موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

 شرایط اخذ شهروندی ترکیه

مهاجرت  شرایط اخذ شهروندی ترکیه

 شرایط اخذ شهروندی ترکیه در سال 2022

از طریق موسسه مهاجرتی آرال گام شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق روش‌های مختلف موجود در سال 2022 را بیاموزید. راه‌های اخذ شهروندی ترکیه و شرایط اخذ شهروندی ترکیه را می‌توان در موارد زیر بیان کرد.

1. شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

بر اساس اصلاحات آیین نامه اجرایی قوانین شهروندی ترکیه در سال 2018 این امکان برای بسیاری از سرمایه گذاران فراهم شده است که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. به این نکته توجه داشته باشید که قانون اخذ تابعیت ترکیه در ازای خرید ملک از آوریل 2022 اصلاح شد و به جای 250000 دلار به 400000 دلار تبدیل شد.

 شرایط اخذ شهروندی ترکیه

 

طبق اصلاحات صادر شده در سال 2018در خصوص شرایط خرید ملک و اخذ تابعیت ترکیه به شرح زیر است:

  • ارزش ملک باید 250000 دلار یا بیشتر یا معادل آن به ارز ترکیه بر اساس نرخ مبادله‌ای مصوب بانک مرکزی ترکیه باشد.
  • قانون اخذ تابعیت ترکیه در ازای خرید ملک از آوریل 2022 اصلاح شد و به جای 250 هزار دلار به 400000 دلار تبدیل شد.
  • ثبت نام ملک در اداره اسناد مالکیت اعم از اینکه این ملک آماده یا در حال ساخت باشد.
  • ملک باید از یک شخص ترک یا یک شرکت ساختمانی ترکیه خریداری شود.
  • گزارش ارزیابی املاک از یک شرکت ارزیابی املاک مورد تایید دولت ترکیه قرار گرفته باشد.
  • تعهد عدم فروش ملک تا سه سال را نداشته باشند.

برای پرداخت ارزش ملک از طریق حواله بانکی عادی ، اداره امور اتباع خارجی در اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه بخشنامه‌ای صادر کرد و سازوکار الزام اتباع کشورهای خارجی که مایل به خرید ملک در ترکیه هستند را تشریح کرد. برای پرداخت قیمت ملک به ارز خارجی و فروش مستقیم یا غیر مستقیم این ارزها به بانک مرکزی ترکیه نیز دستوراتی صادر گشت.

بر اساس این سازوکار، ذینفعان موظفند سندی مبنی بر فروش ارزی ملک را با الصاق به درخواست ثبت مالکیت ملک ارائه شده به چاپخانه مربوطه، به بانک ارائه کنند. ارزش ارز فروخته شده به لیر ترکیه ثبت شده در سند مذکور به عنوان قیمت ملک موجود در معاملات ثبت ملک در اداره اسناد ملکی در نظر گرفته می‌شود.

سازوکار جدید همچنین تصریح می کند که معاملات فروش ارز به بانک منحصراً توسط خریدار، فروشنده یا نماینده ملک تحت نمایندگی قانونی انجام می شود. سند فروش ارز ارائه شده توسط بانک خریدار باید شامل اطلاعات شخصی شخص مورد نظر، نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت یا شماره شناسایی خارجی صادر شده توسط جمهوری ترکیه باشد.

علاوه بر ارزش ارز فروخته شده به دلار آمریکا، با بیان اینکه این مقدار ارز فروخته شده است، طبق ماده 13 بخشنامه مربوط به جابجایی سرمایه صادر شده توسط بانک مرکزی ترکیه که دارای عنوان ارزش مستغلات و مبلغ فروخته شده به ارز باید معادل ارزش خالص قیمت فروش ملک باشد و شامل هیچ گونه هزینه اضافی از قبیل هزینه قرارداد یا حق واسطه گری و غیره نباشد.

2. شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق سپرده بانکی

بر اساس اصلاحات اخیر در شرایط اعطای تابعیت ترکیه به اتباع خارجی که در تاریخ 09/18/2018 صادر شد، حداقل مبلغ سپرده در بانک‌های ترکیه از 3 میلیون دلار به 500000 دلار کاهش یافته است، مشروط بر اینکه مبلغ واریز شده برای حداقل مدت 3 سال برداشت نشود. بنابراین سرمایه گذار خارجی می‌تواند تابعیت ترکیه را از طریق سپرده بانکی دریافت کند که یکی از سریع ترین راه های اخذ تابعیت در ترکیه است.

 شرایط اخذ شهروندی ترکیه

همچنین سرمایه گذاران می‌توانند با خرید اوراق قرضه دولتی مشابه سپرده بانکی به ارزش 500000 دلار، به شرط عدم فروش به مدت 3 سال، تابعیت ترکیه را دریافت کنند. در این مورد نیز ارزش اوراق قرضه دولتی که شهروندان خارجی ملزم به خرید آن هستند تا بتوانند برای شهروندی درخواست کنند، از 3 میلیون دلار به 500 هزار دلار کاهش یافته است.

3. شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت و استخدام نیرو‌های کار ترکی

یکی از راه هایی که به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا تابعیت ترکیه را دریافت کنند، استخدام 50 شهروند ترکیه در یکی از زمینه‌های کاری است. چرا که قانون اصلاح شرایط اعطای تابعیت ترکیه به اتباع خارجی تصریح کرده است که صاحب شرکت خارجی که فرصت‌های شغلی عملیاتی برای حداقل 50 شهروند ترکیه فراهم می کند، حق اخذ تابعیت ترکیه را دارند.

4. شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

قوانین ترکیه امکان اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج با یک تبعه یا شهروند ترکیه را در چارچوب قوانین ترکیه فراهم کرده است. قوانین ترکیه نیز بر الزامات و شرایط ازدواج صحیح برآورده نموده است. ازدواج حداقل به مدت 3 سال باشد و وجود شواهد مربوط به صحت نیت مبنی بر اینکه ازدواج مبتنی بر مبانی صحیح است و هدف از آن تشکیل خانواده است و نه صرفا علاقه انتزاعی که این ازدواج فقط به منظور تابعیت باشد.

 شرایط اخذ شهروندی ترکیه

بنابراین هیچ اقدامی خلاف آن را ثابت نمی‌کند و زن یا شوهر خارجی تهدیدی برای امنیت ملی و امنیت عمومی ترکیه ایجاد نمی کند و یکی از مهمترین مواردی است که متقاضی خارجی در هنگام درخواست تابعیت ترکیه باید به آن دست یابد.

5. شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق مجوز کار

اخذ تابعیت ترکیه از طریق مجوز کار یکی از روش‌هایی است که خارجیانی که مایل به اخذ شهروندی ترکیه هستند، دنبال می‌شود. ماده 11 قانون تابعیت ترکیه شرایط خاصی را برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق مجوزهای کاری تعیین کرده است که عبارتند از:

  • دارای صلاحیت کامل قانونی برای اقدام طبق قانون در کشور خود باشد.
  • از تاریخ ارسال درخواست، پنج سال بدون وقفه در جمهوری ترکیه اقامت داشته باشند و قوانین ترکیه اجازه خروج از خاک ترکیه را برای مدتی که در مجموع از 360 روز در طول دوره اقامت کامل نمی‌گذرد، داده شده است.
  • اثبات قصد اقامت دائم ترکیه مانند خرید ملک، داشتن فعالیت تجاری و …. را داشته باشد.
  • داشتن توانایی کافی در صحبت کردن به زبان ترکی، فرد را قادر می‌سازد تا بتواند به راحتی روزانه معاشرت کند.
  • داشتن درآمدی که باعث شود بتواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را در ترکیه تامین کند.
  • فرد با انجام معاینات در یکی از بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مورد تایید هیچ گونه بیماری واگیر که ممکن است سلامت عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، نداشته باشد.
  • اخلاق خوب و شهرت خوب داشته باشد.
  • متقاضی نباید مشمول هیچ حکمی باشد که بر امنیت کیفری، اقتصادی یا سیاسی تأثیر بگذارد.
  • فرد تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه باشد.
  • تعهد به رعایت قوانین و مقررات جاری در ترکیه بدهد.

موسسه مهاجرتی آرال گام

راه‌های بسیار متنوعی برای اخذ شهروندی و تابعیت ترکیه وجود دارد. موسسه مهاجرتی آرال گام با تکیه بر دانش و تخصص خود و پروند‌های موفقی که داشته است، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی به متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، است. این موسسه مهاجرتی خدمات بسیار گسترده‌ای در زمینه انواع روش‌های قانونی اخذ شهروندی ترکیه ارائه می‌دهد.

 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *