موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل هوانوردی در ترکیه

تحصیل تحصیل هوانوردی در ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه – تحصیل هوانوردی در ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر ترکیه که علاقه‌مندان زیادی دارد، دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه است. این دانشگاه دارای سه پردیس است که در دو شهر ترکیه واقع شده است و آموزش‌های عالی، تخصصی و حرفه‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

این دانشگاه زیر نظر انجمن هوانوردی ترکیه فعالیت می‌کند و به دلیل تجربه در زمینه‌های هوانوردی شناخته شده است. اگر متقاضی تحصیل در ترکیه هستید، تحصیل در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه گزینه خوبی برای تحصیل در این کشور است.

در این مقاله تیم آرال گام شما را با دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه و شرایط تحصیل و شهریه آن آشنا می‌کند.

درباره دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه اولین دانشگاه در زمینه هواپیما و علوم وابسته است که در سال 2011 در آنکارا ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه یک موسسه آموزشی کوچک با ظرفیت ثبت نام 5000 تا 5999 دانشجو است.

تحصیل هوانوردی در ترکیه

این دانشگاه هوانوردی زیر نظر فدراسیون هوانوردی ترکیه فعالیت می‌کند و در زمینه علوم هوانوردی و هواپیما تخصص دارد. شورای آموزش عالی ترکیه نیز دانشگاه هوانوردی ترکیه را رسما به رسمیت شناخته است.

این دانشگاه توسط شرکت هوانوردی فدراسیون هوانوردی ترکیه تأسیس شده است. در نتیجه این دانشگاه دارای پیشینه خوبی از تجربه و دانش است که از سال 1925 از طریق فعالیت‌های هوانوردی به دست آمده است.

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه دوره‌ها و رشته‌هایی را در چندین زمینه تحصیلی که منجر به دریافت مدرک می‌شود، ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین بزرگترین مرکز آموزش هوانوردی ترکیه با ۷۷ هواپیمای پیشرفته است.

دانشگاه هوانوردی دارای 3 پردیس در دو شهر ترکیه است و به دانشجویان آموزش‌های پیشرو را ارائه می‌دهد، همچنین امکانات آموزشی هوانوردی مانند پروازهای آموزشی متقابل را نیز ارائه می‌دهد.

در واقع نیاز روزافزون به پرسنل هوانوردی تحصیل کرده و ماهر اهمیت دانشگاه هوانوردی ترکیه را نشان می‌دهد. ارتباط دانشگاه با بخش خصوصی نیز به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا به راحتی شغل پیدا کنند.

این دانشگاه با داشتن دو فرودگاه (فرودگاه اسنبوگا در آنکارا – فرودگاه عدنان مندرس در ازمیر)، و دو برج عملیاتی با تجهیزات جهت تمرین، بهترین دانشگاه ترکیه در زمینه هوانوردی است.

شرایط پذیرش در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه

دانش‌آموزان دبیرستانی یا فارغ‌التحصیلان، واجد شرایط درخواست برای دانشگاه هستند.

الزامات مهارت زبان انگلیسی

  • تافل – حداقل نمره 70
  • آزمون آیلتس – حداقل نمره 6

تخصص‌های دانشگاه هوانوردی ترکیه

این دانشگاه در حال حاضر دو مدرک لیسانس در دو رشته ارائه می‌دهد:

  • علوم و آموزش هوانوردی
  • اداره هوانوردی

هر کدام چهار سال طول می‌کشد و زبان آموزش آن‌ها، انگلیسی است. بخش آموزش پرواز، خلبانان حرفه‌ای را با دانش علمی پیشرفته علوم هوانوردی آموزش می‌دهد.

سایر تخصص‌های ارائه شده توسط دانشگاه هوانوردی ترکیه که پس از سال 2013 اضافه شده‌اند عبارتند از:

  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی هواشناسی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی مکانیک

مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق، علوم کامپیوتر و مکانیک ارائه می‌شود. فقط رشته‌ی مدیریت بازرگانی می‌تواند برای مدرک دکتری اقدام کند و دوره دکتری 2 سال طول می‌کشد. پذیرش برای دوره‌های کارشناسی یک بار در سال و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دو بار در سال است.

آموزش پرواز در دانشگاه هوانوردی ترکیه

پس از گذراندن سال‌های تحصیلی هوانوردی در این دانشگاه، دانشجویان مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم آموزشی پرواز می‌گیرند و پس از گذراندن حداقل 207 ساعت پرواز می‌توانند خلبان یا کمک خلبان شوند. انجمن هوانوردی دانشگاه ترکیه با آموزش عالی خود به دانشجویان این امکان را می‌دهد که نه تنها 207 ساعت بلکه 243 ساعت پرواز کنند.

تحصیل هوانوردی در ترکیه

در پایان دوره آموزشی پرواز، دانشجویان با گواهینامه خلبانی هوانوردی، گواهینامه خلبانی تجاری و گواهینامه هوانوردی با کنترل پرواز فارغ‌التحصیل خواهند شد.

تمامی دوره‌های آموزشی ارائه شده به دانشجویان در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه با استانداردهای هوانوردی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی، سازمان هوانوردی مشترک، انجمن بین‌المللی هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه مطابقت دارد.

فارغ‌التحصیلان انجمن هوانوردی دانشگاه ترکیه

دانشجویانی که در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه تحصیل می‌کنند فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در خطوط هوایی ترکیه و سراسر جهان خواهند داشت. آن‌ها می‌توانند به راحتی در موسسات تجاری، شرکت‌ها و در برخی موارد در موسسات آموزش هوایی در ترکیه استخدام شوند. همچنین دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه

هزینه تحصیل به شرح زیر است:

  • برنامه آموزش پرواز: 20000 دلار در سال.
  • رشته‌های مهندسی: 12500 دلار در سال.
  • نرم افزار مدیریت: 12500 دلار در سال.
  • دوره زبان انگلیسی: 12500 دلار در سال.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آنکارا

برای زندگی در آنکارا، دانشجویان باید سالانه به طور متوسط ​​بین 6000 تا 8000 دلار جهت زندگی شهری بپردازند. به خاطر داشته باشید که می‌توانید حین تحصیل در ترکیه نیز کار کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه هوانوردی ترکیه

  • یک کپی تایید شده از کارنامه امتحانی که به تایید سفارت ترکیه رسیده باشد.
  • یک کپی گواهی شده از دیپلم دبیرستان که توسط سفارت ترکیه (ترجمه شده به انگلیسی یا ترکی) تایید شده باشد.
  • دو عکس شخصی.
  • رسید بانکی مبنی بر واریز 100 لیر به حساب بانکی دانشگاه هوانوردی ترکیه.
  • شرکت در آزمون ورودی

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

دانشجویان هوانوردی چند ساعت عملی باید در ترکیه بگذرانند؟
دانشجویان هوانوردی برای تکمیل تحصیلات خود باید 207 ساعت پرواز را با موفقیت پشت سر بگذارند.
شرایط زبان انگلیسی در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه چیست؟
شرایط زبان انگلیسی برای انجمن هوانوردی دانشگاه ترکیه، داشتن آیلتس 6 یا تافل 70 است.
رتبه جهانی انجمن هوانوردی دانشگاه ترکیه؟
رتبه جهانی دانشگاه فدراسیون پرواز ترکیه 7272 است.
آیا بدون مدرک زبان می‌توان برای دانشگاه هوانوردی ترکیه اقدام کرد؟
بله، شما می‌توانید در دانشکده‌ی زبان‌های مقدماتی دانشگاه هوانوردی ترکیه، ثبت نام کنید.
هزینه تحصیل در کالج‌های زبان دانشگاه هوانوردی ترکیه چقدر است؟
هزینه تحصیل در کالج‌های زبان دانشگاه هوانوردی ترکیه حدود 12500 دلار در سال است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه هوانوردی ترکیه چیست؟
مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه شامل: دیپلم دبیرستان، ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی، پرداخت شهریه، گواهی سلامت جسمی و روانی و گواهی عدم سوء پیشینه است. 9- دوره کارشناسی در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه چند سال است؟ دوره کارشناسی در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه 4 سال به طول می‌انجامد.
زمان ثبت نام در دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه چقدر است؟
با تکیه بر سال‌های گذشته، دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه درهای خود را برای ثبت نام از ابتدای آوریل تا اکتبر هر سال باز می‌کند.

سخن آخر

قطعا اخذ پذیرش از دانشگاه هوانوردی و تحصیل در رشته‌ی هوانوردی، کار ساده‌ای نیست. شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه هوانوردی ترکیه، با دانشجویان زیادی رقابت کنید و به عبارتی، یک دانشجوی همه‌فن حریف و کامل باشید.

ما،‌ موسسه مهاجرتی آرال گام، در جمع‌آوری مدارک، موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه،‌ اخذ بورسیه‌ی تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی و … به صورت تمام و کمال کمکتان خواهیم کرد تا به زودی در مسیر خود، که تبدیل شدن به یک خلبان کامل و پردرآمد است، قدم بگذارید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *