موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تمدید اقامت ترکیه

مهاجرت تمدید اقامت ترکیه

اخذ و تمدید اقامت در کشور ترکیه

در سال‌های اخیر، همواره شاهد افزایش تقاضا برای دریافت اقامت کشور ترکیه از راه‌های مختلفی بوده‌ایم. در کشور ترکیه این امکان نیز برای شما وجود دارد تا بتوانید در صورت پایان مدت اقامت خود در این کشور، کملیک یا کارت اقامت خود را تمدید کنید. اما آیا روند تمدید اقامت ترکیه برای همه یکسان است؟ آیا برای تمدید اقامت این کشور نیاز به ارائه مدارک خاصی داریم؟ شرایط تمدید اقامت چیست؟ در ادامه این مطلب از آرال گام قصد داریم تا شرایط اقامت ترکیه و تمدید مدت اقامت در این کشور را برای شما بررسی کنیم و به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

هر آن‌چه که باید از انواع راه‌های اخذ اقامت ترکیه بدانید

کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از راه‌های مختلفی، اقامت آن را به‌دست بیاورید. اما در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که در این کشور اقامت‌های موقتی باید پیش از رسیدن موعد آن‌ها تمدید شوند. اما راه‌های اخذ اقامت ترکیه چه به صورت دائم و چه موقت چیست و آیا همه این راه‌های امکان تمدید دارند؟

اقامت توریستی

همانطور که گفته شد، برای دریافت اقامت کشور ترکیه راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها هم ویزای توریستی این کشور است. شما با داشتن ویزای توریستی کشور ترکیه این امکان را خواهید داشت که بتوانید تا چند ماه در این کشور اقامت داشته باشید. اما اگر تمایل دارید تا مدت زمان اقامت خود را زیاد کنید، می‌تواند با ارائه درخواست خود، اقامت موقتی این کشور را برای مدت 6 ماه الی 2 سال داشته باشید که با توجه به شرایط شما زمان آن متغیر خواهد بود.

تمدید اقامت ترکیه

اما نکته‌ای که در این میان باقی می‌ماند این است که ویزای توریستی کشور ترکیه قابلیت تمدید نخواهد داشت و اگر قصد دارید تا مدت بیشتری را در این کشور باشید، باید یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه را دریافت کنید. در ادامه به برخی از روش‌های آسان برای دریافت اقامت ترکیه خواهیم پرداخت.

اقامت از طریق اجاره یا خرید ملک

یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت کشور ترکیه، خرید ملک یا اجاره ملک است. اگر شما بتوانید ملکی با ارزش بیش از 250 هزار دلار آمریکا را خریداری کنید، می‌توانید به راحتی و در مدت یک ماه تابعیت ترکیه را به‌دست بیاورید. اما بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر ملک خریداری شده، ارزشی کمتر از این مقدار داشته باشد، به شما اقامت موقتی 5 ساله کشور ترکیه اعطا خواهد شد که می‌توانید در این مدت ارزش املاک خود را به مقدار ذکر شده برای اخذ تابعیت ترکیه برسانید.

تمدید اقامت ترکیه

اما برای دریافت اقامت موقتی ترکیه راه دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید با داشتن ویزای توریستی این کشور، ملکی را اجاره کنید. شما با این کار می‌توانید اقامت موقتی یک‌ساله کشور ترکیه را دریافت کنید که در برخی مواقع قابل تمدید است.

تمدید اقامت کشور ترکیه

همانطور که گفته شد، در کشور ترکیه این امکان را دارید تا بتوانید از راه‌های مختلفی، اقامت موقتی یا دائم را دریافت کنید. از این رو بد نیست بدانید که اقامت‌های موقتی نیاز به تمدید دارند و در برخی موارد هم می‌‎توانید با تمدید‌های مکرر، تابعیت و اقامت دائم ترکیه را به‌دست بیاورید. از جمله آن‌ها هم می‌توان به اقامت از طریق ویزای کار کشور ترکیه اشاره کرد.

به طور کلی تمدید اقامت کشور ترکیه کاری پیچیده است و شرایط مختلفی را برای افراد متقاضی این کار دارد. در نظر داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای تمدید اقامت ترکیه نیز مدارک به نسبت زیادی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید اقامت در کشور ترکیه

اگر قصد تمدید اقامت ترکیه را دارید، بد نیست به این نکته توجه داشته باشید که اولین مدرکی که باید ارائه دهید، مدارک هویتی شما هستند که پاسپورت و شناسنامه را شامل می‌شوند. همچنین در نظر داشته باشید که باید از تمام صفحات پاسپورت خود هم کپی داشته باشید.

تمدید اقامت ترکیه

در ادامه نیز نیاز است تا 4 قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ را ارائه دهید. در نظر داشته باشید که کار به اینجا ختم نمی‌شود. چرا که شما برای دریافت اقامت و تمدید آن در کشور ترکیه به داشتن بیمه درمانی مناسب برای اتباع خارجی نیاز دارید. ضمنا باید اسناد و مدارک اقامت قبلی خود را هم به سفارت این کشور ارائه کنید. اگر هم قصد دریافت یا تمدید اقامت در این کشور را از طریق اجاره ملک دارید، باید اجاره‌نامه را هم به همراه داشته باشید. اما تمام مدارک ذکر شده برای افراد بزرگتر از 18 سال بودند. پس تکلیف برای افراد زیر این سال چیست؟

افراد زیر 18 سال هم باید پاسپورت را به همراه کپی از تمام صفحات آن و 4 قطعه عمس با شرایط ذکر شده ارائه کنند. اما یکی دیگر از مواردی که که به صورت اختصاصی برای این افراد خواسته شده است، شناسنامه معتبر از کشور مبدا است. در نظر داشته باشید که شما در ادامه نیز باید بتوانید رضایت‌نامه از پدر یا مادر را برای دریافت یا تمدید اقامت در این کشور به‌دست بیاورید.

روند تمدید اقامت ترکیه

همانطور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد، برخی از اقامت‌های کشور ترکیه قابل تمدید نیستند و شما برای این تداوم اقامت در این کشور باید باید نوع دیگری از ویزا را اخذ کنید. در نظر داشته باشید که شما برای پیگیری روند اخذ ویزای خود، باید قبل از اتمام تاریخ اقامت، برای تمدید ان اقدام کنید.

تمدید اقامت ترکیه

همچنین اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که شما برای درخواست تمدید اقامت خود، ابتدا باید فرم تقاضا را پر کنید. پس از پرکردن فرم درخواست، برای شما تاریخ مراجعه حضوری دوباره برای ارائه مدارک تعیین خواهد شد. شما می‌توانید با به همراه داشتن تمام مدارک ذکر شده، در آن تاریخ به سفارت ترکیه مراجعه کرده و برای تمدید اقامت این کشور اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است در زمان پیگیری تمدید اقامت، زمان قانونی حضور شما در ترکیه به پایان برسد. اما نگران نباشید. چرا که می‌توانید با به همراه داشتن فرم درخواست تمدید اقامت، مانند گذشته به زندگی در این کشور ادامه دهید.

شرایط تمدید یا عدم تمدید اقامت ترکیه

نکته‌ای که در حین تمدید اقامت باید به آن‌ها توجه داشته باشید این است که اگر به هر طریقی قصد داشته باشید تا مدارک جعلی ارائه دهید، درخواست تمدید اقامت شما رد و ویزا هم باطل خواهد شد. بلافاصله نیز دستور بازداشت و دیپورت شما به کشور مبدا صادر می‌شود.

در سال‌های اخیر شاهد تصویب قوانین مختلفی بوده‌ایم که برخی از آن‌ها شرایط اقامت و تمدید را برای ایرانیان کمی پیچیده و سخت کرده‌اند. یکی از این قوانین، بدین صورت است که اتباع خارجی به خصوص ایرانیان پس از پایان مهلت اقامت موقت خود، باید حداقل یک‌بار از این کشور خارج و به کشور مبدا بروند.

تمدید اقامت ترکیه

سپس می‌توانند دوباره به این کشور بازگردند. همچنین در صورتی هم که تمایل برای تمدید اقامت خود و دریافت کارت اقامت (کیملیک) را ندارید، می‌تواند تا 180 روز بدون نیاز به این تمدید این کارت، در ترکیه اقامت داشته باشید. از این رو ایرانیانی که اقامت موقتی ترکیه را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اقامت یک‌ساله گردشگری اشاره کرد، می‌توانند برای دریافت اقامت‌های دیگری مانند تحصیلی یا کار در این کشور اقدام کنند. در غیر این صورت، اقامت آن‌ها تمدید نخواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که ایرانیان مقیم ترکیه باید به آن توجه کنند این است که در سال‌های گذشته برای تمدید اقامت باید از دو ماه مانده به پایان اقامت، برای تمدید آن اقدام می‌کردند. اما پس از تصویب قوانین مختلف در سال 2020، می‌توانید تا یک سال پیش از پایان دوره اقامت، برای تمدید آن اقدام کنید.

شایان ذکر است که راه‌های مختلفی برای اخذ و تمدید اقامت ترکیه وجود دارند. شما می‌توانید پس از پایان اقامت خود، آن را به انواع دیگر ویزا تبدیل کنید که در آینده هم منجر به اخذ شهروندی ترکیه شوند. از جمله این راه‌ها هم می‌توان به ثبت شرکت در ترکیه اشاره کرد. همچنین می‌توانید با کارآفرینی در این کشور هم پس از مدتی و بدون نیاز به تمدید اقامت، حق شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

نکاتی که در حین اقدام برای تمدید اقامت ترکیه باید به آن توجه کرد

از جمله نکاتی که در حین تمدید اقامت ترکیه باید به آن توجه کنید این است که عکس پرسنلی شما باید حتما دارای پس زمینه سفید و نهایتا بریا 6 ماه گذشته باشد. همینطور باید بیمه درمانی اتباع خارجی خصوصی داشته باشید که قبل‌تر هم در بخش مدارک مورد نیاز به آن اشاره شد.

تمدید اقامت ترکیه

اگر پاسپورت شما به زبان فارسی است، باید ترجمه پاسپورت خود را به صورت کاملا رسمی به همراه داشته باشید و ارائه دهید. ضمنا نکته‌ای که باید در حین ترجمه پاسپورت به آن توجه کنید، این است که نام و نام خانوادگی شما نباید به‌هم چسبیده و مانند نمونه اصلی از هم فاصله داشته باشند.

اگر به هر دلیلی نام یا نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اید، باید آن را در پاسپورت خود ذکر کنید. بدین صورت که باید به اداره مربوطه در ایران رفته و تغییرات را در پاسپورت خود اعمال کنید. در نظر داشته باشید که اگر سن شما زیر 18 سال است، باید رضایت‌نامه از سمت قیم یا پدر یا مادر را برای تمدید اقامت خود در این کشور داشته باشید.

هزینه‌های تمدید اقامت ترکیه

در نظر داشته باشید که هزینه‌های تمدید اقامت بسته به شرایط مختلفی به صورت اتوماتیک توسط سامانه بیان می‌شود. از جمله شرایطی هم که می‌توانند در هزینه تمدید اقامت شما تاثیر بگذارند می‎‌توان به قراردادهای دو طرفه، تاریخ انقضای اقامت، مدت زمان تعیین شده برای درخواست تمدید اقامت، اطلاعات شخص درباره شهروندی ترکیه و متاهل یا مجرد بودن فرد اشاره کرد.

مدت زمان تمدید اقامت

به طور کلی مدت زمان لازم برای تمدید اقامت در کشور ترکیه هم مانند هزینه‌های این کار به شرایط مختلفی بستگی دارد. در نظر داشته باشید که در این کشور شما این امکان را خواهید داشت که بتوانید روند تمدید اقامت ترکیه را در مدت 90 روز پیگیری کنید. البته این 90 روز از زمانی محاسبه می‌شود که شما مدارک مورد نظر را برای سفارت این کشور ارسال کرده‌اید.

تمدید آسان اقامت ترکیه با آرال گام

کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که همواره به اتباع خارجی به خصوص ایرانیان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنند. برای دریافت اقامت کشور ترکیه راه‌های مختلفی وجود دارد که راحت‌ترین آن‌ها، اقامت توریستی این کشور است. بدین صورت که شما می‌توانید تا یک سال در این کشور اقامت داشته باشید. اما باید به این نکته توجه کرد که این نوع ویزا به هیچ عنوان قابلیت تمدید ندارد و برای تداوم زندگی در ترکیه باید اقامت خود را به نوع دیگری تبدیل کنید.

برای تمدید اقامت کشور ترکیه باید موارد مختلفی را رعایت کرد. همچنین با توجه به تصویب قوانین جدید در کشور ترکیه، می‌توانید تا مدت یک سال مانده به پایان اقامت خود نیز برای تمدید آن اقدام کنید. برای پیگیری روند تمدید اقامت در ترکیه بهتر است وکیلی مجرب از یکی از آژانس‌های مهاجرتی درکنار شما باشد تا این روند به راحت‌ترین حالت ممکن پیگیری شود.

موسسه مهاجرتی آرال گام با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای مهاجرتی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به راحتی اقامت ترکیه را دریافت یا آن را تمدید کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر روندهای مهاجرتی، با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه در هفت روز هفته تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.5 از 5 از 11 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار اشکان
    اشکان
    ۰۲ آبان ۱۴۰۱

    سلام
    کارت اقامت ما اول دی ماه ۱۴۰۱به اتمام میرسه و چون در این تاریخ وقت امتحانات هست ما نمیتونیم مدت طولانی برای گرفتن اقامت در ترکیه باشیم راهی هست که بشه سریعتر اقامت و بگیریم در حال حاضر در ایران هستیم

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۲ آبان ۱۴۰۱

      کارت اقامت شما از چه نوعی است؟

  2. آواتار محمد امین
    محمد امین
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    سلام
    برای تمدید اقامت ، پاسپورت باید چقدر اعتبار داشته باشه؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

      با سلام
      حداقل 15 ماه

  3. آواتار عتیق الله
    عتیق الله
    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

    تاریخ اقامت ترکیه ام ختم شده .صرف کاپی پاسپورت و اصل اقامت ترکیه را دارم . فعلا در افغانستان هستم .معلومات . مصرف آنرا برایم ارائه بدیید

    • آواتار آرال گام
      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

      با سلام
      وقت اقامت تون تمام شده باشد باید مجدد پروسه اخذ را طی کنید.