موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل در ترکیه به ویژه تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های ترکیه همواره علاقه مندان بسیاری دارد و هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر ترکیه که شهرت خوبی در سطح جهانی از لحاظ کیفیت آموزش دارند، اقدام می‌نمایند.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه از جمله رشته‌های مهندسی‌هایی است که به دلیل فرصت‌های شغلی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند کسب کنند و همچنین گرایش‌های تخصصی که دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ترکیه ارائه می‌دهند، مورد توجه مهندسان قرار گرفته است.

موسسه مهاجرتی آرال گام هم با سال‌ها تجربه در کنار شما است تا فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و اجازه اقامت ترکیه را به آسانی سپری کنید.

معرفی رشته مهندسی عمران

مهندسان عمران معمولا دارای مدرک تحصیلی مهم برای مهندسی عمران هستند. طول تحصیل برای چنین مدرکی معمولاً 3-5 سال است. در حالی که برخی از دانشگاه ها آن را به عنوان لیسانس علوم تعیین می کنند، معمولاً مدرک تکمیل شده به عنوان لیسانس مهندسی نامیده می شود. این مدرک اعطا شده شامل واحدهایی است که موضوعات خاصی در فیزیک، ریاضیات، مدیریت پروژه، طراحی و مهندسی عمران را پوشش می دهد.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

در ابتدا، چنین موضوعاتی بیشتر، اگر نه همه، مهندسی فرعی مهندسی عمران را پوشش می دهد. در پایان دوره کارشناسی، دانشجویان یک یا چند رشته تخصصی فرعی مهندسی را انتخاب می کنند. اگرچه دانشجویان دارای مدرک لیسانس (ing: BEng/BSc) به طور رسمی به عنوان قادر به ارائه خدمات مهندسی شناخته می شوند، برخی از دانشگاه های ترکیه تحصیلات تکمیلی مهندسی را برای دانشجویان به منظور تخصص در یک زمینه خاص مورد علاقه ارائه می دهند

در اکثر کشورها، مدرک لیسانس مهندسی اولین گام برای تبدیل شدن به یک متخصص در این حرفه است و برنامه مدرک باید قبلا توسط یک نهاد تخصصی دیگر تایید شده باشد. پس از تکمیل یک برنامه مدرک گواهی شده، قبل از اعطای مدرک مهندسی، باید شرایطی مانند تجربه کاری و شرایط آزمون رعایت شود.

پس از اعطای گواهینامه مجوز، او عناوین مهندس متخصص در آمریکا، کانادا و آفریقای جنوبی، مهندس ممتاز در بسیاری از کشورهای مشترک المنافع، مهندس متخصص ممتاز در استرالیا و نیوزلند و مهندس اروپایی در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت می کند. . توافق نامه های مهندسی بین المللی بین سازمان های حرفه ای مرتبط بسیاری از جوامع وجود دارد که به مهندسان اجازه می دهد در سراسر مرزهای بین المللی تمرین کنند و گواهینامه های مهندسی معتبر تلقی می شوند.

مزایای گواهینامه های مختلف صادر شده توسط کشورهای مختلف ممکن است بسته به کشوری که گواهی مهندسی در آن صادر می شود متفاوت باشد. به عنوان مثال، در ایالات متحده و کانادا، فقط یک مهندس دارای مجوز مجاز به امضا و مهر است، می‌تواند نقشه‌ها و نقشه‌های مهندسی را برای تایید به عموم ارائه دهد، و همچنین ممکن است خدمات مهندسی برای بخش دولتی یا خصوصی ارائه دهد.

این الزام توسط قوانین ایالتی و استانی مانند قانون مهندسین کبک تنظیم می شود. در کشورهای دیگر چنین قانونی وجود ندارد. به عنوان مثال، در استرالیا مجوز مهندسان محدود به ایالت کوئینزلند است. تقریباً همه کشورها دارای سازمان های غیردولتی هستند که از مهندسان در برابر خطرات و رفتارهای غیراخلاقی محافظت می کنند.

به این ترتیب، این سازمان ها نقش مهمی در تضمین استانداردهای اخلاقی برای این حرفه ایفا می کنند. خدمات مهندسی باید با بسیاری از قوانین ایالتی و قوانین زیست محیطی مانند مقررات این سازمان های غیر دولتی مطابقت داشته باشد. از نظر این قوانین، ممکن است مجازات های کیفری برای سهل انگاری بیش از حد وجود داشته باشد.

برنامه BS + MS برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

قراردادهای همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور از جمله برنامه B.S.+M.S تبادل دانشجو و همکاری در تحقیقات و آموزش را تسهیل می کند. این برنامه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا سال آخر خود را در ایلینویز بگذرانند، مدرک لیسانس علوم را از موسسه اصلی خود دریافت کنند و تحصیلات خود را برای کسب مدرک کارشناسی ارشد از CEE در ایلینوی ادامه دهند. دانشگاه های زیر با CEE در ایلینویز قرارداد همکاری دارند:

دانشگاه جیائوتنگ جنوب غربی دانشگاه پانامریکن دانشگاه گوانگژو دانشگاه چانگان دانشگاه ابوظبی
دانشگاه تونگجی موسسه فناوری سانتا دومینگو دانشگاه فنی استانبول دانشگاه چونگ کینگ دانشگاه آمریکایی راس الخیمه
دانشگاه Tsinghua دانشگاه صنعتی چین جنوبی موسسه فناوری مونتری دانشگاه صنعتی دالیان دانشگاه جیائوتنگ پکن
دانشگاه جینان دانشگاه جنوب شرقی دانشگاه ملی چنگ کونگ موسسه فناوری هاربین دانشگاه مرکزی جنوب

این برنامه به دانشجو این امکان را می دهد که سال آخر خود را در دانشگاه ایلینویز درUrbana-Champaign بگذراند، مدرک لیسانس علوم را از دانشگاه همکار دریافت کند و سپس در یک سال مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ایلینویز دریافت کند. دانشجویان معمولاً سه سال را در دانشگاه محل اقامت خود و دو سال را در ایلینویز برای تکمیل B.S. و M.Sدرجه در پنج سال.

دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست (CEE) برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری برای اخذ مدرک مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست در مهندسی عمران و علوم محیطی در مهندسی عمران عرضه می‌نماید. درجات پیشرفته نیز در زمینه‌های تخصصی مختلف از جمله مهندسی سازه، ژئوتکنیک، محیط زیست، منابع آب، مواد، حمل و نقل و مدیریت ساخت و ساز در دسترس است. دانشجویان همچنین می‌توانند برنامه‌های بین رشته‌ای را با مشورت مشاوران خود توسعه دهند.

مزایای برنامه BS + MS برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه  چیست؟

  • از دو دانشگاه معتبر مدرک می‌گیرید.
  • از اساتید کلاس جهانی تعلیم می‌بینید و با آنها در تعامل خواهید بود.
  • از امکانات پیشرفته تحقیقاتی و آموزشی استفاده می‌نمایید
  • انتخاب لیست جامع دوره‌ها
  • کاوش حوزه‌های تخصصی در مهندسی عمران و محیط زیست
  • همکاری با دانشجویان برتر در سراسر جهان
  • با یک برنامه S+ M.S جامع برای یک شغل موفق آماده شوید.

مقاله پیشنهادی: مقالات تحصیل کارشناسی در ترکیه و تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

همانطور که قبلا ذکر شد، هر ساله هزاران دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران برای دانشگاه های ترکیه اقدام می کنند. این رقم صرفا بر اساس شاهکارهای معماری کشور نیست. همچنین دلایل متعدد دیگری نیز برای آن وجود دارد. همانطور که دانشجویان ماهرتر تولید می شوند، بخش املاک و مستغلات در ترکیه را بیش از پیش تقویت می کند. به دلیل فرصت های شغلی پرسود موجود در رشته مهندسی عمران در ترکیه است که بسیاری از دانشجویان مایل به تحصیل در ترکیه هستند و از طریق گزینه های کارآموزی وارد هر یک از این شرکت ها می شوند.

درباره تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه بیشتر بدانیم

مهندسی عمران شاخه پایه مهندسی است که مواد و تکنیک ها را به بهترین نحو ترکیب می کند و به برنامه ریزی، پروژه، ساخت و بازرسی سازه‌ها می پردازد. مهندسین عمران در انواع ساختمان ها، سدها، فرودگاه ها، پل ها، جاده ها، قنات ها، بنادر، فاضلاب، شبکه های آب، تونل ها، راه آهن، پروژه های قطار سریع السیر، مترو و … کار می کنند.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

آموزش و تحقیق در مورد برنامه ریزی، طراحی، ساخت و کنترل ساختمان های خدماتی و صنعتی را انجام می دهد. مهندسی عمران که به عنوان مادر مهندسی نیز پذیرفته شده است، قدیمی ترین شاخه مهندسی پایه بعد از مهندسی نظامی است و کلمه انگلیسی به معنای مهندسی عمران برای اولین بار در قرن 18 استفاده شد. همچنین برای تمایز مطالعات مهندسی غیر نظامی از مهندسی نظامی استفاده شد.

مهندسی عمران یکی از رشته‌های پایه‌گذار مهندسی است. از آنجایی که مهندسی عمران حوزه وسیعی را در بر می گیرد، نیاز به تخصص در شاخه های مختلف وجود دارد. عمده این رشته ها عبارتند از مهندسی محیط زیست، ژئوتکنیک، مهندسی شهری یا شهری، مهندسی سواحل، اطلاعات نقشه برداری، مهندسی سازه، مهندسی پی، مهندسی آب، علم مواد، مهندسی حمل و نقل و …. می‌باشد.

انواع فرصت‌های شغلی با تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

یکی از دلایل عمده ای که دانشجویان از نقاط مختلف جهان ترجیح می دهند در رشته مهندسی عمران در ترکیه تحصیل کنند، فرصت های شغلی موجود در اینجا است. بعد از صنعت خدمات، ساخت و ساز بزرگترین شغل در ترکیه است. بر اساس داده های اخیر، ترکیه 27.1 درصد از نیروی کار در بخش ساخت و ساز و صنعت را دارد. بنابراین، با نگاهی به سمت بالاتر شغل، چندین دانشگاه آمده اند تا تعداد خوبی از مهندسان عمران و معماران را در اختیار این صنعت قرار دهند.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

دانشگاه های ترکیه ترکیبی شگفت انگیز از فرهنگ اروپایی و همچنین آسیایی را ارائه می دهند. مهندسان عمران ترکیه به گونه ای آماده می شوند تا با چالش های ساختمانی مدرن در سراسر جهان روبرو شوند. اگر مدرک مهندسی عمران را از یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه دریافت می کنید، مطمئن باشید که برای حرفه خود در زمینه مهندسی عمران در نقاط مختلف جهان از شهرت خوبی برخوردار خواهید شد. در اینجا نگاهی به برخی از مشخصات شغلی فارغ التحصیلان مهندسی عمران پس از فارغ التحصیلی آورده شده است:

مهندس ژئوتکنیک

 

مهندس سایت

 

مهندس سازه

 

استاد مهندس ساختمان

 

مدیر پروژه

 

دوره‌های تحصیلی در رشته مهندسی عمران در ترکیه

آیا شما فردی هستید که مایل نیستید در رشته مهندسی عمران اصلی کار کنید و به دنبال گرایش‌های تخصصی بیشتری هستید؟ اگر جواب مثبت است پس باید به طور جدی دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که دوره های مهندسی عمران را در ترکیه ارائه می دهند. پس از اتمام فارغ التحصیلی در رشته مهندسی عمران، گزینه های تخصصی زیادی وجود دارد که می توانید به سراغ آنها بروید.

برخی از تخصص‌هایی که می توانید در حین تحصیل در ترکیه امتحان کنید عبارتند از مهندسی ساخت و ساز، مهندسی شهرداری، مهندسی حمل و نقل، مهندسی گودبرداری، مهندسی بهداشت عمومی و مهندسی آب. بنابراین، دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان پیشنهاد می‌دهند که از بین رشته‌های مهندسی عمران، رشته‌های مختلف را انتخاب کنند تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود شغلی داشته باشند.

لیست دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه (دوره کارشناسی)

در ادامه تعدادی از دانشگاه‌های ترکیه را که برنامه‌های تحصیلی رشته مهندسی عمران ارائه می‌دهند از لحاظ زمان شروع دوره تحصیلی، مدت زمان طول دوره تحصیلی (تعداد سال‌های تحصیلی که دانشجویان کارشناسی بایستی سپری کنند)، شهریه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، زبان دوره تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه مورد بررسی قرار داده‌ایم و بصورت جدول جمع بندی نموده‌ایم.

شروع دوره تحصیلی طول دوره تحصیلی شهریه (بعد از اعمال تخفیف) شهریه (قبل از اعمال تخفیف) زبان تحصیلی نوع دانشگاه اسم دانشگاه
پاییز 4 سال 2920 $ 5500 $ انگلیسی خصوصی FINAL
پاییز 4 سال 2950 $ 6000 $ انگلیسی خصوصی NISANTASI
پاییز 4 سال 4000 $ 8000 $ انگلیسی خصوصی ISIK
پاییز 4 سال 3750 $ 7500 $ انگلیسی خصوصی GELISIM
پاییز 4 سال 6300 $ 7500 $ انگلیسی خصوصی YASAR
پاییز 4 سال 738 $ 7900 $ انگلیسی خصوصی BAHCESEHIR
پاییز 4 سال 75 $ 75 $ ترکی دولتی DUZCE
پاییز 4 سال 180 $ 180 $ ترکی دولتی SAKARYA
پاییز 4 سال 240 $ 240 $ ترکی دولتی DICLE

10  دانشگاه برتر برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

در زیر لیستی از بهترین دانشگاه های ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در رشته مهندسی عمران رتبه بندی شده اند آورده شده است. نموداری از 11.4 هزار استناد دریافت شده توسط 811 مقاله دانشگاهی ساخته شده توسط 10 دانشگاه در ترکیه برای محاسبه رتبه بندی نشریات استفاده شد که سپس برای تاریخ انتشار تنظیم شد و به نمرات نهایی اضافه شد.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

در این رتبه بندی برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را متمایز نشده‌اند و با رشته های فعلی ارائه شده تطبیق نمی دهیم. می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی اعطایی را در صفحه دانشگاه بیابید، اما همیشه به یاد داشته باشید که به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید زیرا دائماً داده‌ها تغییر می‌یابند لذا بایستی آپدیت مطالب را مطالعه بفرمایید.

سال تاسیس دانشگاه تعداد ثبت نام نرخ پذیرش رتبه در جهان رتبه در آسیا رتبه در ترکیه نام دانشگاه
1944 37500 62 20 1 Istanbul Technical University
1956 27500 74 25 2 Middle East Technical University
1975 45000 315 96 3 Selcuk University
1955 45000 15٪ 350 104 4 Karadeniz Technical University
1992 45000 364 109 5 Kocaeli University
1982 37500 379 115 6 Yildiz Technical University
1992 4500 395 123 7 Izmir Institute of Technology
1933 45000 406 127 8 Istanbul University
1971 17500 456 143 9 Bogazici University
1982 45000 464 147 10 Dokuz Eylul University

شرایط درخواست برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چیست؟

  • سن کمتر از 26 سال باشد
  • حداقل 11 سال تحصیل در مدرسه (برای برخی کشورها حداقل 12 سال ممکن است مورد نیاز باشد)
  • امتیازات دبیرستان بیشتر یا مساوی 60٪ باشد. GCSE حداقل 2 سطح A یا 4 سطح AS با حداقل نمره D در رشته مرتبط IB 25 نمره دیپلم از 45 باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چیست؟

  • عکس شخصی
  • گذرنامه
  • گواهی گذراندن دوره دبیرستان
  • کارنامه دبیرستان

مراحل درخواست برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه چیست؟

موسسه مهاجرتی آرال گام خدمات ویزای دانشجویی جامع و کاملی را ارائه می دهد. ما کل فرآیند را با خدمات انحصاری دانشجویی بدون دردسر ساخته ایم. از درخواست تا عزیمت در محل تحصیل مورد نظر شما، تجربه دانشجویان را آسان می کنیم. درخواست برای مهندسی عمران در ترکیه به روند زیر است:

  • ثبت نام کردن
  • پیدا کردن دوره و دانشگاه
  • اپلای کردن
  • دریافت نامه پیشنهاد
  • درخواست ویز

درآمد یک مهندس عمران در ترکیه چقدر است؟

تحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه

فردی که به عنوان مهندس عمران در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 7510 TRY در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 3980 TRY (کمترین) تا 11400 TRY (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندس عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. در زیر یک تفکیک دقیق بر اساس معیارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد.

مقدار حقوق و دستمزد

حقوق مهندسان عمران در ترکیه از 3980 TRY در ماه (حداقل حقوق) تا 11400 TRY در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است.

حقوق متوسط

حقوق متوسط 7060 TRY در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 7060 TRY درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7060 TRY درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش متوسط حقوق است. به طور کلی، شما می‌خواهید در سمت راست نمودار قرار بگیرید و گروهی که بیشتر از حقوق متوسط درآمد دارد.

0 – 2  سال 4,580 TRY
2 – 5  سال +23% 5,620 TRY
5 – 10  سال +42% 7,960 TRY
10 – 15  سال +17% 9,300 TRY
15 – 20  سال +10% 10,200 TRY
20+  سال +6% 10,800 TRY

همه ما می دانیم که تحصیلات عالی برابر با حقوق بیشتر است، اما یک مدرک چقدر می تواند به درآمد شما اضافه کند؟ ما حقوق مهندسان عمران را بر اساس سطح تحصیلات تقسیم کردیم تا بتوانیم مقایسه کنیم. وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 5170 TRY در ماه است.در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد 10000 TRY در ماه حقوق دریافت می کند که 93 درصد بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

مدرک کارشناسی 5170 TRY
مدرک کارشناسی ارشد 10000 TRY

سخن پایانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی از دلایل عمده‌ای که دانشجویان از نقاط مختلف جهان ترجیح می‌دهند در رشته مهندسی عمران در ترکیه تحصیل کنند، فرصتهای شغلی موجود در این کشور و به تبع حقوق بالای مهندسان عمران است. بعد از صنعت خدمات، ساخت و ساز بزرگترین شغل در ترکیه است.

همچنین تنوع گرایش‌های تخصصی مهندسی عمران که در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ترکیه‌ ارائه می‌شوند و نیز دوره خاص BS + MS، فرصت خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است. مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می‌باشد، که شما را تا پایان مسیر و اخذ ویزای دانشجویی ترکیه یاری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *