موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اشتباهاتی که در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه باید از آن ها اجتناب کنید

مهاجرت مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

آیا قصد اقامت در ترکیه را دارید و خود را برای مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه آماده می‌کنید؟ برای درخواست ویزای ترکیه باید مراحل خاصی را دنبال کنید و باید مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی طی کرده‌اید. اگر مشکلی پیش بیاید، ممکن است درخواست شما رد شود و بر همه برنامه‌های بعدی تاثیر بگذارد.

شرکت در مصاحبه افسر مهاجرت ترکیه برای ویزا بخش مهمی از روند درخواست است. این مصاحبه به افسر کنسولی کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا به ویزای ترکیه نیاز دارید یا خیر. مصاحبه یک مکالمه کوتاه بین شما و مصاحبه‌کننده است که در آن باید مدارک لازم را که جمع‌آوری کرده‌اید نیز ارسال کنید.

اما برای قبولی در این مصاحبه باید بدانید که چگونه از اشتباهات رایجی که موجب عدم پذیرش ویزای شما می‌شود، جلوگیری کنید و شانس دریافت ویزای ترکیه را افزایش دهید.

دلایل عدم موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

پشت هر ویزای ترکیه رد شده یک دلیل واقعی برای آن وجود دارد. برای شما مهم است که بدانید مواردی وجود دارد که باید در طول مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه از آن‌ها اجتناب کنید. همه اهمیت ملاقات مستقیم با مقامات دیپلماتیک در مصاحبه ویزای ترکیه را نمی‌بینند. زیرا اکثر متقاضیان ویزا تلاش و انرژی خود را صرف جمع‌آوری مدارک درخواست ویزا می‌کنند. به این ترتیب، آن‌ها اغلب اهمیت لازم را به مصاحبه ویزای ترکیه نمی‌دهند.

در این رابطه باید بدانید که شانس زیادی برای شما وجود دارد که بر درخواست ویزای خود تاثیر بگذارید. شما می‌توانید در طول مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه، تاثیر خوبی از خود به جا بگذارید و خود را به درستی معرفی کنید. اما از اهمیت ارسال مدارک ویزا نیز غافل نشوید.

مقامات سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه، جایی که شما برای ویزا درخواست می‌کنید، از شما انتظار دارند که ویژگی‌ها و عملکردهای مصاحبه خاصی را نشان دهید که شما را از یک نامزد شکست‌خورده متمایز می‌کند.

بنابراین، کاندیدای ویزا بودن، مستلزم این است که مشخص کنید کدام عناصر متداول ممکن است مصاحبه ویزای شما را خراب کند. تنها در این صورت است که می‌توانید با اجتناب از گرفتار شدن در چنین موقعیت‌هایی مانند رد ویزا، یک مصاحبه موفق برای ویزا انجام دهید.

به همین دلیل است که با هم دلایل رایج رد شدن ویزای ترکیه را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که چگونه از اشتباهاتی که باعث می‌شود دفتر دیپلماتیک به شما مهر رد ویزای ترکیه روی پاسپورت بدهد جلوگیری کنید.

مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

تاخیر برای مصاحبه

وقتی برای مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه اقدام می‌کنید، سفارت تاریخ و زمان دقیق آن را به شما می‌گوید. یکی مواردی که موجب نظر منفی سفارت در مورد شما می‌شود، بی‌توجهی به زمان تعیین شده و تاخیر در قرار ملاقات است. در عوض، سعی کنید حداقل چند دقیقه زودتر به سفارت ترکیه که در آن مصاحبه شما انجام می‌شود، برسید. این به شما کمک می‌کند تا هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه، خود را آرام کنید و آرامش داشته باشید.

علاوه بر این، چون پیدا کردن یک پارکینگ رایگان اغلب وقت‌گیر است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای وسیله نقلیه شخصی خود، تاکسی بگیرید. همچنین، با احتساب ترافیک، حتما زودتر از خانه خارج شوید.

پاسخ ‌های نامناسب

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود مقامات ویزا درخواست شما را جدی نگیرند، نداشتن آمادگی کافی برای مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه است. اگر قادر به پیش‌بینی سوالات مصاحبه ویزای ترکیه نباشید، نمی‌توانید پاسخ‌های واقعی و سنجیده‌ای برای مقامات ویزا بدهید.

واقعیت این است که معمولا وقتی نمی‌دانید چه سوالاتی را انتظار دارید، خطر پاسخ‌های نامناسب (ساختگی، غیرقابل قبول، اشتباه و ناقص) با دانستن میزان تنشی که در یک جلسه مصاحبه است وجود دارد.

به همین دلیل برای شما ضروری است که با سوالات متداول مصاحبه ویزای ترکیه آشنا باشید و به درستی پاسخ‌های خود را زودتر و قبل از تاریخ مصاحبه ویزا برنامه‌ریزی کنید. همچنین پاسخ‌هایتان را یادداشت کنید، این به شما کمک می‌کند در جلسه مصاحبه به راحتی آن‌ها را به خاطر بیاورید.

همچنین مهم است که وقتی یک افسر ویزا از شما سوالی می‌پرسد، زمان زیادی را برای پاسخ دادن صرف نکنید. در غیر این صورت این به عنوان عدم صحت آن تلقی می‌شود.

اجتناب از پاسخ های نادرست

هر زمان که برای ویزای ترکیه درخواست می‌کنید، مصاحبه به سادگی راهی برای دفتر دیپلماتیک است تا با شما ملاقات کند و در صورتی که اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست ویزا به درستی و صریح ارائه شده باشد، بیشتر درک کند. تلاش برای اجتناب از پاسخگویی به سوالات مسئول ویزا، به هیچ وجه از شما محافظت نمی‌کند. همچنین ارائه اطلاعات جعلی نتیجه خوبی به شما نمی‌دهد. زیرا دفتر دیپلماتیک همه اطلاعاتی را که در طول مصاحبه و در فرم درخواست ارائه می‌دهید، مجددا تایید می‌کند.

به جای پرهیز یا جعل پاسخ، باید با مسئول ویزا، هر سوالی که باشد، صریح صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که دفتر دیپلماتیک این اختیار را دارد که تاریخچه سفر شما به  کشور ترکیه را بررسی کند.

ظاهر نامناسب

مورد دیگری که ممکن است بر درخواست ویزای شما تاثیر منفی داشته باشد، ظاهر شما در طول مصاحبه است، از جمله لباس، کفش، آرایش، خلق و خو، وضعیت بدن، حتی میزان عطری که استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید که برداشت اول همه چیز است و معمولا  شانس دوم را برای گذاشتن اولین تاثیر به دست نمی‌آورید، بنابراین به جای تلاش برای بهبود آن، اهمیت لازم را به آن بدهید.

اگر به صورت غیررسمی، با اکسسوری‌ها یا کراوات اصلاح نشده، لباس بپوشید، یک عنصر ناخواسته در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه محسوب می‌شود. نشان دادن احساس توجه به رویداد مصاحبه با پوشیدن لباس رسمی و کفش مناسب با حداقل لوازم جانبی راه‌حل مناسب است. همچنین، حداقل آرایش و بوی خفیف عطر نیز از عناصر حمایتی برای به جا گذاشتن تصور خوبی از یک کاندیدای جدی ویزا است.

یکی دیگر از اجزای مهم مصاحبه ویزای ترکیه، وضعیت بدن و تقلیدهایی است که در جلسه پرسش و پاسخ انجام می‌دهید. چهره‌ای که ترس و عدم اطمینان را نشان می‌دهد، و همچنین فردی که به درستی نمی‌نشیند، ممکن است باعث شود مقامات ویزا شما را یک نامزد بی‌ارزش و ناصادق بدانند. اگر به عقب خم شوید ممکن است مغرور در نظر گرفته شوید، به جلو متمایل شوید – پرخاشگر، اگر خیلی آرام باشید به عنوان فردی تنبل در نظر گرفته می‌شوید، در حالی که ضربدری مسلح نشان می‌دهد که سعی می‌کنید در برابر سوالات مقاومت کنید و از خود دفاع کنید.

به جای آن، سعی کنید با یک وضعیت بدنی خنثی را با قامت راست بنشینید و دستان خود را باز نگه دارید تا نشان دهید که باز و آماده برای یک مصاحبه منصفانه هستید.

اجتناب از تماس چشمی با مسئول سفارت در طول مصاحبه نیز هیچ کمکی نمی‌کند. این نیز یکی از مواردی است که شما را به کاندیدای نامناسب برای گرفتن ویزا تبدیل می‌کند. زیرا معمولا به عنوان عدم جدیت تلقی می‌شود.

در عوض، هنگام گوش دادن به سوالات یا پاسخ دادن تماس چشمی عادی را حفظ کنید.

مصاحبه اداره مهاجرت ترکین

اسناد پشتیبان ناقص

همان‌طور که گفته شد، دلیل اینکه دفتر دیپلماتیک شما را برای مصاحبه ویزا دعوت می‌کند این است که باید ثابت کند اطلاعات صریح و درستی در مورد درخواست ویزای خود ارائه کرده‌اید.

حضور در مصاحبه به صورت عدم تجهیز به مدارک مورد نیاز برای حمایت از صحت اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست ویزا، شانس شما را برای دریافت ویزای ترکیه کاملا کاهش می‌دهد. چنین رفتاری بی‌اهمیتی شما را نسبت به شرایط مهاجرت به ترکیه نشان می‌دهد.

در عوض، به اندازه کافی تمام شرایط ویزا را در نظر بگیرید. اسنادی را که دفتر دیپلماتیک به عنوان مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، محل اقامت رزرو شده،  رزرو بلیط پرواز، مهارت‌های زبانی و غیره به رسمیت می‌شناسد، به اندازه کافی دریابید. حداقل یک روز قبل از مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه، این مدارک را در یک مکان (پوشه) آماده کنید. همچنین حتما  چک لیست الزامات را مرور کنید تا مطمئن شوید هیچ یک از مدارک را فراموش نکرده‌اید.

پوشه را با اسنادی که به خوبی سازماندهی‌شده‌اند همراه با کپی‌های مورد نیاز همراه خود ببرید. اجازه دهید مسئول ویزا درک کند که شرایط ویزا را به خوبی می‌دانید و با تمام اسناد موجود در پوشه آشنا هستید. ندانستن اسناد موجود در آن، بدترین تاثیر را ایجاد می‌کند.

اطلاعات غیر ضروری

اگر سوالی از شما پرسیده شد، مطمئن شوید که آن را به خوبی درک کرده‌اید. پاسخ های اغراق‌آمیز و توضیحات غیرضروری قرار نیست در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه داده شود. مسئول ویزا علاقه‌ای به اطلاعات غیرضروری و بی‌ربط  ندارد. او فقط می‌خواهد اطلاعات مشخص و واضحی را در مورد شما به دست آورد.

با تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مسئول ویزا با صحبت‌های زیاد، از از دست دادن حس صحبت خود جلوگیری کنید. در جای خود، با نگه داشتن جریان منظم مصاحبه، پاسخ خود را کوتاه، ساده و قابل ارزیابی نگه دارید. به یاد داشته باشید که مصاحبه باید طبیعی و بدون نیاز به لحظات تحمیلی باشد.

عصبی بودن

آنچه پاسخ های شما را در طول مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه از بین می‌برد، ظاهر شدن با حالتی عصبی در آنجا است. حتی اگر درخواست ویزای شما و مدارک پشتیبان و همچنین ظاهر فیزیکی شما همان‌طور که باید باشد، انرژی بد، عصبی بودن، اعتماد به نفس بیش از حد ممکن است مصاحبه شما را خراب کند.

صحبت بیش از حد از موفقیت‌های خود، سر و صدای لرزان، اشاره به خود یا مسئول با انگشت، تماس چشمی ناپایدار و سایر حرکات منفی به دلیل اضطرابی که در مصاحبه تجربه می‌کنید، باعث می‌شود که مسئول به سرعت به آن پایان دهد.

برای جلوگیری از چنین وضعیت ناخوانده‌ای، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصاحبه زودتر اعصاب خود را آرام کنید. سعی کنید در نگرانی برای مصاحبه اغراق نکنید و آن را یک جلسه قابل دسترس در نظر بگیرید.

مخالفت با مسئول ویزا

مشاجره با مسئول ویزا در جلسه مصاحبه یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است مصاحبه ویزا اشتباه شود. افزایش لحن صدا و رویکرد بد نسبت به مسئول ویزا فقط نشان می‌دهد که شما فردی مخرب هستید که به اختیاراتی که نماینده دفتر دیپلماتیک از آن برخوردار است احترام نمی‌گذارید.

در جای خود، در صورتی که اعتراضی به گفتگوهای رسمی دارید، هنگام روشن شدن موضوع اکتشافی از لحن آرامی استفاده کنید.

سخن آخر

برای مهاجرت به ترکیه و دریافت ویزا باید مراحل مختلفی را طی کنید. یکی از این مراحل حضور در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه است. برای موفقیت در این مصاحبه و جلب نظر افسر مهاجرتی باید از مواردی که تاثیر منفی می‌گذارد خودداری کنید. در این مقاله به بررسی این شرایط پرداختیم که باید در زمان مصاحبه به آن‌ها توجه داشته باشید.

شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر در زمینه اقدامات لازم برای مهاجرت به ترکیه و مصاحبه ویزای ترکیه می‌توانید با مشاوران ما در آرال گام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *