موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

سرمایه گذاری ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه ؛ مسیری روشن برای آینده کسب‌وکار شما

ثبت شرکت در کشورهای خارجی از روش‌های مرسوم سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی است. یکی از محبوب‌ترین این شرکت‌ها شرکت بازرگانی می‌باشد که به دلیل سود بالا همواره گزینه بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است. ثبت این نوع شرکت در کشور ترکیه توسط سرمایه‌گذاران خارجی به دلایل بسیاری مانند اقتصاد روبه‌رشد این کشور در سال 2021 به به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. شرایط ثبت شرکت در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای خارجی آسان‌تر است و می‌تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود. برای آشنایی بیشتر با شرایط و مزایای ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه با ما همراه شوید.

شرکت‌های بازرگانی و اهداف آن در کشور ترکیه

امروزه به دلیل پیشرفت‌های زیاد در جنبه‌های مختلف اقتصادی، شرکت‌های متفاوتی احداث می‌شوند که برای اهداف مختلفی می‌باشند. یکی از انواع این شرکت‌ها شرکت بازرگانی است که نزد سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز محبوبیت بسیاری دارد. شرکت بازرگانی به شرکتی گفته می‌شود که دو یا چندین سهام‌دار دارد و در سود حاصله باهم شریک هستند. این شرکت‌ها معمولا به امور خرید و فروش می‌پردازند و سوددهی بالایی نیز دارند.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

به طور کلی افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه به وظایفی مانند: توزیع کالا، صادرات و واردات و احداث نمایندگی یک شرکت دیگر بپردازند باید به سراغ تاسیس شرکت بازرگانی بروند. از دیگر وظایف شرکت‌های بازرگانی در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترخیص کردن کالا از گمرک‌های داخلی و بین‌المللی
  • احداث موسسه‌های اعتباری
  • اعطای نمایندگی به دیگر شرکت‌ها

یکی از دلایلی که بیشتر سرمایه‌گذاران بین‌المللی به سراغ تاسیس شرکت‌های بازرگانی در ترکیه می‌روند، امکان استخدام نیروی خارجی است. این شرکت‌ها را می‌توان به صورت بین‌المللی در کشورهای دیگر گسترش داد. ویژگی‌های دیگر ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه به شرح زیر هستند:

  • سوددهی بالا به دلیل فروش زیاد
  • مدیریت و نگه‌داری سرمایه از طریق خرید و انبار کالا
  • امکان خرید و فروش انواع کالاها

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه؛ گزینه‌ای محبوب؟!

ثبت شرکت بازرگانی در کشور ترکیه به نسبت دیگر شرکت‌ها مانند شرکت‌های خدماتی در این کشور محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که ترکیه به دلیل شرکت‌های بازرگانی خود که در پوشاک فعالیت می‌کند، مشهور نمی‌باشد. شرکت‌های بازرگانی این کشور به دلیل تولید و صادرات محصولات کشاورزی در جهان معروف هستند. محبوبیت ثبت شرکت‌های بازرگانی در ترکیه به دلیل اقتصاد روبه‌رشد این کشور پدید آمده است. در ادامه این بخش به بررسی مزایای ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه می‌پردازیم.

هزینه مقرون به صرفه تولید

یکی از ویژگی‌هایی که سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی در کشور ترکیه مجاب می‌کند، هزینه‌های پایین تولیدات در این کشور است. این کشور در میان کشورهای منطقه به عنوان یکی از کشورهای به نسبت مرفح با هزینه‌های پایین قرار گرفته است که گزینه بسیار خوبی را برای تاسیس یک شرکت بازرگانی ایجاد کرده است. ویژگی هزینه مقرون به صرفه تولید در کشور ترکیه امکان سوددهی بیشتر را نیز برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

نیروی کار مستعد در کشور ترکیه

یکی از دلایلی که بیشتر سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی کوچک در کشور ترکیه می‌روند، وجود نیروی کار مستعد در این کشور است. این کشور به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی نظام آموزشی خود توانسته است یکی از بهترین نیروهای کاری در دنیا را تعلیم دهد. بنابراین اگر به دنبال نیروی ترک در شرکت خود هستید، می‌توانید از تحصیل کرده‌ترین گزینه‌های ممکن استفاده کنید.

بازار مصرف با ثبات

بازار مصرف کشور ترکیه همواره به یکی از باثبات‌ترین بازارهای جهانی معروف بوده است. مالکان شرکت بازرگانی نیز چی از خدا می‌خواهند؟! یک بازار باثبات و قوی برای فروش محصولات خودشان. ترکیه همواره به عنوان بهترین مصرف‌کننده و تولیدکننده در میان کشورهای منطقه شناخته می‌شود که علاوه بر بازار مصرفی صادرات خوبی نیز به کشورهایی مانند ایران دارد.

انواع شرکت‌ها برای راه‌اندازی شرکت بازرگانی در ترکیه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه در نظر داشته باشید، انتخاب یک نوع شرکت مناسب است. همانطور که پیش از نیز گفته شد شرکت‌های بازرگانی برای سهام‌دارانی می‌باشد که دو نفر یا بیشتر هستند. با توجه به این موضوع احداث شرکت‌های انفرای یک گزینه برای شرکت بازرگانی شما به حساب نمی‌آیند.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

از محبوب‌ترین گزینه‌هایی که بیشتر سرمایه‌داران برای راه‌اندازی شرکت بازرگانی خود در کشور ترکیه انتخاب می‌کنند، شرکت‌ با مسئولیت محدود در این کشور است. البته انواع دیگر شرکت برای احداث یک شرکت بازرگانی در ترکیه وجود دارند که به شرح زیر هستند.

شرکت‌های سهامی جهت راه‌اندازی شرکت بازرگانی

شرکت‌های سهامی از گزینه‌های محبوب راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی هستند. سهام‌داران به میزان سرمایه خود در این شرکت‌ها در قبال مسئولیت‌ها شریک هستند. یکی از مزایای شرکت‌های سهامی آزاد بودن خرید و فروش سهام میان سهام‌داران است. سهام شرکت‌های سهامی به طور عمومی در میان مردم نیز قابل خرید است.

میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی جهت راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی در ترکیه 50 هزار لیر است. حداقل یک چهارم از سرمایه اولیه باید به صورت پیش‌پرداخت به ادارات مربوطه پرداخت شود و باقی سرمایه در 24 ماه آینده واریز شود.

شرکت‌ با مسئولیت محدود برای راه‌اندازی شرکت بازرگانی

شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه محبوب‌ترین گزینه انتخابی سرمایه‌دارانی است که قصد راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی دارند. این نوع شرکت‌ها به دلیل داشتن انعطاف‌پذیری بالا و نیاز به حداقل سرمایه پایین در میان سرمایه‌داران محبوب شده‌اند. تنها ویژگی شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه که شاید به عنوان ویژگی بدی در نظر گرفته شود، محدودیت 50 نفره سهام‌داران است.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

سهام‌داران شرکت‌های با مسئولیت محدود که به عنوان یک شرکت بازرگانی احداث می‌شوند، می‌توانند حقوقی یا حقیقی باشند. تمامی سهام‌داران به میزان سرمایه خود در شرکت در قبال مسئولیت‌ها شریک هستند. سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت‌های بازرگانی با مسئولیت محدود برابر با 10 هزار لیر است.

شرکت‌های جمعی برای راه‌اندازی شرکت بازرگانی در ترکیه

شرکت‌های جمعی از انواع شرکت‌های بازرگانی هستند که نیازمند حداقل دو سهام‌دار حقیقی برای تاسیس هستند. دو شریک در تمامی مسئولیت‌های شرکت نقش دارند و می‌توانند به صورت جداگانه شرکت بازرگانی خود را اداره کنند. البته که وظایف شرکت می‌توان به شرکای درجه دوم اعطا بشوند که یک رده پایین‌تر از سهام‌داران اصلی قرار می‌گیرند. برای راه اندازی شرکت‌های جمعی بازرگانی نیازی به سرمایه اولیه نمی‌باشد.

شرکت تعاونی برای راه‌اندازی شرکت بازرگانی در ترکیه

شرکت‌های تعاونی از انواع دیگر شرکت‌های بازرگانی هستند که نیازمند حداقل هفت نفر برای تاسیس در کشور ترکیه دارند. این شرکت‌ها تنها با هدف شرکت بازرگانی تاسیس می‌شوند. هر شریک می‌تواند تا حداکثر پنج هزار سهم در شرکت داشته باشد. مبلغ یک سهام شرکت بازرگانی تعاونی برابر با 100 لیر است. یکی از نکات لازم به ذکر برای تاسیس شرکت بازرگانی تعاونی این است که هیئت مدیره این شرکت‌ها باید حداقل دارای چهار فرد ترک باشند.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

ترکیه به دلیل منطقه جغرافیایی خاصی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت بازرگانی و صادرات به کشورهای دیگر است. این کشور در میان قاره اروپا و آسیا قرار گرفته و برای افرادی که می‌خواهند شرکت بازرگانی با هدف صادرات در کشورهای خارجی تاسیس کنند، بهترین گزینه است.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

شرکت‌های بازرگانی در ترکیه با توجه به قوانین تجارتی این کشور تاسیس می‌شوند. برای تاسیس شرکت بازرگانی در ترکیه نیازمند حداقل یک نفر برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود است. همچنین سرمایه‌داران برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در این کشور نیاز به مدارکی دارند که شرح زیر می‌باشد:

  • پاسپورت و مدارک شناسایی شرکای اصلی شرکت
  • چهار قطعه عکس رنگی از شرکای اصلی که در سه ماه اخیر گرفته شده باشد
  • نامی که برای شرکت بازرگانی خود انتخاب کردید
  • لیستی از شرح وظایف تمامی افرادی که در شرکت شما مسئولیت دارند
  • اساسنامه شرکت بازرگانی خود
  • انتخاب کردن مدیر عامل
  • مدارک شناسایی تمامی اعضا به صورت ترجمه شده
  • ارائه مشخصات تکمیلی مانند آدرس و حوزه فعالیت شرکت
  • دریافت کد مالیات در کشور ترکیه

مراحل راه‌اندازی شرکت بازرگانی در ترکیه

راه‌اندازی شرکت بازرگانی در کشور ترکیه نیازمند طی کردن مراحلی است که پیشنهاد می‌شود پیش از هرگونه اقدامی از آن‌ها اطلاع کافی کسب کنیم. برای مثال اولین مرحله برای ثبت شرکت بازگانی در ترکیه، انتخاب یک محل مناسب برای تاسیس شرکت است. باقی این مراحل به شرح زیر هستند:

  • مرحله اول:

اساسنامه شرکت را با حضور یک وکیل معتبر تهیه و تنظیم کنید

  • مرحله دوم:

فرم ثبت شرکت اداره ثبت اسناد رسمی ترکیه را تکمیل کنید

  • مرحله سوم:

از اداره مالیات کشور ترکیه شماره مالیات شرکت خود را دریافت کنید

  • مرحله چهارم:

اساسنامه به همراه تمامی مدارک تکمیلی را به دفتر ثبت اسناد رسمی ارائه کنید

  • مرحله پنجم:

آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه رسمی ترکیه ثبت کنید

  • مرحله ششم:

با مراجعه به دفتر بازرگانی ترکیه، کارت بازرگانی خود را دریافت کنید

  • مرحله هفتم:

حسابدار رسمی استخدام کنید

  • مرحله هشتم:

یک حساب بانکی به نام شرکت خود افتتاح کنید

  • مرحله نهم:

یک مشاوره مالی رسمی انتخاب کنید و به دفتر بازرگانی معرفی کنید

دریافت اقامت دائم با ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

دریافت اقامت دائم در کشور ترکیه مزیتی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی است که امکان اقامت و زندگی در این کشور زیبا را برای‌شان به همراه دارد. توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم در کشور ترکیه با ثبت شرکت بازرگانی به صورت آنی نمی‌باشد. در ابتدا افرادی که کسب‌و‌کار خود را در کشور ترکیه راه‌اندازی می‌کنند، یک ویزای موقت دریافت می‌کنند. این ویزا به سرمایه‌داران خارجی امکان اقامت یک تا دو سال را فراهم می‌کند.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

با دریافت ویزای موقت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه در صورت موفقیت کسب‌وکار شما، می‎‌توانید این ویزا را تمدید کنید. با گذشت پنج سال از تاسیس شرکت شما در این کشور می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید که اخذ این ویزا و اقامت دائم برای همسر و فرزندان زیر 18 سال شما نیز امکان‌پذیر است.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

مزایای ثبت شرکت بازرگانی در کشور ترکیه چیست؟
ثبت شرکت در ترکیه به دلیل داشتن مزایایی مانند بازار مصرف قوی و باثابت، داشتن نیروی مستعد کاری و هزینه پایین تولیدات در میان سرمایه‌داران محبوب می‌باشد.
آیا می‌توان با ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه اقامت این کشور را به دست آورد؟
بله؛ سرمایه‌داران می‌توانند با ثبت شرکت بازرگانی در کشور ترکیه به ویزای موقت کشور ترکیه دست پیدا کنند و با گذشت پنج سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند.
محبوب‌ترین نوع شرکت بازرگانی در ترکیه چیست و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز دارد؟
محبوب‌ترین نوع شرکت بازرگانی در کشور ترکیه در میان سهام‌داران شرکت با مسئولیت محدود است. سرمایه اولیه برای این نوع شرکت‌ها برابر با 10 هزار لیر می‌باشد.
آیا برای تاسیس یک شرکت بازرگانی نیاز به دریافت کارت بارزگانی می‌باشد؟
بله؛ افرادی که قصد دارند کسب‌وکار خود را در کشور ترکیه راه‌اندازی کنند، نیاز دارند کارت بازرگانی خود را از دفتر بازرگانی دریافت کنند.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه با خدمات مشاوره‌ای آرال گام

ثبت شرکت یکی از بهترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای خارجی است که سرمایه‌داران ایرانی بسیاری به دنبال آن هستند. کشور ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود به یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شرکت تبدیل شده است. ثبت شرکت بازرگانی در این کشور به دلایل بسیاری در سال 2021 به عنوان محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد.

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه

از دلایلی که سرمایه‌گذاران به دنبال ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه هستند و می‌خواهند کسب‌وکار خود را تاسیس کنند، وجود بازار مصرف باثبات در این کشور است. همچنین موقعیت عالی جغرافیایی کشور ترکیه به سرمایه‌داران امکان صادر کردن کالا به کشورهای اروپایی و آسیایی را می‌دهد. همچنین می‌توانید نسبت به اخذ شهروندی ترکیه پس از گذشت پنج سال اقدام کنید.

جهت آشنایی کامل با شرایط ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی آرال گام استفاده کنید. مشاورین و متخصصین مجرب ما می‌توانند بهترین راهنمایی را برای تجربه یک مهاجرت بی‌دغدغه تقدیم شما کنند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار احمد دریابندری
    احمد دریابندری
    ۳۱ تیر ۱۴۰۱

    برای ایرانی ها محدودیت فعالیت بین المللی هست؟ یعنی ما شرکت توی ترکیه ثبت کنیم می تونیم با همه جای دنیا معامله کنیم؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

      با سلام
      اگر با پاسپورت ایرانی باز کنید در داخل ترکیه آزادتر هستید. برخی از کشورها همچنان از معامله با ایرانی ها و شرکت های ایرانی احتیاط می کنند.