موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

نکاتی که باید پیش از ثبت بین المللی شرکت در ترکیه بدانید

سرمایه گذاری ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

ترکیه؛ کشوری مطلوب برای سرمایه‌گذاری

امروزه روش‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌داران می‌توانند از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری یا سودآوری از آن استفاده کنند. ثبت شرکت در کشور‌های برتر خارجی یکی از این روش‌ها است که افراد مختلف می‌توانند برای افزایش دارایی خود از آن استفاده کنند. در سالیان اخیر کشور ترکیه با پیشرفت‌های مناسب در بخش اقتصادی خود توانسته است به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. ثبت شرکت در ترکیه روشی عالی برای سرمایه‌گذاری و نگه‌داری از اموال سرمایه‌داران ایرانی است. برای آشنایی با شرایط ثبت بین المللی شرکت در ترکیه با این مطلب از موسسه مهاجرتی آرال گام همراه باشید.

مزایای ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

اکنون سوال پیش می‌آید که چرا باید از بین کشورهای خارجی به سراغ ثبت شرکت در کشور ترکیه برویم. دولت این کشور توانسته است با سرمایه‌گذاری‌های بسیار خود در سالیان اخیر به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری شهروندان خارجی به ویژه ایرانیان تبدیل شود. اقتصاد کشور ترکیه همچنان در حال رشد است و بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری افرادی بین‌المللی ایجاد کرده است.

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه به دلایل مختلفی در میان سرمایه‌گذاران خارجی محبوب است. یکی از این دلایل مراقبت از ثروت خود در این کشور جذاب اروپایی می‌باشد. به عبارت دیگر افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور ثروت خود را به کشور ترکیه منتقل کنند و در زیر مجموعه شرکت خود نگه‌داری کنند. این افراد هر موقع که بخواهند می‌توانند شرکت خود را به فروش برسانند و ثروت خود را دریافت کنند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه امکان دریافت اقامت دائم این کشور است که گزینه مناسبی برای سرمایه‌داران به شمار می‌رود. این روش برای شما امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز دارد. ثبت شرکت بین المللی در ترکیه همچنین می‌تواند گزینه جذابی برای بین‌المللی کردن بیزینس شما باشد. این کشور با اقتصاد روبه رشدی که دارد می‌توان کسب‌وکار شما را در سطح بین‌المللی مطرح سازد.

نکاتی که باید پیش از ثبت بین المللی شرکت در ترکیه بدانید

پیش از اقدام به ثبت شرکت در کشورهای خارجی ابتدا باید نکاتی را درباره برخی از مسائل مانند مالیات در کشور مورد نظر بدانید. استفاده از این روش سرمایه‌گذاری بدون اطلاع از این موارد ممکن است باعث ار بین رفتن سرمایه شما شود، بنابراین این بخش را با دقت مطالعه کنید و برای ثبت شرکت بین‌المللی در ترکیه حتما از یک وکیل مجرب استفاده کنید.

در ابتدا باید بدانید که با تغییر قوانین ثبت شرکت در کشور ترکیه در سال 2012، امروزه برای ثبت شرکت تنها یک نفر می‌تواند نسبت به ثبت شرکت در کشور ترکیه اقدام کند و تمامی سهام شرکت را به نام خود کند. این در صورتی است که پیش از سال 2012 حداقل افراد لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو نفر و برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل پنج نفر مورد نیاز بود.

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

از سال 2012 به بعد افرادی که قصد دارند شرکت خود را در کشور ترکیه به ثبت برسانند، باید حداقل یک چهارم از ارزش شرکت خود را به خزانه دولت این کشور واریز کنند. حداقل بودجه‌ای که برای ثبت شرکت در کشور ترکیه نیاز دارید برابر با 10 تا 50 هزار لیر است.

از دیگر نکات مهمی که باید به آن واقف باشید، همانطور که پیش از نیز گفته شد مالیات بردرآمد کشور ترکیه برای افراد خارجی است. این نرخ تعیین کننده میزانی است که شما باید از سود سالیانه خود به دولت کشور ترکیه بپردازید. مالیات بردرآمد این کشور در سال 2021 حدود 20 درصد است. توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت بین‌المللی در ترکیه حداقل به 10 هزار لیر سرمایه نیاز دارید.

ثبت شرکت در ترکیه چقدر زمان می‌برد

از دیگر نکاتی که بسیاری از سرمایه‌داران از آن اطلاع ندارند، زمانی است که برای ثبت شرکت در ترکیه لازم می‌باشد. این مدت زمانی که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز دارید برابر با حداکثر سه روز کاری می‌باشد. این زمان در کشورهای دیگری مانند آلمان بیشتر است، به همین دلیل سرمایه‌داران به سراغ ثبت شرکت در ترکیه می‌روند. البته ثبت شرکت با مسئولیت محدود حدود سه روز طول می‌کشد، ممکن است ثبت انواع شرکت‌های دیگر که در ادامه راجع به به آن‌ها توضیح می‌دهیم، زمان بیشتری طول بکشد.

انواع شرکت‌های بین‌المللی در ترکیه

شرکت‌های مختلفی در کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که سرمایه‌داران ایرانی باید با توجه به شرایط و هدف خود از سرمایه‌گذاری در این کشور یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. برای مثال اگر شما تعداد زیادی شریک هستید که قصد دارید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید، باید از شرکت‌های سهامی استفاده کنید. همچنین اگر سرمایه کمی دارید می‌توانید از شرکت‌های با مسئولیت محدود استفاده کنید.

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

لازم به ذکر است که محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور ترکیه، شرکت‌های با مسئولیت محدود است. این نوع شرکت‌ها به دلیل نیاز به سرمایه کم و داشتن مزایای بسیار مانند امکان دریافت اقامت دائم کشور ترکیه در میان شهروندان بین‌المللی محبوبیت بالایی دارد.

انواع شرکت‌ها در ترکیه‌

انواع شرکت‌های بین‌المللی در کشور ترکیه و شرایط آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • شرکت با مسئولیت محدود (Limited liability company):

امکان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چندین سهام‌دار

نیاز به پایین‌ترین حداقل سرمایه در میان دیگر شرکت‌های ترکیه

امکان ثبت شرکت با مسئولیت محدود به صورت دولتی یا خصوصی

نیاز به حداقل سرمایه 10 هزار لیر

سهام‌داران نباید بیش‌تر از 50 نفر باشند

سهام‌داران تنها به اندازه سهمی که در شرکت دارند، دارای مسئولیت هستند

نیاز به حسابداری دارای صلاحیت می‌باشد

  • شرکت سهامی مشترک (Joint Stock Company):

شرکت سهامی مشترک نیاز به حداقل سرمایه 50 هزار لیر دارد

حداقل یک چهارم سرمایه باید پیش از ثبت شرکت پرداخته شود

باقی سرمایه مورد نیاز باید در 24 ماه آینده پرداخته شود

سهام‌داران تنها به اندازه سهامی که دارند، در شرکت مسئولیت دارند

قابلیت فروش و انتقال سهام‌ها برای سهام‌داران وجود دارد

  • شرکت جمعی (Collective Company):

شرکت‌های جمعی نیاز به حداقل دو نفر حقیقی برای ثبت شرکت هستند

دو شریک دارای حقوق‌های یکسانی برای اداره شرکت‌های جمعی هستند

ثبت شرکت‌های جمعی نیاز به سرمایه اولیه ندارد

  • شرکت همکاری محدود (Limited Partnership Company):

شرکت همکاری محدود دارای دو نوع است: شرکت خصوصی و شرکت دولتی

نیاز به حداقل دو سهام‌دارد دارد که یکی از آن‌ها به عنوان نفر اصلی انتخاب می‌شود

شریکی که به عنوان شریک اصلی انتخاب می‌شود، حتما باید شخصی حقیقی باشد

شریکی که به عنوان شریک ثانوی انتخاب می‌شود، می‌تواند حقوقی و حقیقی باشد

شریک اصلی تمامی مسئولیت‌های شرکت را بر عهده دارد

  • شرکت مشارکتی (Cooperatives):

شرکت مشارکتی یک شرکت بازرگانی است که برای تاسیس نیاز به هفت نفر دارد

هر شریک باید حداقل یک و حداکثر پنج هزار سهم از شرکت داشته باشد

مقدار هر سهم از شرکت مشارکتی برابر با 100 لیر است

شرکای شرکت مشارکتی باید حداقل دارای چهار شهروند ترکیه‌ای باشند

محبوب‌ترین نوع شرکت برای ثبت در کشور ترکیه

همانطور که پیش از نیز اشاره شد، شرکت‌ با مسئولیت محدود در کشور ترکیه به عنوان محبوب‌ترین انواع شرکت در این کشور شناخته می‌شود، که درصد بالایی از شرکت‌های ترکیه را شامل می‌شود. این نوع شرکت‌ها به صورت عمومی برای راه‌اندازی کسب‌وکار احداث می‌شوند. قابلیت تاسیس شرکت‌ با مسئولیت محدود با استفاده از تنها یک سهام‌دار یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع شرکت‌ است.

از دیگر مزایای ممتاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه، زمان ثبت این نوع شرکت‌ها است که حداقل سه روز طول خواهد کشید. این نوع شرکت‌ها با توجه به قابلیت‌های مناسبی که در اختیار سهام‌داران قرار می‌دهد، نیازمند حداقل سرمایه پایینی است.

مراحل ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

سرمایه‌داران برای ثبت شرکت بین‌المللی در ترکیه باید مراحلی را طی کنند تا بتوانند شرکت خود را در این کشور ثبت کنند. اولین گام برای ثبت شرکت در این کشور انتخاب شرکت مورد نظر در ترکیه است. این انتخاب باید با توجه به شرایط و سرمایه اولیه شما صورت بگیرد. این مراحل باعث دریافت اقامت در ترکیه می‌شود. لازم به ذکر است که ثبت بین الملی شرکت در ترکیه نیازی به حضور سرمایه‌داران در این کشور ندارد و این افراد می‌توانند با حضور در کشورهای مبدا، شرکت خود در ترکیه را اداره کنند.

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

 

برای ثبت شرکت در کشور ترکیه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله اول: در ابتدا باید نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • مرحله دوم: باید نامی خاص و مناسب شرکت خود انتخاب کنید
  • مرحله سوم: باید تمامی اعضای شرکت را با تمامی وظایف مشخص کنید
  • مرحله چهارم: باید اساسنامه مورد نظر توسط تمامی شرکا تدوین و امضا شود
  • مرحله پنجم: میزانی از سرمایه باید به بانک‌های ترکیه منتقل شود
  • مرحله ششم: انجام دادن تمامی ملزومات اداره ثبت کسب‌وکار کشور ترکیه
  • مرحله هفتم: ثبت شرکت در اداره مالیات ترکیه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی در ترکیه

ثبت انواع مختلف شرکت و اخذ شهروندی ترکیه نیازمند مدارک و شرایطی است. این مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان ترکی به همراه شما در این کشور باشند تا بتوانید مراحل ثبت شرکت را به صورت قانونی طی نمایید. از این مدارک می‌توان به داشتن مدارک شناسایی اشاره کرد. دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی در ترکیه به شرح زیر است:

  • پاسپورت تمامی شرکا
  • تعیین میزان سهم هر یک از شرکا
  • حداقل دو قطعه عکس از تمامی سهام‌داران
  • تعیین کردن حوزه فعالیت شرکت
  • ارائه حداقل سرمایه
  • نام تمامی شرکا به صورت کامل
  • لیست وظایف تمامی افراد شرکت

ثبت شرکت بین‌المللی در مناطق صنعتی ترکیه

افرادی که قصد دارند اقدام به ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های صنعتی در کشور ترکیه کنند، می‌توانند در شهرک‌های صنعتی این کشور زمین‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنند. ثبت شرکت‌های صنعتی در کشور ترکیه معمولا با ویژگی‌ها و تسهیلات جذابی همراه است که برای اطلاع کامل از این ویژگی‌ها می‌توانید از مشاورین سایت آرال گام کمک بگیرید. یکی از مزایای ثبت شرکت‌های صنعتی در کشور ترکیه قابلیت استخدام کارمندهای داخلی و خارجی است.

اخذ اقامت دائم با ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

اخذ اقامت دائم در کشور ترکیه همواره یکی از اهداف سرمایه‌گذارانی بوده است که قصد دارند در این کشور ثبت شرکت کنند. این ویژگی برای ایرانیانی مناسب است که قصد دارند بیش از مدت 90 روز در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که با ثبت شرکت در این کشور، اقامت دائم به صورت آنی به افراد اعطا نمی‌شود. بلکه با ثبت شرکت در ترکیه یک ویزای موقت دو ساله به سرمایه‌گذاران بین‌المللی ارائه می‌شود.

ثبت بین المللی شرکت در ترکیه

در صورتی که بتوانید شرکت خود را در کشور ترکیه به صورت موفقیت آمیز اداره کنید و سود سالانه مناسبی داشته باشید، می‌توانید ویزای موقت خود را تمدید کنید. با تمدید این ویزا و اقامت پنج ساله در این کشور، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید. شما می‌توانید به همراه خود همسر و فرزندان زیر 18 سال‌تان را نیز به کشور ترکیه ببرید. فرزندان شما می‌توانند با دریافت ویزای این کشور از خدمات تحصیلی بسیار با کیفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ترکیه بهره‌مند شوند.

با ثبت شرکت در ترکیه از امتیازاتی جذاب برخوردار شوید

ثبت شرکت در کشورهای برتر خارجی نظیر کشور ترکیه به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل شده است. این روش سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که نیاز به علم زیادی برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی ندارد. یکی از مزایایی که افراد بسیاری با ثبت شرکت بین المللی در ترکیه به دنبال آن هستند، دریافت اقامت دائم ترکیه است. این ویژگی برای سرمایه‌گذارانی ممکن است که بتوانند به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشند و شرکت خود را حفظ کنند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در یکی از اقتصادهای توسعه‌یافته جهان است که می‌تواند کسب‌وکار شما را در سطح بین‌المللی رونق دهد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می‌خواهید از این مزایا بهره‌مند شوید، می‌توانید با استفاده از خدمات سایت مهاجرتی آرال گام نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید. مشاورین مجرب ما شما را در تمامی روندهای ثبت شرکت و دریافت اقامت راهنمایی خواهند کرد.

مقاله قبلی
مقاله بعدی
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *