موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

قوانین خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری قوانین خرید ملک در ترکیه

ترکیه با آب و هوا، طبیعت، فرهنگ و تاریخ دیدنی خود، همیشه مقصدی مطلوب برای خارجی‌ها بوده است تا آن را خانه دوم بنامند. در نتیجه، این کشور فرصت‌های بی پایانی را برای بازرگانان، متخصصان، دانشجویان و افراد بازنشسته فراهم می‌کند تا با وعده‌ی شهروندی و اخذ اقامت، سرمایه‌گذاری کنند و به خرید ملک در ترکیه بپردازند. جالب اینجاست که علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی با سرمایه‌گذاری در مدت دو ماه یا کمتر تابعیت ترکیه را دریافت کنند. پس اگر به قوانین خرید ملک در ترکیه علاقه مند هستید، ما این راهنمای جامع را فراهم کرده‌ایم که شما را با زیر و بم سرمایه‌گذاری و خرید املاک ترکیه آشنا می‌کند.

چرا خرید خانه در ترکیه؟

ترکیه یک بازیگر اصلی در صحنه‌ی جهانی است که روز به روز بیشتر از خارجی‌ها استقبال می‌کند. این کشور که بین شرق و غرب واقع شده است، بهترین‌های هر دو جهان را دربردارد.

ترکیه نه تنها یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت است، بلکه بازار املاک و مستغلات بسیار جذابی دارد که می‌تواند بازگشت سرمایه‌ی قابل توجهی را ارائه دهد. برای مثال استانبول را در نظر بگیرید. این مکان جذابی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است که مملو از زمین‌های جدید در حومه‌ی شهر و پنت هاوس در برخی از محله‌های مورد علاقه و محبوب آن است.

مهاجران در واقع جذب توانایی «آسیایی» این کشور برای کار در جبهه‌ی اقتصادی و کیفیت زندگی «غربی» آن می‌شوند. این ترکیب خاص و جذاب، ترکیه را به یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

اگرچه، تغییرات زیادی در سیستم‌های حقوقی و روند مسکن و معماری ساختمان‌های جدید در ترکیه ایجاد شده است. در زیر به برخی از مزایای خرید ملک در ترکیه اشاره شده است.

قوانین خرید ملک در ترکیه

با خرید ملک در ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

خرید ملک نسبتا ارزان

بازار املاک و مستغلات ترکیه دیر وارد پلت فرم بین‌المللی شد. بنابراین، قیمت خانه‌ها مهاجران و اتباع خارجی را از بسیاری از کشورهای مختلف جذب می‌کند. برای مثال، شهرهای کوچک ساحلی آپارتمان‌های مبله را با قیمت 60000 دلار می‌فروشند.

ایده آل برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند می‌توانند به بازار املاک و مستغلات ترکیه اعتماد کنند زیرا این قیمت‌ها پتانسیل سودآوری دارند. در واقع، خرید خانه در ترکیه نسبت به کسانی که در قبرس یا اسپانیا هستند مزیت بیشتری دارند، جایی که قیمت ملک قبلاً سر به فلک کشیده است. تنها کافی است یک سال صبر کنید تا بازدهی عظیمی از سرمایه‌گذاری خود در خرید خانه را مشاهده نمایید.

گزینه های مختلف در خرید خانه در ترکیه

یکی از بزرگترین دلایل علاقه اتباع خارجی به خرید ملک در ترکیه، انتخاب‌های گسترده در خرید انواع خانه و ملک است. از خانه‌های لوکس با چشم‌انداز دریا گرفته تا آپارتمان‌های ساده و ارزان، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. پس خریداران مجبور نیستند روی رویای خود برای خرید ملک در ترکیه سازش کنند.

پایین بودن هزینه‌ی زندگی

در مقایسه با هر کشور اروپایی یا آمریکای شمالی، زندگی در ترکیه کاملا مقرون به صرفه است. بازنشستگان نیز معمولا از نرخ مبادله ارز خود به لیر ترکیه استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد بیشتر از میانگین هزینه‌ی زندگی در ترکیه است. علاوه بر این، مواد ضروری مانند سبزیجات و میوه‌ها در ترکیه، ارزان است.

ساده بودن فرآیند خرید ملک

دولت اقدامات لازم را انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که فرآیند جذب سرمایه‌گذار در بازار املاک و مستغلات ساده شده است. این یکی از دلایلی است که خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ملک خود ترکیه را انتخاب می‌کنند.

اقامت کاری ترکیه

دریافت ملیت ترک

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه گرفتن پاسپورت ترکیه با آن است. در نتیجه، بسیاری از خارجی‌هایی که به دنبال خانه دوم هستند، ترکیه را گزینه‌ی ایده آل می دانند. تابعیت ترکیه از طریق طرح سرمایه‌گذاری به مهاجران اجازه می‌دهد حداقل مبلغ 250000 دلار سرمایه‌گذاری کنند و ظرف مدت کوتاهی تابعیت ترکیه را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به مقاله شهروندی ترکیه با سرمایه‌گذاری مراجعه کنید.

خرید خانه در استانبول

استانبول به عنوان قطب تجاری و اقتصادی، شهری فوق العاده متنوع است. بنابراین، هر مهاجر شاغل یا بازنشسته‌ای که به این کشور نقل مکان می‌کند، می‌تواند مناطق متعدد استانبول را برای یافتن مقصدی ایده آل برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات کاوش کند. در طول دو دهه، استانبول تغییر چشمگیری در ظاهر و زیبایی را تجربه کرده است و بدون هیچ زحمتی مزایای زندگی شهری را به مهاجران ارائه می‌دهد. در ادامه تعدادی از محله‌های محبوب استانبول آورده شده است که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در املاک و خرید خانه در استانبول در نظر بگیرید.

نیسانتاسی

نیسانتاسی محله‌ای گران قیمت با رستوران‌ها و مغازه‌های شیک است. گزینه‌های خوب در خرید خانه، از 250000 دلار شروع می‌شود.

جهانگیر

جهانگیر بخشی هنری از شهر استانبول است که در آن هنرمندان و نوازندگانی را خواهید دید که در اطراف شهر مستقر شده‌اند. اگر به دنبال مکانی هستید که به همه چیز نزدیک باشد، می‌توانید در جهانگیر به دنبال ملک باشید.

تکسیم

تکسیم یکی از مرکزی‌ترین مناطق استانبول است. اینجا جایی است که بسیاری از معماری‌های قدیمی را خواهید دید. برخی از قدیمی‌ترین مساجد ترکیه را می‌توان در اینجا یافت. از آنجایی که این منطقه قدیمی است، کیفیت معماری ممکن است با محله‌های آن متفاوت باشد.

اتیلر

اگر به دنبال تجمل هستید، اتیلر برای شما ایده آل است. بسیاری از کافه‌های شیک، مغازه‌های معروف و دفاتر خوب در این منطقه وجود دارد. شما می‌توانید یک ویلا با منظره‌ی جذاب یا یک آپارتمان لوکس در اتیلر پیدا کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این یکی از گران‌ترین مناطق استانبول است.

سارییر

این منطقه به دلیل نزدیکی به مراکز مالی و در عین حال مناظر زیبا مشهور است. سارییر با نزدیک بودن به مناطق سرسبز شهر جزو اولین انتخاب خانواده‌هایی است که به استانبول نقل مکان می‌کنند. این منطقه انواع مختلفی از گزینه‌های مسکن، مانند عمارت، ویلا، و اقامتگاه‌های لوکس را ارائه می‌دهد.

سایر مکان‌های مناسب جهت خرید ملک در ترکیه

به غیر از استانبول، مقاصد دیگری نیز وجود دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود در خرید ملک در ترکیه را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند.

آنتالیا

آنتالیا در جنوب ترکیه واقع شده است و یکی از معروف‌ترین مقاصد تابستانی هم برای مردم محلی و هم برای مهاجران است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه (TUIK)، امروزه بیش از 100000 خارجی در این شهر زندگی می‌کنند.

آنتالیا با سواحل با پرچم آبی، آب و هوای خوب و جامعه بزرگ مهاجران، بهترین مکان در ترکیه برای خرید ملک است. این شهر با اینکه که دارای امکاناتی است که شهرهای بزرگ دارند، حال و هوای شهر ساحلی را نیز دارد. آنتالیا سومین مقصد محبوب در میان مهاجرانی است که تصمیم به مهاجرت به ترکیه دارند.

بدروم

بدروم یکی دیگر از خطوط ساحلی معروف ترکیه است. این شهر ساحلی دارای ویلاهایی با دید دریا، خانه‌های سنگی و ویلاهای مجزا با باغ‌های بزرگ است. به لطف آب و هوای بدروم، این شهر مکان بسیار خوبی برای فصل زمستان است. بدروم همچنین محل زندگی یک جامعه‌ی بزرگ از مهاجران بریتانیایی است که انتخاب کرده‌اند در آنجا بازنشسته شوند.

آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه، یکی دیگر از مقاصد ترجیحی در میان مهاجران کار است. قیمت ملک در آنکارا نسبت به استانبول ارزان‌تر است، بنابراین اگر به دنبال زندگی در یک شهر بزرگ هستید اما نمی‌خواهید مبالغ زیادی هزینه کنید، می‌توانید آنکارا را نیز در نظر بگیرید. آنکارا، گزینه‌های خرید متعددی را ارائه می‌دهد، نزدیک به جاذبه‌های گردشگری است و فرصت‌های تجاری زیادی دارد.

قوانین خرید ملک در ترکیه

شما برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه‌ای به پول زیادی نیاز ندارید. ترکیه راه‌حل‌های مقرون به صرفه زیادی را برای خرید ملک به مهاجران ارائه می‌دهد. با این حال، عوامل متعددی وجود دارد که قبل از هر اقدامی باید در نظر داشته باشید.

مالکیت در ماده 35 قانون اساسی ترکیه تعریف شده است. این ماده تصریح می‌کند که هرکسی حق مالکیت دارد و این حقوق فقط توسط سایر مقررات قانونی محدود می‌شود. محدودیت ‌ا ممکن است شامل طرح های منطقه بندی، محدودیت های قابل اعمال برای خارجی‌ها و غیره باشد.

مقررات مالکیت در قانون مدنی ترکیه، ماده 633 توضیح داده شده است. این عمدتا توضیح می‌دهد که چگونه مالکیت به دست می‌آید. برای خرید ملک توسط شخص خارجی، ثبت زمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ترکیه ادارات منطقه ای اداره ثبت زمین وجود دارد که در دفاتر استانی یا منطقه‌ای تقسیم شده‌اند و همه آنها توسط دولت کنترل می‌شوند.

ویزا و شرایط اقامت

لطفا توجه داشته باشید که خرید ملک به شما اجازه نمی‌دهد که اجازه کار یا اقامت در ترکیه را بلافاصله دریافت کنید. با این وجود، اگر اجازه اقامت ندارید، برای ادامه خرید ملک، باید شماره شناسایی خارجی خود را از اداره اتباع خارجی TNP دریافت کنید.

کاغذبازی و بوروکراسی

قانون ترکیه می‌گوید که انتقال ملک می‌تواند در ادارات ثبت ملک انجام شود. ممکن است مجبور شوید دو نوع سند امضا کنید – سند مالکیت و سند زمین. پس از دریافت گواهی سکونت می‌توان آن‌ها را دریافت کرد. در حال حاضر گرفتن سند سکونت زمان بر و سخت است. بنابراین، بهتر است با مشاورین املاکی که در زمینه چیدمان املاک برای اتباع خارجی تخصص دارند مشورت کنید.

ثبت و تحویل ملک

  • در اکثر کشورهای اروپایی، خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند تا ملک را به نام مالک جدید بزنند. سردفتر اسناد رسمی مسئول تسویه صحیح این رویه است. سردفتر اسناد رسمی نیز مسئولیت تحویل را بر عهده دارد که اغلب به صورت «سند انتقال» و درج در دفتر املاک انجام می‌شود. در مقابل، ثبت املاک در ترکیه توسط یک دفتر اسناد رسمی انجام نمی‌شود، بلکه توسط یکی از مقامات اداره ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود. حضور هر دو طرف (فروشنده و خریدار) از نظر قانونی در هنگام ورود الزامی است. می‌توان به شخص دیگری اجازه انجام این کار را داد، اما این مجوز مستلزم سند رسمی است. به عنوان یک اقدام امنیتی، توصیه می‌شود که فروش از طریق دفتر اسناد رسمی مجاز باشد.
  • تحویل سند انتقال مستلزم دخالت سردفتر اسناد رسمی در ترکیه نیست. تنها شرط قابل اجرا در مورد تحویل این است که به صورت کتبی انجام شود. پس از درج و تحویل، دفتر ثبت ملک سند مالکیت صادر می‌کند که به آن «تپو» می‌گویند. مالکیت تنها در لحظه‌ای به دست می‌آید که ساختمان(ها) در صورت ساخت، تکمیل شده و کل مبلغ پرداخت شده باشد.
  • اصولاً هیچ محدودیت قانونی در خصوص کسب مالکیت برای خارجی‌ها وجود ندارد. با این حال، قانون روستا و مناطق ممنوعه نظامی و امنیتی نقش مهمی دارند. ماده 87 قانون روستاها در صورتی که هنوز تقسیم بندی کاداستر این منطقه انجام نشده باشد یا متعلق به وزارت جنگل باشد، حق مالکیت خارجیان را بر املاکی که خارج از مرکز روستا است، سلب می‌کند.
  • محدودیت‌های قانونی عمده و ذکر شده در بالا ممکن است به نوبه خود با قوانین جدیدتر که ارتباط نزدیکی با ارتقای موقعیت اقتصادی ترکیه یا تنظیم مقررات و قوانین با اتحادیه اروپا یا تبلیغات گردشگری برای خارجی‌ها دارد، تغییر یا حتی (تا حدی) لغو شوند.
  • کد مالیاتی در ترکیه

مالیات ملک در ترکیه

مالیات برای افراد غیر مقیم

افراد غیر مقیم در ترکیه فقط بر درآمد حاصل از منابع ترکیه مشمول مالیات می‌شوند و مشمول تعدادی دیگر از مالیات‌های مربوط به دارایی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است. سال مالیاتی در ترکیه  بر اساس سال تقویمی است و اگر فردی بیش از 183 روز را در هر سال مالیاتی در ترکیه بگذراند، مقیم ترکیه محسوب می‌شود.

مالیات‌های قابل پرداخت هنگام خرید ملک در ترکیه:

هزینه‌های انتقال سند ملک در ترکیه، تا  1.5٪ توسط خریدار و فروشنده در فروش ملک قابل پرداخت است. این هزینه‌ها (یعنی در مجموع 3٪) بر اساس ارزش اعلام شده برای ملک است. با این حال، ارزش اعلام شده‌ی ملک نمی‌تواند کمتر از «ارزش مالیاتی» تعیین شده توسط شهرداری محلی باشد که به عنوان پایه مالیات بر دارایی نیز استفاده می‌شود. 1.5٪ نیز در ثبت ساختمان‌های جدید ساخته شده در زمین قابل پرداخت است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه برای فروش ملک 18 درصد است. اما فروش خانه‌های زیر 150 متر مربع مشمول 1% مالیات بر ارزش افزوده است. اگر یک اموال غیر منقول متعلق به شرکتی در ترکیه باشد، فروش آن پس از 730 روز (2 سال کامل) ممکن است مشمول مالیات بر ارزش افزوده و مالیات شرکت نشود. این معافیت به برخی شرایط دیگر نیز بستگی دارد.

اخذ اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک

با توجه به موارد بالا، طبیعتا دیگر می‌دانید که داشتن یک خانه به طور خودکار حق اقامت را ایجاد نمی‌کند. زیرا فرآیند خرید ملک و سیستم اقامت دو چیز متفاوت هستند که هر کدام مجموعه قوانین و مقررات خاص خود را دارند. علاوه بر این، هر کسی که بخواهد ملکی بیش از 250000 دلار بخرد و آن را حداقل برای سه سال نگه دارد، می‌تواند برای شهروندی ترکیه درخواست دهد. بنابراین، برای هر خریداری که به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه به عنوان یک مکان دائمی برای زندگی است، دو مرحله وجود دارد.

درخواست اجازه اقامت

به محض خرید ملک، درخواست مجوز اقامت را ارسال کنید. در واقع، هر چه زودتر بهتر. در سال‌های گذشته، زمان پردازش نیاز به صبر داشت. خوشبختانه، این روزها پروسه ساده‌تر و سریع‌تر است، اما درخواست ویزای بار اول بیشتر طول می‌کشد. اگرچه می‌توانید این فرآیند را در کشور خود شروع کنید و از طریق مشاوران و نمایندگان آرال گام، بدون نیاز به حضور در ترکیه سند مورد نظر خود را دریافت نمایید.

قبل از شروع هر مرحله‌ای به یاد داشته باشید که افراد زیر 65 سال باید بیمه درمانی داشته باشند. لطفاً توجه داشته باشید که اقامت به این معنی نیست که شما می‌توانید کار کنید و برای انجام این کار به صورت قانونی، مجوز کار اضافی لازم است. در کنار فرم درخواست که به صورت آنلاین پر می‌شود، مدارک پشتیبان شامل ویزای توریستی، شماره مالیات، پاسپورت بیومتریک با اعتبار بیش از 60 روز، شش قطعه عکس در اندازه پاسپورت، اثبات آدرس شما در ترکیه و مدارک خودکفایی مالی در مورد فرآیند درخواست اقامت، باید ارسال شود.

هزینه های اقامت کشور ترکیه

تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از راه‌های بسیاری برای دریافت شهروندی ترکیه است. اگر ارزش ملکی که خریداری می‌کنید 250000 دلار باشد و اظهارنامه‌ای را امضا کنید تا حداقل سه سال آن را حفظ کنید، می‌توانید به راحتی درخواست اخذ اقامت دهید. اکثر مردم یک شرکت یا وکیل را استخدام می‌کنند تا برای آن‌ها درخواست ارائه دهد.

 مدارک پشتیبانی شامل فرم درخواست، دو قطعه عکس گذرنامه بیومتریک، گذرنامه، اظهارنامه وضعیت مدنی، بنابراین یا گواهی ازدواج، اوراق طلاق یا گواهی فوت همسرتان، گواهی تولد و مدرک پرداخت به وزارت دارایی. مدارک خارجی باید ترجمه و محضری شوند.

سخن آخر

خرید ملک در ترکیه شامل قوانین بسیار زیادی است. در واقع، نه تنها باید مقررات رسمی در نظر گرفته شود، بلکه خارجی‌ها نیز باید به استثنائات قانونی مختلف برای به دست آوردن املاک و مستغلات توجه کنند.

طرح‌های منطقه‌بندی، سوابق طرف فروشنده و محدودیت‌های قانونی اعمال‌شده توسط قوانین مالکیت ترکیه، برخی از جنبه‌های مهمی هستند که باید به‌طور عینی، قابل اعتماد و حرفه‌ای به آن‌ها نزدیک شد.

خدمات مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه که توسط ما ارائه می‌شود، کمک‌های ارزشمندی را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در مورد ملک مورد نظر خود یک بررسی عینی و کامل انجام دهید. کارکنان باتجربه‌ی ما از کمک و پشتیبانی شما در خریدی مطمئن خوشحال خواهند شد. پس حتما برای اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل، تلفن یا به صورت حضوری با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *