موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

معرفی محله‌های معروف استانبول

گردشکری معرفی محله‌های معروف استانبول

به این فکر می‌کنید که در سفر خود در کجای استانبول اقامت کنید یا دنبال بهترین محله‌های استانبول می‌گردید؟ ما به این سؤالات و بسیاری سؤالات دیگر پاسخ دادیم زیرا تصمیم داریم به شما در معرفی محله‌های معروف استانبول کمک کنیم.

در زیر، اطلاعات دقیقی در مورد بسیاری از محله‌های استانبول خواهید یافت. ما در مورد بخش‌های مدرن استانبول، محله‌های شیک، محله‌های قدیمی ‌و محله‌هایی برای افرادی با بودجه کم صحبت می‌کنیم. همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با معرفی محله‌های معروف استانبول خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید : خواندن مقالات بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و 13 جای دیدنی استانبول ترکیه برای شما سودمند خواهد بود.

 

 

محله‌های معروف استانبول – نواحی و محله‌های سمت اروپایی

محله بشیکتاش

ما می‌خواهیم لیست خود را با منطقه بشیکتاش شروع کنیم که حدود 200000 نفر جمعیت دارد و شامل برخی از محترم‌ترین محله‌ها، از جمله محله‌ای با همین نام – محله بشیکتاش است.بشیکتاش در سواحل اروپایی بسفر در سراسر اوسکودار واقع شده است و یکی از معتبرترین محله‌های استانبول است.همچنین به دلیل کاخ‌های مجلل و مساجد عثمانی فراوان و موزه‌های تاریخی، گالری‌های هنری مختلف، بازارهای شلوغ پر جنب و جوش، و رستوران‌های متخصص در سرو غذاهای دریایی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است.

محله بشیکتاش

بشیکتاش همچنین مرکز مالی استانبول است که در آن شرکت‌های سرمایه گذاری و فعالیت‌های تجاری و فرهنگی زیادی خواهید یافت.کل منطقه بشیکتاش دارای هتل‌های پنج ستاره شیک با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از تنگه بسفر است، به همین دلیل است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای زوج‌هایی باشد که در ماه عسل در استانبول هستند.

بیشتر بدانید : خواندن مقاله 17 مسجد زیبای استانبول و مقاله شهر استانبول به شما پیشنهاد می شود.

چه کسی از اقامت در منطقه بشیکتاش در استانبول سود می‌برد؟

منطقه بشیکتاش برای کسانی مناسب است که صرفا قصدشان خوش‌گذرانی و گردشگری نیست. بلکه می‌خواهند تعطیلات بدون عجله و پر از آرامشی را با بازدید از کاخ دولما باغچه، سفر دریایی بسفر، موزه‌ها، مجموعه کاخ‌ها و … داشته باشند، مناسب است.بشیکتاش همچنین به خاطر بندر دریایی وسیع خود شناخته شده است، بنابراین دسترسی به بخش‌های مختلف شهر با قایق بسیار آسان است زیرا قایق‌ها اغلب در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

پس اگر قصد دارید از بخش‌های آسیایی استانبول نیز بازدید کنید، می‌توانید از طریق قایق‌های موجود در بندر بشیکتاش، به آن بخش‌ها بروید.اما اگر هنوز شهر قدیمی ‌استانبول را ندیده‌اید و قصد انجام این کار را دارید، بهتر است بدانید که بشیکتاش مکان مناسبی برای اقامت نیست. رسیدن به آنجا زمان زیادی می‌برد.

محله آرناووتکوی – یکی از زیباترین محله‌های معروف استانبول

آرناووتکوی، محله تاریخی استانبول در منطقه بشیکتاش یکی از زیباترین مکان‌های استانبول است که افراد ثروتمند در آن زندگی می‌کنند. این یک مکان ایده آل برای پیاده روی در امتداد بسفر، برای زندگی اجتماعی، تماشای غروب زیبا، عکاسی و البته بازدید از رستوران‌های غذاهای مدیترانه‌ای است.سعی نکنید دیدنی‌های اصلی استانبول را در آنجا پیدا کنید.

محله آرناووتکوی

این منطقه درباره معماری آرت نوو، خیابان‌های پیچ‌دار، ترکیبی از میراث ترکی، یونانی، یهودی و آلبانیایی و توت‌فرنگی معطر (در تابستان) است. آرناووتکوی حال و هوا و سبک منحصر به فرد خود را دارد که در هیچ کجای استانبول نخواهید یافت. و به احتمال زیاد، هنگام بازدید، اصلاً احساس نمی‌کنید که در ترکیه هستید. بیشتر این احساس را خواهید داشت که در یکی از شهرهای ساحل شمالی اسپانیا یا جایی در یونان هستید.

محله ببک – بخش نخبگان استانبول

برای ساکنان محلی، ببک برای مدت طولانی یک منطقه مخصوص نخبگان با سبک زندگی خاص بوده است. جاذبه اصلی اینجا جاده‌ای در امتداد ساحل با رستوران‌های معروف، بارهای محبوب و ویلاهای گران قیمت است.اگرچه مرسوم است که نه فقط با ماشین بلکه با قایق تفریحی به بخش‌های مختلف ببک بروید (بسیاری از رستوران‌ها اسکله مخصوص به خود دارند)، جاده‌ای با مناظر زیبا که در امتداد تنگه بسفر قرار دارد در تعطیلات آخر هفته و عصر با ترافیک شلوغ می‌شود. اگر برای بازدید می‌آیید، بهتر است این کار را در یک روز کاری در هفته انجام دهید.

محله ببک

ببک نه تنها برای داشتن دانشگاه‌های بسیار گران قیمت و نخبه معروف است. همچنین یک پارک باشکوه به نام ببک، درست در بخش ساحلی آن واقع شده است که شهر را مشهور‌تر می‌کند. در یک طرف پارک کنسولگری مصر قرار دارد که ساختمان تاریخی کاخ خدیو را اشغال کرده است و در طرف دیگر مسجد ببک قرار دارد.یک پیاده روی کوتاه به سمت شمال شما را به یک سازه بسیار مهم می‌رساند – قلعه روملی حصاری. این قلعه به دو چیز معروف است. اول، این واقعیت که بسیار سریع ساخته شد – فقط در 139 روز! و دوم – به لطف آن، ترک‌ها توانستند قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری بیزانس را که زمانی بزرگ بود، تصرف کنند.

ببک همچنین دارای اسکله تفریحی خود است که در آن پیاده روی بسیار لذت بخش است. علاوه بر این، این محله به خاطر شیرینی‌پزی تاریخی Meşhur Bebek Badem Ezmesi معروف است که شیرینی‌های سنتی ترکی تولید می‌کند و از سال 1904 فعالیت خود را آغاز کرده است، همچنین چندین مؤسسه متخصص در پخت وافل مستقیماً در مقابل شما و از سال 1983 در ببک کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید : خواندن مقاله  لیست دانشگاه های استانبول برای شما مفید خواهد بود.

محله اورتاکوی

یکی از محله‌های معروف استانبول محله اورتاکوی است. این مکان به عنوان یکی از مکان‌های اینستاگرامی ‌بسیار دیدنی در استانبول شناخته می‌شود – یک خاکریز مجلل و یک مسجد بسیار زیبا.یکی دیگر از افتخارات این محله بازاری است که در آن می‌توانید آثار دست ساز منحصر به فرد صنعتگران محلی را خریداری کنید.اما مسجد و بازار تنها دلیل برای بازدید نیست. منطقه اورتاکوی استانبول دارای تاریخ غنی است و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. بعضی از آنها شامل موارد زیر هستند:

  • کاخ حتیجه سلطان
  • کلیسای ارتدکس ایا فوکاس (به دلیل ناقوس فلزی منحصر به فردش معروف شده است)
  • حمام تاریخی خسرو آغا
  • کنیسه – معبد فعال فرهنگ مذهبی یهودی. این قدیمی‌ترین ساختمان در منطقه مدرن اورتاکوی در نظر گرفته می‌شود.
  • Bulgurcu Sk. (خیابان) – در قرن هفدهم، اورتاکی یک منطقه چند فرهنگی بود. و خیابان Bulgurcu Sokak محلی برای ساختمان‌های مسکونی با فرهنگ‌های مختلف ملی و مذهبی شد. همه آنها به خوبی حفظ شدند و امروز، مکان خوبی برای پیاده روی و بازدید است.

از نظر فنی، کاخ نه در محله اورتاکوی، بلکه در نزدیکی یلدیز واقع شده است. این ساختمان در سال 1863 تاسیس شد و در سال 1867 ساخته شد تا ویژگی‌های فرهنگ اروپایی را به معماری سنتی عثمانی اضافه کند. در ابتدا از این کاخ برای اقامت سلطان عبدالحمید دوم عثمانی و برای جلسات پارلمان ترکیه استفاده می‌شد. هر چند این کاخ، بعدا سوخت.

محله اورتاکوی

در سال 1989، این کاخ به عنوان یک هتل پنج ستاره بازسازی شد. بنابراین در حال حاضر نه تنها به عنوان یک هتل بلکه به عنوان یک اثر معماری تاریخی و فرهنگی از زمان امپراتوری عثمانی گردشگران را به خود جذب می‌کند. شما به راحتی می‌توانید به عنوان مهمان به رستوران یا اسپا مراجعه کنید.

آیا باید در اورتاکوی بمانید؟

بله، اگر دنبال عکس‌های اینستاگرامی، منظره‌های بسفر از اتاق هتل، بهترین صدف‌های پر شده و سفرهای دریایی در بسفر هستید.اورتاکوی محله خوبی برای اقامت در استانبول برای دیدن بهترین‌های بشیکتاش از جمله نیسانتاسی، آرناووتکوی و ببک است. همچنین نزدیک به کاراکوی، منطقه گالاتا و تقسیم است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در اولین سفر از آن دیدن کنند.

محله جهانگیر

جهانگیر محبوب‌ترین منطقه استانبول برای خارجی‌ها و جوانان محلی است. بسیار گران است اما بسیار زیبا و شیک است.مردم آن را به خاطر احساس شیکی که همراه با نزدیکی به میدان تقسیم، کاراکوی، خط تراموا و بندر کشتی ایجاد می‌کند، دوست دارند. این منطقه مسکونی در استانبول است که در آن افراد ثروتمند و مشهوری از جمله ستارگان اپرا، نویسندگان و هنرمندان ترک زندگی می‌کنند.

محله جهانگیر

از مزایای این محله می‌توان به فضای دلپذیر، عالی، امنیت بالا و موقعیت مکانی خوب اشاره کرد. خود محله کوچک است.علاوه بر کافه‌های زیبا (مثلاً رستوران کت یا کاکتوس که به خاطر صبحانه‌های فوق‌العاده در بی اوغلو معروف است) هیچ منظره‌ی دیگری وجود ندارد. اما همه چیزهایی که مردم برای آن به استانبول سفر می‌کنند در همین نزدیکی است. و حال و هوا واقعا خاص است.عیب اصلی مسکن است. برای یافتن یک آپارتمان مناسب (یا حتی یک اتاق) با قیمت مناسب به شانس زیادی نیاز دارید. اگر قصد اقامت در جهانگیر را دارید، نگاهی به B&B Dreamer’s بیندازید.

محله کاراکوی

کاراکوی در منطقه بی اوغلو بین پل گالاتا، خیابان کمرالتی و مسجد کیلیچ علی پاسا واقع شده است. این بندر سابقاً یک منطقه تجاری و بانکی معتبر بوده است. تا به امروز، کاراکوی دارای بناهای معماری جالبی از دوران بیزانس است. پس از سقوط قسطنطنیه، ونیزی‌ها، کاتالان‌ها، یهودیان و البته ترک‌های عثمانی شروع به زندگی در اینجا کردند. و در آغاز قرن بیستم، موج مهاجرت روسیه طعم خاص خود را به ارمغان آورد.بخش ساحلی کاراکوی امروزه به عنوان منطقه حزبی شناخته می‌شود. کافه‌های پرجنب‌وجوش، قهوه‌خانه‌ها، و بارها هر متر مربع از خیابان‌های محلی را پر می‌کنند.

محله کاراکوی

سوال برایتان پیش آمده که در کاراکوی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در یکی از کافه‌ها قهوه بنوشید، در جستجوی هنر خیابانی در کوچه پس کوچه‌ها بگردید، به نوازندگان خیابانی گوش دهید، در یک میخانه بنشینید. و به طور کلی از فضا لذت ببرید. همچنین از حمام تاریخی قدیمی کیلیچ علی پسا دیدن کنید.

محله گالاتا

حدس می‌زنیم با نام این محله، می‌توانید نتیجه بگیرید که گالاتا نزدیک برج گالاتا است. برای برخی از گردشگران، این منطقه بهترین منطقه برای اقامت در استانبول است. با این حال، باید به یاد داشته باشید که آن سوی گالاتا تپه‌ای قرار دارد و رفت و برگشت برای همه خیلی راحت نیست.با این حال، موقعیت گالاتا بسیار مرکزی است. 5 دقیقه تا پایین تپه پیاده‌روی کنید به ایستگاه تراموا T1 می‌رسید که می‌تواند شما را به شهر قدیمی استانبول یا هر جای دیگری برساند.

محله گالاتا

5-7 دقیقه بالا رفتن از سربالایی، شما را به ورودی مترو می‌رساند. 5-7 دقیقه در مسیر دیگر و ویلایی قدم بزنید، به خیابان استقلال می‌رسید.قیمت‌ها در کافه‌های گالاتا کمتر از سلطان احمد است. همچنین حتی اگر این محله در طول روز شلوغ باشد، شب‌ها معمولاً آرام است.

محدوده میدان تقسیم و خیابان استقلال

اگر عاشق موسیقی و صدای بلند و سروصدا هستید، اطراف این مناطق هتل رزرو کنید. چون حتی با وجود پنجره‌های پلاستیکی، اگر 2 یا 3 خیابان دورتر از استقلال باشید هم، صداها را می‌شنوید.این منطقه قلب استانبول مدرن است که در آن تفریح تا صبح ادامه دارد. مغازه‌ها تا ساعت 22:00 باز می‌مانند، کافی شاپ‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌های شبانه، چراغ‌ها و شلوغی، احساس جشن را ایجاد می‌کنند.

اما این جشن هرگز متوقف نمی‌شود. هر روز هفته ادامه دارد و جمعه‌ها و شنبه‌ها بیشتر می‌شود.قبل از انتخاب این مکان برای اقامت خود در استانبول دو بار فکر کنید، مگر اینکه در فصل زمستان به تقسیم سفر کنید که اوضاع در این مکان بسیار آرام‌تر است.

محله بالات فنر

بالات چه محله جالبی است (در مورد آن شنیده اید؟) احتمالاً نه. تا همین اواخر، هیچ کس حتی در مورد آن صحبت نکرده و یا قصد بازدید از آن را نداشته است. در واقع بالات قبلاً ناامن بود. اما امروزه یکی از رنگارنگ‌ترین مناطق استانبول است.بالات فنر محله یهودیان سابق با جمعیتی کم است. وقتی به آنجا رسیدید، به نظر می‌رسد که وارد دنیای دیگری شده‌اید. در بالات می‌توانید روح گذشته را حس کنید، عکس‌های زنده بگیرید و از زیبایی دوران باستانی محو شده لذت ببرید.

محله بالات فنر

از آنجایی که این محله، بسیار به مرکز شهر نزدیک است، رسیدن به آنجا آسان و سریع است. از Eminonu  فقط ده دقیقه با تراموا فاصله دارد و از بندر فنر تا اوسکودار یک کشتی وجود دارد.در واقع اگر عاشق تاریخ و باستان شناسی هستید، باید از این گوشه‌ی تاریخی استانبول دیدن کنید. محله‌ی بالات به خاطر معماری غیراستاندارد، کافه‌های عجیب و غریب، و ریتم آرام و محافظه کارانه در زندگی،‌ مشهور است.

سخن آخر

در استانبول محله‌های زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم راجع به تمام آن‌ها صحبت کنیم، مطمئنا نمی‌توانیم مطلب کوتاهی تحویلتان دهیم. اما اگر در مورد استانبول سوالات بیشتری دارید، با موسسه مهاجرتی آرال گام که سال‌هاست با این کشور در ارتباط است تماس بگیرید و از مشاوره‌ی حرفه‌ای و رایگان ان بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار بهزاد فروغی نیا
    بهزاد فروغی نیا
    ۲۲ دی ۱۴۰۱

    بسیار عالی بود ولی سوالهای زیادی در ذهن دارم جهت سرمایه گذاری و اقامت و اخذ پاسپورت ترکیه که میبایستی با یکی از پرسنل شرکت مطرح و مشورت نمایم .
    با تشکر فراوان

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۲۴ دی ۱۴۰۱

      سلام
      در خدمیتم
      با شماره های دفتر تماس بگیرین. مشاوره های آرال گام رایگان است