موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راهنمای اخذ ویزای توریستی ترکیه در سریعترین زمان ممکن

گردشکری ویزای توریستی ترکیه

چگونگی اخذ ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه یکی از پرتقاضاترین ویزاهای این کشور است. اگرچه طیف وسیعی از ویزاهای مختلف برای سفر و اقامت در ترکیه وجود دارد، اما آمارها نشان می‌دهد که بیشتر خارجی‌ها با اهداف توریستی و گردشگری به این کشور می‌آیند. خوشبختانه کشور ترکیه برای دادن این ویزا سخت گیری‌های زیادی ندارد و اکثر ملیت‌ها واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد اختیاراتی که این ویزا در اختیارتان قرار می‌دهد و شرایط دریافت آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

دلایل محبوبیت ویزای توریستی ترکیه

کشور ترکیه جاذبه‌های زیادی برای توریست‌ها دارد. جدا از تاریخ کهن و غنی این کشور که آثار باستانی زیادی از دوران‌های مختلف و در سراسر ترکیه به جای گذاشته است، این کشور مناظر طبیعی و چشم نواز بسیار زیبایی نیز دارد که مخصوص همین کشور هستند و سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند. به غیر از این دولت ترکیه شرایط بسیار ایده‌آلی برای حضور توریست‌ها در این کشور فراهم کرده است.

وجود هتل‌های فراوان با امکانات بسیار بالا، بازارها و مراکز خرید متعدد و سیستم‌های حمل و نقلی گسترده، اقامت در این کشور را برای توریست‌ها بسیار آسانتر کرده است. هزینه‌های اقامتی نیز در ترکیه بسیار پایین است از این رو شما می‌توانید یک اقامت کاملاً به صرفه و کم خرج در این کشور داشته باشید. همچنین سیاست‌های اتخاذ شده جهت ورود خارجیان به قصد گردشگری، بر اساس سادگی هر چه بیشتر کار است که خود یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این کشور برای تفریح و گردش است.

در مورد ویزای توریستی و گردشگری ترکیه

به طور کلی ویزای توریستی ترکیه یک ویزای سه ماهه است و به افراد اجازه می‌دهد که تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. با این حال همانطور که از نامش پیداست؛ افرادی که با این ویزا به ترکیه می‌آیند اجازه‌ی کار یا تحصیل در این کشور را ندارند. در شرایطی که بسیاری از کشورها برای سفر به ترکیه به این ویزا نیاز دارند، اما ایرانی‌ها و چند کشور دیگر می‌توانند بدون این ویزا به ترکیه سفر کنند.

به عنوان یک ایرانی شما می‌توانید با داشتن پاسپورت معتبر (که از زمان ورود به ترکیه تا 150 روز اعتبار داشته باشد) تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. اگر میزان اقامتتان از 90 روز بیشتر شود، باید درخواست تمدید ویزای خود را به کنسولگری ترکیه ارسال کنید.

لزوم ارائه‌ی وثیقه در ویزای توریستی

یکی از سوالات متداولی که متقاضیان سفر به ترکیه دارند این است که آیا برای دریافت ویزای توریستی این کشور نیاز به ارائه‌ی وثیقه است یا خیر؟ از سال‌‌های قبل به دلیل برقراری توافقات سیاسی بین دو کشور ایران و ترکیه، نیاز به دریافت ویزای توریستی ترکیه برای ایرانیان برداشته شده است. شما حتی نیازی به ارائه‌ی وثیقه هم ندارید. اما در مورد بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی چنین نیست و بسته به شرایط خاص آنها هم باید ویزای توریستی دریافت کنند و هم در صورت نیاز وثیقه بگذارند.

مزایای دریافت ویزای گردشگری ترکیه

دریافت ویزای توریستی ترکیه مزایای زیادی دارد که در ادامه به بعضی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

  1. در درجه‌ی اول سخت گیری‌های زیادی برای دریافت این ویزا وجود ندارد و افراد می‌توانند با داشتن یک پاسپورت معتبر، پروسه‌ی دریافت ویزا را به راحتی و به سرعت آغاز کنند.
  2. امکان ارسال درخواست ویزا به صورت آنلاین و بدون مراجعه به سفارت وجود دارد.
  3. شما این امکان را دارید که در زمان اقامت توریستی ترکیه به دنبال کار بگردید. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دیگر از متقاضیان مدارک مربوط به اشتغال یا تحصیل دریافت می‌کنند که ثابت کند آنها برای اهداف کاری یا پناهندگی به این کشور نمی‌آیند.
  4. این ویزای سه ماهه در صورت نیاز تا یک سال قابل تمدید است.
  5. هزینه‌ی دریافت آن نسبت به دریافت ویزای توریستی دیگر کشورها بسیار پایین‌تر است.
  6. و از همه مهم‌تر، ایرانی‌ها برای مسافرت به ترکیه به آن نیاز ندارند!

انواع ویزای توریستی ترکیه از نظر نحوه‌ی دریافت

مسافران غیر ایرانی که مایل به دیدن ترکیه برای لذت بردن از سواحل زیبای آن، عکاسی از کاپادوکیای خیره کننده، غرق شدن در تاریخ استانبول و موارد دیگر هستند، باید ویزای توریستی ترکیه را دریافت کنند. بدین منظور انواعی از ویزاهای مختلف به وجود آمده است که در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم.

1. ویزای الکترونیکی ترکیه

در یک جمله، ویزای الکترونیکی برای افرادی به وجود آمده است که حوصله‌ی پروسه‌های طولانی و رفت و آمدهای دریافت ویزا را ندارند. به طور کلی هدف از ایجاد این سیستم، کم کردن ترافیک در مرزهای کشور و کاهش دادن زمان انتظار در فرودگاه است که رفته رفته به میزان علاقه‌مندان آن اضافه شده است.

برای دریافت این ویزا افراد می‌توانند از طریق سایت‌، درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند و مدارک خواسته شده را ارائه دهند. در صورت بررسی موفقیت آمیز، لینک ویزای توریستی ترکیه برای دانلود به ایمیل متقاضی ارسال می‌شود. افسران کنترل گذرنامه هم می‌توانند اطلاعات مربوط به این ویزا را در سیستم خود مشاهده کنند.

روند درخواست ویزای آنلاین ترکیه بسیار آسان است و اگر اسکن مدارک مورد نظر را داشته باشید، تنها چند دقیقه طول می‌کشد. اعتبار ویزای آنلاین هم به اندازه‌ی یک ویزای عادی توریستی است. برای درخواست eVisa ترکیه برای گردشگری، مسافران باید مشخصات هویتی و اطلاعات گذرنامه خود را از طریق سایت ارائه دهند.

قبل از ارسال درخواست، باید هزینه‌ی این ویزا را نیز با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کنید. با توجه به ملیت مسافر، آنها می‌توانند توسط این ویزا از 30 تا 90 روز در کشور اقامت داشته باشند. بعلاوه امکان استفاده‌ی چند باره از این ویزا نیز وجود دارد.

هزینه‌ی ویزای توریستی ترکیه به صورت آنلاین بسته به کشوری که از آن ثبت درخواست می‌کنید متفاوت خواهد بود. در مورد بعضی از کشورهای خاص که با ترکیه توافقات بین المللی دارند، این ویزا حتی رایگان است. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به کشورهایی مانند قطر و مکزیک اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که ویزای آنلاین توریستی ترکیه را به صورت فردی و خانوادگی ( از 2 تا 10 نفر) و گروهی ( از 10 تا 300 نفر) دریافت کرد.

مراحل دریافت ویزای الکترونیک

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اینکه آیا یک شهروند خارجی برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز دارد یا خیر، به ملیت او بستگی دارد. شهروندان 78 کشور در سراسر جهان می‌توانند برای مقاصد گردشگری یا تجاری، بدون ویزا، اقامت کوتاه مدت این کشور را دریافت کنند که مدت زمان آن بسته به ملیت مسافر متفاوت خواهد بود. سایر شهروندان خارجی برای سفر به این کشور ملزم به دریافت ویزا هستند که در سال‌های اخیر با معرفی درخواست ویزای آنلاین برای ترکیه، کار آنها بسیار آسان‌تر شده است.

چه کسی می‌تواند برای EVISA ترکیه درخواست دهد؟ شهروندان بیش از صد کشور واجد شرایط دریافت ویزای توریستی ترکیه به صورت آنلاین هستند (در صورتی که گذرنامه‌ی آنها تا حداقل 60 روز پس از پایان مدت اقامتشان در ترکیه همچنان اعتبار داشته باشد).

درخواست ویزای توریستی ترکیه به صورت آنلاین در سه مرحله انجام می‌شود:

  1. پر کردن فرم درخواست e Visa ترکیه
  2. بررسی و تأیید پرداخت هزینه‌های ویزا
  3. دریافت ویزای تأیید شده از طریق ایمیل

در ادامه بیشتر در مورد روند دریافت این ویزا توضیح می‌دهیم.

مزایای ثبت درخواست آنلاین

بازدیدکنندگان خارجی که مایل به اخذ ویزای توریستی ترکیه هستند، می‌توانند به راحتی فرم درخواست آنلاین را در عرض چند دقیقه تکمیل کنند. در این فرم باید اطلاعات شخصی، اطلاعات گذرنامه و اطلاعات مربوط به سفر پر شده و به چند سوال امنیتی نیز پاسخ داده شود.

درخواست ویزای الکترونیکی ترکیه را می‌توانید به راحتی از خانه یا محل کار تکمیل کنید. تنها چیزی که متقاضی نیاز دارد اتصال به اینترنت است. فرم درخواست ویزای توریستی ترکیه به صورت آنلاین را می‌توان از طریق تبلت، تلفن هوشمند، لپ تاپ یا هر دستگاه متصل به اینترنت تکمیل کرد و نیازی به مراجعه به سفارت یا کنسولگری ترکیه برای درخواست ویزا وجود ندارد. هر مسافری برای ورود به ترکیه نیاز به داشتن یک ویزای الکترونیکی مجزا دارد.

قبل از ارسال درخواست ویزای الکترونیکی برای ترکیه، به متقاضیان توصیه می‌شود که با دقت بررسی کنند که آیا تمام جزئیات ارائه شده صحیح است یا خیر. زیرا حتی کوچکترین اشتباه ممکن است منجر به رد درخواست ویزای ترکیه یا مشکلاتی در ورود به این کشور شود.

تکمیل فرم درخواست E-VISA ترکیه

برای اخذ موفقیت‌آمیز ویزای توریستی ترکیه به صورت الکترونیک، همه‌ی مسافران واجد شرایط باید بدانند چگونه فرم درخواست ویزا را با اطلاعات شخصی و اطلاعات گذرنامه‌ی خود پر کنند. همچنین متقاضی باید کشور مبدا و تاریخ تخمینی ورود را نیز در این فرم وارد کند.

هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای الکترونیکی، مسافران باید مشخصات زیر را ارائه دهند:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ و محل تولد
  • شماره پاسپورت
  • تاریخ صدور پاسپورت و تاریخ انقضا
  • آدرس ایمیل معتبر
  • شماره موبایل فعال
  • آدرس کنونی محل زندگی در ایران

همچنین متقاضی باید قبل از ارائه‌ی درخواست برای ویزای الکترونیکی ترکیه، به یکسری سوالات امنیتی پاسخ دهد و هزینه‌ی ویزا را نیز به کمک کارت اعتباری بپردازد. متقاضیان دارای تابعیت دوگانه باید مطمئن شوند که از اطلاعات یکی از گذرنامه‌هایشان برای تکمیل درخواست ویزای الکترونیکی استفاده می‌کنند. و بعداً برای سفر به ترکیه هم همان پاسپورت را به همراه خود ببرند. زیرا استفاده از گذرنامه‌های مختلف می‌تواند منجر به ممنوعیت ورود مسافر به کشور شود.

زمان پاسخ به ویزای الکترونیکی ترکیه

جدا از اینکه تکمیل درخواست ویزای الکترونیکی ترکیه تنها چند دقیقه طول می‌کشد، پروسه‌ی بررسی آن نیز بسیار سریع است. اکثر درخواست‌ها برای ویزای الکترونیکی ترکیه طی 24 تا 48 ساعت از زمان ثبت، مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگرچه بیشتر این درخواست‌ها در سریعترین زمان ممکن پردازش می‌شوند و مسافران می‌توانند در هر زمان قبل از سفر برای آن درخواست دهند، اما توصیه می‌شود که حداقل 72 ساعت قبل از سفر به ترکیه درخواست خود را ثبت کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند.

2. ویزای ترکیه در هنگام ورود

ویزای توریستی ترکیه در بدو ورود، فقط برای شهروندان کشورهای خاصی در دسترس است و مسافر باید برای دریافت آن شرایط خاصی داشته باشد. متقاضیان این ویزا ‌باید در فرودگاه در صف بایستند و هزینه‌ی ویزا را به صورت نقدی پس از رسیدن به نقطه‌ی ورود پرداخت کنند. همه‌ی خارجی‌هایی که می‌توانند ویزای در بدو ورود دریافت کنند، امکان دریافت ویزای آنلاین ترکیه را نیز دارند. بنابراین به آنها توصیه می‌شود حدالامکان از ویزای الکترونیک استفاده کنند تا در فرودگاه معطل نشوند.

ویزای توریستی ترکیه در بدو ورود، تنها برای شهروندان کشورهای زیر در دسترس است:

آنتیگوا و باربودا بحرین کانادا مالدیو عمان
ارمنستان باربادوس کرواسی مالت کشور پرتغال
استرالیا بلژیک دومینیکا موریس سنت لوسیا
باهاما برمودا جمهوری دومینیکن مکزیک اسپانیا
استونی هائیتی جامائیکا هلند ایالات متحده
یونانی قبرس هنگ کنگ لتونی مالدیو کشور پرتغال
گرانادا اندونزی لیتوانی مالت

با وجود آنکه سالانه افراد زیادی از ویزای در بدو ورود استفاده می‌کنند، اما ممکن است در آینده‌ی نزدیک دریافت این ویزا لغو شود. زیرا ویزای توریستی ترکیه به صورت الکترونیکی، یک سیستم بسیار کارآمدتر است و از تجمع افراد در فرودگاه‌های این کشور نیز جلوگیری می‌کند.

3. ویزای ترانزیت ترکیه

ویزای ترانزیت ترکیه مجوز سفر از طریق ترکیه برای رسیدن به کشورهای دیگر است. این مجوز برای همه مسافرانی قابل استفاده است که قصد دارند:

  • برای سفر و اهداف حمل و نقلی از ترکیه عبور کنید.
  • یا در مسیر سفر حمل و نقلی خود باید یک شب در ترکیه اقامت داشته باشند.

متقاضیان می‌توانند این نوع از ویزای توریستی ترکیه را نیز به صورت آنلاین دریافت کنند. برای دریافت این ویزا به پاسپورت ( با حداقل اعتبار پنج ماهه)، آدرس ایمیل و کارت اعتباری برای پرداخت هزینه نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی ترکیه

مهمترین مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ترکیه، پاسپورت معتبر است. هنگام درخواست آنلاین ویزای الکترونیکی، متقاضی باید مطمئن شود که گذرنامه‌اش حداقل تا 150 روز از تاریخ ورودش به این کشور، همچنان اعتبار دارد. برای دریافت ویزای الکترونیکی ترکیه، مسافران برای دریافت اعلان‌ها و مجوز تأیید شده باید یک آدرس ایمیل معتبر ارائه دهند. برای پرداخت هزینه‌ی ویزا بصورت آنلاین نیز به اطلاعات یک کارت اعتباری نیاز است.

سایر مدارک برای دریافت ویزای توریستی ترکیه به شرح زیر هستند:

  • اطلاعات بلیط پرواز رفت و برگشت و مدارک مربوط به محل سکونت در ترکیه
  • فیش پرداخت هزینه‌های ویزا
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه‌ی بیمه درمانی معتبری که در ترکیه نیز اعتبار داشته باشد
  • مدارک تمکن مالی که نشان می‌دهد متقاضی برای هر روز اقامت خود در ترکیه مبلغ 50 دلار آمریکا در حسابش دارد.
  • پرینت صورتحساب بانکی (گردش مالی 6 ماهه)
  • مدارک عدم سوء پیشینه با حداقل اعتبار یک ماهه

تمدید ویزای توریستی ترکیه

شما همیشه این شانس را دارید که ویزای توریستی خود را در صورت نیاز تمدید کنید. در شرایطی که این ویزا یک ویزای سه ماهه است، شما تا دو هفته قبل از پایان مدت اقامتتان فرصت دارید که برای دوره‌ی بیشتری این ویزا را تمدید کنید. برای تمدید ویزای توریستی ترکیه باید در درجه‌ی اول به سایت اداره‌ی مهاجرت این کشور به آدرس e-ikamet.goc.gov.tr مراجعه کنید و در آن، برای تمدید ویزای خود یک نوبت بگیرید. برای تمدید ویزا به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت و شناسنامه (کپی و اصل مدارک)
  • مدارک تاهل (در صورت وجود)
  • آدرس و محل دقیق سکونت در ترکیه که ثبت شده باشد.
  • یک شماره تلفن فعال و یک ایمیل معتبر برای ارسال پیام‌های ضروری
  • چند قطعه عکس

نکته‌ی مهم این است که حتی برای تمدید ویزای توریستی ترکیه هم، نیازی به ارائه‌ی وثیقه ندارید. بعد از ثبت درخواست خود باید منتظر پیامک یا ایمیل اداره‌ی مهاجرت باشید. در صورت دریافت این پیام تا بیست روز فرصت دارید که مدارک خواسته شده را به این اداره پست کنید. به متقاضیان توصیه می‌شود که بلافاصله بعد از دریافت ایمیل مدارک خود را ارسال کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

ارائه‌ی دلایل برای تمدید ویزا

یکی از نکات مهمی که در مورد تمدیدی ویزای توریستی ترکیه وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید همینطور برای تمدید آن درخواست دهید و حتماً باید دلایل قانع کننده‌ای برای افزایش زمان اقامتتان داشته باشید. به طور کلی اداره‌ی مهاجرت، دسته بندی‌های مشخصی برای این دلایل تعیین کرده است و اگر می‌خواهید ویزای خود را تمدید کنید، دلایلتان باید در یکی از گروه‌های زیر باشد:

  • شما باید به خاطر انجام کارهای علمی و تحقیقاتی بیشتر در ترکیه بمانید.
  • شما در این کشور یک ملک اجاره کرده‌اید و از این رو قصد اقامت در آن را دارید.
  • شما در این کشور یک ملک خریداری کرده‌اید و از این رو قصد اقامت بیشتر در این کشور را دارید.
  • براساس قوانین دولتی کشور ترکیه، یک کسب و کار جدید در این کشور آغاز کرده‌اید (یا به نحوی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اید.)
  • به واسطه‌ی یادگیری زبان ترکی در دوره‌های تصویب شده توسط دولت این کشور، باید اقامت خود را تمدید کنید.
  • با یکی از شهروندان ترکیه‌ای یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند ازدواج کرده‌اید.
  • برای شرکت در بعضی از دوره‌های آموزشی باید اقامت خود را در این کشور تمدید کنید.

همچنین شما این شانس را دارید که بعد از پایان این یک سال، با تامین بعضی شرایط، اقامت خود را در این کشور حتی برای مدت بیشتری تمدید کنید. در واقع این روش یکی از محبوبترین روش‌های دریافت اقامت دائم این کشور است که به تازگی در بین علاقه‌مندان برای مهاجرت به این کشور رواج زیادی پیدا کرده است.

دریافت ویزای ترکیه در شرایط پاندمی

در شرایط پاندمی فعلی، مرزهای ترکیه برای همه‌ی توریست‌ها باز‌ است. با این حال، مسافران باید از محدودیت‌های سفر در شرایط شیوع COVID-19 آگاه باشند:

  • مسافرانی که در 14 روز گذشته در افغانستان، بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال، پاکستان و سریلانکا بوده‌اند، باید یک آزمایش PCR منفی که حداکثر تا 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده است ارائه داده و به مدت 14 روز (10 روز برای افغانستان و پاکستان) در مکان‌هایی که توسط دولت تعیین شده‌اند قرنطینه شوند.
  • مسافرانی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می‌شوند باید قبل از ورود به این کشور نتیجه‌ی یک آزمایش PCR منفی که حداکثر در 72 ساعت گذشته انجام شده است را ارائه دهند.

سایر توریست‌ها از کشورهایی که در بالا به آنها اشاره نشده است، می‌توانند به ترکیه سفر کرده و گواهی واکسیناسیون رسمی خود را ارائه دهند. همچنین در صورت ابتلا می‌توانند گواهی ارائه دهند که نشان می‌دهد در 6 ماه گذشته بهبود یافته‌اند. در هر دو مورد، آنها نیازی به ارائه‌ی آزمایش PCR ندارند. مسافرانی که نمی‌توانند گواهینامه‌ی واکسیناسیون یا گواهی بهبودی ارائه دهند، باید نتیجه‌ی آزمایش منفی PCR که حداکثر 72 ساعت از انجام آن می‌گذرد یا آزمایش سریع آنتی ژن که حداکثر 48 ساعت قبل از ورود انجام داده‌اند را ارائه دهند.

کودکان زیر 6 سال از انجام آزمایش PCR معاف هستند. همه‌ی ورودها منوط به نمونه گیری برای آزمایش PCR در بدو ورود است. شرایط ویزای توریستی ترکیه و ورود به این کشور ممکن است در زمان کوتاهی به دلیل تغییر در شرایط پاندمی، تغییر کند از این رو توصیه می‌شود که توریست‌ها حتماً قبل از ورود، از آخرین شرایط اعمال شده، مطلع شوند.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا برای خرید ملک به جهت تمدید اقامت ویزای توریستی، حداقل قیمت یا شرایط خاصی وجود دارد؟
خیر. برای خانه‌ای که به این منظور خریداری می‌کنید، هیچ حداقل متراژ یا حداقل قیمتی وجود ندارد.
آیا امکان کار در حین اقامت توریستی وجود دارد؟
خیر. اگرچه شما می‌توانید در این دوران به دنبال کار بگردید و شرایط را برای دریافت اقامت دائم این کشور مهیا کنید؛ اما در این زمان نمی‌توانید در ترکیه کار کنید. و در صورت تخلف از این قانون، ویزای شما باطل شده و از کشور اخراج می‌شوید.
آیا افراد زیر سن قانونی می‌توانند ویزای توریستی ترکیه را بگیرند؟
بله. با این حال برای ورود به ترکیه آنها به همراهی یکی از والدین یا اجازه‌ی نامه‌ی کتبی از آنها نیاز دارند.

نکات پایانی

اگر چه ایرانی‌ها به ویزای توریستی ترکیه برای مسافرت نیاز ندارند، اما دریافت این ویزا برای دیگر افراد نیز کار دشواری نیست و آنها می‌توانند با کمترین سختگیری نسبت به دریافت آن اقدام کنند. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، ویزای توریستی ترکیه نیز یک ویزای سه ماهه اما قابل تمدید است. که چه در زمان دریافت اولیه‌ی ویزا و چه در زمان تمدید آن می‌توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. به کمک ویزای توریستی و گردشگری ترکیه شما می‌توانید به راحتی اقامت موقت این کشور را بدست آورده و اوقات خوبی در این کشور زیبا و تاریخی داشته باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *