موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

تحصیل تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

رویای تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

آیا می خواهید در ترکیه در رشته مدیریت و MBA مشغول به تحصیل شوید و تعجب می­کنید که چگونه این رویا را می­توانید محقق کنید؟ در این مقاله به شما در مورد ساختار سیستم آموزشی، الزامات، هزینه ها و میزان شهریه تحصیل در دانشگاه های ترکیه و هر آنچه که برای کمک به شما در تصمیم گیری تان به آن نیاز دارید، اطلاعات خواهیم داد. در بسیاری از دانشگاه های عالی کشور ترکیه رشته مدیریت بازرگانی و MBA برای تحصیل دانشجویان بین المللی وجود دارد.

اکثر دانشگاه هایی که دارای دانشکده مدیریت بازرگانی هستند در استانبول واقع شده اند.در این مقاله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مدیریت در ترکیه به شما معرفی شده است و علاوه بر این، اطلاعات کلی در مورد دانشکده مدیریت، هزینه های سالانه در ترکیه و همچنین اطلاعات مختصری در مورد فرصت های شغلی که پس از تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه دارید را در اختیار شما قرار می­دهیم.ما دوست داریم به شما کمک کنیم تا ظرف مدت کوتاهی قبولی خود را دریافت کنید و از شما به عنوان دانشجو در دانشگاه های ترکیه استقبال شود.

درباره تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

آیا از بحث در مورد موضوعات مدیرتی، سیاسی و اقتصادی لذت می برید؟ اگر به نیازهای مردم اهمیت می­دهید و از کار با مردم لذت می­برید، تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه می­تواند انتخاب خوبی برای دریافت مدرک لیسانس برای شما باشد. این دوره معمولاً شامل گذراندن دروس تئوری و عملی مختلف در حوزه ها و جنبه های مختلف مدیریتی در دانشکده مدیریت دانشگاه موردنظرتان است.

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

بسته به دانشگاه موردنظرتان در کشور ترکیه، طرح دوره مدیریتی و MBA متفاوت است. طول فازهای نظری و عملکردی بسته به رشته متفاوت خواهد بود اما عموما طول دوره مدیریت دولتی در ترکیه 4 سال (8 ترم) است. دانشگاه ها همچنین با سازمان های دولتی محلی همکاری می­کنند تا دانش آموزان را با خدمات اداری سطح بالاتر آشنا کنند.برای آنکه مطمئن شوید که آیا علاوه بر علاقه مندی تان دارای توانمندی برای فعالیت در رشته های مدیریتی هستید، سوالات کمی وجود دارد که باید از خود بپرسید تا مطمئن شوید که آیا واقعاً واجد شرایط این شغل هستید. این سوالات عبارتند از:

  • آیا شما علاقه مند به فعالیت در منسب یک مدیر در یک شرکت هستید؟
  • آیا برای آپدیت شدن با مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جهانی که هر روز در حال تغییر هستند، مشکل دارید؟
  • آیا تا به حال به شاخه های علمی که عمیقاً بر مدیریت یک تجارت تأثیر می­گذارند، علاقه داشته اید؟

بدین ترتیب تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه، یک گزینه عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. محیط های آموزشی مدرن، دسترسی به آخرین فناوری ها، یادگیری از اساتید هیات علمی بین المللی، به رسمیت شناختن و اعتبار جهانی مدارک تحصیلی در سراسر جهان، ترکیه را به مقصدی خوب برای کسانی که می­خواهند در رشته مدیریت به مسیر خود ادامه دهند، تبدیل کرده است.

مدرک لیسانس رشته مدیریت که از ترکیه گرفته می­شود به فارغ التحصیل آن این امکان را می­دهد که درهای زیادی را به طور همزمان در خارج از کشور یا در کشور خود باز کند. بدین ترتیب انتخاب کشور ترکیه یک گزینه بسیار مناسب برای هر کاندیدای مشتاق یادگیری در رشته های مدیریتی است که شرایط بسیار مناسبی را برای علاقه مندان این رشته برای ادامه تحصیل فراهم کرده است.

ساختار آموزشی دروس در طول رشته مدیریت در ترکیه

طول دوره آموزشی در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی 4 سال (8 ترم) برای یک فرد است. رشته مدیریت در گرایش های مختلف خود همزمان با بسیاری از علوم اجتماعی دیگر مانند جامعه شناسی، اقتصاد، تدارکات، مدیریت دولتی، ارتباطات و از همه مهمتر، حقوق مرتبط است. همه برنامه های درسی این رشته بر اساس علوم اجتماعی و همچنین بر پایه کارآموزی و تجربیات عملی ساخته شده است.

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه از دانشجویان خود می‌خواهند که کارآموزی و پروژه‌های طولانی را انجام دهند. بسیاری از دانشکده های مدیریتی در ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی غول‌پیکر هستند تا از آنها به عنوان آزمایشگاه آموزشی خود در ترم‌های آخر استفاده کرده و دانشجویان این فرصت را داشته باشند که بتوانند با محیط کاری آینده خود بیشتر آشنا شوند. بدین ترتیب این امر برای دانشجویان بین‌المللی امتیازی بسیار مثبت است.

از طرف دیگر افزایش تعداد دانشجویان متقاضی رشته های مدیریتی یا دوره های آموزشی مدیریت، به صورت هر ساله ثابت می­کند که این شاخه از علم، و نیز علوم اجتماعی در میان دانشجویان بسیار محبوب است. علاوه براین بازار مالی ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی ترکیه یک بازار بسیار فعال است. در کشور ترکیه، میزان سرمایه و سرمایه گذاری و نیز انجام مناقصه های بین المللی غول پیکر برگزار می­شود. بدین ترتیب دانشجویان بین المللی  بعد از فارغ التحصیلی، شرایط کاری و فرصت های شغلی بسیاری را پیش رو خواهند داشت.

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

اقتصاد ترکیه در معرض گذار و حرکت مداوم است. الگوهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر یکدیگر تأثیر می­گذارند. این روابط بین حقوق، اقتصاد، سیاست و فرهنگ و تأثیرات آنها دقیقاً موضوع گرایشی از رشته مدیریت به نام دوره روابط بین الملل است. به عنوان یک دانشجو پس از تحصیل در این گرایش مدیریتی، برای مشاغل خارجی و سازمان های دولتی یا بنیادها، می­توانید به یک کارمند یا مشاور مهم در این بخش تبدیل شوید.

در صورت تمایل می­توان حوزه کاربری های بالقوه را ادامه داد. در چندین زمینه حرفه ای، نیاز بازار کار به این صورت است که به متخصصانی نیاز دارد که پیوند مفهومی بین این روابط را تجزیه و تحلیل کنند، مسائل را از آنها تشخیص دهند و در نتیجه استراتژی های بین رشته ای و بین المللی بسازند.بدیت ترتیب شما می­توانید پس از اتمام موفقیت آمیز مدرک خود انتخاب کنید که در چه مسیری می­خواهید به طور حرفه ای بروید.داشتن دانش زبان های جهانی نیز به دلیل وجود گرایش خارجی نقش بسیار مهمی در این دوره را دارد. شرط اساسی دوره روابط بین الملل، تسلط کامل به زبان انگلیسی است.

زیرا بسیاری از سمینارها و سخنرانی ها به زبان انگلیسی برگزار می­شوند. عموما کل دوره نیز در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی برگزار می­شود.دروسی در زمینه اقتصاد، ریاضیات، علوم سیاسی و اجتماعی بخشی از دروس ارائه شده در رشته مدیریت گرایش روابط بین الملل هستند. همچنین شما می­توانید بر اساس ترجیحات و علاقه مندی خود، علاوه بر دوره های اجباری، دروسی دیگر را از حوزه های مشابه و مرتبط انتخاب کنید. بنابراین علاوه بر گذراندن دروس پایه، دروس تخصصی مرتبط را نیز در طول دوره خود آموزش خواهید دید.

تحصیل در رشته مدیریت به زبان انگلیسی در ترکیه

تقریباً همه دانشگاه های ایالتی و بنیادی در کشور ترکیه، رشته مدیریت را با گرایش های مختلف در فهرست آموزشی خود ارائه می­دهند. مدیریت بازرگانی یکی از مطلوب ترین و یکی از برگزیده ترین رشته های تحصیلی دانشجویان داخلی و خارجی است.

بسیاری از دانشگاه های دولتی ترکیه این برنامه را به صورت تک زبانه در ترکیه ارائه می­دهند، اما دانشگاه های دولتی کمی نیز وجود دارند که رشته مدیریت بازرگانی یا سایر گرایش های رشته مدیریت را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

با این حال، دانشجوی مشتاق باید نتایج آزمون YÖS خود را برای پذیرش در آن دانشگاه ها اثبات کند. آزمون YÖS سالی یک بار برگزار می­شود و بسیار رقابتی بوده و دانشجویان بین المللی بسیاری در آن شرکت می­کنند.دانشجویان بین المللی ترجیح می­دهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، زیرا یادگیری زبان ترکی استانبول زمان بر است.

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

علاوه بر همه اینها، صحبت کردن به زبان انگلیسی از نظر داشتن ارتباط آسان در طول دوره های کارآموزی که دانشجو برای شرکت در شرکت های بین المللی شریک و یا حامی در ترم های بعدی به آن نیاز دارد، برای دانشجویان مفید خواهد بود.در مقابل، دانشگاه‌های بنیاد عمدتاً به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و به همین دلیل است که توسط دانشجویان بین‌المللی ترجیح داده می‌شوند. دانشگاه های بنیادی دارای تنوع بسیار بیشتری از شرکای شرکتی هستند و در واقع این شرکت ها محلی هستند که دانشجو می­تواند در طول دوره کارآموزی خود دانش بیشتری را فرا گیرد و تحرات شغلی مختلفی را کسب کند.

همانطور که قبلا اشاره شد، دانشگاه های دولتی نتایج شما را در آزمون YÖS یا SAT برای بررسی اپلیکیشن شما درخواست می­کنند و بدون داشتن هیچ یک از این آزمون ها، ورود به این رشته در کشور ترکیه کاملاً غیرممکن است. لطفا در نظر داشته باشید که شرکت در این آزمون ها بسیار رقابتی هستند.همچنین در برخی از موارد، دانشگاه های بنیادی نتایج آزمون ورودی دانشگاه یا دیپلم دبیرستان شما را از کشور صادره می­پذیرند و بنابراین دیگر نیازی به شرکت در SAT یا YÖS تحت شرایط خاصی وجود ندارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(MBA)

مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(MBA)، یک مدرک مدیریت عمومی است که برای آموزش دانشجویان بازرگانی در زمینه هایی مانند امور مالی، منابع انسانی، بازاریابی، استراتژی و مدیریت عملیات طراحی شده است.چیزی که مدرک MBA را از سایر گرایش های رشته مدیریت در برنامه‌های کارشناسی ارشد متمایز می‌کند، آموزش همتا به همتا است که شامل افراد موفق تجاری و تعامل بین دانشجویان با پیشینه‌های مختلف است.

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

تحصیل MBA در خارج از کشور نیز یک فرصت عالی برای شبکه سازی و ایجاد فرصت های تجاری جدید است.مدارک MBA ارائه شده توسط مدارس عالی کسب و کار بین المللی به شما کمک می­کند تا یک فارغ التحصیل حرفه ای کسب و کار شوید، نه فقط یک متخصص در یک زمینه. بسیاری از مدارس MBA یا به حداقل سن برای داوطلبان خود نیاز دارند یا انتظار دارند که تجربه کاری مشخصی (معمولاً 2 تا 4 سال) را نیز داشته باشید.

این به این دلیل است که MBA شما را برای گام بزرگ بعدی در حرفه تجاری آماده می­کند.برخی از مشاغل پرطرفدار برای فارغ التحصیلان MBA عبارتند از: مدیر محصول، مشاور کسب و کار، مدیر خدمات سلامت، مدیر مالی، مدیر بازاریابی و … البته شما می­توانید یک کارآفرین نیز شوید و کسب و کار موفق خود را نیز در آینده راه اندازی کنید.

بهترین دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته مدیریت و MBA به زبان انگلیسی:

10 دانشگاه ترکیه در طبقه بندی و رنکینگ QS و 45 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی و رنکینگ جهانی دانشگاه های QS 2019 رتبه بندی شده اند. وب سایت ،EECA سایت رتبه بندی بهترین دانشگاه ها در منطقه اروپا و آسیای مرکزی است. اکثر دانشگاه های مهم ترکیه در دو شهر بزرگ آنکارا و استانبول واقع شده اند.در کشور ترکیه در بیشتر دانشگاه ها رشته مدیریت و MBA به هردو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی تدریس می­شود.

این در حالی است که در حال حاضر رشته مدیریت و MBA در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارند و علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت و MBA نیز می­توانند این رشته را به زبان انگلیسی نیز ادامه دهند. در جدول زیر به برخی از دانشگاه های کشور ترکیه که رشته مدیریت و MBA را به زبان انگلیسی تدریس می­کنند اشاره کرده ایم:

 

ردیف

 

نام دانشگاه

 

میزان شهریه سالیانه

1 ALTINBAŞ UNIVERSITY $8.500
2 ANTALYA BİLİM UNIVERSITY $8.300
3 ATILIM UNIVERSITY $9.800
4 BAHCESEHIR (BAU) UNIVERSITY $7.900
5 BASKENT UNIVERSITY 70.000 TL
6 BEYKOZ UNIVERSITY $3.000
7 HALIÇ UNIVERSITY $3.500
8 ISIK UNIVERSITY $8.000
9 ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY $6.000
10 ISTANBUL GELISIM UNIVERSITY $7.000
11 ISTANBUL MEDIPOL UNIVERSITY $5.500
12 ISTANBUL OKAN UNIVERSITY $4.800
13 ISTINYE UNIVERSITY $5.000
14 KADIR HAS UNIVERSITY $12.000
15 MALTEPE UNIVERSITY $5.000
16 NISANTASI UNIVERSITY $12.000
17 OZYEGIN UNIVERSITY $12.000
18 YASAR UNIVERSITY $9.000
19 YEDITEPE UNIVERSITY $12.000
20 NEAR EAST UNIVERSITY 5.600 EUR

مدارک مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مدیریت و MBA ترکیه

برای پذیرش در یک برنامه بین المللی در رشته مدیریت و MBA، باید شرایط ورودی لازم برای آن دانشگاه را برآورده کنید. یک دانشگاه ممکن است بسته به سطحی که در آن تحصیل می­کنید، اطلاعات و مدارک مختلفی را از شما درخواست کند. لازم است که فرد متقاضی تحصیل مقطع کارشناسی در رشته مدیریت(گرایش های مختلف آن) کشور ترکیه، تحصیلات خود را در دوران دبیرستان به اتمام رسانده و مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده باشد. بعد از آن فرد می­تواند مستقیماً از دبیرستان وارد دوره های آموزشی و برنامه های تحصیلی در رشته مدیریت در کشور ترکیه شود.

از جمله مدارک لازم برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • تکمیل فرم مربوط به ثبت درخواست (Application Form) دانشجویان بین المللی برای این رشته در دانشگاه موردنظر
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان متقاضی و ترجمه آن (بسته به نوع دانشگاه این ترجمه می­تواند به زبان ترکی و یا انگلیسی باشد).
  • ارائه ریزنمرات رسمی دبیرستان متقاضی و ترجمه آن (بسته به نوع دانشگاه این ترجمه می­تواند به زبان ترکی و یا انگلیسی باشد و همچنین بهتر است معدل کل مقطع دبیرستان زیر 16 نباشد). لازم بذکر است با توجه به ماهیت دروس مدیریتی، کسب نمرات بالا در موضوعات ریاضیات، تاریخ و مطالعات اجتماعی ارزش بالایی دارد.
  • اگر فرد متقاضی مقطع ارشد این رشته است، لازم است مدرک کارشناسی خود را نیز در رشته مدیریت ارائه دهد.
  • تسلط به زبان انگلیسی و اثبات آن با ارائه مدرک زبان بین المللی:

ارائه مدرک زبان معتبر در یکی از آزمون های آیلتس(حداقل نمره در هر مهارت باید 6 باشد) و آزمون تافل(نمره کل آزمون TOEFL iBT نباید زیر80 باشد). برخی از دانشگاه های کشور ترکیه نیز وجود دارند که فرد می­تواند بدون ارائه مدرک زبان در آنها تحصیل کند. در مواردی اگر فرد نتواند مدرک زبان خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد، وی ملزم به شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی ارائه شده توسط دانشگاه خواهد شد.

  •  اگر برنامه تحصیلی مورد نظرتان به زبان ترکی استانبولی ارائه شود، لازم است مدرک ازمون سطح زبان ترکی یا TÖMER  را در سطح B1 ارائه دهید.
  • کسب نمره مورد نیاز براساس حداقل های دانشگاه موردنظر در یکی از آزمون های SAT و یا YÖS
  • ارائه انگیزه نامه قوی برای هدف از تحصیل در دانشگاه موردنظر (در این انگیزه نامه باید توضیح دهید که چرا می خواهید رشته مدیریت را در آن دانشگاه بخوانید).
  •   ارائه سابقه فعالیت در کارهای مدیریتی
  • ارائه توصیه نامه از معلمان و استادان مقطع قبلی
  • اگر برای تامین هزینه های خود نیازمند دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه هستید، در نامه ای جداگانه دلایل خود را برای دانشگاه موردنظرتان شرح دهید.
  • ارائه مدارک مالی که نشان می­دهد که شما قادر خواهید بود تا در خارج از کشور از خود حمایت مالی داشته باشید.
  • از آنجایی که برخی از دانشگاه ها برای ارسال درخواست هزینه دریافت می­کنند (به این هزینه که معمولا به صورت غیرقابل بازگشت است، اپلیکیشن فی گفته می­شود)، همیشه شرایط و مدارک موردنیاز را به طور کامل و با دقت بررسی کنید.

یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که بیان موثر، آداب معاشرت خوب و احساس وظیفه قوی همگی معیارهای شخصی برای فعالیت در رشته های مدیریتی(در گرایش های مختلف) هستند. شما همچنین باید بتوانید با مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به شیوه ای نوآورانه و انعطاف پذیر برخورد کنید.

نحوه درخواست برای دانشگاه های ترکیه در رشته مدیریت

هر دانشگاه در ترکیه سیستم خاص خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می­دهد برای برنامه های تحصیلی خود درخواست دهند و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می­توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید. یادآوری این نکته ضروری است که کلیه مدارک ذکر شده در بخش قبلی را نیز قبل از اقدام برای هر دانشگاهی که مدنظرتان است باید آماده کرده باشید. بنابراین، همیشه باید وب سایت دانشگاه موردنظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که الزامات دقیق برای فرستادن اپلیکیشن چیست.

هزینه های تحصیل در رشته مدیریت

هزینه سالانه تحصیل در رشته مدیریت دولتی در ترکیه با میانگین درآمد سایر کشورها قابل مقایسه است و حدودا به میزان 3000 دلار تا 9165 دلار در سال در دانشگاه های خصوصی متغیر است.

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته های مدیریت

تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه

فارغ التحصیلان برنامه مدیریت دولتی در ترکیه در شاخه اجرایی دولت فعالیت خواهند کرد. این دوره شما را برای فعالیت در خدمات مدیریتی مختلف دولتی آموزش می­دهد. به لطف آموزش های متنوعی که با گذراندن دروس مختلف فرا خواهید گرفت، در حیطه هایی مانند دفتر نظارتی، تولید تجاری، یا مدیریت فرهنگی می­توانید مشغول به کار شوید. همچنین برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی این امکان وجود دراد که در خدمات دولتی، اتحادیه ها، یا خدمات اجتماعی و بهداشتی خارج از اداره دولتی نیز فعالیت داشته باشند.

چرا برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی کشور ترکیه را انتخاب کنم؟

دلایل زیادی برای انتخاب کشور ترکیه از نظر تحصیل در رشته مدیریت و MBA وجود دارد. در اینجا برخی از دلایل تحصیل در رشته مدیریت و MBA در ترکیه آورده شده است:

  • آموزش مدیریت بازرگانی یا مدیریت در ترکیه و دانشگاه های ترکیه بسیار رشته محور هستند.
  • کشور ترکیه موقعیت استراتژیک بسیار خوبی دارد. این نکته بسیار خوبی است زیرا ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای است که به سرمایه گذاری خارجی زیادی اجازه می دهد تا وارد آن شود. بدین ترتیب همه دانشجویان می­توانند با شرکت های بین المللی تحلیل و کار کنند. شما می­توانید با شعبه های مختلف، از کشورهای مختلف و در عین حال ترک ترکیه، از اردن و امارات تا آلمان، از کانادا تا آفریقای جنوبی، کار کنید.
  • شما می­توانید از دانش بازار مالی بسیار پویا و بین المللی در ترکیه سود ببرید. به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه، صنعت های تجاری مختلف در این کشور پررونق هستند.
  • با داشتن دانش زبان انگلیسی، همیشه یک امتیاز مثبت برای ارائه به شرکت های بین المللی خواهید داشت و همیشه راه شما در حرفه مدیریتی تان در ترکیه هموار خواهد بود.
  • دروس مدیریت بازرگانی در دانشگاه های ترکیه بیشتر به صورت کامل به زبان انگلیسی تدریس می­شود. بنابراین شما نیازی به دانستن زبان ترکی ندارید و تحصیلات خود را در دپارتمان 100% انگلیسی آغاز خواهید کرد.
  • وجود استانداردهای آموزشی بالا در کشور ترکیه یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور است. دانشگاه های ترکیه با کیفیت معلمان و اساتید موفق و سیستم آموزشی جهانی یکپارچه در زمینه آموزش عالی شهرت جهانی دارند. به دلیل این مزایا، فارع التحصیلان رشته مدیریت و MBA که در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل بوده اند، می­توانند به راحتی از نردبان پیشرفت بالا رفته و برای زندگی کاری و شغلی آینده خود به صورت عالی آماده شوند.
  • دریافت مدارک بین المللی از دانشگاه های ترکیه: مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های ترکیه تحصیل می­کنند در بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان معتبر است. از آنجایی که ارزش مدرک از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، دانشجویان باید قبل از فارغ التحصیلی در خصوص رنکینگ دانشگاه موردنظرشان بررسی های لازم را با دقت انجام دهند تا تحصیلات خود را در یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه انجام دهند.
  • مهمان نوازی و روابط دوستانه مردم ترکیه با ایرانیان: تعداد جوانان در ترکیه بسیار زیاد است و به دلیل پذیرش سریع خارجی ها و فراهم شدن تمامی امکانات برای آسایش آنها به کشوری خاص تبدیل شده است. مهمان نوازی ترک ها حتی در ادبیات جهان نیز ذکر شده است و در عین حال صداقت و وفاداری آنها همیشه در بالاترین سطح است.
  • کیفیت بالا و دسترسی آسان به محل اقامت، غذا و حمل و نقل عمومی: یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان در سیستم پیشرفته در ترکیه مسکن، غذا و حمل و نقل است. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی خدمات مشاوره خارجی ارائه می­دهند تا بتوانند هر چه سریعتر با زندگی در ترکیه سازگار شوند. هر دانشگاهی دارای سالن های غذاخوری تمیز و باکیفیت است که غذای مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان قرار می­دهد. دانشجویان می­توانند سه وعده غذایی در روز در دانشگاه یا خارج از دانشگاه بخورند و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق شهری بسیار پیشرفته است. با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی و متروبوس، جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان است. دانش آموزان همچنین می­توانند کارت های مخصوص حمل و نقل عمومی دریافت کنند و هزینه های حمل و نقل اغلب بسیار ارزان است. برای محل اقامت، هر دانشگاه دارای چندین خوابگاه است که در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارند. دانشجویان همچنین می­توانند آپارتمان، اتاق یا خانه ای در نزدیکی دانشگاه اجاره کنند.
  • دریافت اقامت ترکیه و شهروندی آن بواسطه تحصیل در این کشور: برای بسیاری از دانشجویان پاسخ به این سوال حائز اهمیت است که آیا می توانم بعد از تحصیل در ترکیه اجازه اقامت دریافت کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. اگر در ترکیه کار پیدا کنید، ممکن است از شما بخواهند که از کشور خارج شوید و دوباره با ویزای کار وارد شوید. این بدان معناست که دانشجویان پس از اتمام تحصیل در ترکیه ممکن است اقامت دریافت نکنند و باید با ویزای سرمایه گذاری یا کار به کشور بازگردند و به طور موقت در این کشور اقامت کنند. لازم بذکر است که فردی که به صورت مداوم پنج سال در کشور ترکیه حضور داشته باشد می­تواند درخواست دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور را بدهد.

ارزش بالای دریافت مدرک رشته مدیریت از دانشگاه های کشور ترکیه

کلیه مدارکی که در رشته مدیریت(کلیه گرایش ها) از دانشگاه های کشور ترکیه دریافت می­شوند توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته می­شوند. بدین صورت که مطابق با فرآیند بولونیا، برنامه درسی آموزشی در طول رشته مدیریت در کشور ترکیه با استانداردهای اتحادیه اروپا برابری می­کند. در حقیقت با دریافت مدرک دیپلم آبی در حین فارغ التحصیلی، که یک مدرک فارغ التحصیلی است، این مدرک معادل مدرک صادره از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا بوده و با مدرک مقطع لیسانس برابر است.

اطلاعات کوتاه در مورد دیپلم آبی:

دیپلم‌های آبی، دیپلم‌هایی هستند که از دانشگاه‌هایی قابل دریافت هستند که در زبان بین‌المللی (انگلیسی)، مطابق با «تصمیمات کمیسیون آموزشی اتحادیه اروپا» تأیید می­شوند و مورد پذیرش هستند.

همچنین سیستم اعتباری ECTS بر روی ریز نمرات دانشجویان اعمال می­شود که به آنها این امکان را می­دهد که به راحتی به داخل ترکیه و خارج از این کشور منتقل شوند.همچنین سیستم معدل ریز نمرات این کشور با سیستم USA-GPA تطبیق داده شده است، که این فرصت را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می­کند تا بتوانند برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی ارشد در کشور ایالات متحده آمریکا، کانادا و یا سایر کشورهای مورد نظر خود اقدام کنند.

شهرهای پرطرفدار برای تحصیل در کشور ترکیه

به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد کشور ترکیه، تعداد زیادی شهر متنوع در این کشور وجود دارد که هر کدام ویژگی و جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین تصویه می­کنیم که به تمام شهرهای بزرگ ترکیه که دانشجویان می­توانند از بین آنها انتخاب کنند، نگاهی بیندازید. سه شهر پرطرفدار برای تحصیل در ترکیه که در میان ایرانیان پرطرفدار هستند، ازمیر، استانبول و آنکارا است.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

فردی که در کشور ترکیه دانشجو است پس از چه مدتی می­تواند تابعیت این کشور را دریافت کند؟
برای بسیاری از دانشجویان پاسخ به این سوال حائز اهمیت است که آیا می­توانم بعد از تحصیل در ترکیه اجازه اقامت دریافت کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، اگر به مدت حداقل پنج سال در ترکیه از طریق ویزای کار یا از طریق ویزای دانشجویی زندگی کرده باشید، واجد شرایط دریافت شهروندی و تابعیت این کشور خواهید بود. بنابراین اگر در ترکیه کار پیدا کنید، ممکن است از شما بخواهند که از کشور خارج شوید و دوباره با ویزای کار وارد شوید. این بدان معناست که دانشجویان پس از اتمام تحصیل در ترکیه ممکن است اقامت دریافت نکنند و باید با ویزای سرمایه گذاری یا کار به کشور بازگردند و به طور موقت در این کشور اقامت کنند. لازم بذکر است که فردی که به صورت مداوم پنج سال در کشور ترکیه حضور داشته باشد می­تواند درخواست دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور را بدهد.
آیا اخذ تابعیت در ترکیه آسان است؟
بله، اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت این کشور آسان تر از سایر کشورها است. همچنین با اخذ شهروندی ترکیه، مسیر دیگری نیز هموار شده و این روش پلی برای یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین مسیرهای ورود به ایالات متحده است.
پاسپورت کشور ترکیه چقدر معتبر است؟
دارنده گذرنامه ترکیه می­تواند بدون ویزا به 111 کشور جهان سفر کند. گذرنامه ترکیه در جهان جایگاه 56 و در اروپا 18 است و دارندگان آن می­توانند به 46 کشور سفر کنند که به آنها این اجازه را می­دهد که هنگام ورود، ویزا دریافت کنند. همچنین یک سیستم ویزای آنلاین از 7 کشور وجود دارد که بنابراین دارندگان پاسپورت ترکیه می­توانند از طریق اینترنت نیز ویزای مربوطه را دریافت کنند.
دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند؟
بله. بسیاری از دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی شناخته شده هستند و مدارک آنها بسیار معتبر است.
آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در ترکیه کار کنم؟
بله، حتما. دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می­توانند در ترکیه کار کنند. به خصوص از آنجایی که آنها از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شده اند، که شانس آنها را برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی افزایش می دهد. اما یادگیری زبان ترکی برای آنها یک امتیاز مثبت خواهد بود و شانس آنها را برای یافتن شغل مورد نظرشان افزایش می­دهد.
چگونه ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کنم؟
برخی از ملیت ها نیازی به ویزا برای ترکیه ندارند و برخی می­توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند. با این حال، اگر نمی­توانید در کشور خود درخواست ویزای ترکیه را بدهید، می توانید با رزرو وقت در نمایندگی ترکیه در کشوری نزدیک، برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی به نامه رسمی پذیرش نهایی از دانشگاه ترکیه نیاز دارید. به شما توصیه می­کنیم که ثبت نام خود را از قبل نهایی کنید زیرا درخواست ویزای دانشجویی ترکیه در برخی کشورها ممکن است تا 50 روز طول بکشد. لینک ویزای الکترونیکی در زیر ارائه شده است: https://www.evisa.gov.tr/en/

سخن پایانی:

همانطور که در این مقاله اشاره شد، کشور ترکیه به دلیل موقعیت تجاری و جغرافیایی منحصر به فرد خود می­تواند فرصت های شغلی بسیاری را پس از فارغ التحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در گرایش های مختلف رشته مدیریت فراهم کند.مدرک رشته مدیریت در ترکیه برای هر کسی، چه اقتصاد، سیاست، حقوق یا علوم اجتماعی چیزی برای ارائه دارد. کارشناسانی که به روابط بین فرهنگی توجه دارند، در جهان شناخته شده بین المللی بیش از پیش مرتبط می­شوند.

آیا به دنبال مدرکی هستید که شما را تشویق کند فراتر از جعبه فکر کنید و یاد بگیرید که دنیا را بهتر درک کنید؟ پس انتخاب رشته مدیریت برای شما بهترین انتخاب است.با انتخاب رشته مدیریت به عنوان رشته تحصیلی خود در کشور ترکیه، در نقطه مناسبی قرار خواهید گرفت. ترکیه یک کشور بین المللی است که فرهنگ ها و شرکت های مختلف در آن با هم ملاقات می­کنند. ترکیه کشوری برای تحصیل در رشته روابط بین الملل و مدیریت است زیرا شما نه تنها در دانشگاه، بلکه در خارج از آن چیزهای مهمی را در دنیای تجارت عملی نیز یاد خواهید گرفت.

همچنین به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت بالای آن اگر شما از کشور ترکیه در رشته مدیریت فارغ التحصیل شوید، قادر خواهید بود در سطح جهانی با کیفیتی بالا فعالیت کرده و با وجود لینک های بسیار تجاری و گستردگی شرکت ها همکار در کشور ترکیه، آینده شغلی بسیار خوبی در انتظارتان خواهد بود.شرکت آرال گام با بهره گیری از توامندی ها و با دارا بودن اطلاعات کافی و مناسب و نیز اشراف به موقعیت های تحصیلی مختلف در کشور ترکیه می­تواند در مسیر تحقق آرزوی شما و ادامه تحصیل تان در کشور ترکیه در کنار شما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس گرفته و از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.5 از 5 از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *