موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

مهاجرت کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

آیا شما نیز قصد مهاجرت به کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت را دارید؟ آیا می‌دانید هزینه مهاجرت و زندگی در ترکیه به طور میانگین نسبت به ایران 22.31 درصد کم‌تر است؟

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی، پیشرفت تکنولوژی وغیره بسیاری از افراد در کشورهای مختلف از جمله ایران ترجیح می‌دهند در صورت توان ادامه زندگی خود را در کشورهای دیگر سپری کنند. از آنجا که بودجه و هزینه‌های زندگی در مهاجرت اهمیت زیادی دارد، بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به کشورهای کم‌هزینه هستند.

در این رابطه باید بدانید ترکیه یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای ایرانیان است که سالانه تعداد زیادی از افراد از ایران به این کشور سفر یا مهاجرت می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز قصد مهاجرت دارید و نگران هزینه‌ها هستید، بهتر است به طور دقیق با هزینه‌های مهاجرت و زندگی در ترکیه آشنا شوید و سپس در این زمینه اقدام کنید.

ترکیه، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

امروزه مهاجرت به کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای اروپایی بسیار افزایش یافته است. به طوری که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان برای ادامه تحصیل، اشتغال، کسب درآمد بهتر، بهبود زندگی وغیره به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند.

در این بین یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید، هزینه مهاجرت و ادامه زندگی در آن کشور است. زیرا هر یک از کشورها واحد پولی به‌خصوصی دارند که ممکن است تفاوت زیادی با واحد پول ایران داشته باشد و این امر در کاهش یا افزایش هزینه‌ها تاثیر بسیاری خواهد داشت.

با توجه به این نکات اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که ضمن علاقه به مهاجرت به دنبال کشوری با هزینه‌های کم برای مهاجرت هستید، باید با ترکیه آشنا شوید. ترکیه یکی از کشورهای کم‌هزینه برای ایرانیان به شمار می‌رود و به همین دلیل تعداد مهاجران ایرانی در این کشور بسیار زیاد است.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

زیرا این کشور از کشورهای همسایه و مرزی ایران محسوب می‌شود و شما از همان ابتدای مهاجرت یعنی حتی برای سفر و خرید بلیط پرواز این کشور مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نیستید. علاوه بر این‌ها با وجود اینکه بخش زیادی از ترکیه جز کشورهای اروپایی است اما هزینه‌های زندگی در آن با کشورهای اروپایی تفاوت بسیاری دارد.

زیرا این کشور بسیاری از موارد ضروری برای زندگی را خود تولید می‌کند و به همین دلیل نوسان زیادی در افزایش یا کاهش قیمت واحد پول آن ایجاد نمی‌شود. در واقع نوسانات لیر در این کشور نسبت به دلار آمریکا بسیار کم‌تر است.

به همین دلیل این کشور برای ایرانیان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت به شمار می‌رود. چنان که بر اساس آخرین تحقیقات هزینه مهاجرت به این کشور و زندگی در آن برای ایرانیان نسبت به ایران حدود 22.31 درصد کم‌تر است.

هزینه مهاجرت و زندگی در ترکیه چقدر است؟

حال که متوجه شدید ترکیه از نظر هزینه‌ها کشور مناسبی برای مهاجرت است، شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که هزینه زندگی در این کشور چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید هزینه زندگی در ترکیه به عوامل بسیاری بستگی دارد.

اولین عامل مهم و تاثیرگذار بر هزینه مهاجرت و زندگی شما در این کشور، شهری است که برای سکونت خود انتخاب می‌کنید. زیرا هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور مانند شهرهای ایران تاحد زیادی تفاوت دارد.

علاوه بر این عوامل دیگری از جمله موارد زیر نیز باعث افزایش یا کاهش هزینه مهاجرت به این کشور می‌شوند:

  • نوع خوراک
  • نوع پوشاک
  • محل تحصیل
  • شغل شما
  • تعداد اعضای خانواده
  • داشتن یا نداشتن ماشین، حیوان خانگی وغیره
  • ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی، هنری وغیره
  • خرید یا اجاره خانه و نوع، متراژ، تعداد اتاق‌ها و دیگر ویژگی‌های خانه شما
  • و بسیاری موارد دیگر.

بنابراین ترکیه کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت است اما چگونگی هزینه‌ها را شما و نوع زندگی‌تان تعیین می‌کنید. به همین دلیل نمی‌توان مبلغ ثابتی را به‌عنوان هزینه مهاجرت به این کشور برای همه افراد ذکر کرد.

با توجه به این نکات ما برای کمک به شما در مسیر مهاجرت به این کشور در ادامه به بررسی هزینه‌های مهم در زندگی در ترکیه می‌پردازیم. به این شکل تاحدودی با هزینه‌های کم این کشور نسبت به کشورهای اروپایی آشنا می‌شوید و در عین حال می‌توانید هزینه زندگی خود را برآورد کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به این کشور پیش از هر چیز به هدف شما از مهاجرت و نوع ویزای دریافتی بستگی دارد. زیرا هزینه‌ای که برای دریافت هر نوع ویزای تحصیلی، کاری، توریستی وغیره باید بپردازید، متفاوت است. اما در عین حال باید بدانید قیمت ویزاهای ترکیه نسبت به کشورهای دیگر برای ایرانیان مناسب‌تر است.

هزینه مهاجرت به ترکیه

ضمن اینکه هزینه‌های دیگر برای مهاجرت به این کشور مانند خرید بلیط پرواز نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر این‌ها برای مهاجرت به این کشور با هر هدفی مجبور به سرمایه‌گذاری‌های گزاف و پرداخت هزینه‌های زیادی برای خرید ملک وغیره نیستید.

زیرا تنها شرط اصلی برای ادامه زندگی در کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت این است که بتوانید مخارج خود را در آن تامین کنید. همچنین مبلغ مالیات‌ها در ترکیه نسبت به بیش‌تر کشورهای اروپایی مناسب‌تر است و این امر نیز افراد را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کند.

هزینه خوراک

یکی از نکات قابل توجه برای مهاجرت به این کشور این است که هزینه خوراک در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی تاحد زیادی ارزان‌تر است. به طوری که شما نه‌تنها در این کشور می‌توانید در هر ساعتی از روز تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی و میوه‌ها را تهیه کنید بلکه مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای آن‌ها نیستید.

هزینه خوراک در ترکیه

بنابرای برای اطلاع بیش‌تر شما از هزینه خوراک و غذا در این کشور در ادامه به ذکر برخی از قیمت‌ها بر اساس آخرین تحقیقات می‌پردازیم:

  • آب 0.33 لیتری: 3.95 لیر
  • نان سفید تازه 500 گرمی: 7.64 لیر
  • یک کیلوگرم برنج سفید: 22.38 لیر
  • یک لیتر شیر معمولی: 14.45 لیر
  • تخم مرغ: 25.26 لیر
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 151.23 لیر
  • یک کیلوگرم سیب‌زمینی: 9.61 لیر
  • یک کیلوگرم پیاز: 6.98 لیر
  • یک کیلوگرم موز: 23.42 لیر
  • یک کیلوگرم سیب: 12.63 لیر
  • وغیره.

هزینه پوشاک

ترکیه نه‌تنها از نظر خوراک بلکه از نظر پوشاک نیز کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت است. زیر تقریبا شما برای خرید یک شلوار جین در این کشور حدود 628.75 لیر باید پرداخت کنید. این هزینه در برابر قیمت شلوار جین در کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

علاوه بر این امکان خرید انواع پوشاک با برندهای معتبر دنیا در ترکیه وجود دارد و حتی در مواردی قیمت آن‌ها نسبت به ایران ارزان‌تر است. به ‌عنوان مثال شما برای خرید یک جفت کفش نایک میان‌رده مخصوص دویدن باید 1147.02 لیر پرداخت کنید.

بنابراین با مهاجرت به این کشور و به‌خصوص اشتغال در آن، هرگز در زمینه خرید پوشاک با مشکل جدی مواجه نخواهید شد.

هزینه مسکن

هزینه مسکن و سکونت یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای مهاجرت به ترکیه است. در این رابطه باید بدانید نه‌تنها هزینه خرید ملک و خانه در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بهتر است بلکه هزینه اجاره نیز زیاد نیست.

البته این هزینه‌ها به ویژگی‌های خانه‌ای که انتخاب می‌کنید بسیار بستگی دارد. به طوری که اگر یک آپارتمان یک خوابه را در مرکز شهر کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت بخواهید اجاره کنید، باید 4.778.72 لیر به صورت ماهیانه بپردازید.

این در صورتی است که برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه دور از مرکز شهر باید ماهیانه 2.967.02 لیر پرداخت کنید. این هزینه‌ها با افزایش تعداد اتاق‌ها و امکانات منزل مورد نظر شما نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر قصد خرید منزل در این کشور را دارید، باید بدانید قیمت هر متر مربع در مرکز و خارج از مرکز شهر متفاوت است:

  • قیمت هر متر مربع در مرکز شهر: 17.864.77 لیر
  • قیمت هر متر مربع دور از مرکز شهر: 11.072.10 لیر.

هزینه مراقبت های پزشکی

اگر دقت کرده باشید هزینه مراقبت‌های پزشکی در کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. به همین دلیل این مورد نیز برای افراد در زمان مهاجرت چالش ایجاد می‌کند اما در زمان مهاجرت به ترکیه نباید از این بابت نگرانی داشته باشید.

زیرا نه‌تنها هزینه مراقبت‌های بهداشتی و پزشک در کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت زیاد نیست بلکه با اخذ بیمه درمانی SGK تمام خدمات درمانی برای شما رایگان خواهد بود. این بیمه درمانی به صورت سالانه حدود 700 لیر هزینه دارد اما با پرداخت این هزینه شما و اعضای خانواده‌تان در تمام طول سال از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوید.

علاوه بر همه این هزینه‌های ضروری برای زندگی در ترکیه، هزینه‌های اضافی مانند حمل‌ونقل، گردش، تفریح وغیره نیز بسیار مناسب است. بنابراین شما با مهاجرت به این کشور در عین حال که از امکانات و خدمات کشورهای اروپایی بهره‌مند می‌شوید، هزینه کم‌تری را در مقایسه با آن کشورها پرداخت خواهید کرد.

جمع بندی

امروزه بسیاری از ایرانیان در تلاش هستند تا برای بهبود زندگی خود و اعضای خانواده به کشورهای پیشرفته مهاجرت کنند اما هزینه‌ها باعث نگرانی آن‌ها می‌شود. به همین دلیل ما در این متن به معرفی کشوری کم‌هزینه برای مهاجرت پرداختیم.

به طوری که دانستید ترکیه، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت به‌خصوص برای ایرانیان است. زیرا نه‌تنها برای مهاجرت به این کشور مانند تهیه ویزا، خرید بلیط وغیره هزینه کمی پرداخت می‌کنید بلکه هزینه‌های زندگی در آن نیز بسیار مناسب است.

البته گفته شد که هزینه مهاجرت و زندگی در این کشور به سبک زندگی شما بستگی دارد اما برای کمک به شما به بررسی هزینه‌های ضروری زندگی در ترکیه پرداختیم. چنان که دانستید به طور کلی هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت‌های بهداشتی وحتی هزینه‌های اضافی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی مناسب‌تر است.

در نهایت اگر تصمیم شما برای مهاجرت به ترکیه قطعی است و به کمک برای اخذ ویزا و اقامت نیاز دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای آرال گام استفاده کنید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *