موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه مرسین ترکیه

تحصیل دانشگاه مرسین ترکیه

معرفی جامع دانشگاه مرسین ترکیه

دانشگاه مرسین در سوم ژوئیه 1992 توسط مجلس بزرگ ملی ترکیه تأسیس شد و در 10 نوامبر 1992 فعالیت خود را آغاز کرد. در واقع آموزش در این دانشگاه با پذیرش دانشجو در دانشکده هنر و علوم، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشکده فنی، دانشکده گردشگری و هتلداری حرفه‌ای آغاز شد. همچنین این دانشگاه در آغاز فعالیت خود، موسساتی چون موسسه حرفه‌ای گلنار، موسسه حرفه‌ای موت، موسسه حرفه‌ای تارسوس و موسسه علوم و علوم اجتماعی را داشت که برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دادند.

از بدو تأسیس دانشگاه مرسین ترکیه تعداد دانشکده‌های خود را به 16 دانشکده، تعداد آموزشگاه‌های حرفه‌ای خود را به 11، تعداد مؤسسه‌های خود را به 5 و تعداد مراکز تحقیقاتی خود را به 34 افزایش داده است.  دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در ترکیه، آن‌ هم در مقطع کارشناسی هستند می‌توانند برای ثبت نام با نتیجه آزمون دانشجویان خارجی (YÖS که توسط SYM یا آزمون بین‌المللی که توسط شورای آموزش عالی به عنوان معادلی برای Yös پذیرفته شده است، به دانشگاه مرسین ترکیه مراجعه کنند.

دانشگاه مرسین ترکیه

دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند باید مستقیماً به دانشگاه مراجعه کنند. دانشجویان خارجی که مایل به ثبت نام در این دانشگاه هستند باید فارغ‌التحصیل دبیرستان شده باشند و مدارک آن‌ها باید به تایید وزارت آموزش و پرورش برسد. ضمناً زمان شروع تحصیل دانشجویان خارجی پذیرفته شده در رشته‌هایی که زبان آموزشی آن‌ها ترکی است بستگی به نتایج به دست آمده از آزمون ترکی دارد.

 دانشکده های دانشگاه مرسین ترکیه

o دانشکده آبزی پروری

o دانشکده معماری

o دانشکده ارتباطات

o دانشکده دندانپزشکی

o دانشکده اقتصاد و علوم اداری

o دانشکده تعلیم و تربیت

o دانشکده فنی

o دانشکده هنرهای زیبا

o دانشکده معارف اسلامی

o دانشکده دریانوردی

o دانشکده پزشکی

o دانشکده پرستاری

o دانشکده داروسازی

o دانشکده علوم و ادبیات

o دانشکده گردشگری

o دانشکده آموزش فنی طرسوس

o دانشکده مدیریت و فناوری کاربردی سیلیفکه

o دانشکده فناوری و طراحی جواهرات

o دانشکده فناوری و مدیریت کاربردی اردملی

o دانشکده زبان‌های خارجی

o دانشکده بهداشت

o دانشکده تربیت بدنی و ورزش

o کنسرواتوار دولتی

موسسات دانشگاه مرسین ترکیه

o موسسه علوم بهداشتی

o مؤسسه علوم تربیتی

o موسسه هنرهای زیبا

o موسسه علوم

o مؤسسه علوم اجتماعی

آموزشگاه‌های حرفه‌ای

o موسسه حرفه‌ای آنامور

o آموزشگاه حرفه‌ای آیدینجیک

o هنرستان اردملی

o آموزشگاه حرفه‌ای گلنار

o دانشکده فنی و حرفه‌ای دریانوردی

o دانشکده فنی و حرفه‌ای خدمات پزشکی

o موسسه حرفه‌ای مرسین

o موسسه حرفه‌ای موت

o موسسه حرفه‌ای سیلیفکه

o موسسه حرفه‌ای علوم اجتماعی

o دانشکده فنی حرفه‌ای

ریاست بخش‌های دانشگاه

o بخش اصول و تاریخ انقلاب آتاتورک

o گروه انفورماتیک

o اداره تربیت بدنی و ورزش

o گروه زبان ترکی

رتبه بندی دانشگاه مرسین ترکیه

دانشگاه مرسین در رتبه 1077 در بهترین دانشگاه‌های جهانی قرار دارد. در ادامه، این رتبه‌بندی با جزئیات بیشتری نشان داده خواهد شد.

1077

در بهترین دانشگاه‌های جهانی

293

در بهترین دانشگاه‌های جهانی در آسیا

20

بهترین دانشگاه‌های جهانی در ترکیه

468

در فیزیک (تساوی)

زندگی دانشجویی در دانشگاه مرسین ترکیه

لابراتورها

41 لابراتور کامپیوتر در تمام دانشکده‌ها و موسسات دانشگاه مرسین ترکیه وجود دارد. در این لابراتورها 1940 کامپیوتر وجود دارد. دانشجویان مرسین می‌توانند علاوه بر برنامه‌های درسی، از لابراتورهای کامپیوتری که در تمام واحدهای دانشگاهی گسترش یافته است، بهره‌مند شوند.

دانشگاه مرسین ترکیه

لابراتورهایی که در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تقریباً در هر شاخه فرصت‌های کاربردی و تحقیقاتی گسترده‌ای را در اختیار محققان قرار می‌دهند. در مجموع 225 آزمایشگاه و 44 کارگاه مجهز به فناوری پیشرفته هستند و به طور مداوم هم از نظر فضا و هم از نظر تجهیزات فنی در حال توسعه هستند.

در لابراتوار زبان در آموزشگاه حرفه‌ای مرسین دوره‌های انگلیسی عمومی و انگلیسی حرفه‌ای به تمامی رشته‌ها ارائه می‌شود.

 کتابخانه دانشگاه مرسین ترکیه

کتابخانه مرکزی دانشگاه مرسین با یک فضای 350 نفره در پردیس چیفتلیک‌کوی، خدمت می‌کند. در این کتابخانه خدمات مختلفی مشاوره و راهنمایی، قرض دادن کتاب، طبقه‌بندی کتاب‌ها و … مطابق با درک کتابداری معاصر ارائه می‌شود که دسترسی کامل به ده‌ها هزار منبع، دریافت شماره‌های ISBN و ISSN برای نشریات دانشگاهی، فهرست نویسی و تحقق را فراهم می‌کند. علاوه بر این، 18 رایانه در کتابخانه خدمات اسکن اطلاعات و دسترسی به منابع کتابخانه را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند.

دانشگاه مرسین ترکیه

این کتابخانه در مجموع از 89600 جلد کتاب، 3897000 کتاب الکترونیکی، 80 اشتراک چاپی خریداری شده، 34134 مجله الکترونیکی، 3075 پایان نامه چاپی، 20000000 پایان نامه الکترونیکی و 259 کتاب صوتی بهره می‌برد.

خدمات اینترنتی دانشگاه مرسین ترکیه

فناوری‌های اینترنتی که عناصر ضروری زندگی روزمره و دنیای علم هستند، به طور فعال در دانشگاه مرسین ارائه می‌شود. امکانات شبکه داخلی و اینترنت با 3600 کامپیوتر در تمام پردیس‌ها و کالج‌های مرسین قابل استفاده است.

دانشجویان و اساتید مرسین می‌توانند از ftp، ایمیل، سیستم اسکن اسناد کتابخانه و خدمات رادیویی از طریق اینترنت بهره مند شوند. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که از طریق سیستم اطلاعات دانشجوی  ثبت نام کنند، اکانت خود را به روز کنند و نمرات خود را مشاهده کنند. اعضای هیئت علمی نیز این فرصت را دارند که ثبت نام دوره را تایید کنند و نمرات را وارد کنند. سیستم اطلاعات پرسنل مرسین، برنامه‌ای است که در آن تمام پرسنل دانشگاه می‌توانند اطلاعات شخصی و اطلاعات کارکنان خود را دنبال کنند.

وب کیوسک‌ها که توسط دانشگاه مرسین ثبت و تولید می‌شوند، خدمات دسترسی به اینترنت رایگان را به صورت نامحدود ارائه می‌دهند و شامل برنامه‌های نرم افزاری کاملا رایگان هستند. پایانه‌های دسترسی به اینترنت رایگان، در مجموع در 100 نقطه در تمام موسسات و دانشکده‌ها نصب شده است.

امکانات ورزشی

دانشگاه مرسین ترکیه که متعهد به حمایت از ورزش و همچنین فعالیت‌های آموزشی است، موفقیت‌های بسیاری را در جهان و سراسر کشور به دست آورده است. دانشجویان مرسین در رشته‌های مختلف ورزشی مانند تکواندو، بسکتبال، فوتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس، تیراندازی با کمان، دو و میدانی، استپ و سالسا می‌توانند فعالیت کنند.

زمین‌های ورزشی مرسین نیز بخشی قابل‌ توجه در این دانشگاه است. مرسین شامل سالن‌های ورزشی سرپوشیده، سالن های بدنسازی، زمین تنیس، سالن‌های بدنسازی، زمین‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال، پیست‌های دو و میدانی و استادیوم المپیک با ظرفیت پنج هزار تماشاگر، محوطه مینی گلف، مناطق تفریحی و استخر سرپوشیده نیمه المپیک است. علاوه بر دانشجویان و کارکنان، مردم نیز می‌توانند از زمین‌های ورزشی بهره مند شوند که محیطی را برای رویدادهای ورزشی و اجتماعی با مشارکت گسترده فراهم می‌کند.

خدمات بهداشتی دانشگاه مرسین ترکیه

مرکز تحقیقات و عمل، که در سال 1999 پس از راه اندازی دانشکده پزشکی افتتاح شد، در سال 2007 به مرکز تحقیقات و کاربرد سلامت تغییر نام داد. «بیمارستان تحقیقات و عمل سلامت» با 722 تخت در پردیس چیفتلیک‌کوی دانشگاه مرسین. با مساحت 100000 متر مربع در اتکمیل شد و شروع به ارائه خدمات بهداشتی در ساختمان جدید خود کرد.

به منظور ارائه‌ی خدمات با کیفیت بهتر به بیماران، دستگاه MR با آخرین تکنولوژی در خدمت رسانی قرار گرفته است. در مجموع با ظرفیت 722 تخت متشکل از 592 تخت خدماتی و 127 تخت مراقبت‌های ویژه، بهترین خدمات بهداشتی به دانشجویان مرسین ارائه خواهد شد.

این مرکز که با توجه به آخرین پیشرفت‌های فناوری و علم و با توجه به نیازهای بیمارستانی مدرن تشکیل شده است دارای گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت TSE-ISO EN-9001-200 است.

خدمات سالن غذاخوری

تمام پردیس‌ها و واحدهای دانشگاه مرسین، هر روز چهار وعده غذایی مختلف را ارائه می‌دهند. وعده‌های غذایی تولید شده در آشپزخانه مرکزی پردیس چیفتلیک‌کوی، در دانشکده‌ها، موسسات و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توزیع می‌شود.

آشپزخانه مرکزی و سالن غذاخوری در پردیس چیفتلیک‌کوی به طور متوسط ​​روزانه 13 هزار وعده غذایی ارائه می‌دهد . کافه تریا دارای OHSAS، HACCP، ISO 9001-2000 و گواهی کیفیت TSE است. کلیه خدمات تولید و توزیع مواد غذایی توسط آشپزها و کادری مجرب و زیر نظر مهندس مواد غذایی انجام می‌شود.

سفره خانه پردیس ینی شهیر که روزانه حدودا ​​به 1200 نفر خدمات غذایی ارائه می‌کند، در مساحتی بالغ بر 725 متر مربع و در 3 سالن مجزا خدمات رسانی می‌کند. علاوه بر سالن‌های غذاخوری، کافه‌ها و سفره‌خانه‌های دانشجویی مختلفی نیز در محوطه‌های دانشگاه وجود دارد.

خوابگاه‌های دانشگاه مرسین

در مرسین، خوابگاه‌های متعلق به دانشگاه، موسسات اعتباری و موسسات خصوصی وجود دارد. علاوه بر خدمات صبحانه و شام، سرویس حمل و نقل رایگان به پردیس‌های دانشگاه نیز وجود دارد. یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 65 تخت در موسسه حرفه‌ای گلنار وجود دارد. خوابگاه دخترانه و پسرانه وابسته به موسسه اعتباری و خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه‌ی چیفتلیک‌کوی، در کنار پردیس چیفتلیک‌کوی واقع شده است. علاوه بر این موارد، اجاره آپارتمان یا اتاق با کیفیت و ارزان در ماه‌های تعطیل و پاییز امکان پذیر است. با افتتاح خوابگاه‌های خصوصی، نیازهای مسکن دانشجویان مرسین به میزان قابل توجهی برطرف شد.

سالن های کنفرانس دانشگاه مرسین ترکیه

سالن‌های کنفرانس و اجتماعات زیادی در ظرفیت‌های مختلف برای فعالیت‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. علاوه بر سالن‌های دانشکده‌ها و کالج‌ها، سالن‌های پردیس چیفتلیک‌کوی پاسخگوی نیازهای شهر و همچنین دانشگاه هستند.

سالن کنفرانس Prof Vural Ülkü واقع در پردیس چیفتلیک‌کوی دارای ظرفیت 180 نفر است و سالن ترجمه مجهز به بارکوویژن، سیستم تهویه مطبوع مرکزی و امکانات تکنولوژیکی پیشرفته است. مرکز فرهنگ شفاهی پروفسور اوغور در مجموع از 4 سالن تشکیل شده است. یک سالن کنفرانس برای 407 نفر، 3 سالن کنفرانس برای 180 نفر و 2 سالن نمایشگاه برای 117 نفر وجود دارد.

دانشگاه مرسین ترکیه

این مرکز فرهنگی که دارای امکانات تکنولوژیکی پیشرفته است، از زمان افتتاح میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی زیادی بوده است. این آمفی تئاتر با ظرفیت 2500 صندلی، واقع در پردیس مرکزی چیفتلیک‌کوی، در سال تحصیلی 2001-2002 شروع به ارائه خدمات کرد. این آمفی تئاتر میزبان فعالیت های علمی و فرهنگی مختلف است.

مهدکودکی که زیر نظر اداره بهداشت، فرهنگ و ورزش فعالیت می‌کند، یک منطقه تمرینی برای دانشجویان ایجاد می‌کنند که هدف آن‌ها ارائه آموزش پیش دبستانی به کودکان 3 تا 6 ساله است. 6 کلاس درس، خوابگاه، آشپزخانه و اتاق بازی در مهد کودک واقع در پردیس چیفتلیک‌کوی و پردیس ینی‌شهیر وجود دارد. مهد کودک با ظرفیت 150 دانشجو، آموزش‌های امروزی را عمدتاً برای کارمندان دانشگاه مرسین و فرزندان کارمندان دولتی ارائه می‌دهد.

خدمات مشاوره روانشناسی و راهنمایی دانشگاه مرسین ترکیه

هدف این مرکز حمایت از دانشجویان برای پیشرفت در بالاترین سطح و از جهات مختلف مثل جنبه‌های فردی، اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای است. به موازات آن، این مرکز مطالعات پیشگیرانه‌ای را برای مشکلات مختلفی که ممکن است در طول فرآیند یادگیری ایجاد شود، انجام می‌دهد. این مرکز با برنامه ریزی مطالعاتی در راستای اولویت‌های دانشگاه و نیازهای دانشجویان در زمینه‌های روانشناختی فردی، روانشناسی گروهی و گروه درمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مرکز خرید دانشگاه مرسین ترکیه

پردیس چیفتلیک‌کوی دارای یک مرکز خرید است که نیازهای تسهیلات اجتماعی دانشجویان و اساتید را از سال 2000 برآورده می‌کند. مکان‌های اجتماعی برای دانشجویان و کارکنان مانند کتاب فروشی‌ها، رستوران‌ها، کافه تریا، بانک‌ها، آرایشگاه‌ها، لوازم‌التحریر، بازارها، سینما وجود دارد. علاوه بر این، شعب PTT و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های مختلف در پردیس چیفتلیک‌کوی و ینی‌شهیر خدمت می‌کنند.

حمل و نقل

حمل و نقل به پردیس‌های دانشگاه مرسین توسط وسایل نقلیه عمومی حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه دانشگاه انجام می‌شود. دسترسی به تمامی پردیس‌های دانشگاه در هر ساعت از شبانه روز به راحتی امکان پذیر است. خدمات رینگ بین چیفتلیک‌کوی و پردیس ینی‌شهیر حمل و نقل رایگان را به دانشجویان و کارکنان ارائه می‌دهد. اتوبوس‌های دانشگاه که در فواصل منظم در طول روز خدمت می‌کنند، حمل و نقل بین هر دو دانشگاه و محوطه دانشگاه را فراهم می‌کنند.

اخذ پذیرش از دانشگاه مرسین ترکیه

الزامات کلی

  • از مدارسی معادل دبیرستان‌های ترکیه فارغ‌التحصیل شده باشید.
  • تابعیت کشوری غیر از جمهوری ترکیه یا جمهوری ترک قبرس شمالی داشته باشید و حقوق دو تابعیتی که یکی از آن‌ها مربوط به کشورهای ذکر شده در بالا است را نداشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست

  • فرم درخواست
  • دیپلم دبیرستان: کپی تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی (به زبان انگلیسی یا ترکی)

توجه: در طول مراحل درخواست، یک «سند معادل‌سازی» از متقاضیان درخواست می‌شود که نشان دهد دیپلم آن‌ها برابر با دیپلم دبیرستان‌های ترکیه است. این سند در وزارت آموزش و پرورش جمهوری ترکیه یا در سفارت ترکیه کشور مربوطه موجود است.

  • رونوشت رسمی از ریز نمرات تحصیلی: این مدرک، نمرات متقاضی را که در دبیرستان کسب کرده است، نشان می‌دهد. این مدارک باید در یک پاکت در بسته که توسط مدیریت دبیرستان تأیید شده است، ارائه شود. (اگر مدارک به زبان انگلیسی یا ترکی نباشد، کپی تایید شده به یکی از این زبان‌ها نیز مورد نیاز است).
  • نتیجه امتحانات و آزمون‌های ورودی مورد نیاز
  • رسید حواله بانکی هزینه درخواست که 30 دلار است: هزینه توسط خدمات اجتماعی دانشجویی دانشگاه مرسین شعبه بانک آک بانک دانشگاه مرسین، شماره حساب: 1817 پرداخت می‌شود. این هزینه بازپرداخت نمی‌شود.

توجه: برای درخواست در دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده تربیت بدنی و ورزش که دانشجویان را با آزمون توانایی ویژه می‌پذیرند، باید نتایج آزمون‌های بین‌المللی یا YÖS را داشته باشند. سپس، بعد از اولین فرآیند درخواست از  دفاتر امور دانشجویی، متقاضیان باید  برای دانشکده‌ها و موسسات درخواست دهند.

نتایج امتحان

(داشتن یکی از این نتایج امتحانات زیر الزامی است)

آزمون YOS: (امتحان برای دانشجویان بین‌المللی) حداقل 40

SAT I : حداقل نمره کل 1100 و حداقل نمره 600 در ریاضیات

GCE : حداقل سه سطح A که یکی از آن‌ها مربوط به رشته‌ای است که برای آن درخواست می‌دهید.

ACT : حداقل 24 امتیاز در ریاضیات (ریاضی)، علوم (استدلال علمی) و ترکیبی.

TAWJIHI : در امتحانات توجیحی که در اردن و فلسطین ارائه می‌شود، حداقل میانگین 90 امتیاز در تمام دروس کسب شود.

BACCALAUREAT LBANAIS: حداقل نمره‌ی 15 کسب شود.

:ABITURبا حداقل امتیاز 4.

GAOKAO: در امتحانات Gaokao که در جمهوری چین ارائه می‌شود، حداقل امتیاز 520 از 750 کسب شود.

TCS: حداقل امتیاز 50

مدارک لازم جهت ثبت نام

  1. دیپلم دبیرستان یا مدرک فارغ التحصیلی (برای دبیرستان‌های خارج از کشور، نامه‌ای معادل از وزارت آموزش ترکیه که معادل بودن دیپلم شما با دبیرستان ترکیه را تأیید می‌کند)
  2. آزمون ورودی دانشگاه برای دانشجویان خارجی (YÖS یا نتیجه امتحانی معادل YÖS)
  3. کپی تایید شده گذرنامه از دفتر اسناد رسمی نشان دهنده ویزای تحصیلی است (ویزای تحصیلی ترکیه را می‌توان از سفارت‌های ترکیه و از اداره کل امنیت وزارت امور داخلی برای دانشجویان مقیم ترکیه ارائه کرد.)
  4. ریز نمرات رسمی باید در پاکت بسته ارائه شود.
  5. اجازه اقامت تایید شده توسط اداره امنیت.
  6. رسید پرداخت شهریه
  7. 12 قطعه عکس سایز پاسپورت متقاضی (یعنی نمای روبرو و عکس 4.5 در 6 سانتی‌متر که به راحتی می‌توان متقاضی را شناسایی کرد)

سخن آخر

همانطور که از توضیحات این مقاله مشخص است،‌ دانشگاه مرسین ترکیه با خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی که برای دانشجویانش در نظر گرفته، یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل در ترکیه است. پس طبیعتا، افراد زیادی هستند که تمایل دارند در این دانشگاه ثبت نام کنند. پس برای اینکه بتوانید با آن‌ها رقابت کنید، باید خوب درس بخوانید، بهترین نتایج را از آزمون‌های بین‌المللی به دست بیاورید و مدارک خود را کامل و به موقع برای دانشگاه ارسال نمایید.

در این مورد به شما توصیه می‌کنیم که اقدامات خود را به موسسه مهاجرتی آرال گام بسپارید. ما با تجارب و سابقه‌ی درخشانی که در زمینه‌ی مهاجرت دانشجویان به ترکیه داریم، می‌توانیم به بهترین شکل در این زمینه عمل کرده و شما را به هدف خود، یعنی اخذ پذیرش از دانشگاه مرسین برسانیم. شما همچنین می‌توانید از خدمات و مشاوره‌ی رایگان آرال گام برای تکمیل اطلاعات خود در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مرسین ترکیه ، بهره‌مند شوید. پس همین حالا، با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *