موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

معرفی دانشگاه گلیشیم استانبول: همۀ آنچه باید بدانید!

تحصیل دانشگاه گلیشیم استانبول

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند برای خیلی از افراد تجربه‌ای متفاوت و مفید باشد و درهای پیشرفت را به روی آن‌ها بگشاید. از میان کشورهای مختلف، ترکیه به دلیل داشتن کیفیت بالای آموزشی و تنوع رشته‌های دانشگاهی از مقصدهای پرطرفدار بین دانشجویان جهان، به‌ویژه ایرانیان است. این کشور، دانشگاه‌های مطرح زیادی را در دل خود جای داده است که دانشگاه گلیشیم استانبول یکی از آن‌هاست. این دانشگاه با ارائۀ رشته‌های مختلف هرساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان است و ما در این مطلبِ آرال گام قصد داریم به معرفی دانشگاه گلیشیم ترکیه، رنکینگ آن، امکانات و مزایای دانشگاه و شهریۀ آن بپردازیم.

دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم استانبول (İstanbul Gelişim Üniversitesi)

دانشگاه گلیشیم واقع در شهر استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که با هدف کمک به سیستم آموزشی کشور، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این دانشگاه با گردهم‌آوردن رشته‌های مختلف در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی ترکیه است که برنامه‌های آموزشی متنوع آن در ۵ دانشکده، ۲ مدرسه و ۳ مدرسۀ فنی‌وحرفه‌ای‌اش ارائه می‌شود. رتبۀ علمی دانشگاه گلیشیم ترکیه در کنار رشته‌های متنوع آن و مزایای بسیاری که دارد آن را به دانشگاهی محبوب میان دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است و تحسین جهانی را در رابطه با این مرکز آموزشی برانگیخته است.

رنکینگ دانشگاه گلیشیم در ترکیه و دنیا

تعیین رنکینگ دانشگاه‌ها براساس معیارهای مختلفی انجام می‌شود که در مجموع نشانگر رتبۀ علمی و توان آموزشی آن مؤسسات است. دانشگاه گلیشیم استانبول با داشتن مراکز تحقیقاتی معتبر و میزبانی از دانشمندان برتری مانند فستوس ویکتور بکون، مهمت کاراجا، شهزاد اشرف چودری، اوجو ویولت آلولا و… جزو مؤسسات آموزشی باکیفیت دنیاست که رنکینگ آن در سال ۲۰۲۴ بنابر گزارش adscientificindex.com به شرح زیر است:

  •       رتبۀ 432 بین همۀ دانشگاه‌های اروپا
  •       رتبۀ 13 بین همۀ دانشگاه‌های ترکیه

رشته‌های تحصیلی دانشگاه گلیشیم

دانشگاه گلیشیم ترکیه رشته‌های متنوعی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد که در یک نگاه کلی عبارتند از مهندسی رایانه، معماری، مهندسی نرم افزار، دندانپزشکی، بانکداری، بیمه، روابط عمومی، تبلیغات، اویونیک، اقتصاد، دارایی و مالیه و سرمایه‌گذاری، زبان انگلیسی، ادبیات، مدیریت کسب‌وکار، سینما، روانشناسی اعتیاد، تغذیه و رژیم‌های غذایی، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، علوم ورزشی و تربیتی، ارتباطات رسانه های جدید، روزنامه نگاری، مهندسی هواپیما، آموزش راهنمای تور و… . شما می‌توانید برای مشاهدۀ همۀ رشته‌های تحصیلی و اطلاعات مربوط به آن به وب‌سایت دانشگاه گلیشیم با آدرس اینترنتی https://gelisim.edu.tr/tr/gelisim-anasayfa مراجعه کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه دانست که از مزایای بسیاری برخوردار است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهد چرا این دانشگاه یک انتخاب خوب برای تحصیل است.

کیفیت بالای محیط آموزشی

اولین مزیت این دانشگاه محیط آموزشی و پژوهشی آن است که از استانداردهای بالایی برخوردار است و با برترین مؤسسات آموزشی جهان برابری می‌کند. فضای آکادمیک باکیفیت گلیشیم و تعاملات آن با ۱۰۰ دانشگاه در سراسر جهان در کنار احساس امنیت و شفقتی که بین کارکنان و اساتید و دانشجویان آن وجود دارد، در مجموع باعث شده است تا این دانشگاه در وضعیت آموزشی خوبی قرار بگیرد و همواره در مسیر رشد باشد.

سطح علمی بالای اساتید

ثمرۀ کیفیت بالای یک محیط آموزشی، رشد دانشجویان و اساتید آن است و دانشگاه گلیشیم نیز از این قاعده مستثناء نیست. این مرکز با داشتن بهترین اساتید و هیئت علمی که هر یک در سطح بین المللی قابل تحسین‌اند، توانسته است محیطی پویا و رشددهنده برای همۀ اعضای خود ایجاد کند. هدف اصلی اساتید این مجموعه، تربیت پژوهشگران و نیروی کار واجد شرایطی است که بتوانند با آگاهی در جامعه حضور داشته باشند و فعالیت کنند.

کمک به توسعۀ مهارت‌ها و استعدادهای محصلان

از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه، توسعۀ مهارت‌ها و استعدادهای دانشجویان است که با شرکت در دوره‌های آموزشی و کارآموزی در صنایع مختلف به دست می‌آید و آن‌ها را برای شکوفایی توانایی‌ها و به‌کارگیری آن در زندگی آماده می‌کند. آن‌ها در این دوره‌ها می‌آموزند که چگونه انرژی و استعدادهای خود را در مسیر درستی قرار بدهند و از آن نهایت استفاده را ببرند.

داشتن امکانات مدرن و پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی‌های برجستۀ دانشگاه گلیشیم ترکیه، داشتن امکانات و تجهیزات به‌روز است. این مرکز همۀ آنچه را که یک دانش‌پژوه برای مطالعه و انجام تحقیقات خود نیاز دارد، فراهم کرده است. وجود کتابخانه‌ای با بیش از ۳۰۰۰۰ منابع آموزشی فیزیکی و آنلاین و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز تنها بخشی از این امکانات است که دانشجویان مقاطع مختلف می‌توانند از آن برای تحقق اهداف تحصیلی خود استفاده کنند.

نداشتن محدودیت در یادگیری و برنامه‌های آموزشی

از دیگر مزایای این دانشگاه می‌توان به نامحدودبودن برنامه‌های آموزشی آن اشاره کرد که فرصت خوبی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند بدون محدودیت، از آموزش‌های تئوری و تحقیقات عملی استفاده کنند و در کنفرانس‌های تخصصی و سمینارهایی که اساتید برجسته و متخصصان رشته‌های مختلف برگزار می‌کنند، حضور داشته باشند و نهایت بهره را ببرند.

اعتبار مدرک در سطح جهان

آخرین مورد از مزایای این مرکز آموزشی، اعتبار زیاد مدرک آن در سطح بین‌المللی است که همین مسئله خیلی از افراد را به مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول ترغیب می‌کند.

دانشگاه گلیشیم ترکیه

شهریۀ دانشگاه گلیشیم

از آنجا که این دانشگاه جزو دانشگاه‌های غیردولتی ترکیه است، دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه‌اند. این شهریه‌ها باتوجه به مقطع و رشتۀ تحصیلی تعیین می‌شود که شهریۀ برخی از مهم‌ترین رشته‌های ارائه‌شده در این دانشگاه، به شکل زیر است:

  •       مقطع کارشناسی: شهریۀ رشته‌های این مقطع به‌طور سالانه بین ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار است که با احتساب بورسیه به ۳۵۰۰ تا نزدیک ۶۰۰۰ دلار می‌رسد و شامل رشته‌هایی مثل مهندسی عمران، معماری، اقتصاد و دارایی، مدیریت هوانوردی، روانشناسی، مدیریت کسب‌وکار، روابط عمومی و تبلیغات، مهندسی رایانه، رادیو، سینما و تلوزیون، مهندسی صنایع، مهندسی مکاترونیک و… می‌شود.
  •       مقطع کارشناسی ارشد: شهریۀ رشته‌های این مقطع با احتساب بورسیه بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است که شامل رشته‌هایی مثل مدیریت هوانوردی، مدیریت بازرگانی (آموزش از راه دور)، اقتصاد و دارایی، تغذیه و رژیم غذایی، بهداشت و ایمنی شغلی، مدیریت بهداشت و درمان، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، لجستیک و حمل‌ونقل بین‌المللی، علوم ورزشی و تربیتی، مدیریت مهندسی، استاد پزشکی، مدیریت ورزشی، تجارت بین‌المللی و لجستیک و… است.
  •       مقطع دکتری: شهریۀ رشته‌های این مقطع به‌شکل سالانه با احتساب بورسیه بین ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار متغیر است که به رشتۀ تحصیلی بستگی دارد. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از مهندسی عمران، مهندسی هواپیما، اقتصاد، تغذیه و… .

مطالب فوق، اطلاعاتی کلی دربارۀ رشته‌های تحصیلی این دانشگاه و شهریه‌های آن است. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر از کارشناسان آرال گام کمک بگیرید.

امکانات دانشگاه گلیشیم استانبول

این دانشگاه به‌عنوان یک مرکز خصوصی امکانات خوبی را در اختیار کارکنان و دانشجویان خود قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشکده‌های مجهز

دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف این دانشگاه دارای امکانات بسیاری مثل سالن‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌ها، تجهیزات علمی و پرتویی، سالن‌های سمینار و کنفرانس، کافه تریا، اتاق‌های جلسه با تجهیزات صوتی و تصویری کامل و… هستند که برای رفاه حال کارکنان، اساتید و دانشجویان طراحی شده‌اند.

کتابخانۀ باکیفیت

این دانشگاه کتابخانۀ بزرگ و استانداردی دارد که فرصت دسترسی به اینترنت و منبع گسترده‌ای از کتاب‌ها، نسخه‌های خطی، مجلات و… را برای دانشجویان و پژوهشگران فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نگرانی به اهداف تحصیلی و تحقیقی خود برسند و نیازهای فکری‌شان برآورده شود.

خدمات مسکن

از دیگر امکاناتی که این دانشگاه در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد، خوابگاه زنانه و مردانه درون محوطۀ دانشگاه است که مجالی برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند در محیط دانشگاه بمانند و از وقت خود استفادۀ بهتری کنند. برخی از امکانات این خوابگاه‌ها عبارت‌اند از اتاق‌های کاملا مبله، بیمه، تجهیزات خانه‌داری و خشکشویی، امنیت و پذیرش 24ساعته.

خدمات پزشکی

دانشگاه گلیشیم استانبول علاوه‌بر خدمات قبلی، برخی خدمات پزشکی پیشگیرانه، آموزشی و اورژانسی را نیز به اعضای خود ارائه می‌دهد که درصورت لزوم می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

باشگاه‌های دانشجویی

از دیگر امکانات ارزنده‌ای که این دانشگاه برای دانشجویان خود فراهم کرده است، باشگاه‌ها و کلوپ‌های سرگرمی‌ست که همۀ افراد می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی‌های خود در آن‌ها عضو شوند و به فعالیت بپردازند. محبوب‌ترین باشگاه‌های این دانشگاه عبارت‌اند از باشگاه‌های ورزشی، باشگاه رقص، عکاسی، باشگاه نمایش، باشگاه تفریحی، باشگاه مسافرتی، باشگاه مناظره، باشگاه موسیقی، باشگاه بازی، مشاوره و… .

فضای دانشگاه گلیشیم ترکیه

سخن پایانی

دانشگاه گلیشیم ترکیه واقع در شهر استانبول، یکی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است که با ارائۀ برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی باکیفیت و گوناگون از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان سراسر جهان به شمار می‌رود. این مرکز با ارائۀ رشته‌های متنوع در مقاطع تحصیلی مختلف توانسته است امکانات و خدمات خوبی را به دانشجویان خود تقدیم کند. در این مطلب از مطالبِ آرال گام، به معرفی دانشگاه گلیشیم استانبول و رشته‌های تحصیلی آن، رنکینگ دانشگاه، شهریه، مزایا و امکانات آن پرداختیم.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
1.9 از 5 از 7 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *