موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

همه آن‌چه که باید در مورد گیفت کارت ترکیه بدانید

بانکداری ترکیه گیفت کارت ترکیه

گیفت کارت به عنوان یک کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه‌های برند‌های معتبر در سراسر جهان از سوی برخی از کمپانی‌ها و برندهای معتبر و محبوب صادر می‌شود. در این مقاله درمورد گیفت کارت ترکیه و چگونگی خرید آن صحبت می‌کنیم پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیش از شروع مطلب ابتدا مهم است که بدانیم منظور از گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت

گیفت کارت یا کارت هدیه درواقع اعتباری غیر نقدی است که به صورت مجازی از سوی کمپانی‌ها و برندهای معروف و معتبر صادر می‌شود تا با استفاده از آن‌ها امکان خرید از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای آنلاین فراهم شود. گیفت کارت‌ها به طور معمول از اعتباری به مدت یک سال برخوردارند و قابل شارژ نیستند این به معنی این است که پس از اتمام اعتبار یک ساله، آن‌ها باطل می‌شوند و دیگر نمی‌توان از آن‌ها برای خرید استفاده کرد. همچنین اعتبار این کارت‌ها قابل انتقال نیستند و تنها به منظور خرید می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.

گیفت کارت

کردیت کارت

کردیت کارت‌ها یا کارت‌های اعتباری برعکس گیفت کارت‌ها از محدودیت زمانی برای استفاده برخوردار نیستند. قابل شارژ هستند و همچنین می‌توان اعتبار آن‌ها را به دیگر کارت‌ها انتقال داد. از این نوع کارت‌ها هم برای خرید محصولات و هم برای فروش می‌توان استفاده کرد.

مقایسه گیفت و کردیت کارت

حال که مفهوم گیفت کارت و کردیت کارت را متوجه شدیم، بهتر است ببینیم که تفاوت بین این دو کارت در چه مواردی است؟ در ادامه برخی از این موارد را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم:

  • گیفت کارت‌ها قابل شارژ نیستند اما کردیت کارت‌ها علاوه بر قابلیت شارژ از قابلیت انتقال اعتبار نیز بهره‌مندند.
  • گیفت کارت‌ها اعتباری محدود به یک سال دارند اما کردیت کارت‌ها اعتباری بیش از یک سال دارند.
  • کردیت کارت‌ها به نام صاحب و دارنده آن صادر می‌شوند اما گیفت کارت‌ها ناشناس هستند و دارندگان آن می‌توانند به صورت ناشناس از آن استفاده کنند.

نحوه ارائه گیفت کارت‌ها

گیفت کارت‌ها مانند کد تخفیف ارائه می‌شوند. یعنی این که گیفت کارت‌ها به صورت مجازی و با استفاده از یک کد مانند XACFFGHDBCIK نمایش داده می‌شوند. این گیفت کدها بیشتر در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند آمریکا و کشورهای اروپایی یا کشورهای درحال توسعه‌ای مانند ترکیه استفاده می‌شوند.

موارد استفاده از گیفت کارت‌ها:

گیفت کارت‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند و هر یک نوع از این گیفت کارت‌ها فقط به منظور خرید از کمپانی سازنده آن صادر می‌شود. در ادامه تعدادی از این گیفت کارت‌های محبوب در سراسر جهان را نام می‌بریم:

  • گیفت کارت اپل
  • گیفت کارت گوگل پلی
  • گیفت کارت پلی استیشن و ایکس باکس که متعلق به کمپانی سونی است.
  • گیفت کارت مایکروسافت که برای خرید و راه اندازی نرم افزارهای ادوبی استفاده می‌شود.
  • گیفت کارت ویزا
  • مستر کارت
  • گیفت کارت اسکایپ
  • گیفت کارت آمازون
  • گیفت کارت اسپاتیفای
  • مینت پیمنت
  • امریکن اکسپرس
  • ریکستی
  • گیفت کارت بازی‌های ماینکرفت یا وارکرفت

در ادامه به بررسی تعدادی از این گیفت کارت‌های محبوب می‌پردازیم پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز یا اپل را کشور آمریکایی اپل به منظور استفاده راحت مشتریان خود صادر می‌کند. با استفاده از این گیفت کارت به راحتی می‌توانید فیلم‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه خود را از آیتونز خریداری کنید یا با استفاده از اعتبار آن، اپ و برنامه‌های پولی اپل استور را باز کنید.

گیفت کارت گوگل پلی

همه ما می‌دانیم که در گوشی‌های هوشمند سامسونگ سیستم عامل اندرویند استفاده شده و برای نصب اپ‌های مورد نظر خود باید از برنامه‌ای به نام گوگل پلی استفاده کنیم. گوگل پلی نیز همان‌طور که از نامش پیداست متعلق به شرکت آمریکایی گوگل است و بسیاری از اپ‌های داخل این برنامه اعتباری است. به همین خاطر شرکت گوگل برای خرید این اپ‌ها و حمایت از سازندگان آن گیفت کارت‌هایی را تحت عنوان گیفت کارت گوگل پلی صادر می‌کند.

گیفت کارت گوگل پلی

گیفت کارت پلی استیشن و ایکس باکس

علاقه‌مندان به بازی حتما با محصولات ایکس باکس و پلی استیشن آشنا هستند و به خوبی می‌دانند که به دلیل اعتباری بودن بازی‌ها خیلی سخت می‌توان به مراحل بالاتر راه یافت یا از ویژگی‌های جذاب بازی استفاده کرد. به همین دلیل شرکت سونی که محصولات محبوب پلی استیشن و ایکس باکس را به بازار عرضه کرده است، تصمیم گرفته تا با عرضه گیفت کارت‌هایی فقط به منزله خرید بازی‌ها و قابلیت‌های جدید آن‌ها، هیجان را به بازی‌هایش برگرداند.

گیفت کارت ترکیه

گیفت کارت آمازون

همان‌طور که احتمالا بدانید شرکت آمازون یک کتابخانه بزرگ از کتاب‌های پی دی اف یا الکترونیکی، فیلم و سریال و موسیقی دارد که دست یافتن به آن راه را برای علاقه‌مندان سخت می‌کند. پس در نتیجه با استفاده از این گیفت کارت‌ها به راحتی می‌توانید از امکاناتی که شرکت آمازون در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

گیفت کارت فیسبوک

امروزه فیسبوک با توسعه داده‌ها و طراحی قابلیت‌های جدید به نام متاورس تغییر یافته است. در این دنیای مهیج و نوظهور می‌توانید زندگی مجازی خود را آغاز کنید و در فضای جدید فیسبوک بازی کنید، از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوید و اپلیکیشن‌های عرضه شده در این پلتفرم را خریداری کنید. برای دسترسی به همه این‌ها تنها لازم است که گیفت کارت مختص به فیس بوک را خریداری کنید.

گیفت کارت اسکایپ

اسکایپ یک پلتفرم اجتماعی است که با کمک آن می‌توانید تماس صوتی یا ویدیویی را با افراد دیگر برقرار کنید. حتما می‌دانید که این شرکت استفاده از قابلیت‌های این برنامه را پولی کرده است و به هیچ عنوان دیگر نمی‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. به همین خاطر گیفت کارت اسکایپ به شما کمک می‌کند این برنامه را به صورت رایگان استفاده کنید.

طریقه استفاده از گیفت کارت:

اگر یکی از گیفت‌های ذکر شده در بالا را تهیه کردید اما نمی‌دانستید چگونه باید از آن استفاده کنید، نگران نباشید چون ما در این قسمت از مقاله طریقه استفاده از آن را برای سهولت شما شرح داده‌ایم. خیلی کار را سخت نکنید چون اصلا استفاده از این گیفت کارت‌ها پیچیدگی ندارد. برای استفاده از هر یک از این گیفت کارت‌ها تنها کافی است به اپ یا سایت خود کمپانی مراجعه کنید و با درج کد گیفت کارت، قابلیت‌ها یا اپ‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

طریقه استفاده از گیفت کارت

نکات بیشتر در هنگام خرید گیفت کارت

  • پیش از خرید کارت، ابتدا مطمئن شوید که از سایت معتبری خرید می‌کنید. در کشورهایی مانند ایران که دچار تحریم است، به راحتی نمی‌توان از سایت‌های اصلی برندها گیفت کارت‌ها را تهیه کرد پس در نتیجه مجبور به خرید از سایت‌های واسطه که به همین منظور طراحی شده‌اند، می‌شویم.
  • هنگام خرید گیفت کارت، شرایط و قوانین استفاده، تاریخ انقضای کارت و همچنین اعتبار آن را بررسی کنید.
  • از فروشنده کارت بخواهید که رسیدی تحت عنوان خرید گیفت کارت به همراه شماره کارت آن را برایتان ارسال کند.
  • در صورتی که کارت باطل شده را خریداری کردید، حتما اطلاعات را نگه دارید و با فروشنده در تماس باشید. شاید بتوانید مبلغ پرداختی را پس بگیرید یا کارت دارای اعتباری را جایگزین کارت قبلی کنید.

خرید گیفت کارت ترکیه

همان‌طور که در پیش‌تر شرح دادیم، گیفت کارت‌ها اصولا از خود کمپانی و برند اصلی مانند اپل، گوگل یا سونی صادر می‌شوند. در برخی از کشورها مانند ترکیه نیز این گیفت کارت‌ها به نام کشور ترکیه صادر می‌شود اما در برخی دیگر به دلیل وجود تحریم‌ها این کارت‌ها در کشور مبدا صادر نمی‌شود و به همین دلیل یا از کشورهای واسطه خریداری می‌شوند و یا شرکت‌هایی این کارت‌ها را از کمپانی‌ها می‌خرند و سپس برای فروش با قیمت‌هایی مناسب عرضه می‌کنند.

برای مثال اگر قصد گیفت کارت آمازون را دارید و در کشور ایران ساکن هستید، مسلما نمی‌توانید به طور مستقیم وارد سایت آمازون شوید و گیفت کارت خود را تهیه کنید. به همین خاطر می‌توانید از گیفت‌ کارت‌هایی که در کشور ترکیه صادر می‌شوند استفاده کنید.

در شرکت‌هایی که گیفت کارت‌ها را خرید و فروش می‌کنند، اغلب چرخه کار به این شکل است که به صورت واسطه گیفت کارتی که شخصی در کشور دیگری مانند آمریکا یا اروپا از برندها و کمپانی‌های اصلی خریداری کرده است را با قیمتی مناسب یا حتی پایین‌تر از قیمت اصلی می‌خرد و سپس به دیگر افراد می‌فروشد. به همین دلیل اگر قصد خرید از این شرکت‌ها را دارید حتما پیش از خرید مطمئن شوید که تاریخ انقضا و اعتبار آن به پایان نرسیده است.

نتیجه گیری

گیفت کارت‌ها یا کارت‌های اعتباری به منظور خرید از محصولات، اپلکیشن‌ها، قابلیت‌های جدید استفاده می‌شود و به طور کل قیمت آن از 100 هزار دلار شروع می‌شود. این گیفت کارت‌ها اعتباری محدود دارند وهمچنین باید در مدت زمان محدودی از آن استفاده کنید چون پس از اتمام تاریخ انقضا کارت باطل شده و اعتبار آن به هیچ وجه شارژ نمی‌شود.

همچنین برای خرید این گیفت کارت‌ها می‌توانید از خود کمپانی‌ها تهیه کنید یا از شرکت‌های واسطه آن را بخرید. نکته قابل توجه این است که این گیفت کارت‌ها به منظور استفاده راحت مشتریان برندها در بعضی از کشورها به صورت اختصاصی صادر می‌شود و به همین دلیل می‌توان از این گیفت کارت‌ها نیز استفاده کرد چون اصولا گیفت کارت‌ها به صورت ناشناس عرضه می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد خرید و استفاده از گیفت کارت را برایتان شرح دهیم و امیدواریم اطلاعات این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *