موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، برای تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده و یکی از رشته‌های مورد علاقه و محبوب آن‌ها، رشته‌ی داروسازی است. پس تحصیل داروسازی در ترکیه یکی از رشته‌های پرمتقاضی است. چندین دانشگاه در ترکیه وجود دارد که داروسازی را برای دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهند و همین امر تحصیل در ترکیه را برای دانشجویان، ساده کرده است. امروزه دوره‌ی تحصیل داروسازی در ترکیه 5 سال طول می‌کشد.
داروسازی علمی است که مراحل تولید و توزیع داروها و نحوه تأثیر آن‌ها بر بدن افراد را مطالعه می‌کند و در توسعه‌ی این داروها مشارکت می‌کند.
برای دانشجویانی که در دبیرستان به دروس شیمی و زیست شناسی علاقه داشتند، دلایل زیادی برای تحصیل رشته داروسازی در ترکیه وجود دارد: فارغ التحصیلان می‌توانند در مراکز تحقیق و توسعه، بیمارستان‌ها، کارخانه‌های داروسازی و اساتید دانشگاه کار کنند.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

تحصیل در رشته‌ی داروسازی در ترکیه شامل واحد‌های درسی زیر است:
• فناوری اطلاعات پایه،
•شیمی تجزیه،
•شیمی ارگانیک،
•تاریخچه و اصطلاحات دارویی،
•علوم پایه داروسازی،
•قوانین دارویی،
•داروسازی و علوم پایه پزشکی،
•مواد خام دارویی،
•شیمی دارویی،
•تکنولوژی دارویی،
•بیوشیمی بالینی
این دروس، به همراه بسیاری از دوره‌های عملی مانند کمک‌های اولیه، فارماکولوژی، بیماری شناسی و اخلاق داروسازی و عمل فارماکولوژی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دانشجویانی که رشته‌ی داروسازی را در ترکیه تحصیل می‌کنند، می‌توانند دروس بسیاری مانند ایمنی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی و …. را بگذرانند.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
شما با مدرک داروسازی می‌توانید در پیشرفت‌های دارویی آینده نقش داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه از فناوری مدرن دارویی برای ایجاد تفاوت در جامعه استفاده کنید.
شما با استفاده از مهارت‌ها و دانشی که تحت نظارت داروسازان ثبت شده یاد می‌گیرید، تمرین خواهید کرد و تجربیات ارزشمندی را در محل کار با بیماران و مردم در محل کار به دست خواهید آورد.
هنگامی که دوره را با موفقیت به پایان رساندید، فقط باید یک سال آموزش پایه را بگذرانید تا یک داروساز کاملاً واجد شرایط شوید. همچنین می‌توانید در زمینه‌هایی مانند توسعه و فرمولاسیون دارو و آزمایش‌های بالینی به شغلی بپردازید.

نکات برجسته تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

• با تحصیل در این رشته، شما از داروسازان واجد شرایطی که سابقه فعالیت در محیط‌‌های داروسازی جامعه و بیمارستان دارند، خواهید آموخت.
• شما می‌توانید از مهارت‌ها و دانش علمی خود در یک داروخانه‌ی کاملاً مجهز و در اتاق‌های مشاوره‌ی شبیه سازی شده، خانه‌ی مراقبت، بخش‌های جراحی و بیمارستان تمرین کنید.
• شما می‌توانید تحت نظارت داروسازان مجرب در ترکیه، نسخه‌های واقعی را بررسی و تجویز کنید.
• شما می‌توانید در کنار دانشجویان سایر رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی مطالعه کنید تا درکی از تمام مراحل تجربه بیمار بدست آورید.
• شما می‌توانید از فرصت‌های خود برای به دست آوردن تجربه دارویی بیشتر در محیط‌هایی مانند جراحی‌های GP و بیمارستان های سلامت روان استفاده کنید.
• شما حتی می‌توانید برای آموزش پایه خود در سال بعد از دوره، پشتیبانی دریافت کنید.

فرصت‌های شغلی رشته داروسازی در ترکیه

داروساز نزدیکترین مشاور بهداشتی است. داروسازان عمیق‌ترین دانش را در مورد انواع داروهای مورد استفاده دارند. در صورت عدم حضور پزشک، هر نوع مشکل سلامتی را می‌توان با داروسازان در میان گذاشت.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
کاری که بعد از فارغ التحصیلی انجام می‌‌شود مربوط به داروساز و دانشجو است. وقتی نام دانشکده داروسازی به میان می‌آید، این داروخانه است که به ذهن‌ها خطور می‌کند. اما علاوه بر داروخانه، داروساز می‌تواند در بیمارستان یا موسسات دارویی و تجهیزات پزشکی فعالیت کند. فارغ التحصیلان ترکیه می‌توانند در اداره کل داروسازی نیز مشغول به کار شوند. همچنین کار در شرکت‌های داروسازی یک مسیر انتخابی مناسب است. برای اطلاعات مفید در مورد تحصیل و داروساز بودن در ترکیه می‌توانید به انجمن داروسازان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه برخی از مشاغلی که داروسازان می‌توانند به آن‌ها مشغول شوند را لیست خواهیم کرد:
• توسعه و فرمولاسیون دارو
• دخالت در مطالعات سمیت
• آزمایشات بالینی
•بازار یابی
•امور نظارتی
• نسخه‌نویسی

بهترین دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در رشته‌ داروسازی

دانشگاه زبان تدریس شهریه‌ی سالانه
دانشگاه آجی بادام انگلیسی $12.000
دانشگاه آلتین باش انگلیسی $10.000
دانشگاه بزمی عالم ترکی استانبولی ₺80.000
دانشگاه بیرونی ترکی استانبولی $10.000
دانشگاه مدیپل استانبول انگلیسی $8.042
دانشگاه ینی یوزییل استانبول ترکی استانبولی $9.500
دانشگاه ایستینیه ترکی استانبولی یا انگلیسی $11.000
دانشگاه لقمان حکیم انگلیسی $11.500
دانشگاه یدی تپه انگلیسی $18.500

 

درآمد داروساز در ترکیه

حقوق داروسازان در ترکیه از 5220 TRY در ماه (حداقل حقوق) تا 15800 TRY در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط یک داروساز در ترکیه، 10000 TRY در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز(ها) کار می‌کنند کمتر از 10000 TRY درآمد دارند. میانگین، نشان دهنده‌ِ ارزش حقوق متوسط است.

مقایسه حقوق داروساز بر اساس سال‌های تجربه

سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سال‌های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می‌شود. ما حقوق داروسازان را بر اساس سطح تجربه تقسیم کردیم و این چیزی است که پیدا کردیم.
یک داروساز با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 5850 TRY در ماه به دست می‌آورد.
اگرچه انتظار می‌رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 7640 TRY در ماه کسب کند. این حقوق، 31 درصد بیشتر از حقوق فردی با تجربه کمتر از دو سال است.

یک داروساز با سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 10700 TRY در ماه به دست می‌آورد. این حقوق، در واقع 40 درصد بیشتر از حقوق فردی با دو تا پنج سال سابقه کار است.
علاوه بر این، داروساز(هایی) که تخصص آن‌ها بین ده تا پانزده سال است، حقوقی معادل 12900 TRY در ماه دریافت می‌کنند. این حقوق 20٪ بیشتر از فردی با پنج تا ده سال تجربه است.
اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، دستمزد مورد انتظار 14000 TRY در ماه است که 9 درصد بیشتر از حقوق فردی با ده تا پانزده سال تجربه است.
در نهایت، کارمندان با بیش از بیست سال تجربه‌ی حرفه‌ای حقوقی معادل 15100 TRY در ماه دریافت می‌کنند که 8 درصد بیشتر از افراد با پانزده تا بیست سال سابقه است.

مقایسه حقوق داروساز بر اساس تحصیلات

همه‌ی ما می‌دانیم که تحصیلات عالی برابر با حقوق بیشتر است، اما یک مدرک چقدر می‌تواند به درآمد شما اضافه کند؟ ما حقوق داروسازان را بر اساس سطح تحصیلات تقسیم کردیم تا بتوانیم مقایسه کنیم.
وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک داروساز 7220 TRY در ماه است.
در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 12800 TRY در ماه حقوق دریافت می‌کند، این درآمد 77 درصد بیشتر از فردی با مدرک لیسانس است.

 

شرایط تحصیل در ترکیه

اگر در مورد برنامه‌ی‌ تحصیلی خود در ترکیه تصمیم‌هایی گرفته‌اید، قدم بعدی بررسی شرایط لازم برای اخذ پذیرش در رشته‌ی داروسازی است. برای اینکار، شما همیشه باید معیارهای دقیق را در وب سایت‌های دانشگاه را بررسی کنید و با شرایط و میزان تحصیلات خود بسنجید. در این صورت بهترین تصمیم را خواهید گرفت.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
درخواست برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس داروسازی
اگر قصد دارید در ترکیه مدرک لیسانس بگیرید، باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشید یا در آستانه فارغ التحصیلی باشید. مدارک بعدی که باید در لیست شما باشد:
 فرم درخواست
 دیپلم دبیرستان (یا مدرکی که گواهی فارغ‌التحصیلی شما را تایید می‌کند(
 رونوشت سوابق
 نمره مهارت زبان (تافل یا آزمون مهارت دانشگاه در بدو ورود(
 انگیزه نامه
 اثبات پرداخت هزینه درخواست (35-100 دلار(
 گواهی دال بر اینکه شما امتحان خروج از دبیرستان داشته‌اید (مانند SAT 1، مدرک بین المللی، مدرک ملی و غیره(
 نامه‌ای که تضمین می‌کند شما بودجه‌ی مالی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارید. (تمکن مالی)
مهلت عمومی برای ارسال مدارک درخواستی شما قبل از شروع مرداد ماه است.

درخواست برای تحصیلات تکمیلی در ترکیه

اگر می‌خواهید رشته‌ی داروسازی را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری ادامه دهید، باید الزامات خاص را در وب سایت هر دانشگاه بررسی کنید. به احتمال زیاد ممکن است برخی از اسناد زیر لیست در اکثر سایت‌ دانشگاهی قید شود:
 فرم درخواست
 مدرک لیسانس یا فوق لیسانس
 انگیزه‌نامه و رزومه‌ی تحصیلی
 معرفی نامه از اساتید و کارفرمایان
 رونوشت سوابق
 نمرات امتحانات تکمیلی (بسته به برنامه ممکن است GRE یا GMAT باشد)
 نمره مهارت زبان نظیر آیلتس یا تافل، یا آزمون مهارت دانشگاه در بدو ورود
 امتحانات کتبی و/یا مصاحبه
 نامه‌ای که تضمین می‌کند که بودجه مالی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارید

درخواست و پاسخ پذیرش دانشگاه

هنگامی که تمام مدارک خود را مرتب کردید، می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که حتی در صورت درخواست آنلاین نیز باید مدارک را قبل از پایان مهلت از طریق پست ارسال کنید. همچنین اگر آزمون ورودی یا مصاحبه دارید، برای شرکت در آن‌ها باید به ترکیه سفر کنید.
اگر به این نکات توجه دارید، فقط باید کمی صبر کنید. نتایج در بازه‌های زمانی زیر ارسال می‌شود:
 اواسط آگوست: اگر برای لیسانس درخواست می‌دهید
 اواسط سپتامبر: اگر برای کارشناسی ارشد یا دکتری درخواست می‌دهید.
نامه‌ی پذیرش همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد مراحل بعدی است که باید انجام دهید، مانند پرداخت شهریه یا درخواست ویزای دانشجویی در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه.
از دیگر مواردی که قبل از اخذ پذیرش در رشته‌ی داروسازی بررسی می‌شود:
• تست‌های تشخیصی
• تکالیف کتبی
• مطالعات موردی متمرکز بر بیمار شبیه سازی شده
• ارائه‌ی شفاهی
• آزمون‌های آنلاین
• ارزیابی مهارت‌های بالینی
گرچه بهتر است که قبل از انجام ارزیابی‌هایی که در نمره نهایی شما به حساب می‌آیند، مهارت ها و دانش خود را به طور غیر رسمی آزمایش کنید. با بررسی بازخوردهای مختلفی که از این آزمون‌ها دریافت می‌کنید، می‌توانید به پیشرفت خود کمک بسزایی کنید.

درخواست ویزای دانشجویی ترکیه

اکثر دانشجویان بین‌المللی در صورت رفتن به دانشگاهی در ترکیه باید برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنند. فرآیند دریافت ویزا بسیار ساده و سرراست است.
شما باید بعداً یک کپی از پذیرش دانشگاه خود و یک فرم درخواست ویزا پر شده را به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود ببرید. ویزا حدود 8 هفته پس از درخواست صادر می‌شود، بنابراین فراموش نکنید که از قبل درخواست دهید.
توجه داشته باشید که اتباع 15 کشور تنها با کارت ملی خود اجازه ورود به ترکیه را دارند. بررسی کنید که آیا کشور شما در بین آن‌ها قرار دارد یا خیر و جزئیات بیشتر در مورد ویزای ترکیه را بخوانید.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه

قبل از اینکه سوار هواپیما، قطار یا ماشینی شوید که شما را به تحصیل در خارج از کشور ترکیه می‌برد، به یاد داشته باشید که برخی از جنبه‌های عملی در مورد شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در ترکیه را نیز بررسی کنید. هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در ترکیه به شرح زیر است:
 لیسانس داروسازی به زبان انگلیسی: 450 – 1500 دلار در سال تحصیلی
 لیسانس داروسازی به زبان ترکی استانبولی: 240 تا 750 دلار در سال تحصیلی
 کارشناسی ارشد داروسازی در زبان انگلیسی: 600 – 900 دلار در سال تحصیلی
 کارشناسی ارشد داروسازی به زبان ترکی: 300 تا 600 دلار در سال تحصیلی
به خاطر داشته باشید که شهریه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و موسسات خصوصی می‌توانند هزینه‌های بالاتری داشته باشند. اما اگر بتوانید موفق به اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه شوید، در پرداخت هزینه‌ها با مشکل روبه‌رو نخواهید شد و کارتان بسیار ساده‌تر می‌شود. هزینه‌های اضافی عبارتند از:
350-500 دلار در ماه برای هزینه‌های زندگی
100-150 دلار اضافی در هر ترم برای کتاب‌ها و هزینه‌های اداری
بین 40-70 دلار در سال برای بیمه درمانی

سخن آخر، مهاجرت تحصیلی به ترکیه با آرال گام

طبیعتا همانطور که تحصیل در رشته داروسازی در ایران کار سختی است و برای قبولی در دانشگاه باید مدت زیادی وقت بگذارید و در آزمون ترسناکی به نام کنکور شرکت کنید، در کشورهای دیگر مثل کشور ترکیه نیز باید سخت تلاش کنید تا بتوانید از پس شرایط خواسته شده توسط دانشگاه بربیایید و در آزمون ورودی مربوط به دانشکده‌ی مورد نظر قبول شوید.
تحصیل رشته‌ داروسازی در ترکیه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت آینده‌ای روشن و پردرآمد است. اما با توجه به سختی این رشته و دشوار بودن جمع‌آوری مدارک یا انتخاب دانشگاهی مناسب برای شما، بهتر است که از یک دفتر مهاجرتی مناسب، کمک بگیرید.
آرال گام در این زمینه، به کمک مشاورین و وکلای مجرب و حرفه‌ای که سالیان سال جهت انواع مهاجرت به ترکیه به مشتریان خدمات رسانی کرده‌اند، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. این مجموعه تمام تمرکز خود را جهت مهاجرت به ترکیه گذاشته که همین می‌تواند خیال شما را از بابت دقت کامل در انجام مراحل و … راحت کند. پس در صورتی که قصد دارید به تحصیل در ترکیه مشغول شوید، حتما از مشاوره‌ی رایگان و خدمات برجسته‌ی ما، بهره ببرید. تیم آرال گام، همواره در راستای اخذ رضایت مشتری می‌کوشد تا به شما در رسیدن به اهدافتان، کمک کند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *