موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل آشپزی در ترکیه

تحصیل تحصیل آشپزی در ترکیه

تحصیل آشپزی در ترکیه – بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش هنرهای آشپزی در ترکیه

امروزه آشپزی یکی از پرطرفدارترین و موردنیازترین مشاغل دنیاست. البته هرکسی در آشپزخانه‌ی خودش سرآشپز است اما آشپزی حرفه‌ای از طریق آموزش به دست می‌آید. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی برنامه‌های آموزش آشپزی جامع را در ترکیه ارائه می‌دهند. اگر شما می‌خواهید به رویاهای خود برسید و به یک سرآشپز خوب تبدیل شوید، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و در رشته‌ی آشپزی در ترکیه تحصیل کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات ارائه دهنده دوره‌های هنر آشپزی در ترکیه آشنا شوید.

تحصیل در رشته هنرهای آشپزی در ترکیه

هدف اصلی از تحصیل هنرهای آشپزی در ترکیه این است که توانایی تسلط بر پختن بسیاری از غذاهای مختلف بین‌المللی را داشته باشید.

ر

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنر آشپزی در ترکیه مدرک لیسانس هنر آشپزی را به همراه آموزش تئوری و آموزش عملی و همچنین آموزش حداقل 60 روزه در هتل‌ها یا رستوران‌ها دریافت می‌کنند. زبان تحصیل در رشته‌ی هنرهای آشپزی در ترکیه انگلیسی و ترکی است.

این دوره‌ها توسط اساتید برجسته تدریس می‌شود و دانشجویان در کنار دروس اصلی این فرصت را دارند که از طریق سمینارها و کارگاه‌های آموزشی دانش بیشتری در زمینه خود کسب کنند.

مدت زمان تحصیل آشپزی در ترکیه

مدت دوره‌های آشپزی 420 ساعت خواهد بود. در پایان دوره، گواهینامه‌ای به دانشجو اعطا می‌شود که گواهی پایان دوره است. دانشجویان در ترکیه مجاز به تحصیل در برنامه‌های آشپزی در سه نوع، برنامه لیسانس 4 ساله، دیپلم حرفه‌ای 2 ساله و موسسه خصوصی 6 ماهه هستند.

آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آشپزی در ترکیه

فارغ‌التحصیلان دانشگاه آشپزی ترکیه دارای طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی هستند. دانشجویان در این برنامه از طریق آموزش‌هایی که در هتل‌های 5 یا 4 ستاره انجام می‌شود، اطلاعات و تجربیات زیادی کسب می‌کنند، بنابراین تجربیات زیادی برای کار در زمینه‌های مختلف آشپزی به دست می‌آورند.

دانشگاه‌هایی که دوره‌های آشپزی را در ترکیه ارائه می‌دهند

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

دانشگاه‌های دولتی ترکیه

  • دانشگاه آدیامان
  • دانشگاه آکسارای
  • دانشگاه آماسیا
  • دانشگاه آکدنیز
  • دانشگاه عدنان مندرس
  • دانشگاه اولوداغ بورسا
  • دانشگاه آنادولو
  • دانشگاه قاضی انتپ
  • دانشگاه موغلا
  • دانشگاه هارران
  • دانشگاه یالووا
  • آموزشگاه حرفه‌ای کاپادوکیه

موسسات خصوصی ارائه دهنده دوره های هنر آشپزی در ترکیه

تعداد مؤسساتی که دوره‌های هنرهای آشپزی را در ترکیه ارائه می‌دهند زیاد و متنوع است. در زیر معروف‌ترین موسسات تحصیل در رشته هنرهای آشپزی در ترکیه را معرفی می‌کنیم:

MSA

آکادمی هنرهای آشپزی MSA  به طور رسمی توسط وزارت آموزش ترکیه در سال 2004 به عنوان موسسه‌ی برنامه‌های تسلط حرفه‌ای آشپزی با گواهینامه بین‌المللی شناخته شد.

تحصیل آشپزی در ترکیه

کلاس‌های مؤسسه همیشه دارای تعداد معمولی دانشجو و هنرجو هستند، 28 دانشجو در کارگاه‌ها، 20 دانشجو در کلاس‌های کارآموزی و 24 دانشجو در کلاس‌های آشپزی حضور دارند.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی کارگاه 150-170 لیر ترکیه و هزینه‌های آموزشگاه حرفه‌ای بین 17 هزار تا 30 هزار لیر ترکیه است.

وب سایت:

https://msa.com.tr/school

 

USLA

مؤسسه هنرهای آشپزی USLA در سال 2011 با همکاری دانشگاه بین‌المللی آمریکایی در استانبول و به عنوان اولین آکادمی آشپزی بین‌المللی تأسیس شد.

برای شرکت در برنامه‌های حرفه‌ای این موسسه، باید فارغ‌التحصیل دبیرستان باشید، علاوه بر این، دانشجویان پس از مصاحبه با سرآشپزهای مسئول انتخاب می‌شوند.

تحصیل آشپزی در ترکیه

آشپزخانه‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای در این مؤسسه می‌توانند حداکثر ۲۰ دانشجو را در خود جای دهند، متوسط ​​هزینه روزانه کارگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیر و هزینه‌ی آموزش حرفه‌ای بین ۱۴۰۰۰ تا ۲۰ هزار لیره است.

پس از فارغ‌التحصیلی از دوره‌های آموزشی، فارغ‌التحصیلان می‌توانند به مدت 6-12 ماه یک دوره کارآموزی را در هتل‌ها و رستوران‌های معروف بگذرانند.

وب سایت:

https://www.uslaakademi.com/

 

chefstable

این موسسه در سال 2011 تاسیس و توسط WACS  (انجمن جهانی سرآشپزها) به رسمیت شناخته شد. این موسسه شامل یک برنامه آموزشی جامع برای علاقه‌مندان به آشپزی و همچنین ده‌ها کارگاه مختلف است.

وب سایت:

www.chefstable.com.tr

 

EKS

اولین موسسه هنرهای آشپزی در آناتولی ترکیه در سال 2011 تاسیس شد. این موسسه چندین برنامه‌ی آموزش حرفه‌ای مانند آموزش مقدماتی کوتاه مدت و آموزش بین‌المللی آشپزی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این موسسه کارگاه‌های روزانه در زمینه‌های مختلفی برگزار می‌کند و شعبه‌ی دیگری در بورسا دارد.

تحصیل آشپزی در ترکیه

کلاس‌های این موسسه حدود 20 دانشجو را در خود جای می‌دهد که 12 نفر از آن‌ها برای کلاس‌های آشپزی حرفه‌ای و 8 نفر برای دسر و نانوایی هستند.

هزینه‌های آموزش حرفه‌ای در این موسسه بین 13000 تا 160000 لیر ترکیه است.

وب سایت:

https://www.eksmutfak.com.tr/index.php?lang=EN

 

Cooking school

این موسسه آموزش حرفه‌ای آشپزی خود را از سال 2008 آغاز کرد و دوره‌ی آموزشی شامل سه دوره و در مجموع شش ماه به طول می‌انجامد.

در دوره‌ی اول که دو ماه طول می‌کشد، برنامه‌ی درسی موسسه آشپزی استانبول از تکنیک‌ها و مهارت‌های اولیه آشپزی استفاده می‌کند و در پایان دوره به دانشجو گواهی حرفه‌ای اعطا می‌شود.

تحصیل آشپزی در ترکیه

دوره دوم بر اصول آشپزی ترکی تمرکز دارد. با مشارکت سرآشپزهای مجرب، دانشجویان این فرصت را دارند که تفاوت در نظرات و دستور‌العمل‌ها را کشف کنند. هدف از این دوره ارائه‌ی تجربیات مختلف به دانشجویان از طریق آموزش عملی است.

دوره سوم و آخر سه ماهه  و شامل یک دوره‌ی عملی در یک رستوران است. پس دانشجویان می‌توانند طی سه ماه، یک تجربه‌ی واقعی آشپزی به دست بیاورند.

وب سایت:

https://istanbulcookingschool.com

 

Le Cordon Bleu

موسسه آشپزی Le Cordon Bleu در سال 1895 در پاریس تاسیس شد و شعبه دیگری از این موسسه در سال 2012 در ترکیه افتتاح شد. در این موسسه، کارگاه‌های بسیار متفاوتی برگزار می‌شود که حدود 16 دانشجو را در خود جای می‌دهد و در پایان آن گواهی اعطا می‌شود.

قیمت کارگاه آموزشی بین 200 الی 400 لیر ترکیه و هزینه برنامه‌ی آشپزی جامع بین 10500 تا 13900 لیر ترکیه است.

وب سایت:

https://www.cordonbleu.edu/istanbul/home/en

 

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

مدت زمان تحصیل در رشته هنرهای آشپزی در دانشگاه ترکیه چقدر است؟
مدت تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌ی هنرهای آشپزی 4 سال است.
پس از اخذ مدرک کارشناسی هنرهای آشپزی در ترکیه، در چه رشته‌هایی می‌توانم مدرک کارشناسی ارشد بگیرم؟
فارغ‌التحصیلان می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدیریت بازرگانی، مدیریت گردشگری و اقتصاد دریافت کنند.
مدت زمان دوره‌ی هنرهای آشپزی در موسسات ترکیه چقدر است؟
مدت زمان دوره‌های هنر آشپزی در موسسات ترکیه معمولا 6 ماه است.
آیا تحصیل در رشته هنرهای آشپزی به زبان انگلیسی در ترکیه امکان پذیر است؟
بله، شما می‌توانید دانشگاه‌ها و موسسات زیادی را بیابید که دوره‌های هنر آشپزی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.
آیا با ویزای توریستی می‌توان برای تحصیل هنرهای آشپزی در ترکیه اقدام کرد؟
بله، با ویزای توریستی می‌توانید برای تحصیل دوره‌های کوتاه مدت هنرهای آشپزی در ترکیه با مدت چند ماه اقدام کنید.
هزینه دوره های هنر آشپزی در ترکیه چقدر است؟
هزینه‌ها بسته به طول دوره، نوع دوره و دانشگاهی که آن را ارائه می‌دهد بسیار متفاوت است.

 

سخن آخر

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، هنر آَشپزی امروزه به یکی از هنرهای کاربردی در جهان تبدیل شده و هرکس بتواند در آن به تخصصی حرفه‌ای برسد، می‌تواند زندگی و آینده‌ی فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزند. ترکیه یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل در رشته‌ی آشپزی و همچنین تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت را فراهم کرده است. از آنجا که این کشور در همسایگی کشور ما قرار دارد و قیمت‌ها نسبت به کشورهای اروپایی و …مقرون‌به‌صرفه‌تر است، پس به علاقه‌مندان تحصیل رشته‌ی آشپزی در ترکیه توصیه می‌شود.

در صورت تمایل، شما می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را طریق مشاوره‌ی رایگان آرال گام به دست بیاورید، یا با اعتماد به وکلای باتجربه‌ی ما، تمام مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آشپزی در ترکیه، اقدام کنید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *