موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بانک زراعت ترکیه؛ بهترین بانک برای ایرانیان

بانکداری ترکیه زراعت بانک ترکیه

حتماً شما هم، به‌ویژه در سال‌های گذشته عبارت دهکده‌ی جهانی را شنیده‌اید. دهکده‌ی جهانی، به معنی تعامل افراد از فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف است که تجارب و دانش خود را با‌هم به اشتراک می‌گذارند. یکی از انواع تعاملات مهمی که افراد در سرتاسر جهان در آن شرکت دارند، مراودات مالی‌ است. در این دهکده‌ی گسترده، افراد با استفاده از سیستم‌های بانکداری پیشرفته، به سادگی می‌توانند ارتباطات مالی خود را مدیریت کرده و تجارت‌ در سطح جهانی را به راحتی انجام دهند.

به واسطه‌ی دلایل گوناگونی از جمله تحریم‌های بین‌المللی، ما از این دهکده جهانی رانده شده‌ایم و به‌ویژه، انجام مراودات مالی در سطح بین‌المللی برای ما دشوار‌تر از افراد دیگر است. در مقابل هر مشکلی، راه‌حلی قرار دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن، مسئله را حل کرد. یکی از راه‌حل‌های حضور در مراودات مالی بین‌المللی، افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه است. 

خدمات زراعت بانک ترکیه برای ایرانی‌ها

شما می‌توانید با استفاده از خدمات بانک زراعت، که به طور ویژه برای ایرانیان در نظر گرفته شده، به راحتی وارد این دهکده‌ی جهانی شوید. در ادامه می‌خواهیم امکاناتی را که بانک زراعت ترکیه در اختیار شما قرار می‌دهد، به طور کامل شرح دهیم؛ اما پیش از هر چیز، بانک زراعت که قرار است مسیر ما را به سمت مبادلات مالی هموار کند، از گذشته تا امروز چه مسیری را طی کرده است؟

بانک زراعت از دیروز تا امروز

بانک زراعت، یکی از چندین بانک دولتی معروف ترکیه است که توانسته در سال‌های اخیر با کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی ترکیه، خدمات بی‌نظیری را به ایرانیان، چه در داخل ترکیه و چه در خارج از ترکیه ارائه دهد. زراعت بانک، به عنوان اولین بانک ترکیه از دوران عثمانی، با استقرار بانکداری مدرن و تطابق با نیازهای عمومی، به عنوان یک نهاد پایدار در حوزه بانکداری ترکیه شناخته شده است. 

این بانک با دارایی بیش از ۱ تریلیون و ۳۷۱ میلیارد لیر، رتبه اول در بین بانک‌های ترکیه را به‌دست آورده و از جمله بانک‌های کم‌نظیر ترکیه است که خدمات مالی بین‌المللی را به افراد خارجی ارائه می‌دهد. به همین دلیل زراعت بانک، بیش از ۲۵ شعبه‌ی رسمی در کشورهای مختلف دارد.

ایرانیان با توجه به محدودیت دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی، می‌توانند با افتتاح حساب بانکی در دو بانک زراعت و ایش ترکیه، از خدمات و سرویس‌های بانکی بین‌المللی بهره‌مند شده و در شبکه جهانی به معامله و فعالیت‌های مالی بپردازند. اما می‌توان گفت بانک زراعت بهترین بانک به منظور افتتاح حساب برای ایرانیان است. چرا‌ که مزایایی از جمله امکان افتتاح حساب برای ایرانیان غیرمقیم را فراهم کرده است. از‌آنجایی‌که شاید پروسه‌ی افتتاح حساب و متعاقباً استفاده از خدمات بانکی از بانک زراعت پیچیده به نظر برسد، در ادامه به همه‌ی مسائلی که نیاز دارید از آن اطلاع داشته باشید اشاره می‌کنیم. بیایید از شرایط افتتاح حساب شروع کنیم که برخلاف تصور شما خیلی هم پیچیده و سخت نیست. 

شرایط افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

در ابتدا باید بدانید شما باید چه شرایطی داشته باشید تا بتوانید در بانک زراعت، حساب افتتاح کنید. شما به طور کلی برای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه نیاز به داشتن 4 شرط دارید که البته پیچیده هم نیستند:

  • بیشتر از 18 سال سن داشته باشید
  • مشخصات خود را به بانک ارائه دهید
  • پاسپورت معتبر با ترجمه ترکی داشته باشید
  • شماره‌ی شناسایی مالیاتی به بانک ارائه دهید

در‌واقع شما برای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه نیاز دارید تا ابتدا، فرآیند جمع‌آوری و ارائه‌ی اسناد و مدارکی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، را فراهم کنید. پس از ارائه‌ی این مدارک به بانک، روند بررسی اسناد توسط بانک و تصمیم‌گیری در مورد افتتاح حساب آغاز می‌شود. این بررسی عمدتا بین 7 تا 10 روز کاری ممکن است زمان ببرد. به این مدت، بهتر است معمولا یک زمان اضافه برای ترجمه‌ی اسناد به ترکی و دریافت شماره‌ی مالیاتی را نیز اضافه کنید. 

شرایط افتتاح حساب زراعت بانک برای ایرانی‌ها

شما با خواندن شروط بالا احتمالاً دو علامت سوال بزرگ در ذهنتان شکل گرفته است. اولین سوال این است که اگر من مقیم ترکیه نیستم، پس چطور می‌توانم آدرس داشته باشم و دومین سوال؛ شماره شناسایی مالیاتی چیست و چطور باید تهیه شود؟

پاسخ سوالاتتان در دستان آرال گام است. در‌واقع در‌صورتی‌که مقیم ترکیه نیستید، یا باید از آدرس دوستان و آشنایان خود استفاده کنید یا از شرکت‌های مهاجرتی نظیر آرال‌گام کمک بگیرید. برای گرفتن شماره شناسایی مالیاتی هم فقط کافی است به اداره مالیات ترکیه (Vergi Dairesi) مراجعه کنید و آدرس سکونت خود را به آن‌ها تحویل دهید. حالا نوبت به اطلاع از مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه می‌رسد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب زراعت بانک

برای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه باید مدارک زیر را داشته باشید. آرال‌گام در فراهم کردن این مدارک می‌تواند به شما مشاوره دهد. 

  • برگه ثبت آدرس
  • سیمکارت ترکیه
  • کد مالیاتی
  • داشتن کارت اقامت
  • پرداخت هزینه حداقل ۱۰ هزار لیر

شما با داشتن این مدارک، همچنین پرداخت حداقل ۱۰ هزار لیر به عنوان موجودی اولیه، جهت فعال‌سازی حساب بانکی می‌توانید نسبت به باز کردن حساب در زراعت بانک اقدام نموده و بلافاصله کارت بانکی بین‌المللی خود را برای هر نوع حسابی اعم از دلاری، یورو و لیر دریافت کنید. 

هزینه افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

یکی از سوال‌های متقاضیان افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه، در مورد هزینه آن است. همانطور که در بالا اشاره شد، هزینه‌ی افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه، مبلغ ۱۰ هزار لیر است که در طی سه ماه در حساب شما بلوکه می‌شود و شما اجازه استفاده از آن را ندارید. البته بعد از این مدت، نه‌تنها می‌توانید پول خود را برداشت کنید، بلکه سود پول هم در طی این سه ماه به شما پرداخت می‌شود. 

دیگر امکانی که بانک زراعت برای شما در نظر گرفته است، امکان سپرده‌گذاری ۳۰ هزار لیر به جای ۱۰ هزار لیر به مدت یک ماه است؛ یعنی شما می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتر، مدت زمان کمتری پول خود را در حساب نگه دارید. 

انتقال پول به زراعت بانک ترکیه

یکی از سوالات مهم برای همه کسانی که اقدام به افتتاح حساب زراعت بانک ترکیه می‌کنند، نحوه انتقال پول از ایران به حسابشان در زراعت بانک ترکیه است. اساساً انتقال پول از ایران به هر کشوری، ازجمله ترکیه، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی پروسه دشواری است. راه‌های متفاوتی برای انتقال پول به ترکیه وجود دارد که می‌توان به حواله لیر به صرافی‌ها و انتقال پول از طریق سوئیفت اشاره کرد. 

برای هرچه ساده‌تر شدن این انتقال پول، آرال‌گام تمهیداتی اندیشیده است تا این روند به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود. شرکت آرال‌گام، با داشتن ارتباطاتی امن در ایران و ترکیه می‌تواند با توجه به نیاز شما از بهترین راه ممکن برای انتقال پول به ترکیه استفاده کرده و طی حداکثر ۲۴ ساعت، پول در حساب مقصد بنشیند. 

انواع حساب‌های بانکی مختلف در زراعت بانک ترکیه

اگر قصد افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه را دارید، شما با دو نوع حساب مواجه خواهید شد؛ حساب شرکتی و حساب شخصی. هر کدام از این حساب‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. 

حساب شخصی زراعت بانک

افتتاح حساب شخصی، مناسب افراد عادی است و در صورت داشتن اجازه‌ی اقامت در ترکیه، می‌توانید با ارائه‌ی مدارک لازم به نزدیک‌ترین شعبه‌ی بانک مراجعه کرده و حساب خود را باز کنید. اگر غیرمقیم هستید و تنها نیاز به یک حساب بانکی دارید، باز هم بانک زراعت بهترین انتخاب است. البته این تمام ماجرا نیست، اگر نمی‌توانید در ترکیه هم حضور داشته باشید، هیچ مشکلی نیست؛ چر‌اکه آرال‌گام با یک وکالت ساده، فرایندهای افتتاح حساب را برای شما انجام می‌دهد. 

حساب شرکتی 

افتتاح حساب شرکتی، دومین نوع حساب در بانک زراعت است. در صورت ثبت شرکت در ترکیه، می‌توانید به راحتی حساب شرکتی را افتتاح کنید. این حساب دارای مشخصات تجاری است و امکان تعیین تعداد امضاهای مختلف برای افراد شریک را دارد. برای افتتاح حساب شرکتی، باید شماره‌ی مالیاتی و اسناد مربوط به شرکت را به بانک ارائه دهید. 

البته به طور کلی حساب‌های زراعت بانک ترکیه شامل حساب‌های سپرده و جاری می‌شوند و انواع مختلفی از حساب‌ها در بانک زراعت وجود دارند که شما می‌توانید اقدام به افتتاح آن‌ها کنید. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع حساب‌های ارزی و سپرده

در بالا در مورد انواع اصلی حساب‌ها، یعنی شرکتی و شخصی صحبت کردیم ولی در ادامه جزئی‌تر در مورد حساب‌های پرطرفدار این بانک توضیح خواهیم داد.

حساب طلای بانک زراعت

اگر می‌خواهید در طلا، بدون نگرانی از خطر سرقت یا هزینه نگهداری، یک سرمایه‌گذاری طلایی انجام دهید، حساب طلایی با ارائه‌ی امکاناتی مانند خرید و فروش طلا به گرم، تبدیل طلای شما به پول نقد و سرمایه‌گذاری امن در طلا بهترین انتخاب است. از طرفی، حساب جاری لیر ترکیه، با امکان برداشت پول در هر زمان و داشتن امکاناتی از قبیل پرداخت‌های کارت اعتباری، بازپرداخت وام و انجام تراکنش‌های بانکی، زندگی روزمره‌ی شما را آسان‌تر می‌کند.

حساب جاری لیر Başak 

یکی از حساب‌های دیگر بانک زراعت، حساب Başak است. این نوع حساب جاری لیر امکان خرید و فروش خودکار صندوق را برای افتتاح‌کننده حساب در نظر گرفته است. این بدان معنی است که هنگام واریز پول، مانده بیش از ۶۰۰ لیر به‌طور خودکار در صندوق نقدینگی نوع B بانک Ziraat سرمایه‌گذاری می‌شود. 

حساب جاری ارزی خارجی

حساب جاری ارزی خارجی یکی از حساب‌های بانک زراعت است که امکان انتقال پول با ارزهای مختلف را فراهم می‌کند. درواقع افتتاح حساب جاری ارزی خارجی در بانک زراعت این امکان را به شما می‌دهد که ارزهای خارجی را پس‌انداز کرده و هر زمان که مایل بودید از طریق شعب بانک زراعت در اکثر کشورهای جهان و البته اینترنت بانک زراعت انتقال پول را به راحتی انجام دهید. 

حساب پس‌انداز زراعت بانک

در نهایت حساب پس‌انداز زراعت بانک با انجام پرداخت‌های کوچک و منظم، به شما این امکان را می‌دهد که پس‌اندازهای خود را برنامه‌ریزی کنید. این حساب مبالغ پس‌انداز شده را سرمایه‌گذاری کرده و به شما امکان بهره‌مندی از نرخ سودی ثابت را می‌دهد. 

سایر خدمات بانک زراعت شامل چه مواردی می‌شوند؟

در کنار افتتاح حساب در بانک زراعت شما چه خدماتی را دریافت خواهید کرد؟ در این بخش می‌خواهیم به این سوال مهم شما پاسخ دهیم. شما با افتتاح حساب در بانک زراعت می‌توانید از انواع خدمات مانند خدمات مربوط به اجاره‌بها برای صاحبان خانه و مستاجران، انتقال ارز از طریق سوئیفت، استفاده از اپلیکیشن زراعت بانک، تبدیل ارز پویا و دریافت وام استفاده کنید. 

انتقال ارز خارجی

به طور مثال خدمات مربوط به اجاره مسکن بانک زراعت این امکان را می‌دهد تا بدون کارمزد انتقال پول، اجاره‌بها را انتقال دهید. به‌علاوه بانک زراعت ارسال پیامک به طرفین را در صورت دریافت اجاره یا عدم دریافت آن نیز انجام می‌دهد. انتقال ارز خارجی از طریق حواله سوئیفت نیز یکی دیگر از خدمات بانک زراعت است، که معمولاً زمان دریافت حواله بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تایید از طرف منبع امکان‌پذیر خواهد بود. 

تبدیل ارز پویا یا سیستم DCC

تبدیل ارز پویا هم یکی دیگر از خدمات بانک زراعت است که انجام این کار از طریق دستگاه POS زراعت بانک ترکیه ممکن خواهد بود. برنامه DCC در اصل یک روش پرداخت است که در آن به دارندگان کارت‌های بانکی در کشورهای مختلف دنیا این امکان را می‌دهد تا مبلغی را به ارز محلی خود پرداخت نمایند. این بدان معنا است که با وارد کردن کارت بانکی به دستگاه POS یا خودپرداز DCC، تشخیص داده می‌شود که کارت متعلق به کدام کشور است و چه مبادلات ارزی را انجام می‌دهد. اگر ارز مورد نظر در سیستم ثبت شده باشد، دستگاه به طور خودکار مبلغ وارد شده را به این ارز خارجی تبدیل کرده و به عنوان گزینه‌ی پرداخت به مشتری نمایش می‌دهد.

استفاده از زراعت بانک در ایران

روش‌های مختلفی برای برداشت و واریز وجه به حساب بانکی شما در زراعت بانک وجود دارد. از جمله‌ی این روش‌ها، استفاده از بانکداری اینترنتی است. استفاده از بانکداری اینترنتی بسیار راحت است به‌شرطی‌که برخی نکات را درنظر بگیرید. برای مثال، در انتقال وجه اینترنتی توصیه می‌شود به صورت روزانه بیشتر از ۲۵ هزار دلار جابه‌جا نکنید. در مبالغ بالاتر احتمال بروز مشکل یا مسدود شدن حساب وجود دارد. درصورتی‌که به انتقال مبالغ بزرگ‌تری نیاز دارید، باید با بانک هماهنگ کنید. 

نرخ سود بانکی در زراعت بانک

زراعت بانک به حساب‌های سپرده لیر به صورت معمول سالانه ۳۳ درصد سود می‌دهد. بسته به نوع حساب و نوع کاربری شما این درصد سود می‌تواند متغیر باشد. برای همین اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بزرگی در زراعت بانک داشته باشید، می‌توانید نرخ سود بانکی دقیق زراعت بانک ترکیه را از شعب آن جویا شوید. همچنین برای مطالعه بیشتر می‌توانید مطلب «نرخ سود بانکی در ترکیه» را مطالعه کنید. 

گام‌هایی محکم با آرال‌گام

شما با افتتاح حساب در بانک زراعت می‌توانید از ساده‌ترین کارها مانند خرید اینترنتی از سایت‌های معروفی همچون آمازون تا معاملات مالی پیچیده‌تر مانند دسترسی به حساب دلاری برای پروژه‌های بین‌المللی خود را به راحتی انجام دهید و دیگر نگران مشکلات مربوط به تحریم‌های بین‌المللی نباشید. 

اما وقتی صحبت از افتتاح حساب در یک کشور دیگر به میان می‌آید، ترس‌هایی از ناآشنایی با مسیر در ذهن هر کس پررنگ می‌شود. در این مسیر، آرال‌گام با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت به ترکیه می‌تواند افتتاح حساب در بانک زراعت را به آسان‌ترین شکل ممکن برای شما انجام دهد. ارتباطات وسیع آرال‌گام در کشور ترکیه، امکان افتتاح حساب بدون حضور فیزیکی افراد را در زراعت بانک فراهم می‌کند. شما با دادن یک وکالت‌نامه می‌توانید در کمترین زمان ممکن، کارت‌های بانکی بین‌المللی خود را تحویل گرفته و از خدمات اینترنتی زراعت بانک استفاده نمایید. 

جمع‌بندی

ما به دلیل تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در عرصه‌ی مهاجرت به ترکیه، با این ترس‌ها آشنا بوده و مهم‌ترین هدفمان از بین بردن آن‌ها است. نقطه‌ی مقابل شک و دودلی در هر مسیری، آگاهی است لذا در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین بانک مخصوص ایرانیان در ترکیه و خدمات ویژه‌ی آن آشنا کنیم. دانستن این خدمات و از طرفی مدارک و شرایط افتتاح حساب، شما را با جزئیاتی آشنا می‌کند که تصمیم‌گیری را در مورد نوع حساب برای شما ساده‌تر خواهد کرد. 

در پایان، شما می‌توانید با مشورت با مجموعه‌ی آرال‌گام، می‌توانید گام‌های محکمی در مسیر ورود به دهکده‌ی جهانی بردارید؛ پس هرجا در مورد تمام مراحل افتتاح حساب سوالی دارید کارشناسان ما آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند. 

سوالات متداول

بانک زراعت در حال حاضر در چند کشور فعالیت می‌کند؟

تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، این بانک دارای ۱۷۲۸ شعبه داخلی در کشور ترکیه بوده است. همچنین بانک زراعت، دارای شبکه خدمات گسترده خارجی در ۱۷ کشور با ۱۱۴ نقطه خدماتی (شامل ۲۴شعبه خارجی، ۱ دفتر نمایندگی و ۹ بانک فرعی بین‌المللی) نیز هست.

اگر با پاسپورت در بانک زراعت ترکیه حساب باز کنم و مستر کارت دریافت کنم، چگونه می‌توانم پول مستر کارت را در ایران نقد کنم یا انتقال دهم؟

متاسفانه امکان استفاده از کارت‌های بین‌المللی همچون مسترکارت (از هر بانکی دریافت کرده باشید) در ایران مقدور نیست. به دلیل وجود سیستم دو مرحله‌ای تایید در سیستم بانکی ترکیه (معادل رمز پویا در ایران)، فقط به شرط داشتن سیم کارت متصل و فعال به حساب بانکی شما در ترکیه، امکان دریافت کد و نهایی کردن انتقال به حساب شخص ثالث (به عنوان مثال صرافی) وجود دارد. 

آیا زراعت بانک در ایران شعبه دارد؟

بانک زراعت ترکیه در ایران هیچ شعبه‌ای ندارد. شما برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه یا باید یک بار به استانبول سفر کنید یا این کار را از طریق غیرحضوری و دادن وکالت انجام دهید. برای افتتاح حساب غیرحضوری می‌توانید از خدمات آرال‌گام استفاده نمایید. 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 7 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار مانا
    مانا
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر
    آیا یک فرد خارجی (روسی ) میتواند در شعب زراعت بانک ایران حساب باز کند ؟
    در صورت وجود این امکان پس از آن امکان واریز ارزی به حساب در ایران به دلار یا روبل و برداشت در ترکیه به لیر وجود دارد؟
    در غیر این صورت
    امکان حواله از چه بانکی به شعب زراعت بانک در ترکیه وجود دارد؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

      با سلام
      بانک زراعت در ایران شعبه ای ندارد
      حساب لیر، یورو، پوند، فرانک، درهم می تونیم براشون باز کنیم
      امکان استفاده در ایران هم وجود دارد

  2. آواتار مجید
    مجید
    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام اگر در ترکیه حساب ارزی زراعت بانک باز کنیم میتونیم از حسابمون که دلار هست به کشور کانادا پول حواله کنیم حساب ارزی در ترکیه چه کاربردی داره ممنون

    • آواتار آرال گام
      ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      با سلام
      ایرانی ها فعلا بخاطر تحریم فقط می توانند دریافت کننده سوئیفت باشند. برای ارسال می بایست از حساب رابط استفاده کرد.

      داشتن حساب بین المللی کلی مزیت دارد که ارسال حواله تنها یکی از آنهاست.

  3. آواتار ZENULAH ABIDDINI
    ZENULAH ABIDDINI
    ۲۵ دی ۱۴۰۰

    سلام علیکم من میخوام یک حساب بانکی زراعت میخواستم

    • آواتار آرال گام
      ۲۵ دی ۱۴۰۰

      سلام
      وقت بخیر
      در خدمتتان هستیم. می توانید با موسسه تماس بگیرید

    • آواتار ZENULAH ABIDDINI
      ZENULAH ABIDDINI
      ۲۷ دی ۱۴۰۰

      سلام علیکم

      • آواتار آرال گام
        ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

        سلام
        بفرمایید
        در خدمت تان هستیم

  4. آواتار شعله
    شعله
    ۱۰ دی ۱۴۰۰

    سلام من موبایل بانک زراعت رو تو موبایلم ریختم تازه یه واحد خریدم چطور به حسابم از ایران پول بریزم؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۱ دی ۱۴۰۰

      با سلام
      بسلامتی. مبارک باشه
      برای انتقال پول به حساب خودتون می تونید با دفتر تماس بگیرید و قیمت روز که مشخص شد. معادل ریال را در ایران تحویل می دید و معادل لیر یا دلاری را در حساب خود در ترکیه دریافت می کنید. برای اطلاعات بیشتر می تونین با شماره های شرکت تماس بگیرید