موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راهنمای سفر به ترکیه برای دانشجویان در سال 2022

گردشکری راهنمای سفر به ترکیه برای دانشجویان در سال 2022

راهنمای سفر به ترکیه برای دانشجویان در سال 2022

زندگی دانشجویی در ترکیه پر از هیجان، ماجراجویی و سرگرمی است. برای مثال می‌توان گفت که دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی که توسط بخش‌های دانشگاه ترکیه تامین می‌شود نیز شرکت می‌کنند. همچنین دانشجویان در ترکیه از غذاهای لطیف ترکی با قیمت مناسب لذت می‌برند و فرهنگ ترکیه را تجربه می‌کنند. برای همین، تحصیل در ترکیه یکی از هیجان‌انگیزترین و خاطره‌انگیزترین تجارب برای هر دانشجوی بین‌المللی است.

راهنمای سفر به ترکیه برای دانشجویان در سال 2022

جالب است بدانید که در صورتی که بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه را دریافت کنید، ایمیلی از دفتر بورسیه دریافت می‌کنید که جزئیات مربوط به تاریخ رسیدن به آنجا، آدرس دانشگاه، خوابگاه و دفتر بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد. اولین بلیط ترکیه نیز توسط دفتر بورسیه تحصیلی ترکیه ارائه می‌شود، بنابراین شما فقط باید وسایل سفر را تهیه کنید و تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز را ذخیره کنید.

چگونه در سال 2022 وارد ترکیه شویم؟

شما باید قبل از ۷۲ ساعت از زمان ورود خود به هر بندر یا فرودگاه ترکیه آزمایش کووید-۱۹ بدهید. بدون گزارش تست کووید-19، اجازه سفر به ترکیه را نخواهید داشت. با داشتن پاسپورت، ویزا و مدارک پذیرش دانشگاه 2 ساعت قبل از زمان حرکت به فرودگاه برسید. برای ذخیره اسناد آن‌ها را در چمدان دستی خود نگه دارید. امور مربوط به گمرگ و چمدان در شرکت‌های هواپیمایی متفاوت است و می‌تواند توسط شرکت هواپیمایی مورد نظر تایید و اجرا شود. فراموش نکنید که آدرس ترکی مورد نظر را روی آن بنویسید و آن را در داخل چمدان قرار دهید.

راهنمای سفر به ترکیه برای دانشجویان در سال 2022

برای جلوگیری از تاخیر، از فناوری چک-این آنلاین بهره مند شوید. پوشیدن هر وسیله‌ی فلزی، اسکن را زمان‌بر می‌کند. برای صرفه جویی در باتری لپ تاپ، آن را حین پردازش فرودگاه خاموش نگه دارید. نگه داشتن ارز محلی، USD، یا یورو به شما در زمان معرفی به شهر کمک می‌کند. برای صرفه جویی در کارمزد صرافی از مبادله در مراکز مبادله ارز فرودگاهی خودداری کنید و برای این منظور از صرافی‌های شهری استفاده کنید.

با گوگل کردن از آب و هوا مطمئن شوید و مطابق با آب و هوا لباس بپوشید. پس از فرود در ترکیه به دنبال میز کنترل پاسپورت باشید و سپس دستورالعمل‌ها را برای ترخیص چمدان‌های خود دنبال کنید. برای اثاثیه مفقود شده با گمشده، با فرودگاه و دفتر اشیاء گمشده تماس و کمک بگیرید.

پس از ورود به ترکیه، مراحل مهمی وجود دارد که باید به عنوان یک خارجی انجام شود. ما این مراحل را در زیر ذکر کرده‌ایم.

  1. ترانسفر فرودگاهی به دانشگاه
  2. ارتباطات در ترکیه
  3. ثبت نام در خوابگاه برای دانشجویان
  4. ثبت نام در دانشگاه
  5. ثبت نام دوره آمادگی ترکی
  6. مشارکت در امور فرهنگی
  7. فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
  8. اخذ اجازه اقامت
  9. اخذ شماره YU
  10. افتتاح حساب بانکی در ترکیه
  11. ثبت نام بیمه سلامت

تسهیلات ترانسفر فرودگاهی ترکیه به استانبول

برای ترانسفرهای فرودگاه آتاتورک استانبول و فرودگاه اسنبوگا آنکارا، دستورالعمل‌های زیر به شما کمک می‌کند:

o پس از گرفتن چمدان خود، به دنبال میز استقبال از بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی باشید.

o اپراتورهای میز استقبال، برای کمک بهتر به شما به اطلاعات تماس شخصی شما نیاز دارند.

o آن‌ها به شما در به دست آوردن اطلاعات در مورد استان مربوطه و گزینه‌های سفر کمک خواهند کرد.

پرسنل خوش آمد گویی برای شما سرویس رفت و آمد مخصوصی را جهت رسیدن به ایستگاه اتوبوس ارائه می‌دهند.

o از ایستگاه اتوبوس می‌توانید بلیط استان مربوطه را خریداری کنید.

o اتوبوس باید قبل از ساعت 4:30 بعد از ظهر به آنجا برسد، بنابراین بلیط را مطابق با آن ترتیب دهید. برای کسانی که پرواز پس از فرود در استانبول را ترجیح می‌دهند:

o اگر از قبل برای مقصد بعدی خود پرواز رزرو کرده‌اید، فراموش نکنید که اطلاعات چمدان را بررسی کنید. از آنجایی که برخی از ایرلاین‌ها بارها را به تنهایی به پرواز بعدی منتقل می‌کنند و نیازی به ترخیص آن پس از اولین پرواز نیست. چمدان شما باید دارای برچسب باشد تا به نقطه نهایی برسید.

سخن آخر

این مطلب مخصوص دانشجویانی بود که از دانشگاه مورد نظر خود در ترکیه پذیرش گرفته و همچنین موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه شده‌اند. اگرچه، اگر از کمک موسسه مهاجرتی مناسبی مثل آرال گام کمک بگیرید، از قدم به قدم مراحل سفر تحصیلی به ترکیه آگاه خواهید شد. پس در صورت نیاز، با آرال گام که سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت دانشجو به ترکیه سابقه‌ی درخشان دارد، تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *