موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

تحصیل دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

به نظر شما، چرا تعداد زیادی از دانشجویان استانبول در ترکیه را برای تحصیلات عالی انتخاب می‌کنند؟ همانطور که می‌گویند، استانبول یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرها برای درمان پزشکی، گردشگری، سرمایه گذاری و تحصیلات عالی در بین تمام شهرهای ترکیه است. در واقع، برای تحصیل در ترکیه، استانبول باید در لیست شما باشد زیرا بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را در دل خود جای داده است.

دانشجویان بین‌المللی به راحتی و بدون هیچ دردسری در استانبول زندگی می‌کنند زیرا مردم این شهر تقریبا به زبان انگلیسی مسلط هستند و جو نیز برای تمام افراد آنجا مناسب است. شما می‌توانید افرادی را در استانبول بیابید که همیشه آماده‌ی کمک به شما هستند. در واقع، موسسات و دانشگاه‌های استانبول به شما کمک می‌کنند تا مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری خود را دنبال کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید تعدادی از بهترین دانشگاه‌های حقوق، مهندسی، بازرگانی و پزشکی را در این کشور پیدا کنید.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در ترکیه وجود دارند که در استانبول قرار دارند. این موسسات در مقایسه با موسسات موجود در سایر کشورها، یک جایگزین مقرون به صرفه برای آموزش محسوب می‌شوند و این بدون به خطر انداختن کیفیت و اعتبار دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه  (استانبول)

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، به لیست بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه که تحصیلات باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهند، توجه کنید.

 دانشگاه بیلگی

دانشگاه بیلگی یک دانشگاه خصوصی است که در سال 1996 در ایوپ استانبول تأسیس شد. این دانشگاه در رتبه 52 ترکیه و رتبه 2476 در جهان قرار دارد. دانشگاه بیلگی رشته‌های مختلفی مانند علوم اجتماعی، رسانه، علوم اداری و غیره را فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در ترکیه به خاطر محوطه زیبا، پشتیبانی کامل آکادمیک و آزمایشگاه‌های مجهزش در بین دانشجویان مشهور است. این دانشگاه در سال 1992 در استانبول تاسیس شد که در رتبه 13 ترکیه و 1433 در جهان قرار گرفت و تمام دوره‌ها را فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

 دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه در سال 1996 در آتاشهیر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه 38 ترکیه و 2972 ​​در جهان قرار دارد. دانشگاه یدیتپه دروس را به زبان‌های ترکی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی آموزش می‌دهد.

دانشگاه بیکنت

دانشگاه بیکنت دانشگاهی است که در مدت زمان کوتاهی به شهرت رسید و تیم‌های خود را ایجاد کرد تا بهترین فرآیند آموزشی را برای دانشجویان فراهم ‌کند. این دانشگاه در سال 1997 در استانبول توسعه یافت و در رتبه 71 ترکیه و 4472 در سراسر جهان قرار گرفت.

دانشگاه سابانچی

دانشگاه سابانچی در سال 1996 در توزلا استانبول به عنوان یک دانشگاه خصوصی و عالی در ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه بین تمامی دانشگاه‌های ترکیه رتبه پانزدهم و در جهان رتبه 1490 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سابانچی سطح بالایی از آموزش و امکانات تحقیقاتی در زمینه‌های مهندسی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، سازماندهی و هنر ارائه می‌دهد.

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر همچنین با نام BAU شناخته می‌شود که دارای شعبات بسیاری در کشورهای مختلف مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، قبرس شمالی، گرجستان، ایتالیا و چین است. این دانشگاه در سال 1998 در بشیکتاش تأسیس شد و هدف آن تبدیل شدن به یکی از 500 دانشگاه برتر جهان تا سال 2023 است. این دانشگاه، بین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در جایگاه 33 و در جهان، در جایگاه 2619 قرار دارد.

دانشگاه آجی بادم

دانشگاه آجی بادم در سال 1386 با حمایت بنیاد سلامت تاسیس شد. هدف اصلی این دانشگاه این است که تمام دارو و سلامت را در یک مکان قرار دهد. این دانشگاه در رتبه 123 در ترکیه و رتبه 6784 در جهان و به عنوان دانشگاه خصوصی استانبول قرار دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید پزشک شوید، آجی بادم یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در ترکیه است.

 دانشگاه کدیر هاس

دانشگاه کدیر هاس یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای کسانی است که قصد تحصیل در رشته‌های پژوهشی را دارند. این دانشگاه در سال 1997 در شهر فاتح استانبول تأسیس شد و در رتبه 50 دانشگاه‌های خصوصی استانبول و رتبه 3477 در جهان قرار گرفت. دانشگاه کدیر دوره‌های مختلفی را برای دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های مهندسی، حقوق، اقتصاد، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و بسیاری دیگر فعالیت کنند، ارائه می‌دهد.

دانشگاه اوزیگین

دانشگاه اوزیگین در سال 2007 تاسیس شد و در رتبه 62 ترکیه و 4039 در جهان قرار گرفت. این دانشگاه به خاطر کادر آموزشی و همچنین استخر شنای المپیک، سالن بدنسازی و استادیوم المپیک معروف است.

دانشگاه داگوس

دانشگاه داگوس در سال 1997 تاسیس شد و 27 دوره  UG، 11 موسسه عالی و 25 دوره PG را ارائه می‌دهد. این دانشگاه فرصتی را برای دانشجویانی که در یک دوره یک ساله زبان انگلیسی در سایر دانشگاه‌های خصوصی در بریتانیا و آمریکا شرکت می‌کنند، فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند فرصت یادگیری زبان‌های مختلف مانند عربی، چینی، آلمانی و روسی را داشته باشند.

دانشگاه داگوس یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در رتبه 66 ترکیه و رتبه 4218 در جهان قرار دارد.

 ارزان تر ین دانشگاه ‌های خصوصی ترکیه

  موسسه فناوری ازمیر

  • هزینه تحصیل: از 2500 دلار آمریکا

موسسه فناوری ازمیر (به ترکی، به IYTE معروف است) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر فرهنگی ازمیر مستقر است. این دانشگاه که در سال 1992 تأسیس شد، یکی دیگر از اعضای اخیر شبکه دانشگاهی ترکیه است. تمرکز آکادمیک IYTE مبتنی بر تأکید شدید بر مهندسی و علوم طبیعی است و همچنین یکی از معدود دانشگاه‌های کشور است که در تحقیقات علمی تخصص دارد.

 

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

از نظر آکادمیک، این دانشگاه از 16 بخش دانشگاهی تحت 3 دانشکده اصلی تشکیل شده است. هر یک از این دپارتمان‌ها نظارت و مدارک کارشناسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در مورد فارغ‌التحصیلان، مدارک تحصیلی توسط دانشکده فنی و مهندسی تحصیلات تکمیلی اداره می‌شود.

در مجموع، این دانشگاه طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی را برای بیش از 3500 دانشجو ارائه می‌دهد که تقریباً 500 نفر از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. زبان اصلی آموزش IYTE انگلیسی است که برای دانشجویان بین‌المللی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند یک مزیت اضافی است

دانشگاه اژه

هزینه تحصیل: از 3000 دلار آمریکا

دانشگاه ارزان بعدی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه اژه است. این دانشگاه که در سال 1955 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی مدرن در کشور است. اژه در ابتدا به عنوان مؤسسه‌ای تأسیس شد که در زمینه پزشکی و مطالعات کشاورزی آموزش می‌دهد.

این دانشگاه، یک موسسه تحقیقاتی با مشخصات بالا نیز هست. اژه برنامه‌های تحصیلی خود را از طریق چندین دانشکده اجرا می‌کند. این رشته‌ها کاملا متنوع و متفاوت هستند و مواردی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی، مهندسی، ارتباطات و آموزش و پرورش متفاوت را شامل می‌شوند.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

امکانات تحقیقاتی جدید مانند مؤسسه انرژی خورشیدی و مؤسسه علوم هسته‌ای فرصت‌های تحقیقاتی بهینه را برای دانشجویانی که مایل به پذیرش جنبه‌های عملی مطالعات خود هستند، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشگاه یک اتحادیه دانشجویان قوی را فراهم می‌کند که از طریق انجمن‌ها و سازمان‌های دانشجویی به فرصت‌های مختلف برای پذیرش زندگی دانشجویی و توسعه خارج از تحصیلات خود دسترسی دارد.

 دانشگاه اوسکودار

  • هزینه تحصیل: از 3900 دلار آمریکا

دانشگاه معروف اوسکودار در منطقه‌ی اوسکودار در شهر نمادین استانبول واقع شده است. این دانشگاه که در سال 2011 تأسیس شد، جدیدترین موسسه‌ای است که در ترکیه ساخته شده است و از طریق بنیاد ارزش‌های انسانی و علوم مغز راه اندازی شده است.

 

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

این اولین مؤسسه‌ی خاص در ترکیه است که در زمینه‌های علوم رفتاری تحقیق می‌کند. با این حال، این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که شامل رشته‌های مهندسی و همچنین مطالعات ارتباطی می‌شود. موسسات تحصیلات تکمیلی متمرکزتر هستند و شامل دانشکده‌های علم/فناوری، تحصیلات تکمیلی بهداشت، و مطالعات علوم اجتماعی می‌شوند.

علاوه بر این، این دانشگاه ارزان در ترکیه نقش مهمی در توسعه جامعه ایفا می‌کند و دوره‌های آموزشی متعددی را برای دانشجویان آینده نگر که علاقه مند به دوره‌های کوتاه مدت و دیپلم هستند، ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این دانشگاه خانه‌ی بیش از 17000 دانشجو است و همچنین دارای یک جامعه بزرگ بین‌المللی دانشجویی است.

دانشگاه چانکایا

  • هزینه تحصیل: از 4500 دلار آمریکا

دانشگاه چانکایا یک دانشگاه پایه است که در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1997 تأسیس شد، از طریق یک گروه خصوصی تأسیس شد تا بیش از 8000 دانشجوی فعلی را در خود جای دهد، دانشجویانی که از آموزش با کیفیت برخوردار هستند. دانشگاه چانکایا از طریق 5 دانشکده اصلی با حدود 20 بخش دانشگاهی در مقطع کارشناسی فعالیت می‌کند.

 

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

علاوه بر این، دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی به دو مؤسسه تقسیم می‌شوند که برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند. در حالی که زبان اصلی آموزش ترکی است، دانشگاه آموزش زبان جامعی را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که همه دانشجویان جدید در طول تحصیل در یک سطح هستند. این دانشگاه همچنین یکی از اعضای برجسته انجمن دانشگاه قفقاز است.

 دانشگاه یاسار

  • هزینه تحصیل: از 9500 دلار آمریکا

دانشگاه یاسار واقع در شهر ازمیر ترکیه، در سال 2001 توسط بنیاد ورزش و آموزش Selcuk Yasar تاسیس شد. این بخشی از یک ابتکار برای معرفی بیشتر موسسات آموزش عالی خصوصی در ازمیر و همچنین تمرکز بیشتر بر مسیرهای تحصیلی منحصر به فرد بود که دانشجویان آینده نگر می‌توانستند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این دانشگاه علیرغم تازه تاسیس بودن و محیط کوچکی که که دارد، بسیار معتبر است.

 

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

سازمان دانشگاهی یاسار، متشکل از 7 دانشکده در مقطع کارشناسی است که از ارتباطات و معماری تا علوم و اقتصاد را شامل می‌شود. در مجموع، حدود 25 مدرک کارشناسی توسط این دانشکده‌ها ارائه می‌شوند. دو موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی جداگانه بر بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه نظارت دارند و 22 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، این دانشگاه همچنین دارای یک موسسه‌ی حرفه‌ای است که 9 برنامه مدرک کاردانی را ارائه می‌دهد. مزیت این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی این است که زبان اصلی آموزش انگلیسی است و امکان دسترسی آسان به دوره‌ها را فراهم می‌کند.

 دانشگاه بوغازیچی

  • هزینه تحصیل: از 500 دلار آمریکا

دانشگاه بوغازیچی یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که در استانبول واقع شده است. این دانشگاه در سال 1863 در ابتدا به عنوان کالج رابرت متعلق به آمریکا و قبل از اینکه تحت مدیریت کامل ترکیه قرار گیرد، تأسیس شد. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 20000 دانشجو دارد.

 

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

 

بوغازیچی از طریق 6 پردیس در منطقه اصلی استانبول فعالیت می‌کند. از نظر آکادمیک از دانشکده‌های متعددی تشکیل شده است که شامل بخش‌های آکادمیک اضافی است که به دلیل سیستم آموزشی جامع آن در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها قرار دارد.

علاوه بر این، این دانشگاه همچنین مجموعه‌ای از انجمن‌ها و سازمان‌های دانشجویی را نیز ارائه می‌دهد. زبان اصلی تحصیل در دانشگاه بوغازیچی انگلیسی است.

سخن آخر

طبیعتا اخذ پذیرش دانشگاه‌های دولتی ترکیه (یا هر کشور دیگری) می‌تواند سخت باشد. چون این دانشگاه‌ها با شهریه‌ای بسیار کم آموزش را برای دانشجویان بین‌المللی ممکن می‌سازند و داوطلبان زیادی دارند. پس برای اینکه بتوانید از دانشگاه‌های دولتی ترکیه پذیرش بگیرید، باید با هزاران نفر رقابت کنید.

در برخی مواقع، به خاطر تعجیل یا مشکلاتی چون معدل پایین یا پایین بودن نمرات آزمون‌های ورودی، دانشجویان ترجیح می‌دهند که رقابت جهت ورود به دانشگاه‌های دولتی را کنار گذاشته و به دانشگاه‌های خصوصی رو می‌آورند.

ترکیه در این زمینه، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. چراکه شهریه‌ی هر نیمسال این دانشگاه‌ها، نسبت به دانشگاه‌های کانادایی، اروپایی، استرالیایی و …، بسیار کم است. از آنجا که ترکیه در جوار کشور ما قرار دارد و سفر به آن نیازی به ویزا ندارد، پس طبیعتا گزینه‌ای بسیار مناسب برای دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشت که زندگی در ترکیه به طور کلی، مقرون به صرفه است. پس انتخاب یک دانشگاه خصوصی مقرون به صرفه و مناسب در ترکیه می‌تواند تصمیم مناسبی باشد.

ما در این مقاله، بهترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را به شما معرفی کردیم. اما برای اینکه بتوانید بهترین دانشگاه را متناسب با مدارک خود پیدا کنید و اخذ پذیرش را تضمینی کنید، توصیه می‌کنیم که از کمک ما، موسسه مهاجرتی آرال گام استفاده کنید. آرال گام با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت دانشجو به ترکیه، می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند و با مشاوره‌ی رایگان، اطلاعات ارزشمند و کم‌نظیری را جهت تکمیل مدارک، در اختیارتان قرار دهد. همین حالا با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *