موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته گردشگری در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه

از استانبول، آنتالیا و آنکارا گرفته تا جاذبه‌های طبیعی کشور ترکیه،‌ هر کدام پدیده‌ای جذاب و چشمگیر برای یک گردشگر است. پس به طور طبع، می‌توان گفت که بخشی از درآمد کشور ترکیه از طریق گردشگری به دست می‌آید و چیزی که در این کشور مناسب است، یک تور لیدر یا راهنمای گردشگری است که به نقاط مختلف ترکیه آشنا باشد. این خودش جوابی برای این است که چرا تحصیل در ترکیه برای رشته‌ی گردشگری، گزینه‌ی کاملا مناسبی است.

اما جدا از این، آیا تا به حال خود را در حالی مجسم کرده‌اید که در مکان‌های عجیب و غریب و بین‌المللی تورهایی را هدایت و مدیریت کنید؟ شاید دوست داشته باشید به عنوان تور لیدر سفر دریایی به دریاهای آزاد بروید. یا شاید هم به مقاصد کوهستانی علاقه داشته باشید و بخواهید گروهی از گردشگران را با خود به آنجا ببرید. اگر چنین چیزی در سر دارید، صنعت گردشگری برای شما واقعا مناسب خواهد بود. ما در ادامه، دلایل و فواید تحصیل رشته گردشگری در ترکیه را بیان خواهیم کرد و سپس به معرفی دانشگاه‌های برتر ترکیه و سایر مواردی که می‌تواند مفید باشد، می‌پردازیم.

  1. گردشگری رشته‌ی پررونقی است

ترکیه یا هر کشور دیگری را که بخواهیم در نظر بگیریم، می‌توانیم صنعت گردشگری را بخشی جذاب از آن بدانیم. گردشگری بزرگترین صنعت بخش خدمات در جهان است – و همچنان در حال رشد است. در واقع، طبق انجمن جهانی سفرهای تجاری، انتظار می‌رود هزینه‌های سفرهای جهانی تا سال‌های آینده به 1.6 تریلیون دلار برسد. با تحصیل در رشته‌ی گردشگری، فرصت‌های بی‌پایانی برای دنبال کردن مسیرهای شغلی در مناطقی خواهید یافت که از سفرهای سطح بالا تا ماجراجویی‌های سخت و حتی مدیریت را شامل می‌شود.

  1. گردشگری و ردپای پول

شاید پس از تحصیل در رشته‌ی گردشگری تصمیم داشته باشید در همان کشور ترکیه بمانید و ویزای تحصیلی ترکیه را به ویزای شغلی تبدیل کنید. اما از طریق همین کشور می‌توانید کشورهای متعددی را ببینید، ماموریت‌های مختلفی را پذیرفته و اصطلاحا پول پارو کنید.

تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیهیک مطالعه‌ی اخیر توسط انجمن مسافرتی ایالات متحده نشان داد که به طور کلی، آمریکایی‌هایی که اولین شغلشان در یک صنعت مرتبط با سفر بود، میانگین حقوق شغلی 81900 دلاری داشتند. و تقریباً 40٪ از کارگرانی که کار خود را در سفر شروع کردند به حقوق سالانه شغلی بیش از 100000 دلار رسیدند.

  1. گردشگری یعنی تعامل سالم با مردم

شما در طول زندگی تحصیلی و حرفه‌ای خود فرصت‌های زیادی برای ملاقات با افراد جدید خواهید داشت. بالاخره صنعت گردشگری در مورد ایجاد روابط و تعاملات است. جامعه‌ی گردشگری نیز متنوع است: شما از همان دوره‌ی دانشجویی در دانشگاه‌های ترکیه با انواع و اقسام دانشجویانی روبه‌رو خواهید شد که فرهنگ‌ و طرز فکر متفاوتی دارند و این به ایجاد تجربیاتی که به شما در صنعت گردشگری کمک کند، منجر خواهد شد.

  1. راهنمای گردشگری شغلی منحصربه‌فرد است

پیش‌بینی می‌شود که به دلیل رشد سریع، صنعت گردشگری در سال‌های آینده با کمبود کارکنان ماهر مواجه شود. با به دست آوردن دیدگاهی جامع از صنعت گردشگری و مهارت کافی از دانشگاه‌های ترکیه، به این حرفه تسلط خواهید یافت و خود را برای یک حضور تاثیرگذار در این صنعت آماده خواهید کرد. این در واقع به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید. چون به همان میزانی که مهندس در مملکت‌ها وجود دارد، تور لیدر وجود ندارد!

  1. مهارت‌های گردشگری قابل انتقال هستند

گردشگری تقریباً بر هر صنعتی تأثیر دارد. بازاریابی، مدیریت تعارض، مذاکره، استراتژی‌های تجاری پایدار، برنامه‌ریزی رویداد و موارد دیگر از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در صنعت گردشگری هستند.

  1. با تحصیل در رشته‌ی گردشگری، از مناطق مختلف دیدن خواهید کرد

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یکی از مهم‌ترین دلایل پیوستن به این صنعت، دقیقا همین نکته است. شما با تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه فرصت‌های مختلفی برای بازدید از شهرهای مختلف ترکیه خواهید داشت و رفته رفته خودتان مسیری را جهت گردشگری و کنترل تور به کشورهایی به جز ترکیه نیز پیدا خواهید کرد.

  1. مدیریت بحران یاد می‌گیرید

مشکلات و بحران‌ها می‌توانند در هر زمانی در صنعت گردشگری اتفاق بیفتند و متخصصان موفق این صنعت کسانی هستند که می‌دانند در صورت بروز مشکلات چه کنند. شما با تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه قطعا با چالش‌های شبیه‌سازی شده‌ی زیادی روبه‌رو خواهید شد.

  1. شما به حفظ تاریخ و فرهنگ کمک می‌کنید

اگر به تاریخ و فرهنگ ملل علاقه‌دارید و می‌خواهید که آن‌ها را گسترش دهید، پس همچنان باید در صنعت گردشگری تحصیل کنید. گردشگری صنعتی است که می‌تواند تغییر ایجاد کند، اقتصاد را به حرکت درآورد، تاریخ و فرهنگ را حفظ کند و به تعادل و رفاه برای جوامع دست یابد.

  1. شما اثری ماندگار از خود به جا می‌گذارید

گردشگری در واقع خاطره‌سازی است. شما به عنوان یک تور لیدر خوب می‌توانید در ذهن اطرافیان خاطره‌های خوبی ثبت کنید و دوستان زیادی هم پیدا کنید. همین خاطره‌سازی هم روزگاری به یاد ماندنی برای شما می‌سازد، هم مشتری‌ها و ماموریت‌های بیشتری را رقم خواهد زد.

  1. گردشگری یعنی ماجراجویی و سرگرمی

هیچ دو روزی در صنعت گردشگری یکسان نیست. این صنعت سریع و همیشه در حال تغییر، فرصتی عالی برای خلاقیت‌های شما ایجاد می‌کند و حتی فرصتی برای افزایش تجارب مسافران فراهم می‌کند.

 

فرصت‌های شغلی برای تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه

تنها شغلی که با تحصیل رشته گردشگری در ترکیه  عاید شما خواهد شد، تور لیدری نیست! برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، رشته‌های گردشگری و هتلداری مانند یک تعطیلات بی‌پایان نیستند. این حوزه با تغییر سریع، پویا و بسیار رقابتی، همیشه در جستجوی متخصصانی آموزش‌دیده و ماهر است.

تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه

درک خوب از تجارت و آنچه باعث موفقیت در تجارت می‌شود، یک مزیت بزرگ برای افرادی است که در گردشگری یا هتلداری مشغول به کار هستند، به ویژه برای کسانی که در موقعیت‌های اداری یا مدیریتی قرار دارند. به همین دلیل است که برای اینکه در اوج بازی خود باشید و شروع خوبی داشته باشید، بهتر است که این رشته‌ی گردشگری یا هتلداری را در منطقه‌‌ای توریست‌پذیر مثل ترکیه تحصیل کنید و آن را تا مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد نیز ادامه دهید. ما در ادامه، فرصت‌های شغلی جالبی که تحصیل در رشته‌ی گردشگری و هتلداری وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

  1. مدیر هتل – 49000 دلار در سال

 نظارت بر تمام فعالیت‌های مربوط به هتل

 تنظیم بودجه، تعیین وظایف، و ارزیابی عملکرد کارکنان

 بررسی کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط هتل

محل استراحت و سکونت گردشگران در تعطیلات یکی از مهم‌ترین بخش سفرشان است. اگر قصد دارید در هتل، متل یا استراحتگاه کار کنید، وظیفه شما این است که مطمئن شوید که مهمانانتان اقامتگاهی با کیفیت بالا دریافت می‌کنند، در غیر این صورت سال آینده دیگر هرگز آنها را نخواهید دید. رشته‌ی گردشگری به شما کمک می‌کند که در این زمینه اطلاعات زیادی کسب کنید.

این امر چه مدیر هتل باشید و چه بخشی از کارکنان کمک کننده، صدق می‌کند، زیرا همه‌ی کارمندان باید مانند یک دستگاه روغن کاری شده کار کنند – از زمان ورود مهمانان تا خروج آن‌ها و برای ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی.

شما همچنین می‌توانید کار به شرح زیر پیدا کنید:

 کارمند پذیرش

 مدیر

 پیشخدمت هتل

 حسابدار هتل

  1. خدمه پرواز – 40700 دلار در سال

 شما در این موقعیت شغلی باید از مسافران خوشامدگویی کنید، در مورد چمدان‌هایشان کمک کنید و آن‌ها را به سمت صندلی هایشان هدایت کنید.

 به سوالات پاسخ دهید، موارد اضطراری و درگیری را حل کنید.

 دستورالعمل‌های ایمنی را به اشتراک بگذارید و غذا و نوشیدنی سرو کنید.

دو مورد از بزرگ‌ترین صنایع مرتبط با گردشگری عبارتند از مسافرت با خطوط هوایی و خدمات تفریحی لوکس. چه در هوا و چه در دریا کار کنید، شما یکی از بسیاری از فارغ التحصیلان مدیریت گردشگری خواهید بود که در مدیریت عملیات، موقعیت‌های رهبری، تدارکات یا صورتحساب و رزرو استخدام خواهند شد.

در این سمت شغلی، شما باید به مسافران کمک کنید تا حین برخورد با مشکلات غیرمنتظره‌ای که ممکن است با آن مواجه شوند احساس امنیت و راحتی داشته باشند. مدیران کشتی‌های تفریحی لوکس باید مسئولیت‌های اداره یک هتل، رسیدگی به مسافران و تضمین سرگرمی‌های درجه یک را با هم ترکیب کنند.

دیگر فرصت‌های شغلی برتر در صنعت گردشگری عبارتند از:

 کاپیتان کشتی

 امنیت سفر

 کمک مسافر معلول

  1. مدیر رستوران – 45700 دلار در سال

 استخدام، راهنمایی و آموزش کارکنان جدید رستوران

 سازماندهی برنامه‌ها و جلسات

 سفارش موجودی، نظارت بر حقوق و دستمزد و سایر وظایف اداری

صنعت خدمات غذایی فراتر از قرار دادن غذا بر روی میز است. فارغ‌التحصیلان گردشگری که در رستوران‌ها، بارها یا کافه‌تریاها کار می‌کنند، باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا وعده‌های غذایی را به بشقابی خارق‌العاده و ویژه تبدیل کنند و در عین حال مطمئن شوند که غذا خوب به نظر می‌رسد و سالم و خوشمزه است.

رستوران‌ها و بارها باید پرسنل و تامین خوبی داشته باشند و ضمن کسب سود، قوانین ایمنی و انبارداری را رعایت کنند. اگر قصد دارید در صنایع غذایی کار کنید، باید تحت فشار آرام باشید، به خوبی سازماندهی کنید و مهارت‌های ارتباطی بالایی داشته باشید. اگر میخواهید در آشپزخانه کار کنید، مطالعه در زمینه آشپزی نیز لازم است.

فرصت‌های شغلی دیگر عبارتند از:

 سرآشپز یا کارکنان آشپزخانه

 گارسون

 باریستا

 هماهنگ کننده پذیرایی

 مدیر بار یا باشگاه

 ساملیه

  1. مدیر سرگرمی – 52900 دلار در سال

 فعالیت‌های روزانه، رویدادهای ورزشی، آزمون‌ها و … را برای سرگرم نگه داشتن مهمانان سازماندهی کنید.

 از مجریان و گروه‌های معروف برای شرکت در نمایش‌ها دعوت کنید.

 اطمینان حاصل کنید که تنوع کافی در فعالیت‌ها و رویدادها وجود دارد تا هر مهمان بتواند از آن لذت ببرد.

 در مورد فن‌آوری‌ها و روندهای جدید تحقیق کنید تا ببینید آیا می‌توانند سازماندهی نمایش‌ها را بهبود بخشند یا خیر.

حتی اگر مهمانان شما به خوبی استراحت کنند و سیر باشند، برای داشتن یک تعطیلات فراموش نشدنی به چیزهای بیشتری نیاز دارند. اینجاست که متخصصان سرگرمی وارد می‌شوند. آن‌ها مطمئن می‌شوند که مهمانان بدون هیچ مشکلی به تفریح ​​می‌پردازند، بهترین اجراکنندگان را تماشا می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای ارتقای رویدادها به سطح بعدی هستند.

در اینجا مشاغل دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

 مدیر شهربازی

 مدیر تئاتر

  1. برنامه ریز رویدادها – 47700 دلار در سال

 بر تمامی تدارکات برای رویدادهای مختلف، از جمله غذا، نوشیدنی، نیازها/درخواست‌های مهمان ویژه، سرگرمی و … نظارت کنید.

 مناسب‌ترین مکان‌ها را برای رویدادها جستجو و رزرو کنید و گزینه‌های جایگزین داشته باشید.

 سازماندهی حمل و نقل (در صورت ارائه توسط سازمان دهنده) یا اطلاع رسانی به مهمانان در مورد گزینه‌های حمل و نقل و پارکینگ نیز از دیگر وظایف شما خواهد بود.

این شغل عالی برای افرادی است که ارتباطات خوبی دارند و از دیدن اوقات خوش دیگران لذت می‌برند. توجه به جزئیات، حل مسئله و انعطاف پذیری از جمله مهارت‌هایی است که کار شما را بسیار آسان می‌کند.

مشاغل مشابه دیگری که ممکن است توجه شما را جلب کند:

 هماهنگ کننده عروسی

 برگزارکننده کنسرت یا جشنواره

 برنامه ریز مهمانی

 میزبان کنفرانس

  1. مشاور سفر – 41500 دلار در سال

 با مشتریان بحث کنید و نیازها و انتظارات آن‌ها را درک کنید

 درباره‌ی خدمات مختلف هواپیمایی و هتل تحقیق کنید تا بهترین گزینه را برای مشتریان خود بیابید.

 از آخرین تغییرات مطلع باشید و مشتریان را در مورد مسائل احتمالی سفر یا اقامت و گزینه‌های جایگزین مطلع کنید.

کار به عنوان مشاور سفر یا برنامه ریز تعطیلات مستلزم توانایی گوش دادن دقیق به مردم و آنچه آن‌ها می‌خواهند است. سعی کنید اینکه آن‌ها دوست دارند چه نوع تجربیاتی داشته باشند را درک کنید و توانایی برآورده کردن این انتظارات را نیز بررسی و ارزیابی کنید. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد ایجاد کنید و به این ترتیب، مشتریان خود را به مشتریانی دائمی تبدیل می‌کنید که شما و آژانستان را به افراد دیگر توصیه می‌کنند.

سایر فرصت‌های شغلی مرتبط عبارتند از:

 آژانس مسافرتی

 عامل رزرو

 نماینده مرکز اطلاعات گردشگری

 راهنمای تور

 نماینده خدمات مشتری آنلاین

پردرآمدترین مشاغل در هتلداری کدامند؟

مشاغل پرطرفدار هتلداری و گردشگری که در بالا ذکر کردیم، دستمزد خوبی دارند. شما با تلاش بیشتر در هر پوزیشن شغلی در کشور مورد نظر، با افزایش درآمد مواجه خواهید شد. همچنین برخی از موقعیت‌ها بر اساس عملکرد، فروش و سایر عوامل، پاداش‌های زیادی را به شما ارائه می‌دهند. این بسته به شرکتی دارد که بخواهید برایش کار کنید. البته همانطور که اشاره کردیم، می‌توانید شرکت‌های مورد نظر خودتان را نیز داشته باشید. اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری راجع به نحوه‌ی کار در زمینه‌ی گردشگری در ترکیه به دست بیاورید، حتما با مشاوران آرال گام تماس بگیرید.

تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه

شایان ذکر است که لیست مشاغل پردرآمد در گردشگری و هتلداری نسبی است زیرا حقوق و دستمزد تحت تأثیر جنبه‌هایی مانند مکان، اندازه سازمان، فروش، نحوه مذاکره با درآمد و پاداش های خود و … قرار دارد. با این حال، جای تعجب نیست که موقعیت‌های مدیریتی و اجرایی برجسته‌تر شود. در اینجا برخی از مشاغل پردرآمد در گردشگری و هتلداری آورده شده است:

 مدیر غذا و نوشیدنی – 67600 دلار در سال

 سرآشپز اجرایی – 60000 دلار در سال

 مدیر خانه داری – 56700 دلار در سال

برای کار در صنعت گردشگری به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

با وجود اینکه تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه یا اخذ پذیرش و بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه انتخاب مناسبی برای آینده‌ی شما به نظر می‌رسد، ولی کار در صنعت هتلداری و گردشگری برای همه مناسب نیست. اگر می‌خواهید در این زمینه شغلی موفق داشته باشید، موارد زیر برخی از توانایی‌های کلیدی هستند که شما را از بقیه متمایز می‌کند:

ارتباط

مردم فکر می‌کنند که صرفاً به این دلیل که می‌توانند صحبت کنند یا بنویسند، ارتباطات خوبی نیز دارند. اما بیان واضح و اجتناب از ابهام گویی یا اضافه کردن موارد غیر ضروری آسان نیست. در صنعت هتلداری و گردشگری، اگر می‌خواهید مشتریان خود را متقاعد کنید که شما را به جای رقیبتان انتخاب کنند، باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید.

ساده‌ترین راه این است که شنونده‌ی خوبی باشید. به این فکر نکنید که چه جوابی بدهید، گوش کنید تا متوجه تمام جریان شوید. هنگامی که دقیقاً بدانید مردم چه چیزی می‌خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند، در موقعیت بسیار بهتری خواهید بود که توضیح دهید چگونه و در چه شرایطی می‌توانید انتظارات آن‌ها را برآورده کنید.

دیپلوماسی

دیپلوماسی ارتباط نزدیکی با ارتباطات دارد، در واقع با آگاهی از احساسات شما و مشتریانتان نیز مرتبط است. تبدیل شدن به یک دیپلمات خوب به شما کمک خواهد کرد. زیرا همه چیز می‌تواند به سرعت در گردشگری و هتلداری تغییر کند. پروازها ممکن است به تعویق بیفتند، هتل‌ها ممکن است در رزرو به مشکل بخورند و اتاق خالی نداشته باشند، یا آب و هوای بد ممکن است تعطیلات مهمانان شما را خراب کند.

نکته این است که شما باید آماده باشید تا با مشتریان ناراضی کنار بیایید، تضادها را مدیریت کنید و برای ارائه راه حل سریع حرکت کنید، چه به صورت بازپرداخت هزینه، ارائه‌ی تخفیف یا پیشنهاد یک محل اقامت جدید یا مقصد تعطیلات جایگزین.

کنترل فشار و استرس

بله، کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما ما انسان هستیم و کنار آمدن با استرس همیشه آسان نیست. اما شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. هنگامی که با مشتریان مذاکره می‌کنید یا چندین پروژه بزرگ را به طور همزمان مدیریت می‌کنید، این مهارت به شما کمک می‌کند.

برای اینکه استرس و فشار به خوبی کار کنید، باید زمان درخواست کمک را بدانید. بیش از حد توان خود را مصرف نکنید و به همکاران یا مدیران خود در مواقعی که نیاز به حمایت دارید اطلاع دهید. اگر شما مسئول هستید، یاد بگیرید که وظایف را محول کنید و افراد را تشویق کنید. این همیشه آسان نخواهد بود، اما با کمی تلاش، در صورت همکاری و برقراری ارتباط موثر، هم شما و هم تیمتان می‌توانید با موقعیت‌های استرس‌زا راحت‌تر روبرو شوید.

حل مسئله

حل مشکل به جای شکایت و غر زدن یک مهارت اساسی است. این مهارت با توانایی‌های تحلیلی و توجه به جزئیات دست به دست می‌شود. این شایستگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که گزینه‌ها را ارزیابی کنید و با توجه به نیاز مشتری بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همچنین با موقعیت‌هایی مواجه خواهید شد که نمی‌توانید جایگزینی پیدا کنید. پس باید یاد بگیرید که چگونه در این شرایط به مسیر خود ادامه دهید و سعی نکنید چیزهایی را که خارج از کنترل شما هستند اصلاح کنید. به سادگی به مردم در مورد مشکل اطلاع دهید و ببینید آیا کاری وجود دارد که در صورت انجام اوضاع کمی بهتر شود یا خیر.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه

حالا که راجع به فواید، مزایا و فرصت‌های شغلی فوق‌العاده در رشته‌ی گردشگری صحبت کردیم، وقت آن رسیده که بهترین دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل در رشته‌ی گردشگری در سال 2022 را معرفی کنیم. این دانشگاه‌ها، فرصت‌های تحصیلی فوق‌العاده‌ای را برای شما مهیا می‌کنند. فقط کافی است که به سایت هر کدام سر بزنید و از مدارک و پیش‌نیازهای لازم جهت تحصیل در رشته‌ی گردشگری سر در بیاورید. حتی می‌توانید از مشاوران آرال گام کمک بگیرید و از شرایط اخذ پذیرش در هر دانشگاه مطلع شوید.

دانشگاه بیلکنت

برنامه‌ی درسی دپارتمان گردشگری و مدیریت هتلداری دانشگاه بیلکنت، بر کاربردهای عملی در صنعت هتلداری و گردشگری بین المللی تاکید دارد.

دانشگاه باشکنت

دپارتمان مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه باشکنت، با هدف آموزش دانشجویان برای پست‌های مدیریتی در بخش گردشگری، یکی از گسترده‌ترین بخش‌های خدماتی در ترکیه است. مدیران این بخش نه تنها باید دانش اولیه‌ی لازم برای سازماندهی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های گردشگری و مدیریت هتل‌ها را داشته باشند، بلکه باید به مهارت‌های پیشرفته در زمینه‌های تخصصی نیز تسلط داشته باشند.

دانشگاه یاسار

برنامه کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری دانشگاه یاسار، به دنبال آموزش حرفه‌ای دانشجویان در سطح بالا و آماده سازی آن‌ها برای موقعیت‌های مدیریتی در صنعت گردشگری است.

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا

دوره‌ی گردشگری در این دانشگاه به این جهت طراحی شده است تا به هر دانشجو، یک درک اولیه از گردشگری از جمله سازمان‌های گردشگری، تجارت و صنعت خدمات مرتبط، رفتار مسافر، برنامه ریزی گردشگری، تحقیقات گردشگری و بازاریابی را ارائه دهد.

سخن آخر

برای تحصیل رشته‌ گردشگری در ترکیه باید جوانب و گزینه‌های زیادی را در نظر بگیرید. یکی از آن‌ها این است که شما اکثر مواقع در زندگی خود، از خانه دور هستید و دائم سفرهای مختلفی را تجربه می‌کنید. گاهی نیز تا زمانی که آبدیده شوید، مجبور خواهید شد که بارها با مسافران مختلف به یک مکان مشخص سفر کنید و از آنجا دلزده شوید. اما به هر حال، این رشته مزایای زیادی دارد و فرصت‌های شغلی فراوانی را فراهم می‌کند که چه در ترکیه یا سایر کشورها برای شما پردرآمد و سودآور خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 8 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *