موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه بیرونی استانبول

تحصیل دانشگاه بیرونی استانبول

اگر علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در ترکیه هستید، می‌خواهم دانشگاه بیرونی استانبول (Biruni University) را معرفی کنم. دانشگاهی که در سال 2014 در استانبول تاسیس شده و توانسته در همین مدت اعتبار بالایی کسب کند. البته امکان تحصیل در رشته‌های دیگر در تمام مقاطع تحصیلی نیز وجود دارد. در این دانشگاه دوره‌ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شوند و از 25 کشور دانشجو بین‌المللی در آن حضور دارند. پس در ادامه همراه ما باشید تا با این دانشگاه که فضای بین‌المللی هم دارد بیشتر آشنا شویم و بیاموزیم.

فهرست مطالب:

شهریه دانشگاه بیرونی استانبول چقدر است؟

دانشگاه بیرونی استانبول (Biruni University) با وجود اینکه قدمت چندانی ندارد و یک موسسه آموزش عالی تازه تاسیس می‌باشد، اما توانسته به سرعت رشد نموده و اعتبار کسب نماید. این دانشگاه در شهر استانبول به عنوان یک مرکز آموزش عالی معتبر در حال فعالیت است.

توسعه و یادگیری دانشجویان این دانشگاه در اولویت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه تحصیل در دانشگاه بیرونی نسبتا پایین است و امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری در آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که همانند سایر دانشگاه‌های ترکیه، هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز به مقطع تحصیلی، رشته و زبان تحصیل بستگی دارد. طبیعتا هزینه تحصیل به زبان بومی یعنی ترکی استانبولی نسبتا کمتر از تحصیل به زبان انگلیسی است.

شهریه این دانشگاه هر ساله توسط هیئت امنا تعیین می‌شود. اما نگران نباشید هزینه‌ها و شهریه‌های دانشگاه بیرونی کاملا مقرون‌به صرفه هستند. مدارک تحصیلی این دانشگاه در تمام کشورها معتبر بوده و پذیرفته می‌شود.  خب چه چیزی از این بهتر که با کمترین هزینه یک معتبر گرفته‌اید.

همچنین در این دانشگاه امکان تحصیل تمام وقت و پاره وقت نیز وجود دارد. برای سال تحصیل گذشته هزینه‌های برنامه‌های کارشناسی از 4000 دلار، برنامه‌های کارشناسی ارشد از 3000 دلار و برنامه‌های دکتری از از 6000 دلار شروع می‌شود. جالب است بدانید حتی دانشگاه امکان پرداخت شهریه بصورت قسطی را برای دانشجویان فراهم نموده است.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بیرونی استانبول

این دانشگاه بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری به دانشجویان خود اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها نیز بیشتر به دانشجویان بین‌المللی جدید و سال‌ بالاتر اعطا می‌گردد. از همین رو دانشجویان کشورمون می‌توانند برای تحصیل در این دانشگاه مصمم‌تر باشند.

بیایید کمی بیشتر با بورسیه‌های دانشگاه بیرونی آشنا شویم. برای مثال به دانشجویان جدید‌ الورود بورسیه‌های شایستگی تعلق می‌گیرد. متقاضیانی که نتایج و نمرات تحصیلی خوبی دارند شایسته اخذ این بورسیه خواهند بود.

البته بورسیه‌ها و کمک‌های مالی دیگری نیز وجود دارد که توسط نهادهای خصوصی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و افراد تامین می‌شود. این بورسیه‌ها معمولاً خاص هستند. بدین معنی که فقط برای دانشجویان یک کشور خاص یا تحصیل در یک دانشکده یا گروه خاص اعمال می‌شود.

یکی از بورسیه‌های دولتی معروف ترکیه بورسلاری (Turkiye Burslari) نام دارد که حتما باید برای تحصیل در ترکیه درخواست دهید. بورسیه تحصیلی ترکیه هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد. این بورسیه‌ها شامل شهریه، هزینه اقامت در خوابگاه دولتی، کمک هزینه ماهانه و بیمه درمانی هستند.

ذکر این نکته ضروری است که این بورسیه فقط به دانشجویان بین‌المللی فعلی در دانشگاه های ترکیه ارائه می شود. درخواست برای بورسیه‌های تورکر (Turker Scholarship) به صورت آنلاین در پورتال درخواست انجام می‌شود.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در دانشگاه بیرونی چقدر است؟

  • محل اقامت : 150 – 300 یورو در ماه
  • هزینه زندگی : 300 یورو در ماه
  • هزینه غذا : 150 یورو در ماه
  • هزینه حمل و نقل دانشجویان رایگان است، چرا که دانشگاه خدمات شاتل ارائه می‌دهد.

رنکینگ دانشگاه بیرونی ترکیه

دانشگاه بیرونی استانبول

این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی QS در جایگاه 1001+ و در رتبه‌بندی داخلی و بومی خود کشور ترکیه در جایگاه 131 ام قرار دارد.

  • رتبه کشوری : 131
  • رتبه‌بندی جهانی QS : 1001+

شرایط تحصیل کارشناسی در دانشگاه بیرونی استانبول چیست؟

جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی بایستی مدارک زیر را آماده کنید:

  • فرم آنلاین درخواست را از طریق RocApply پر کنید.
  • یک کپی از پاسپورت یا سند مسافرتی بایستی ارائه گردد.
  • گواهی تحصیلی دبیرستان که شامل ریزنمرات و معدل نیز باشد.
  • ارائه نتایج آزمون‌ زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)

به یاد داشته باشید که تمامی مدارک بایستی به زبان انگلیسی یا ترکی ترجمه شده باشند.

مدارک مورد نیاز و شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرونی چیست؟

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

  • فرم آنلاین درخواست را از طریق RocApply پر کنید.
  • ارائه یک کپی از پاسپورت یا سند مسافرتی
  • مدرک تحصیلی کارشناسی به همراه ریز نمرات و جرئیات دروس گذراند شده بایستی ارائه گردد.
  • ارائه نتایج آزمون‌ زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه

برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری نیز به ارائه همین مدارک نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد %

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!