موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راحت‌ ترین کشور برای مهاجرت

مهاجرت راحت ترین کشور برای مهاجرت

عده‌ی زیادی از افراد تمایل دارند بدانند که راحت‌ترین و بهترین راه برای مهاجرت چیست. برخی دیگر هم ترجیح‌ می‌دهند راحت ترین کشور برای مهاجرت را بشناسند. ما در اینجا می‌خواهیم، یکی از راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را معرفی کنیم. ترکیه، کشوری در همسایگی ما که به خاطر نرخ ارز و امکان رفت و آمد راحت و …، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت است. ما در ادامه، دلایلی را ذکر خواهیم کرد که شما را جهت مهاجرت به کشور ترکیه، ترغیب می‌کند. پس اگر سوالات زیادی را راجع به این کشور در سر می‌پرورانید، به خواندن ادامه دهید.

همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت به ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید : خواندن مقاله کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ برای سودمند است.

آیا ترکیه کشور خوبی است؟

بله، ما می‌توانیم بفهمیم که چرا بسیاری از مردم ترکیه را زیر سوال می‌برند. بنا به دلایلی، تنش‌های سیاسی بین ترکیه و سایر کشورها به طور خودکار امنیت و کیفیت زندگی در این کشور را زیر سوال می‌برد. اما به طور کلی، کشوری نیست که نظر شما را جلب نکند.به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا اطلاعات بیشتری در مورد زندگی و سفرهای خود در ترکیه به اشتراک بگذاریم. ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که این کشور نه تنها یک کشور فوق العاده زیبا است، بلکه مکان خوبی برای زندگی است.

6 دلیل اصلی که ممکن است بخواهید به ترکیه مهاجرت کنید

اخذ اقامت ترکیه سریع و آسان است

هنگامی‌که ما شروع به نوشتن این پست در مورد دلایل مهاجرت به ترکیه کردیم، به این فکر کردیم که اولین نکته در این لیست چه چیزی باید باشد. و تصمیم گرفتیم با اجازه اقامت شروع کنیم. زیرا بدون آن نمی‌توانید در هیچ کشوری به مدت طولانی بمانید.گرفتن اجازه اقامت در ترکیه کار بسیار آسانی است. هر خارجی فقط می‌تواند به اینجا بیاید و از اولین روزهای ورود به کشور برای اقامت اقدام کند. پس از 5 سال متوالی اقامت، اخذ تابعیت ترکیه نیز به اندازه کافی آسان است.

بیشتر بخوانید : خوندن مقاله شرایط اقامت در ترکیه برای شما مفید خواهد بود.

فرآیند دریافت کارت اقامت مستلزم آن است که یک آپارتمان را برای یک سال اجاره کنید، چند فرم را پر کنید و در یکی از دفاتر اداره مهاجرت در شهر محل اقامت خود درخواست دهید. شما می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید یا کسی را برای کمک استخدام کنید.اما نکته اینجاست که ترکیه تنها یکی از معدود کشورهایی است که می‌توانید به سرعت در آن اقامت کنید، بدون اینکه هزینه و تلاش زیادی برای آن صرف کنید.

اخذ اقامت ترکیه سریع و آسان است

بسیاری از کشورهای جهان که از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند نیز فرآیند بسیار سخت و پیچیده‌ای برای اخذ اقامت دارند. برعکس، ترکیه به عنوان یک کشور توسعه یافته، اقامت در اینجا را بسیار آسان کرده است.دولت هر ساله تغییراتی را در قوانین مربوط به اقامت انجام می‌دهد. اما الزامات برای برنامه بسیار ابتدایی است.

ترکیه کشوری بسیار امن برای سفر و زندگی است

همانطور که در رسانه‌ها نشان داده شده است، ترکیه اغلب با پناهندگان، تروریست‌ها، بی خانمان‌ها و گروه‌های قومی‌ که دائماً با یکدیگر درگیر هستند، مشکل دارد. برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا روابط تنگاتنگی با ترکیه دارند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا رسانه‌های آنها این افسانه را منتشر می‌کنند که ترکیه فقیر است و مقصد امنی نیست. و این همان چیزی است که خیلی از افراد، قبل از رسیدن به این کشور نیز به آن اعتقاد داشتیم. و این یک اشتباه بود.

پس چرا ترکیه امن است؟

با این حال، واقعیت بسیار متفاوت بود.ترکیه یک مقصد بسیار امن است. در واقع، شما شخصاً در اینجا نسبت به هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا (به جز نروژ، اتریش و سوئیس) یا در ایالات متحده احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.البته اگر در مناطق دور و در جنوب شرقی، جایی که تنش‌ها با سوریه روی زمین دیده می‌شود یا به عنوان مثال در محافظه‌کارانه‌ترین شهرها مانند قونیه ساکن نشوید، نباید نگران امنیت باشید.

تمام شهرهای بزرگ ترکیه که معمولاً مهاجران آن را برای زندگی انتخاب می‌کنند مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آنتالیا، بدروم، فتحیه و غیره بسیار امن هستند. کل خط ساحلی ترکیه، از جمله سواحل دریای اژه و ریویرای ترکیه، بسیار امن است.در شهرها، مردم مست را نخواهید دید که در خیابان‌ها راه می‌روند. مراکز شهر به ندرت بی خانمان یا متکدی دارند. البته، ممکن است محله‌های خطرناکی وجود داشته باشد که باید از آنها اجتناب کنید. اما اگر از آنها دوری کنید، در امان خواهید بود.

ترکیه کشوری بسیار امن برای سفر و زندگی است

در بسیاری از محله‌های آنتالیا، آلانیا، ازمیر و حتی استانبول، می‌توانید نیمه‌های شب با کودکان خود قدم بزنید و کاملاً در امنیت باشید. می‌توانیم وسایل شخصی‌مان را در ساحل بگذاریم، شنا کنیم و بدانیم که وقتی برگشتیم همه چیز سر جای خودش خواهد بود. حس بشر دوستی در ترکیه بسیار قوی است و مردم به یکدیگر کمک می‌کنند.با این حال، نباید به رسانه‌ها یا منابع آنلاین معروفی که می‌گویند ترکیه امن نیست اعتماد کنید. بهتر است به افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند گوش دهید. زیرا آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند تجربه دست اول را به اشتراک بگذارند.

افراد با درآمد پایین می‌توانند زندگی خوبی در ترکیه داشته باشند

نکته دیگری که به نظر ما برای یک فرد معمولی که می‌خواهد به ترکیه مهاجرت کند بسیار مهم است کیفیت زندگی در اینجا است. و اینکه واقعاً برای اینکه بتوانید راحت زندگی کنید، سفر کنید، خوب غذا بخورید و به سادگی شاد باشید، نیازی به پول زیادی ندارید. البته، هر چه بیشتر تلاش کنید، بیشتر می‌توانید خرج کنید. اما برای داشتن یک زندگی زیبا نیازی به ثروتمند و مشهور بودن نیست.

چندین شهر در سراسر ترکیه وجود دارد که می‌توانید با 1000 دلار در ماه در آنها زندگی کنید و استاندارد زندگی بسیار بالا است. استانبول گران‌تر است، اما حتی این شهر گزینه‌هایی برای زندگی با بودجه‌ی کم دارد، اگر به یک سبک زندگی معمولی اهمیتی نمی‌دهید.

اگر به فکر بازنشستگی در ترکیه هستید و می‌خواهید در اینجا ساکن شوید، این کشور مقصد فوق العاده‌ای برای آن است. شما به راحتی می‌توانید سطح راحتی بالاتری داشته باشید، بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید.غذاهای ترکی خوشمزه و سالم هستند. سواحل ترکیه یکی از بهترین سواحل جهان است. میوه‌ها و سبزیجات به طور طبیعی رشد می‌کنند. به معنای واقعی کلمه هزاران چیز برای انجام و دیدن وجود دارد، سفرهای جاده‌ای زیادی را می‌توانید انجام دهید، هتل‌های منحصر به فرد و رمانتیک برای اقامت وجود دارد و مردم از مهاجران استقبال می‌کنند.

اگر تمایلی به زندگی در شهر ندارید، این شانس وجود دارد که به یک شهر کوچکتر یا حتی یکی از زیباترین روستاهای ترکیه نقل مکان کنید.وقتی صحبت از سفر به میان می‌آید، می‌توانید اغلب در ترکیه سفر کنید. حتی اگر ماشین شخصی نداشته باشید. جاده‌های بین شهری از کیفیت عالی برخوردار هستند و به لطف این، شبکه اتوبوسرانی نیز به خوبی توسعه یافته است. قیمت بلیط اتوبوس بسیار مناسب است و اتوبوس‌ها در مسیرهای مختلف حرکت می‌کنند. پروازهای داخلی در این کشور هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به شام در یک رستوران مجاور دارد. یافتن  مکانی برای کرایه خودرو ارزان در ترکیه نیز امکان پذیر است. بنابراین بله، ترکیه واقعاً زندگی خوبی را حتی برای افراد کم پول ارائه می‌دهد.

مالیات سالانه پایین

خرید ملک در ترکیه در میان اوکراینی‌ها (و همچنین روس‌ها، بریتانیایی‌ها و آلمانی‌ها) بسیار محبوب است. ترکیه در واقع یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری مسکن است. همچنین با خرید ملک می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، پاسپورت ترکیه را از آن خود کنید.در واقع، ترکیه با ارزش املاک، مالیات کم، توسعه اقتصادی و هزینه زندگی، بسیار جلوتر از کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و یونان است. خرید خانه در ترکیه ساده است و مالیات سالانه برای خریدار با هر بودجه‌ای کاملا مقرون به صرفه است.

مالیات سالانه پایین

به عنوان مثال، قیمت املاک و مستغلات معادل در ترکیه 3.5 برابر کمتر از اسپانیا است. مالیات سالانه املاک 0.1 و 0.2 درصد هزینه املاک مسکونی و زمین بدون پروانه ساختمانی است.مالیات برای زمین دارای پروانه ساختمانی 0.3 و 0.6 درصد است. و این مبلغ مالیات فقط از ارزش کاداستر ملک استفاده می‌کند. و اگر مالک خانه باشد، فقط باید مالیات ملک مسکونی بپردازد. در این مورد هیچ الزامی‌برای پرداخت مالیات زمین وجود ندارد.

بیشتر بدانید : خواندن مقاله مالیات خرید و فروش ملک در ترکیه برای شما سودمند است.

آب و هوا در ترکیه برای همه مناسب است

یکی دیگر از دلایل مهمی ‌که ممکن است بخواهید به ترکیه مهاجرت کنید قطعا آب و هوا است. این کشور آفتابی و گرم دارای 300 روز آفتابی، زمستان‌های معتدل، هوای شور و دمای مطبوع در طول سال است.هر منطقه از ترکیه آب و هوای متفاوتی دارد اما به طور کلی، همه شهرهایی که خارجی‌ها برای زندگی انتخاب می‌کنند از نظر دما و آب و هوا بسیار راحت هستند. تنها استثنا جنوب ترکیه است که در ماه‌های جولای و آگوست گرمای سوزان را به خود می‌بیند.شهرهایی مانند آنتالیا، آلانیا، ببک، سیده، کمر، کاس به شدت گرم می‌شوند. اما حضور دریا در نزدیکی و دانستن اینکه زمستان معتدل و گرم خواهد بود، برای خیلی‌ها واقعا الهام بخش است.

همچنین کسانی که عاشق روزهای برفی و زمستانی هستند، می‌توانند از استراحتگاه‌های اسکی که در سراسر ترکیه پراکنده هستند بازدید کنند. همچنین در جنوب، می‌توانید تا پایان نوامبر در دریا شنا کنید.آب و هوای استانبول نیز بسیار مطلوب است. به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، زمستان‌ها نیز معتدل و کوتاه است. مانند بسیاری از کشورهای شمال و شرق اروپا، به ندرت برای چندین روز متوالی (به جز ژانویه) باران می‌بارد.

مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه مقرون به صرفه و با کیفیت است

در صورت داشتن بیمه خدمات درمانی در ترکیه مقرون به صرفه است. اما به عنوان یک خارجی که قصد دارد در اینجا زندگی کند، داشتن بیمه به هر حال ضروری است.کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه بسیار بالا است و با مراقبت‌های بهداشتی در آلمان و اسرائیل قابل مقایسه است، البته قیمت‌های مقرون به صرفه و هزینه بسیار کمتری دارد. این امر هم در مورد درمان جزئی در طول سال و هم در مورد مسائل جدی‌تر، از جمله انواع مختلف جراحی صدق می‌کند. به هر حال، بسیاری از کلینیک‌های ترکیه با کمک ربات‌ها عمل جراحی را انجام می‌دهند.

مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه مقرون به صرفه و با کیفیت است

تمام بیمارستان‌های ترکیه، حتی بیمارستان‌هایی که در شهرهای کوچک نزدیک مرز سوریه هستند، دارای آخرین تجهیزات، تمام مواد مورد نیاز و آزمایش‌ها هستند.اگر شخصی به ترکیه سفر کند و در یک روستای کوچک در میانه ناکجاآباد به کمک پزشکی نیاز داشته باشد، یک کلینیک محلی این فرد را به بیمارستان همسایه در فاصله 10 یا 15 کیلومتری می‌فرستد. چنین بیمارستانی همه چیز لازم را دارد.

پزشک بودن در ترکیه معتبر است زیرا پزشکان داخلی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و درآمد خوبی کسب می‌کنند. به همین دلیل است که می‌توانید مطمئن باشید که پزشکان ترک دارای مهارت بالایی هستند. آنها نسبت به همه کسانی که برای کمک به آنها مراجعه می‌کنند مراقب، مودب و توجه هستند. علاوه بر این، آنها برای حفظ محرمانه بودن سوابق بیماران به خوبی کار می‌کنند.

همچنین ترکیه در بین 10 کشور برتر جهان با توسعه یافته‌ترین گردشگری پزشکی قرار دارد. در واقع، طبق گفته شورای مسافرتی مراقبت‌های بهداشتی ترکیه، گردشگری پزشکی یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد در ترکیه است.حتی در طول همه گیری، ترکیه ثابت کرد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن نمونه‌ای برای پیروی است.

سخن آخر

اگر این مقاله را تا آخر خواندید، به احتمال زیاد به مهاجرت به ترکیه به طور قطعی فکر می‌کنید. ما می‌دانیم، ممکن است هنوز صدها سوال بدون پاسخ وجود داشته باشد. اما امیدواریم توانسته باشیم برخی از آنها را پاسخ دهیم.

در واقع دلایل زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. و شما ممکن است موارد خود را داشته باشید. برای اینکه بتوانید بفهمید که آیا این کشور برای شخص شما کشور خوبی است یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم سفری به ترکیه داشته باشید. اما به عنوان یک توریست در یک تعطیلات 2 هفته‌ای نیایید. بیایید یک آپارتمان اجاره کنید و مدتی را در این کشور بمانید. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس گرفته و از مشاوره‌ی کامل، حرفه‌ای و رایگان‌ آن بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای