موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه آک دنیز

تحصیل AkdenizUni 06

ترکیه کشوری آسیایی اروپایی و بسیار مهاجر پذیر و در حال پیشرفت است. این کشور توریستی، همواره پذیرای توریست ها و مهاجران زیادی از ایران است که به دنبال تفریح و یا مهاجرت به ترکیه می روند. کسانی که به قصد مهاجرت به ترکیه به این کشور می روند، از راه سرمایه گذاری در ترکیه مثلا از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت و یا کار و تحصیل در ترکیه اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند.

دانشگاه های ترکیه با متد مدرن و اروپایی به دانشجویان تدریس می کنند و از این راه قدم در مسیر پیشرفت گذاشته‌اند. بنابراین؛ حتی دانشجویانی که قصد مهاجرت به این کشور را نیز نداشته باشند ممکن است تمایل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه را داشته باشند.

ترکیه دانشگاه های زیادی دارد که یکی از آن ها دانشگاه آک دنیز در شهر توریستی، زیبا و مهم آنتالیا است. در حقیقت می توان گفت که دانشگاه آک دنیز مانند شهری که در آن واقع شده است، یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های ترکیه است و سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری را برای ادامه‌ی تحصیل در ترکیه می پذیرد.

اگر برای ادامه‌ی تحصیل در ترکیه دانشگاه آک دنیز را انتخاب کرده‌اید، انتخابی درست انجام داده‌اید. پس در ادامه برای شناخت بیشتر این دانشگاه و آگاهی از شرایط قبولی و نحوه‌ی ثبت نام در این دانشگاه با ما همراه باشید.

مختصری در مورد دانشگاه آک دنیز

دانشگاه آک دنیز در شهر آنتالیا، علاوه بر تحصیل با شرایط عالی و سطح علمی بالا؛ فرصت زندگی در شهر توریستی و ساحلی آنتالیا را برای دانشجویان مشتاق فراهم می آورد. این دانشگاه در منطقه‌ی کونیا آلتی واقع شده است. این دانشگاه در زمره‌ی دانشگاه های دولتی ترکیه قرار می گیرد و در سال ۱۹۸۲ میلادی تأسیس شده است. دانشگاه آک دنیز دارای ۲۴ دانشکده‌ی مختلف، ۷ انستیتیو، ۱۴ هنرستان و دانشکده‌ی فنی و ۶۰ مرکز تحقیقاتی است.

دانشگاه آک دنیز

این دانشگاه، یکی از مهمترین دانشگاه های ترکیه است. در سطح جهانی در رتبه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ در میان دانشگاه های دنیا قرار گرفته و در کشور ترکیه بیستمین دانشگاه برتر این کشور است. این دانشگاه در سال های اخخیر پیشرفت چشمگیری داشته و افتخارات علمی و فرهنگی و هنری و بهداشتی زیادی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است. بنابراین؛ این دانشگاه یکی از

دانشگاه های معمولی ترکیه نیست و از اهمیت خاصی برخوردار است.

این دانشگاه زیبا، یکی از مهم ترین دانشگاه ها در غرب مدیترانه است. دانشگاه آک دنیز یک مرکز علمی تحقیقاتی در قلب آنتالیای ترکیه است. مرکز تحقیقااتی آک دنیز با موسسه‌ی آموزش عالی اسپارتا و بوردو تلفیق شده است و در راستای افزایش کیفیت کاری در زمینه‌ی علمی و فرهنگی و آموزشی و پژوهشی، به دانشگاه آک دنیز تبدیل شده است. این دانشگاه در راستای حفاظت از محیط زیست نیز فعالیت هایی دارد. تدریس در دانشگاه آک دنیز مانند تمام دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی استانبولی است.

یکی از مهم ترین دستاوردهای دانشگاه آک دنیز، اولین جراحی کامل پیوند صورت در بیمارستان این دانشگاه در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. چندین عمل پیوند موفق از جمله پیوند دست نیز در بیمارستان مجهز این دانشگاه انجام گرفته است.

شرایط و مدارک ثبت نام در دانشگاه آک دنیز

ثبت نام در دانشگاه آک دنیز شرایط خاصی دارد و مدارک خاصی نیز برای ثبت تام در این دانشگاه مورد نیاز است که هنگام ثبت نام در این دانشگاه باید ارائه شوند. این مدارک شامل مدارک زیر هستند:

  • ارائه‌ی مدرک دیپلم دانشجو به همراه ترجمه‌ی ترکی و یا انگلیسی آن
  • برای داتشجویان مقطع بالاتر از کارشناسی، ارائه‌ی مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • کسب نمره‌ی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه آک دنیز
  • ارائه‌ی رزومه‌ی دانشجو که امتیاز مثبتی برای اوهنگام ثبت نام به حساب می‌ آید
  • انگیزه نامه و توصیه نامه‌ی دانشجو
  • قبولی در آزمون SIT: کسب حداقل نمره‌ی ۱۱۰۰ در رشته‌ی مهندسی و نمره‌ی حداقل ۶۰۰ برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی
  • نمره‌ی قبولی در آزمون YOS با نمره‌ی حداقل ۸۰ برای رشته‌ های پزشکی و حداقل ۷۰ برای سایر رشته ها

آزمون YOS

یکی از چند آزمون لازم برای قبولی در دانشگاه آک دنیز که پیش از پذیرش و ثبت نام دانشجویان برگزار می شود آزمون YOS است. این آزمون را هر یک از دانشگاه های ترکیه برای پذیرش دانشجو به صورت جداگانه برگزار می کنند و کسب حد نصاب نمره‌ی قبولی نیز برای دانشگاه ها و رشته های مختلف، متفاوت است.

در دانشگاه آک دنیز ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی حد نصاب نمره‌ی ۸۰ و برای تحصیل در سایر رشته های این دانشگاه حد نصاب نمره‌ی ۷۰ قابل قبول است. البته این حد نصاب مشابه تعداد زیادی از دانشگاه های استانبول و آنکارا نیز هست.

میزان شهریه برای رشته های مختلف دانشگاه آک دنیز

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار ارزان تر از تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور است. بعضی دانشجویان موفق به کسب بورسیه‌ی تحصیلی در این دانشگاه می شوند اما بقیه‌ی دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه‌ی تمام رشته های دانشگاه آک دنیز ترکیه به صورت سالانه پرداخت می شوند. میزان شهریه به تناسب تعداد سال های تحصیل و نوع رشته متفاوت است. شهریه‌ی بعضی از رشته های مختلف دانشگاه آک دنیز به شرح زیر است:

  • شهریه‌ی رشته‌ی پزشکی: ۲۱۰۰۰ لیر
  • شهریه‌ی رشته‌ی دندانپزشکی: ۱۴۰۰۰ لیر
  • شهریه‌ی رشته های پرستاری، معماری، مهندسی کامپیوتر، ریاضی، مهندسی الکترونیک، فیزیک، شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی غذایی: حدود ۷۰۰۰ لیر
  • شهریه‌ی رشته های جامعه شناسی، زبان و ادبیات روسی، سونوگرافی، روانشناسی، زبان و ادبیات آلمانی، مدیریت، فیزیوتراپی، زبان و ادبیات و فلسفه: حدود ۵۰۰۰ لیر
  • رشته‌ی بینایی سنجی: ۳۵۰۰ لیر
  • رشته‌ی روابط بین الملل: تقریبا ۱۰۰۰ لیر

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه آک دنیز

تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه آک دنیز برای دانشجویان فرصت تحصیلی بسیار عالی و مناسبی به حساب می آید. دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه آک دنیز در رنکینگ TEPDAD یکی از ۸ دانشکده‌ی پزشکی برتر به حساب می آید و این یک امتیاز مثبت برای کسانی بر شمرده می شود که در این دانشکده قبول شده‌اند.

روش تدریس و امکانات آموزشی و تحصیلی این دانشکده، بسیار مدرن و به روز و طبق متد دانشکده های پزشکی اروپایی است. بهترین تجهیزات علمی و آموزشی برای تحصیل دانشجویان پزشکی این دانشکده مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو پرداخت شهریه‌ی ۲۱۰۰۰ لیری با توجه به سطح خدمات و آموزش دانشکده، بسیار ارزان و مقرون به صرفه به حساب می آید.

امکانات رفاهی و خدمات دانشجویی دانشگاه

دانشگاه آک دنیز برای تمام دانشجویان در تمام رشته های تحصیلی، امکانات رفاهی، تفریحی، علمی و غیر علمی زیادی حتی در بدو ورود به این دانشگاه در نظر گرفته است که دانشجویان را مجذوب و شیفته‌ی خود می کند. اگر یکی از دلایل دانشجویان برای انتخاب دانشگاه آک دنیز، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن آن در شهر زیبا و محبوب آنتالیا باشد، قطعا مهم ترین دلیل این انتخاب، سطح علمی بالا و امکانات رفاهی و آموزشی عالی این دانشگاه است.

از جمله برنامه های علمی دانشگاه که به تبادل دانشجو با اروپا اختصاص دارد برنامه‌ی مولانا و برنامه‌ی اراسموس است. این دانشگاه امکانات رفاهی زیادی برای دانشجویانش در نظر گرفته است.

خوابگاه های دانشجویی

یکی از مهم ترین این امکانات خوابگاه دانشجویی است. دانشگاه آک دنیز یک خوابگاه ۵۰ تختخوابی برای دانشجویان بین المللی خود ساخته است. البته در مجموع ظرفیت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه ۳۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. این خوابگاه ها بسیار مجهز و تمیز هستند و امکاناتی نظیر مراکز خرید و سالن های غذا خوری زیبا دارند.

خوابگاه دانشگاه آک دنیز

کتابخانه‌ی دانشگاه آک دنیز

دانشگاه آک دنیز یکی از مجهزترین و به روز ترین کتابخانه ها را دارد. این کتابخانه بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب علمی به روز دنیا را در خود اختیار دانشجویان مشتاق قرار داده است. این کتابخانه یک شبکه‌ی اینترنت دارد که برای برقراری ارتباط بین این دانشگاه و محققان و پژوهشگران و پایگاه های علمی استفاده می شود.

  • امکانات تفریحی دانشگاه

دانشگاه آک دنیز امکانات تفریحی و ورزشی زیادی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. از جمله‌ی این امکانات می توان به سالن های ورزشی با امکانات، زمین فوتبال، استخر، زمین تنیس و کلوپ های دانشجویی اشاره کرد.

  • سایر امکانات دانشگاه آک دنیز

از سایر امکانات دانشگاه آک دنیز می توان مراکز سلامت و مشاوره‌ی دانشگاه، انجمن های دانشجویی، آزمایشگاه های مجهز و تخصصی، رستوران ها و سالن های غذاخوری تمیز و زیبا تنها بخشی از امکانات دانشگاه آک دنیز برای دانشجویان خود است.

دانشکده های موجود در دانشگاه آک دنیز ترکیه

در دانشگاه آک دنیز ترکیه، تقریبا تمام رشته های تحصیلی تدریس می شوند. دانشکده های زیادی در این دانشگاه قرار دارند شامل:

دانشکده‌ی پزشکی و دندانپزشکی، پرستاری، کشاورزی، علوم، ادبیات، عاوم مدیریتی و اقتصاد، مهندسی، حقوق، هنر های زیبا، ارتباطات، گردشگری، الهیات، شیلات، معماری، علوم بهداشتی و علوم ورزشی، علوم کاربردی، مدیریت و کسب و کار و حدود ۴۰ دانشکده و مرکز فنی است.

همچنین؛ دانشگاه آک دنیز دارای تعدادی مدرسه حرفه‌ای نیز هست که زیر نظر این دانشگاه مشغول به فعالیت علمی هستند. دانشگاه آک دنیز بسیار بزرگ و شامل بخش های مختلفی لست.

دانشگاه آک دنیز

اخذ بورسیه‌ی تحصیلی در این دانشگاه

دانشگاه آک دنیز از جمله دانشگاه هایی است که جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی خود، همواره به دنبال جذب و ثبت نام دانشجویان برتر و نخبه از سراسر جهان است. از این رو، شرایط ویژه‌ای برای تحصیل چنین دانشجویانی در این دانشگاه ایجاد شده است. یکی از این شرایط ویژه، تحصیل رایگان و بورسیه‌ی این دانشجویان است. دانشجویانی که موفق به کسب بورسیه‌ی تحصیلی این دانشگاه می شوند، نیازی به پرداخت شهریه ندارند. دانشجویان نخبه‌ای که تصور می کنند شرایط دریافت بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه آک دنیز را دارند می توانند با مراجعه به سایت ترکیه بورسلاری و آپلود رزومه و مدارک خود، جهت دریافت بورسیه‌ی تحصیلی این دانشگاه اقدام کنند.

دریافت ویزای تحصیلی از طریق ثبت نام در دانشگاه آک دنیز

کسانی که قصد تحصیل در ترکیه و مهاجرت به ترکیه از طریق ادامه تحصیل را دارند می توانند، پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن، با تحویل مدارک ثبت نام به دانشگاه ثبت نام کنند و بلافاصله پس از ثبت نام، کارت دانشجویی خود را دریافت کنند. با تکمیل فرآیند ثبت نام و دریافت کارت دانشجویی، دانشجویان آک دنیز می توانند با ارائه‌ی پاسپورت معتبر و کارت دانشجویی، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنند.

دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی می توانند در طول مدت تحصیلشان در ترکیه اقامت کنند و در صورت تمایل به مهاجرت به ترکیه، از طریق ویزای تحصیلی خود، برای مهاجرت و زندگی دائمی در ترکیه اقدام کنند. با توجه به سطح بالای دانشگاه آک دنیز، بسیاری از دانشجویان آن را سکوی پرتابی برای مهاجرت به اروپا می دانند و قصد دارند از طریق تحصیل در این دانشگاه به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

دانشگاه آک دنیز

جمع بندی کلی

دانشگاه آک دنیز یک دانشگاه معتبر با رنکینگ بالا در سطح ملی و بین المللی است که در شهر آنکارا واقع شده است و با موقعیت علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی و موقعیت جغرافیایی و اقتصادی و آب و هوای فوق العاده‌ی شهر آنتالیا، دانشجویان بسیاری مشتاق ثبت نام در این دانشگاه معتبر هستند.

این دانشگاه دولتی است و نسبت به سطح علمی و امکاناتی که دارد، مبلغ شهریه‌ی آن بسیار ارزان است. در این دانشگاه رشته های مختلفی تدریس می شوند و این دانشگاه دانشکده های متعددی دارد.

دانشجویان نخبه و برتر از پرداخت شهریه معاف هستند و با دریافت بورسیه‌ی تحصیلی می توانند به تحصیل رایگان در دانشگاه آک دنیز بپردازند.

دانشگاه آک دنیز، امکانات علمی و رفاهی و تفریحی زیادی برای دانشجویان دارد از جمله سالن های ورزشی، خوابگاه های مجهز و‌کتابخانه‌ی بسیار مجهز.

برای قبولی در دانشگاه آک دنیز حتما باید در آزمون هایی از قبیل YOS و SIT با نمره‌های حد نصاب برای هر رشته نمره‌ی قبولی کسب کنند. دانشجویان پس از قبولی می توانند مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را به دانشگاه ارائه کرده و ثبت نام کنند. پس از ثبت نام و دریافت کارت دانشجویی از دانشگاه آک دنیز، دانشجویان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، قدم موفق و محکمی در جهت مهاجرت به ترکیه بردارند.

با توجه به تدریس به زبان ترکی در دانشگاه آک دنیز، دانشجویان باید به زبان ترکی استانبولی تسلط کافی داشته باشند و یا اگر تسلط ندارند، می توانند در حین تحصیل زبان ترکی را فرا بگیرند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *