موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

شهر کوشی‌آداسی ترکیه

گردشکری شهر کوشی‌آداسی ترکیه

جذابیت های بی پایان شهر کوشی‌آداسی ترکیه

یکی از شهرهای تفریحی و دوست‌داشتنی کشور ترکیه که مقصد بسیاری از گردشگران از کشورها و قاره‌های مختلف است کوشی‌آداسی نام دارد. شاید شما هم تا به حال اسم کوشی‌آداسی به گوشتان خورده باشد و اگر قصد سفر تفریحی به کشور زیبای ترکیه را دارید حتما به این شهر زیبا نیز سفر کنید.

کوشی‌آداسی از جنوبی‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که بسیار خوش آب و هواست. بسیاری از ایرانیان وقتی به سفر تفریحی به کشور ترکیه فکر می‌کنند شهرهایی مثل ازمیر و استانبول به نظرشان می‌آید اما گردشگران حرفه‌ای‌تر کوشی‌آداسی را حتما در لیست مکان‌های دیدنیشان قرار می‌دهند. این جزیره به قدری زیباست که بسیاری از افراد پس از سفر به آن تصمیم به مهاجرت به ترکیه می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مناطق و امکانات مختلف تفریحی جزیره زیبای کوشی‌آداسی آشنا کنیم. از تاریخ پیدایش این جزیره صحبت می‌کنیم و همچنین از امکانات تفریحی که دولت ترکیه در این جزیره برای گردشگران فراهم کرده است. اگر شما نیز به دنبال اطلاعات کامل اما خلاصه و مفید از این جزیره و مزیت‌هایی که می‌تواند برای سفر تفریحی داشته باشد می‌گردید حتما تا انتها با ما همراه باشید.

کوشی آداسی یک جزیره تاریخی

زمانی که به ترکیه سفر می‌کنیم معمولا به مکان‌هایی می‌رویم که برای تفریح توسط دولت ترکیه برای گردشگران در نظر گرفته شده و ساخته شده‌اند. اما کوشی‌آداسی که به معنای جزیره پرنده است در ابتدا یک مکان تاریخی محسوب می‌شود. اولین نشانه‌هایی که در مورد جزیره پرنده در تاریخ می‌توانیم پیدا کنیم به حدود سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

قدیمی‌ترین ساکنانی که تاریخ برای جزیره کوشی‌آداسی به ما معرفی می‌کند قوم کاریان هستند. یکی دیگر از نکات جالب تاریخی در مورد کوشی‌آداسی این است که در مسیر جاده استراتژیک و بسیار مهم ابریشم قرار داشته است. از این رو می‌توان در نظر داشت که این جزیره از هزاران سال پیش برای بازرگانان نیز قابل توجه بوده است.

مکان های دیدنی کوشی آداسی 

یکی از نیازهای هر گردشگری که به ترکیه سفر می‌کند داشتن لیستی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری منطقه موردنظر است. در ادامه تا جایی که می‌توانیم به صورت کامل مهم‌ترین نقاط گردشگری شهر زیبای کوشی‌آداسی را به شما معرفی می‌کنیم.

شهر میلتوس

در کوشی‌آداسی رودخانه‌ای وجود دارد به نام مندر که وقتی به سمت جنوب آن حرکت می‌کنید به شهر میلتوس می‌رسید. همان‌طور که گفتیم کوشی‌آداسی قدمتی چند هزار ساله دارد و از قدیم نیز مورد توجه بازرگانان با ملیت‌های مختلف قرار داشته است.

رومیان در گذشته در شهر میلتوس یک آمفی تئاتر ۲۵ هزار نفره غول پیکر ساخته‌اند که برای آن زمان یک سازه باورنکردنی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این شهر باستانی خرابه‌های یک قلعه نظامی را پیدا کنید. شکل این خرابه‌ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید از آنها بالا بروید و به یک منظره و چشم‌انداز فوق‌العاده دیدنی دست پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

از دیگر مناظر زیبایی که در میلتوس خواهید دید کاروانسرای ترکی بازسازی شده است که از دور منظره رنگارنگ و جذابی دارد. همچنین فراموش نکنید که در سفرتان به شهر میلتوس مسجد تاریخی الیاس را نیز در لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

افسوس  (Ephesus)

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم جزیره کوشی‌آداسی در جاده معروف و تاریخی ابریشم قرار گرفته است. شهر افسوس که در ابتدا به عنوان بندر در نظر گرفته می‌شد یکی از مهم‌ترین نقاط استراتژیک این منطقه به شمار می‌رفته است. این شهر همواره مورد توجه انسان‌ها در دوران مختلف قرار داشته است.

افسوس یکی از مهم‌ترین مراکز تجارت جهان باستان قلمداد می‌شده و در زمان مسیحیت نیز به عنوان یکی از مراکز مهم مسیحیان در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر نیز شهر افسوس که در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر کوشی‌آداسی قرار دارد یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

گردشگران می‌توانند از حدود ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر از افسوس دیدن به عمل بیاورند. مبلغ خاصی برای ورودی و بلیط افسوس در نظر گرفته نشده است.

خانه ویرجین ماری 

یکی از جاذبه‌های شهر افسوس در کوشی‌آداسی خانه ویرجین‌ماری است. اینجا در واقع مکانی است که مریم مقدس مادر عیسی پیامبر خدا روزهای آخر عمرش را در آن سپری کرده است. در واقع حضرت مریم در این مکان تا آخر عمر خود به تبلیغ دین مسیحیت پرداخته است.

حدود چهارصد سال پس از تولد مسیح، مسیحیان مقبره‌ای از ترکیب خانه و زیارتگاه مریم مقدس در این مکان بنا کردند. سبک معماری ویرجین‌ماری که یک زیارتگاه به حساب می‌آید کاملا به سبک معماری یونان باستان است و این مسئله از دور که به این مقبره نگاه می‌کنید کاملا به چشم می‌خورد.

این مکان از سه نقطه تشکیل شده است که وقتی وارد آن می‌شوید در محل اول که به نوعی اتاق انتظار بوده امروزه افراد شمع روشن می‌کنند. اتاق خواب یکی دیگر از قسمت‌های این ساختمان است. البته از آن به عنوان اتاق مناجات و مسیحیان نیز نام برده می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که شما می‌توانید یک اتاق سوم را در این مکان ببینید که آن را به محل عبادت و نمازگذاری مسلمانان اختصاص داده اند. کشور ترکیه از زمان‌های بسیار قدیم و شاید از همان ابتدای اسلام کشوری مسلمان بوده است. این تلاقی بین مسیحیت و اسلام خود به خود باعث بیشتر شدن جذابیت این مکان شده است.

 

معبد آرتمیس

معبد آرتمیس یکی از فوق‌العاده‌ترین و زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید نه تنها در کشور ترکیه بلکه در کل جهان از آن بازدید بفرمایید. معبد آرتمیس یک بنای مرمری فوق‌العاده زیبا است که لقب زیباترین بنای دنیا را یدک می‌کشد. این بنا توسط یکی از پادشاهان قدرتمند و ثروتمند لیدیه ساخته شده است که بعدها چندین ‌بار در تاریخ به آن تعرض شده است.

شهر کوشی‌آداسی ترکیه

هروستراتوس اولین کسی بوده که این مکان را به آتش کشیده و در صدد نابودی آن بوده است. این حمله در سال ۳۵۶ قبل از میلاد اتفاق افتاده است. به گواه تاریخ این بنای مرمری زیبا دقیقا در شب تولد اسکندر آتش گرفته و چون آرتمیس درگیر تولد اسکندر بوده نتوانسته این مکان را از تخریب نجات دهد. البته در آینده اسکندر هزینه‌های بازسازی آرتمیس را برعهده گرفت اما کسی حاضر به بازسازی آن نشد و تا مدت‌ها به صورت مخروبه باقی ماند.

در طول تاریخ به این بنای زیبا چندین بار تعرض شده و سهم آن از تاریخ بعد از هر بار تخریب، بازسازی مجدد بوده است. به راستی که این بنای بسیار زیبا که در حدود ۵۰ کیلومتری ازمیر واقع شده است از جمله مکان‌هایی است که حتما باید به آن سری بزنید.

کلیسای سنت جان

شاید در نظر اول سفر به کوشی‌آداسی سفر به یک جزیره می‌باشد که استفاده از سواحل آن و خدمات رفاهی تنها نقطه مثبت آن است. اما شما با سفر به کوش آداسی در حقیقت به یک سفر تاریخی نیز رفته‌اید. باسیلیکای سنت جان کلیسایی در اِفِسوس است که توسط ژوستینین اول امپراطور روم شرقی در قرن ششم ساخته شده است.

یوحنا یکی از حواریون معروف حضرت عیسی بود که این بنا بر روی مقبره این شخص ساخته شده است. بهایی که شما برای دیدن کردن از این مکان باید بپردازید حدودا ۳ یورو در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب از این بنا و چشم‌اندازهای دیدنی آن بازدید فرمایید.

کشتی های تفریحی بندر ساموس 

یکی از تصاویری که همیشه از مناطق گردشگری ترکیه می‌بینیم عکس گردشگران بر روی کشتی‌های تفریحی در بندرهای مختلف این کشور است. اگر به کوشی‌آداسی سفر کنید شما هم امکان استفاده از این تفریح پرهیجان را خواهید داشت. شما می‌توانید با رزرو کردن یک بلیط رفت و برگشت از ساحل کوش‌آداسی سوار کشتی‌های تفریحی آن شوید و به نسبت آپشنی که انتخاب می‌کنید از سفر دریایی یک روزه خود لذت ببرید.

جذاب‌ترین اتفاقی که ممکن است در تور کشتی‌های تفریحی برای شما پیش بیاید دیدن مناظر جذاب ساحل‌های مختلف منطقه و گرفتن عکس‌های یادگاری از این مناظر خواهد بود. روزانه دو کشتی از جزیره ساموس به سمت دریا حرکت می‌کند و بعدازظهر مسافران را به ساحل بازمی‌گرداند.

غار اصحاب کهف

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی سفر به کوشی‌آداسی می‌تواند بازدید از غار اصحاب کهف باشد. حتما شما نیز داستان اصحاب کهف را شنیده‌اید. متدینینی که در سال ۲۵۰ بعد از میلاد به خاطر آزار و اذیت پادشاه زمان خود به غار پناه می‌برند و سالیان درازی را به خواب فرو می‌روند…

شهر کوشی‌آداسی ترکیه

در کوش‌آداسی غاری وجود دارد که آن را منتسب به اصحاب کهف می‌دانند. شما برای بازدید از غار اصحاب کهف نیازی نیست هزینه پرداخت کنید و بازدید برای عموم رایگان است.

قلعه کوشی آداسی

شاید مهم‌ترین جاذبه گردشگری جزیره قلعه کوش‌آداسی باشد که تمام جزیره را فرا گرفته است. این قلعه توسط امپراتوری عثمانی برای جلوگیری از حمله‌های دریایی به شهر و آسیب زدن به مردم ساخته شده است. همان‌طور که گفتیم کوش‌آداسی یکی از مراکز مهم تجاری آن منطقه بوده و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم محل گذر بزرگ‌ترین تجار آن زمان بوده است. بنابراین کمین کردن دزدان دریایی برای دزدیدن و غارت اموال تاجران یک اتفاق عادی قلمداد می‌شد. از دیگر دلایل ساخته شدن قلعه کوش‌آداسی می‌تواند حفاظت در برابر راهزن‌ها و دزدان دریایی باشد.

امکانات تفریحی کوشی آداسی

پس از این که به مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کوشی‌آداسی اشاره کردیم و در مورد آن‌ها توضیحات کاملی را ارائه دادیم حالا نوبت به بررسی امکانات تفریحی این جزیره زیبا است. در این قسمت به ترتیب برای شما امکانات تفریحی که مسئولان این جزیره برای گردشگران فراهم آورده‌اند را یک به یک نام می‌بریم.

سوارکاری در ساحل

اسب سواری به خودی خود یک تفریح و ورزش بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. حالا به این جذابیت سوارکاری در سواحل زیبای کوشی‌آداسی را نیز اضافه کنید. شما می‌توانید با هر میزان مهارتی که در سوارکاری دارید در ساحل این جزیره اسب کرایه کنید و با طی کردن مسافت ساحل لذت سفر خود را دو چندان کنید.

قایق سواری 

هر جایی که جزیره وجود داشته باشد بدون شک وجود مناظر زیبا و بکر و فوق‌العاده جزو جدا نشدنی آن به حساب می‌آید. زمانی که به ساحل جزیره کوش‌آداسی می‌روید قایق‌هایی را می‌بینید که در کنار کشتی‌های تفریحی پارک شده‌اند. شما می‌توانید با تهیه بلیت سوار این قایق‌ها شوید و دور تا دور جزیره را قایق سواری کنید و از مناظر بکر و صخره‌هایی که در اطراف این جزیره وجود دارد نهایت لذت را ببرید.

حمام ترکی

محال است کسی قصد سفر به ترکیه را داشته باشد و در مورد حمام ترکی چیزی نشنیده باشد. حمام ترکی مختص به جزیره کوش‌آداسی نیست و شما حتی در استانبول هم آن را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری خواهید یافت. حمام ترکی در واقع سبکی از شستشوی افراد است که از از نسل‌های گذشته به ترک‌ها ارث رسیده است. به شما توصیه می کنیم که لذت یک حمام متفاوت و سنتی را در سفر به این جزیره تجربه کنید.

پارک آبی آکوافنسیتی 

یکی از تجربه‌های منحصربه‌فردی که شما می‌توانید در سفر به کوش‌آداسی داشته باشید رفتن به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا است. پارک آبی آکوافنسیتی در سال ۲۰0۰ توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده در این زمینه راه‌اندازی و افتتاح شد. شما در این پارک آبی می‌توانید به روز‌ترین بازی‌های آبی و تفریحات مختلف در این زمینه را تجربه کنید که این نکته می‌تواند چندین برابر به جذابیت‌های سفر شما بیافزاید.

سخن پایانی

شما می‌توانید با سفر به ترکیه و جزیره زیبای کوشی‌آداسی یک سفر سطح بالا را با هزینه بسیار معقول تجربه کنید. در جزیره زیبای کوش‌آداسی تمام تفریحاتی که در بزرگ‌ترین مراکز گردشگری دنیا وجود دارد را می‌توانید تجربه کنید. از نظر مسافت نیز شما می‌توانید با حدود سه ساعت پرواز به یک نقطه بسیار جذاب سفر کنید که در مقایسه با کشورهای مشابه بسیاری از نظر زمانی می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

یکی از نکات مهمی که باید قبل از سفر به کشور ترکیه آن را در نظر بگیرید این است که توری را انتخاب کنید که در مقایسه با تورهای برگزار شده برای جزیره کوش‌آداسی از نظر قیمت و کیفیت مناسب‌تر باشد. متاسفانه برخی از آژانس‌های مسافرتی که تور برگزار می‌کنند از عدم آگاهی مسافران سوءاستفاده کرده و رقم‌های بالایی نسبت به آن چیزی که باید را درخواست می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید برای سفر تفریحی، مهاجرت کاری و یا اخذ پاسپورت ترکیه با انتخاب یک آژانس مسافرتی معتبر بدون دغدغه از این مسیر لذت ببرید.

مقاله قبلی
مقاله بعدی
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *