موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

برترین مناطق برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری برترین مناطق برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

با افزایش تورم جهانی و ورود بحران کووید و انواع این ویروس آن به سال سوم، سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات تا سال 2022 بهشتی برای کسانی است که می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند. بخش املاک و مستغلات ترکیه متمایزترین بخش در بازار جهانی املاک و مستغلات در سال 2021 بود. املاک و مستغلات در ترکیه ارزش خرید خود را از طریق افزایش قابل توجه قیمت‌ها بیش از 100 درصدی به موازات نرخ های تقاضای بالا و جنبش پویا خرید و فروش توسط اتباع ترک و خارجی حفظ کرده است.

در طول دوره‌های قبل از سال 2021، صاحبان املاک در ترکیه تا سال 2022 به رهبری استانبول به سود قابل توجهی در ارزش املاک خود در بسیاری از استان های ترکیه دست یافتند که سرمایه گذاری امن املاک در ترکیه را نشان می دهد. در این راستا، درآمدهای اجاره‌ای نیز در ترکیه طی سال گذشته و در ابتدای سال جاری افزایش یافته است و باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بخش سرمایه گذاری املاک و مستغلات شده است که با نرخ تورم بالا سازگار است و در برابر بحران‌های مختلف اقتصادی مقاوم خواهد بود.

با توجه به موارد فوق کارشناسان املاک مهمترین و بهترین مناطق و شهرهای ترکیه را که در سرمایه گذاری املاک به سودآوری دست می یابند به شرح زیر ارائه نموده‌اند :

 

خرید ملک در استانبول

استانبول با ارزش سرمایه گذاری بالایی همراه است و از نظر ارزش سرمایه گذاری در همه بخش‌ها و بویژه در بخش املاک و مستغلات اولین شهر ترکیه است. بر اساس گزارش‌های املاک و مستغلات صادر شده توسط مقامات رسمی در ترکیه، نرخ افزایش قیمت املاک در استانبول در سال 2021، 95 درصد بوده است. در حالی که آژانس بین المللی املاک و مستغلات نایت فرانک (Knight Frank) موقعیت استانبول را در رتبه نهم در ارزش جهانی سرمایه گذاری در سطح جهانی قرار داده است.

برترین مناطق برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

کارشناسان احتمالا افزایش قیمت املاک در استانبول را عامل گرانی مواد اولیه وارداتی به دلیل پایین بودن نرخ لیر ترکیه و همچنین افزایش نرخ تقاضا از سوی ترک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی‌ به ویژه پس از کاهش سود بانکی و نرخ‌های بانک مرکزی ترکیه می‌دانند. طی پنج سال گذشته، آمار نشان داده است که قیمت املاک و مستغلات برای خرید و فروش و درآمد اجاره در بازار املاک استانبول افزایش یافته است.

خرید ملک در آنکارا

آنکارا به دلیل موقعیت سیاسی آن به عنوان پایتخت اداری و سیاسی این کشور از ارزش سرمایه گذاری بالایی برخوردار است. بنابراین، تقاضای ثابت و فزاینده‌ای برای املاک و مستغلات توسط شهروندان ترک و سرمایه‌گذران خارجی دارد، شهر آنکارا در تعداد و حجم املاک فروخته شده در سال گذشته رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

کارشناسان املاک و مستغلات آنکارا را به عنوان دومین شهر با ارزش در بازار املاک ترکیه طبقه بندی می کنند. مطالعات شرکت نایت فرانک (متخصص بازار املاک بریتانیا) نشان داد که آنکارا بالاترین ارزش سرمایه گذاری املاک را برای دو سال متوالی، یعنی سال های 2020 و 2021 به خود اختصاص داده است.

این مطالعه نشان داد که آنکارا در سال 2021 با افزایش 25.8 درصدی در افزایش ارزش سرمایه گذاری املاک خود در رتبه دهم جهان قرار گرفت. بنابراین کارشناسان گزارش می دهند که استانبول یکی از اولین شهرهای بزرگی است که از نظر امکان سنجی سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات ترکیه پیشرو شهرهای ترکیه است.

خرید ملک در آنتالیا

آنتالیا و سواحل گرم مدیترانه آن مقصدی برای روس‌ها و اروپایی‌ها است. این شهر توریستی در صدر فهرست فعال‌ترین مناطق‌ ترکیه در جنبش خرید و فروش در بازار املاک ترکیه توسط ترک ها و خارجی ها قرار دارد. از آنجایی که آنتالیا در درجه اول یک شهر توریستی است و به خاطر تفرجگاه‌های مجلل، هتل‌های با کیفیت عالی و تعداد گردشگران زیاد سالانه شهرت دارد، کارشناسان مالکیت دارایی آنتالیا را به عنوان شهری که در فرصت‌های سرمایه گذاری املاک و مستغلات رشد می‌کند، طبقه بندی می‌کنند.

برترین مناطق برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

در دو سال گذشته، بازار املاک ترکیه شاهد افزایش قیمت املاک در شهر بوده است که به حداقل 8 درصد و حداکثر 23 درصد رسیده است. درآمدهای اجاره‌ای در طول دوره گذشته به دلیل بهبود گردشگری و افزایش تعداد گردشگران و در نتیجه نرخ بالای تقاضای اجاره به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

خرید ملک در ترابزون

ارزش سرمایه گذاری املاک در ترابزون در بین شهر‌‌های ترکیه در رتبه چهارم قرار دارد و ترابزون که مشرف به ساحل دریای سیاه، شهری ساحلی با طبیعتی جذاب و سرسبز است و از این رو یک مقصد گردشگری منحصر به فرد است. از طریق افزایش قیمت عمومی املاک و مستغلات در ترکیه، شهر ترابزون در افزایش قیمت املاک و مستغلات و افزایش اجاره بها، افزایش فعالیت‌های شهری و ساختمانی در شهر نیز سهمی قابل توجه داشته است.

خرید ملک در ساکاریا

شهر ساکاریا (Sakarya) ارزش سرمایه گذاری خود را به دلیل نزدیک بودن به استانبول به دست آورده است. پیش بینی می‌شود ارزش سرمایه گذاری املاک در این شهر در دوره آتی ، به ویژه پس از کشف میدان گاز طبیعی در سواحل آن با شروع ساخت کارخانه‌های استخراج، به طور قابل توجهی افزایش یابد. کارشناسان املاک همچنین بر اهمیت سرمایه گذاری در منطقه تاکید می کنند، زیرا تقاضا برای املاک و مستغلات در این شهر به ویژه در بین سرمایه گذاران خارجی زیاد است، زیرا این شهر نزدیک به استانبول است.

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *