موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت کدامند؟

مهاجرت بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت

از مهاجرت به ترکیه چه می‌دانید؟ آیا بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت را می‌شناسید؟ آیا از شرایط زندگی در آنکارا اطلاعی دارید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کشور ترکیه

ترکیه که با نام جمهوری ترکیه نیز شناخته می‌شود یکی از همسایه‌های شمال غربی ایران است که در چند سال اخیر به جذب مهاجران ایرانی پرداخته است. بخشی از این کشور در غرب آسیا و یک بخش دیگر آن در جنوب اروپا واقع شده است.

ترکیه با برخی از کشورها نظیر ایران، یونان، آذربایجان، قبرس و گرجستان مرز مشترک دارد. اکثر ساکنان ترکیه به زبان ترکی صحبت می‌کنند و کردها بزرگترین گروه اقلیتی این کشور محسوب می‌شوند.

اگرچه آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه شناخته شده است، استانبول مرکز تعاملات اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود. این کشور یکی از قدرت‌های منطقه است که در چند سال اخیر به سوی صنعتی شدن گام برداشته و توانسته در میان کشورهای پیشرفته جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

 

مهاجرت به ترکیه

برخی افراد به دلایل مختلف از قبیل نزدیک بودن ترکیه به ایران، پایین بودن هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور های جهان، و بالا بودن استانداردهای زندگی ترجیح می‌دهند به ترکیه مهاجرت کنند.

جالب است بدانید که مهاجرت به ترکیه فقط مختص ایرانیان نیست و افراد مختلف در سراسر جهان برای گذراندن زندگی خود راهی ترکیه می‌شوند. ترکیه یکی از کشورهای بزرگ جهان است که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • امکان تجربه زندگی در یک محیط چند فرهنگی؛
  • امکان کار و زندگی در یک محیط پویا؛
  • بهره‌مند شدن از سیستم آموزشی عالی؛
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی؛
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف؛
  • دسترسی به سیستم حمل و نقل سریع برای سفر به شهرهای مختلف ترکیه؛
  • بهره‌مندی از شرایط آب و هوایی عالی؛
  • بهره‌مندی از سبک زندگی سالم؛
  • دسترسی به مناظر طبیعی چشم نواز.

مهاجرت به ترکیه

در ترکیه به مراکز خرید متعدد، سوپرمارکتها، کافی شاپها و بیمارستان‌های مجهز دسترسی دارید. کارکنان این مراکز معمولا به زبان‌های انگلیسی، روسی، آلمانی و فرانسه مسلط هستند به همین دلیل از مهاجران برای برقراری ارتباط با آنها مشکلی ندارند.

به طور کلی ترکیه یک کشور زنده است که در مقایسه با تعداد زیادی از کشورهای غربی امکان زندگی در یک محیط آرام و بدون استرس را فراهم می‌کند. از سوی دیگر با زندگی در ترکیه می‌توانید به یادگیری یکی از زبانهای پرکاربرد جهان بپردازید.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه چیست؟

به طور کلی مهاجرت با مزایا و معایبی همراه است و کشور ترکیه از این قاعده مستثنا نیست، آشنایی با این موارد می تواند به درستی شما را در مسیر مهاجرت به ترکیه قرار دهد. در بخش زیر به برخی از معایب مهاجرت به ترکیه اشاره می‌کنیم.

 معایب مهاجرت به ترکیه چیست؟

برخی از نکات منفی مهاجرت به ترکیه عبارتند است:

  • هنگامی که به ترکیه مهاجرت می‌کنید و قصد دارید مجوز اقامت و کار در این کشور را به دست بیاورید باید به نهادها و اداره‌های دولتی متعددی مراجعه کنید که فقط چند ساعت آماده پاسخگویی به مهاجرین هستند؛
  • یکی از مشکلات مهاجرین آن است که اکثر کارکنان این اداره ها به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند و برقراری ارتباط به زبان ترکی یکی از چالش‌های بزرگ آنها محسوب می‌شود؛
  • یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ ترکیه مانند آنکارا و استانبول، سیستم حمل و نقل است که به علت ازدحام جمعیت ممکن است برای استفاده از مترو دچار مشکل شوید؛
  • اگر برای گذراندن دوران بازنشستگی خود قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید بدانید که ممکن است دچار شوک فرهنگی شوید، البته این شرایط پایدار نیست و پس از مدتی با سبک زندگی در ترکیه وفق می‌یابید؛
  • برای آنکه بتوانید در ترکیه کار کنید باید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید در غیر این صورت در معرض خطر دیپورت قرار می‌گیرید.

 مزایای مهاجرت به ترکیه چیست؟

برخی از نقاط قوت زندگی در ترکیه عبارتند از:

  • هزینه زندگی در ترکیه نسبت به تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان بسیار پایین است، به همین دلیل اکثر افراد برای مدیریت هزینه زندگی خود دچار مشکل نمی‌شوند؛
  • ترکیه شرایط آب و هوایی مطلوبی دارد به همین دلیل سرمای زمستان شما را اذیت نمی‌کند؛

فرزندان شما می‌توانند در مدارس بین المللی ترکیه تحصیل کنند و از بالاترین استانداردهای آموزشی بهره‌مند شوند؛

  • می‌توانید از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوید؛
  • امکان خرید منزل برای مهاجران فراهم شده است؛
  • اجازه افتتاح حساب در یکی از بانک‌های ترکیه را دارید و حتی می‌توانید با پرداخت مالیات به سرمایه گذاری دارایی خود بپردازید؛
  • به انواع غذاهای مدیترانه دسترسی دارید؛
  • در صورتی که اجازه کار داشته باشید فرصت‌های شغلی متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد؛
  • هزینه اجاره منزل در ترکیه بسیار پایین است به همین دلیل می‌توانید به راحتی پس اندامی‌توانید
  • به راحتی شهروندی ترکیه را به دست می‌آورید؛
  • ترکیه یکی از کشورهای امن جهان است و نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین است.

شرایط و مزایای اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟

شرایط اخذ پاسپورت ترکیه به شرح زیر است:

  • نباید در طول اقامت خود در ترکیه مرتکب جرم و جنایت شوید؛
  • موفق به کسب اجازه اقامت موقت شوید؛
  • نسبت به راه‌اندازی یک کسب و کار با سرمایه پانصد هزار دلار اقدام کنید؛
  • برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید؛
  • برای دریافت پاسپورت ترکیه باید نسبت به خرید ملک به ارزش حداقل چهارصد هزار دلار اقدام کنید.

نکته: ازدواج، تولد، اشتغال و پناهندگی از دیگر راه‌های اخذ پاسپورت ترکیه محسوب می‌شوند.

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه عبارتند از:

  • پاسپورت ترکیه پنجاه و چهارمین پاسپورت معتبر جهان است؛
  • دارندگان این پاسپورت اجازه دارند بدون نیاز به ویزا به 57 کشور جهان سفر کنند؛
  • با دریافت پاسپورت این کشور می‌توانید برای اخذ ویزای تجاری آمریکا اقدام کنید؛
  • اجازه دارید در انتخابات شرکت کنید؛
  • همانند سایر شهروندان ترکیه از حقوق برابر برخوردار می‌شوید.

 بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت کدامند؟

اگر به این مساله فکر می‌کنید که بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجران کدامند بهتر است بدانید افراد مختلف معیارهای متفاوتی دارند که به آنها برای انتخاب بهترین مکان زندگی کمک می‌کند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه است که تعداد قابل توجهی از ساکنان آن مهاجر هستند.

در بخش زیر به معرفی بهترین شهرهای ترکیه می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با ارائه اطلاعات دقیق روند آشنایی با شهرهای ترکیه را تسهیل کنیم.

 آنکارا

دومین شهر مهم ترکیه که از لحاظ تاریخی و موقعیت فیزیکی اهمیت زیادی دارد آنکارا است. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه شناخته می‌شود و بالغ بر ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. اگرچه آنکارا جمعیت زیادی دارد نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

از آنکارا به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه یاد می شود که افراد مختلف با تفاوت‌های فرهنگی را با آغوش باز می‌پذیرد. نبض اقتصاد ترکیه در آنکارا می‌زند به همین دلیل مهاجران ترجیح می‌دهند در میان شهرهای ترکیه آنکارا را انتخاب کنند.

از آنجایی که مراکز و نهادهای کلیدی ترکیه در آنکارا قرار دارند به راحت به این مراکز دسترسی خواهید داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید بالا بودن نرخ اجاره منزل و هزینه‌های زندگی در آنکارا است. در واقع آنکارا یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود اما نسبت به بورسا ارزان‌تر است.

آنتالیا

به جرأت می‌توان گفت که پس از آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه، آنتالیا است. با سکونت در این شهر از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار می‌شوید و به راحتی به ساحل دسترسی دارید. از آنجایی که آنتالیا یک شهر توریست پذیر است خیابان ها و مراکز خرید آن شلوغ هستند، به همین دلیل انتخاب ایده‌آل همه افراد نیست.

البته به علت پتانسیل بالای آنتالیا در رونق چرخه اقتصاد ترکیه معمولا سرمایه‌ گذاری‌هایی کلانی در این شهر انجام می‌شود. در نتیجه آنتالیا یکی از بهترین  ترکیه برای مهاجرت محسوب می‌‌شود که نرخ اجاره منزل و سایر موارد در این شهر رقابتی است.

از آنجایی که آنتالیا شهر ماجراجویان است با زندگی در این شهر فرصت بازدید از ویرانه‌های تاریخی، آبشارهای زیبا، و کوه و جنگل را دارید.

 استانبول

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که در گذشته قسطنطنیه نامیده می‌شد. این شهر که مرکز تعاملات فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه است محل تلاقی آسیا و اروپا محسوب می‌‌شود که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

مسجد ایاصوفیه در استانبول

استانبول به عنوان پرجمعیت ترین شهر اروپایی شناخته شده است و به واسطه آب و هوای مطلوب مدیترانه‌ای یکی از قطب‌های جذب مهاجر محسوب می‌شود. در این شهر فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد که به همین دلیل متخصصان به سرعت وارد بازار کار می‌شوند.

در استانبول مدارس بین المللی متعددی وجود دارد که بر اساس استانداردهای جهان به آموزش کودکان می‌پردازند. به این ترتیب فرزندان شما می‌توانند در یک محیط آموزشی جدید تحصیل کنند. هزینه زندگی در استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه مانند آنکارا بسیار زیاد است.

در نتیجه افرادی که قصد دارند دوران بازنشستگی خود را در ترکیه بگذرانند به سراغ استانبول نمی‌روند. اگر قصد خرید یا اجاره منزل در استانبول را دارید بهتر است بدانید منازلی که به دریا دید دارند گران‌تر هستند.

بورسا

بورسا چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل وجود مراکز صنعتی متعدد به جذب مهاجران می‌پردازد. این شهر که یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است بالغ بر سه میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر فرهنگی که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود یکی از زیست پذیرترین شهرهای ترکیه است. اگر قصد دارید در یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه زندگی کنید بورسا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در واقع این شهر چندفرهنگی مکانی برای گروه‌های مختلف با سبک‌های متنوع زندگی است.

برخی از مزایای زندگی در بورسا عبارتند از:

  • شرایط ایده‌آل زندگی
  • سهولت یافتن شغل مناسب؛
  • وجود فرصت‌های مناسب برای اجاره و خرید منزل؛
  • دسترسی آسان به قلب تجاری ترکیه، استانبول؛

 ازمیر

اگر می‌خواهید در سومین شهر بزرگ ترکیه زندگی کنید و هزینه کمتری را بابت زندگی خود پرداخت کنید ازمیر را فراموش نکنید. ازمیر با ۸۵۰۰ سال قدمت دومین کلانشهری است که در مجاورت دریای اژه واقع شده است.

ازمیر از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و تاریخی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. جالب است بدانید از ازمیر به عنوان موزه باز یاد می‌شود که درختان زیتون، انجیر و انگور آن یادآور تاریخ باشکوه این شهر است.

با توجه به سیستم نوین حمل و نقل می‌توانید به اشکال مختلف از قبیل مسیرهای پیاده روی، دوچرخه یا قایق به مقصد مورد نظر خود بروید. از آنجایی که سبک زندگی در ازمیر شباهت زیادی به شهرهای اروپایی دارد افراد زیادی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود راهی این شهر می‌شوند.

اگر از زندگی در کنار دریا لذت می‌برید می‌توانید برای اجاره یا خرید منزل در یکی از زیباترین شهرهای ترکیه اقدام کنید.

آلانیا

آلانیا یکی از مدرن‌ترین شهرهای ترکیه است که در مجاورت آنتالیا قرار گرفته است. برخی از مهاجران علاقه‌ای به زندگی در شهرهای شلوغ ترکیه مانند آنکارا ندارند در نتیجه در آلانیا سکونت دارند.

وجود جاذبه‌های تاریخی متعدد، جنگل زیبا، و دریای فیروزه‌ای باعث شده آلانیا همچون مغناطیسی قوی به جذب تعداد خاصی از مهاجران بپردازد. قیمت اجاره و خرید آپارتمان در آنتالیا نسبت به آنکارا کمتر است و این رقم در بخش‌های جنوبی شهر سیر نزولی دارد.

آلانیا عنوان ارزان‌ترین شهر ترکیه را از آن خود کرده است. از آنجایی که آلانیا یک شهر توریستی است فرصت‌های شغلی متعددی را به وجود آورده است. برخی از مزایای زندگی در آلانیا عبارتند از:

  • دسترسی به سیستم حمل و نقل پیشرفته
  • دسترسی به دو فرودگاه مهم ترکیه
  • امکان تحصیل در مراکز آموزشی معتبر
  • توانایی خرید منزل با هزینه کم
  • دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی
  • امکان اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک در آلانیا
  • لذت زندگی در یک محیط آرام

کلام آخر

ترکیه کشور تضادها است، جایی که شرق و غرب به یکدیگر ملحق می‌شوند و سنت و مدرنیته به هم می‌پیوندند. مهاجرت به ترکیه فرصت تجربه زندگی در یک کشور جدید، دسترسی به محیط زیست شگفت انگیز و محیطی دوستانه را فراهم می‌کند.

تنوع فرهنگی، پایین بودن هزینه‌های زندگی و سبک زندگی مدرن باعث شده از تعداد زیادی از افراد به فکر مهاجرت به ترکیه باشند. آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه است که مهاجران را با آغوش باز می‌پذیرد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می‌توانید از اطلاعاتی که در این مقاله ارائه دادیم برای تصمیم گیری استفاده کنید. اگر اطلاعات این مقاله نتوانسته پاسخگوی همه سوالات شما باشد می‌توانید با مشاوران زبده مرکز آرال گرام ارتباط بگیرید. این مرکز با در اختیار داشتن کادری مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *