موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

فعال کردن استانبول کارت و کاهش هزینه های چشم گیر

گردشکری istanbul kart

اگر شما هم طرفدار سفر کردن و گشت و گذار در شهرها و کشورهای مختلف باشید حتما راه‌های متنوعی برای کم کردن هزینه‌های سفر بلدید. برای مثال این‌که چطور بلیط قطار یا هواپیمای ارزان‌تر و هتلی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید را به خوبی می‌دانید.

استانبول به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگران و توریست‌های ایرانی به شمار می‌رود که هر ساله میزبان هزاران گردشگر از کشور عزیزمان است. استانبول کارت دقیقا همان کاری را برای شما می‌کند که سایت‌های مخصوص تخفیف بعد از خرید برای شما انجام می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم به صورت کلی استانبول کارت را تعریف کنیم و راجع به نحوه استفاده از آن و مزیت‌هایی که می‌تواند برای ما داشته باشد صحبت کنیم. اگر شما نیز از طرفداران سفر به ترکیه و گردش در این کشور هستید این مطلب می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفرتان بسیار کمک کند.

استانبول شهری نسبتا گران

به دلیل نوسانات ارز که ارزش پول ملی ما را به شدت پایین آورده ما برای سفرهای خارجی خود حتما باید یک برنامه مالی مناسب داشته باشیم. قیمت حدودی پول ملی ترکیه در لحظه نگارش این متن چیزی حدود ۲ هزار تومان محاسبه می‌شود.

به همین دلیل شما حتی قبل از گرانی‌های اخیر و تورم شدیدی که کشور ترکیه آن را تجربه کرده نیز باید انتظار یک سفر پرهزینه را می‌داشتید. حالا پس از گرانی‌های این چند وقت اخیر کشور ترکیه قیمت سوخت چندین برابر افزایش یافته است. این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی هزینه‌های حمل و نقل گذاشته است.

فعال کردن استانبول کارت

موضوع هزینه حمل و نقل یکی از نیازهای اصلی هر گردشگری است. البته در مورد خوراک و پوشاک و هزینه‌های هتل و هواپیما نیز شرایط خیلی خوب نیست. حالا با این شرایط اگر باز هم بخواهید به ترکیه و شهر استانبول سفر کنید شاید داشتن استانبول کارت بتواند این سفر را برای شما تا حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد ارزان‌تر کند.

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت در واقع کارتی است که شما می‌توانید تمام خدماتی که هر گردشگر نیاز دارد را تا حدودی ارزان‌تر در اختیار داشته باشید. برای مثال جابجایی بین نقاط دیدنی شهر، استفاده از امکانات تفریحی مختلف و متنوع، داشتن اینترنت پرسرعت ارزان و… از مهم‌ترین خدماتی است که استانبول کارت به شما می‌دهد. بنابراین بسیار منطقی به نظر می‌رسد که شما مقداری از هزینه‌ سفر خود را به خرید این کارت اختصاص دهید تا بتوانید به میزان قابل توجهی از هزینه‌های سفرتان بکاهید.

تهیه استانبول کارت

شما برای تهیه استانبول کارت که از سال ۲۰۰۹ جایگزین اکلیل کارت شد راه پیچیده‌ای پیش رو نخواهید داشت. به طور معمول می‌توانید استانبول کارت را از باجه‌های فروش بلیت در ایستگاه های مترو تهیه بفرمایید. همچنین دستگاه‌های اتوماتیک فروش بلیت مترو نیز قابلیت فروش استانبول کارت را دارند. البته بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که این کارت را از باجه‌های روزنامه فروشی سطح شهر خریداری کنند.

مزایای استانبول کارت

تا اینجا به صورت کلی موارد استفاده‌ای که شما می‌توانید از استانبول کارت داشته باشید را بیان کردیم. در ادامه این مطلب قصد داریم این خدمات را به صورت کامل برایتان شرح دهیم. به صورت دقیق‌تر خدماتی که شما می‌توانید با تخفیف از این کارت دریافت کنید عبارتند از:

اینترنت رایگان در سطح شهر

یکی از هزینه‌های سنگین سفر برای گردشگران هزینه‌های تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی است که خریداری می‌کنند. البته استفاده از اینترنت برای هر مسافر و گردشگری ناگزیر است و شما نمی‌توانید آن را از سبد نیازهای خود حذف کنید. اما می‌توانید با فعال کردن استانبول کارت خود از اینترنت رایگانی که در سطح شهر در اختیار شما قرار می‌گیرد نهایت استفاده را ببرید.

سرویس رایگان از هتل به مقصد

همان‌طور که گفته شد هزینه‌های حمل و نقل در استانبول بسیار بالا رفته است. شما می‌توانید با خرید و راه‌اندازی استانبول کارت از فرودگاه به سمت محل اقامت خود سرویس رایگان داشته باشید و در هزینه‌های حمل و نقل خود صرفه‌جویی کنید.

تفریحات رایگان

شما می‌توانید پس از دریافت استانبول کارت خود از برخی تفریحات که برای استانبول کارت رایگان تعریف شده‌اند بدون پرداخت هزینه‌ بهره ببرید.

تخفیف های فوق العاده برای جابجایی در شهر

یکی از احتیاجات اصلی شما در شهر استانبول استفاده از وسایل نقلیه برای جابجایی بین نقاط تفریحی و گردشگری خواهد بود. شما می‌توانید بعد از تهیه استانبول کارت با تخفیف‌های فوق‌العاده زیاد سفرهای درون شهری باکیفیت و ارزانی را تجربه کنید.

بازدید رایگان از موزه ها

تقریبا تمام موزه‌های موجود در شهر استانبول با تهیه این کارت برای شما رایگان خواهد بود. شما می‌توانید لیست موزه‌هایی که شامل بازدید رایگان می‌شود را از قبل بررسی کنید و از بازدید آن‌ها لذت ببرید.

خرید استانبول کارت از فرودگاه

پس از کسب اطلاعات لازم در مورد استانبول کارت احتمالا شما نیز درصدد آن هستید که به محض ورود به فرودگاه استانبول این کارت را تهیه کنید. شما می‌توانید به محض ورود به کشور ترکیه این کارت را بخرید اما بسته به فرودگاهی که در آن فرود می‌آیید نحوه تهیه کارت متفاوت خواهد بود.

فعال کردن استانبول کارت

اگر مقصد شما فرودگاه آتاتورک باشد می‌توانید از باجه‌های داخل فرودگاه استانبول کارت را تهیه کرده و از آن در سفر با اتوبوس‌های سریع یا تاکسی‌ها استفاده کنید. یادتان باشد که شما می‌توانید به تاکسی‌هایی که از فرودگاه به سمت مقصدتان سوار می‌شوید به عنوان کرایه پول نقد بدهید.

اما فراموش نکنید که از آن پس هیچ کس از شما پول نقد برای جابجایی و حمل و نقل قبول نخواهد کرد. اما اگر شما در دیگر فرودگاه‌های ترکیه فرود آمدید می‌توانید استانبول کارت را از کیوسک‌های فرودگاه که بعد از راه‌های خروجی قرار دارند تهیه کنید.

قیمت استانبول کارت

همان‌طور که گفته شد استانبول کارت می‌تواند در ابعاد بسیاری هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد تا شما بتوانید سفر ارزان‌تری را تجربه کنید. اما سوالی که ممکن است خیلی از افراد داشته باشند این است که قیمت استانبول کارت چقدر است؟

قیمت این کارت اعتباری حدود ۶ لیر خواهد بود. البته شما با پرداخت این مبلغ تنها کارت خود را دریافت خواهید کرد و به نسبت نیازی که دارید باید آن را شارژ کنید. این کار از این جهت مناسب است که ممکن است شما برخی از خدمات را نخواهید و میلی به استفاده از آن‌ها نداشته باشید.

ممکن است شما سفرهای تفریحی و وقت گذراندن در اماکن تفریحی را در برنامه‌های خود گنجانده باشید و علاقه‌ای به رفتن به موزه نداشته باشید. در این صورت می‌توانید هزینه‌های موردنیاز خود را برآورد کنید و در انتها با احتساب قیمت‌ها به همان میزان استانبول کارت خود را شارژ کنید.

چگونه با استفاده از دستگاه های ATM کارت خود را شارژ کنیم؟

یکی از چالش‌ها برای افرادی که از استانبول کارت استقبال و آن را خریداری کرده‌اند این است که پس از خرید چگونه می‌توان آن را شارژ کرد. خوشبختانه باید بگوییم که شارژ کردن این کارت بسیار آسان است و شما عملیات پیچیده‌ای را پیش رو خود نخواهید داشت.

قیمت استانبول کارت

شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های ATM کارت خود را روی قسمت شیشه‌ای که مشاهده می‌کنید بگذارید. سپس به مقداری که می‌خواهید کارتتان شارژ شود، پول درون دستگاه و در نقطه مشخص قرار می‌دهید. بعد از دریافت پول توسط دستگاه و قبول آن، دستگاه به صورت اتوماتیک کارت اعتباری شما را شارژ خواهد کرد.

حتما در نظر داشته باشید که تا جای ممکن برای پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز از لیرترکیه استفاده کنید. همچنین توجه کنید که اگر پول‌های شما دارای تا‌خوردگی و آسیب‌دیدگی باشد به احتمال فراوان توسط دستگاه قبول نخواهد شد.

البته شما می‌توانید با پرداخت نقدی لیر به دکه‌های روزنامه فروشی و باجه‌های موجود در ایستگاه‌های مترو استانبول کارت خود را شارژ کرده و از خدمات آن استفاده کنید. در نتیجه خرید و شارژ کردن استانبول کارت اصولا کار بسیار ساده‌ای است.

خرید استانبول کارت به صورت اینترنتی

ممکن است سوالی که برای شما پیش می‌آید این باشد که آیا می‌توانیم از طریق اینترنت و به صورت آنلاین خرید یا شارژ استانبول کارت را انجام بدهیم؟ پاسخ به این سوال مثبت است. برای این کار کافیست به سایت istanbultouristpass.com مراجعه کنید و فعالیت موردنظر خود را انجام دهید.

اگر به صورت آنلاین و از طریق سایت استانبول کارت خود را خریداری کرده‌اید به یاد داشته باشید که در انتهای خرید یک رمز عبور و رمز شناسه به ایمیل شما ارسال می‌شود. شما با داشتن این رمزها هر زمان که خواستید می‌توانید کارت اعتباری خود را فعال کنید.

استانبول کارت بعد از اتمام سفر

تقریبا همه گردشگران عزیز به این مسئله فکر می‌کنند که اگر مبلغی در استانبول کارتشان باقی بماند و سفرشان به پایان برسد چه اتفاقی برای موجودی آن خواهد افتاد. در درجه اول پیشنهاد می‌کنیم که به میزانی که نیاز دارید استانبول کارت خود را شارژ کنید و بعد از اتمام شارژ دوباره اقدام به خرید اعتبار کنید.

در این صورت می‌توانید از مقداری که کارت خود را شارژ کرده‌اید بهینه‌ترین استفاده را ببرید. اما اگر این اتفاق نیفتاد و مقداری پول در کارت شما ماند و سفرتان به پایان رسید نگران نباشید. شما می‌توانید استانبول کارت را پیش خودتان نگه دارید و مبلغی که در آن به عنوان شارژ وجود دارد را تا دو سال بعد نیز استفاده کنید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *