاپی خواهید دید که بیشتر مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی استانبول بسیار گرم‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کردید. چرا که در فضای سر پوشیده از آن‌ها بازدید می‌کنید. حتی بازار بزرگ و بازار ادویه نیز سرپوشیده است.

بیشتر استانبول را بشناسیم: مقاله 17 مسجد زیبای استانبول را بخوانید.

3. در زمستان کمتر احساس می‌شود که استانبول یک شهر توریستی است.

فضای آرامش‌بخش و به دور از ازدحام توریست‌ها در کنار نوشیدن یک چای ترکی تجربه متفاوتی خواهد بود.

4. هوای استانبول در زمستان آنقدرها هم سرد نیست.

بر خلاف بسیاری از شهرهای اروپایی، استانبول شهری نیست که اغلب به دمای یخبندان برسد. میانگین دمای هوا روزانه چند درجه بالای صفر است. بنابراین مطمئن شوید که یک لباس زمستانی گرم به همراه داشته باشید.

در حال گردش در نقاط گردشگری در فضای باز شهر می‌توانید از غذاها و نوشیدنی های گرم کننده خیابانی مانند شاه بلوط برشته، ذرت آب پز، یک فنجان چای یا سهلپ لذت ببرید.

5. در زمستان قیمت پروازها و هتل‌ها ارزان‌تر است.

به طور کلی بلیط هواپیما و قیمت هتل‌ها در زمستان بسیار ارزان تر از تابستان هستند. اما قیمت‌ها برای تعطیلات کریسمس و جشن‌های سال نو افزایش می‌یابد.

6. می توانید برای اسکی به Kartepe و Uludağ بروید

اولوداغ و کارتپه هر دو در چند ساعت از استانبول فاصله دارند. کارتپه (Kartepe)یک منطقه اسکی نسبتاً جدید با پیست‌های مناسب برای مبتدیان و افراد متوسط است. همچنین هتل و یک تله کابین نیز در این منطقه وجود دارد.

10 کاری که باید در بازدید از استانبول در زمستان انجام دهید

فعالیت‌های بسیار سرگرم کننده‌ای برای انجام در زمستان‌های استانبول وجود دارد. در ادامه به برخی از بهترین آن‌ها اشاره شده است.

·        از جاذبه‌های تاریخی در فضای بسته دیدن کنید.

ماه‌های تابستان برای گشت و گذار در اطراف شاخ طلایی و تنگه بسفر برای دیدن شلوغی و ازدحام شهر دوست داشتنی است. با این حال اگر می‌خواهید موزه‌ها و جاذبه‌های اصلی شهر را ببینید، ماه‌های زمستان زمان بهتری است. می‌توانید نمایشگاه‌هایی را که در موزه هنرهای ترکی و اسلامی یا موزه نظامی به نمایش گذاشته شده‌اند، بدون ایستادن در صف‌ها طولانیو ازدحام توریست ببینید. بازدید از استانبول در فصل زمستان به این معنی است که می توانید مناظر را بدون انتظار طولانی مدت در صف ببینید.

می‌توانید با مسجد آبی در پس‌زمینه‌ای خلوت و بدون حضور توریست‌های دیگر عکس بگیرید. آب انبار باسیلیکا، ایاصوفیه و کلیسای چورا در ماه‌های زمستان بیشتر قابل تأمل هستند. اگر می‌خواهید ببینید سلاطین عثمانی چگونه زندگی می کردند، در کاخ توپکاپی صف زیادی وجود نخواهد داشت. به علاوه خرید سوغات از مغازه‌ها نیز راحت‌تر است. حتی با قایق‌هایی که اتاقک کوچکی دارند می‌توانید از تنگه بسفر دیدن کنید.

·        بازدید از حمام (Hamam)

بهترین زمان بازدید از حمام ترکی تاریخی استانبول زمستان است. مطمئن شوید که کت زمستانی خود را به همراه دارید.

همچنین می‌توانید به جای ساختمان‌های جدید، به سمت ساختمان‌های تاریخی حمام ترکی بروید. اگرچه کمی هزینه اضافی باید بپردازید، اما معمولاً تنقلات و نوشیدنی‌هایی مانند شربت یا قهوه ترک عرضه می‌شود. در بخش حمام بخار نیز تجربه متفاوتی خواهید داشت.

·        بازدید و خرید از بازار بزرگ و بازار ادویه

چه طرفدار خرید باشید و چه از طرفداران تاریخ، باید از یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده ترکیه دیدن کنید. معماری مربوط به امپراتوری عثمانی توجه شما را جلب خواهد کرد. بازار بزرگ و بازار ادویه هر دو بازارهای سرپوشیده‌ای هستند که فضای گرمی دارند. غذاهای خیابانی نیز هم برای مردم محلی و هم برای توریست‌های حال و هوای خاصی دارد.

·        فروش‌های زمستانی در مراکز خرید استانبول

یکی از باورنکردنی ترین چیزهای سفر به استانبول در فصل زمستان، فروش مراکز خرید است. در حالی که مسجد آبی و کاخ توپکاپی برای علاقه‌مندان به تاریخ فوق‌العاده است، اما برای علاقه‌مندان به خرید دکوراسیون رنگارنگ و خرید در مراکز خرید می‌تواند جذاب‌تر باشد. مردم محلی به دانش مد خود افتخار می کنند، بنابراین بعید است که کالایی متناسب با سلیقه خود پیدا نکنید.

بازدید از استانبول در زمستان

·        از یک میکده دیدن کنید

ترکیه انگورهای ناب و بطری‌های شراب خوبی دارد که برنده جوایز جهانی نیز شده‌اند. بازدید از بی اوغلو می‌تواند امتحان کردن شراب‌های استانبول گزینه خوبی باشد. و اگر می‌خواهید از ازدحام مرکز شهر دور شوید، به میکده Viktor Levi بروید.

·        بوزا (Boza) و سالپ (Salep) بنوشید

بوزا یک نوشیدنی غلیظ و تخمیر شده است که از غلات تهیه می‌شود. طعم شیرین و در عین حال کمی اسیدی دارد. گویا که بخش بسیار مهمی از فرهنگ ترکیه است و حتی شاید مهم‌تر از قهوه ترک در داستان‌های Orhan Pamuk باشد.

یکی دیگر از نوشیدنی‌های زمستانی سالپ است. سالپ از ریشه ارکیده که یکی از ادویه‌های گران‌قیمت است، تهیه می‌شود. این ادویه کمیاب است و دولت ترکیه صادرات آن را ممنوع کرده است. این نوشیدنی گرم و شیری را فقط در ترکیه می‌توانید بنوشید. طعمی شبیه به چای لاته بدون کافئین و طعمی مخملی دارد. هم بوزا و هم سالپ را در زمستان می‌توانید پیدا کنید و هر دو با دارچین سرو می‌شوند.

·        از کادی‌کوی Kadıköy و Nişantaşı دیدن کنید

اگر در فصل زمستان به استانبول سفر می کنید، ممکن است مشتاق باشید حال و هوای کریسمس را ببینید. خیابان‌های Kadıköy و Nişantaşı پر از نور و تزئینات درخشان هستند. بسیاری از مغازه‌ها برای استقبال از سال نو ویترین مغازه‌های خود را با چراغ‌ها تزئین می‌کنند.

معمولاً در تعطیلات کریسمس و سال نو در Nişantaşı و Kadıköy درختان کریسمس وجود دارد. شیرینی‌فروشی و دسرفروشی درخشانی در کادی‌کوی به نام Şekerci Cafer Erol وجود دارد که همیشه در آن باز است و عروسک‌های بابانوئل و آب نبات می‌توانید تهیه کنید. در کل فضا و جلوه‌های قشنگی را خواهید دید. کافیست یک نوشیدنی گرم مثل سالپ در دست بگیرید و شروع به قدم زدن این خیابان‌ها کنید.

·        سری به درویش‌های دوره‌گرد بزنید و آن‌ها را ببینید

دراویش دوره‌گرد بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ ترکیه هستند و در عین حال تماشای آن بسیار جذاب است. در سفر خود به ترکیه پشیمان می‌شوید اگر آن ها را نبینید.

·        بازدید از گالری‌ها

اگرچه جمهوری ترکیه تلاش کرد تا مرکز فرهنگی را به آنکارا منتقل کند، این شهر جادویی به سرعت جایگاه خود را به عنوان مرکز هنری ترکیه در دهه 1980 بازیافت. به هنگام بازدید از استانبول در زمستان، حتما یکی از گالری‌ها یا موزه‌های هنری متعدد در شهر استانبول را ببینید. در هر یک از این گالری‌ها می توانید سوغاتی‌های دوست داشتنی را از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

موزه پرا، سالت گالاتا، و استانبول مدرن از جمله گالری‌های پیشنهادی هستند. اگر علاقه شما به تاریخ و مذهب است، می‌توانید هنر اسلامی را در موزه ساکیپ سابانجی و موزه هنرهای ترکی و اسلامی بیابید.

همچنین می توانید با بازدید از موزه سادبرک هانیم، موزه هنرهای معاصر استانبول و موزه نقاشی کاخ‌های ملی بازدید کنید. این موزه‌ها جایگزین بسیار خوبی برای مشاهد جلوه‌های خیابانی استانبول هستند که ممکن است به دلیل هوای سرد نتوانید از آن‌ها دیدن کنید.

سخن پایانی

اگر با تمامی این اوصاف همچنان مشتاق بازدید از استانبول در زمستان هستید، می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید. بدون شک بهترین سفر توریستی و گردشگری خود را با موسسه مهاجرتی آرال‌گام تجربه خواهید کرد. اگر می‌خواهید سفر کم‌ هزینه‌تر و در عین حال آرام و برفی را تجربه کنید، بازدید از استانبول در زمستان گزینه سفر خوبی خواهد بود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *