موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

تحصیل تحصیل برنامه نویسی در ترکیه
فهرست عناوین

برنامه نویسان کامپیوتر سازندگان دنیای محاسبات هستند. آن‌ها طراحی نرم‌افزار را به کدی تبدیل می‌کنند که رایانه‌ها می‌توانند آن را بخوانند، سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری را که مصرف‌کنندگان هر روز استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کنند. تعامل افراد با رایانه‌ها در بالاترین حد خود قرار دارد—مدل‌های دسک‌تاپ یک جریان مداوم اطلاعات و سرگرمی ‌را ارائه می‌کنند، در حالی که سیستم‌های پیچیده وظایف بی‌شماری پشت صحنه را انجام می‌دهند. تقاضا برای قدرت محاسباتی فقط در حال رشد است و فرصت‌های شغلی بیشتری را برای افراد علاقه مند به برنامه نویسی کامپیوتری باز می‌کند.

همانطور که این حرفه در کشور خودمان حسابی طرفدار دارد، در کشور ترکیه نیز، طرفداران زیادی دارد و بازار کار برای آن بسیار خوب است. پس برای آشنایی با نحوه ورود به این حرفه و تحصیل برنامه نویسی در ترکیه – از جمله گزینه‌های  مدرک و کالج – و همچنین روندهای شغلی و اطلاعات حقوق، به خواندن مقاله ادامه دهید.

همچنین علاوه بر این مقاله، ، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل برنامه‌نویسی در ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

یک برنامه نویس کامپیوتر چه کاری انجام می‌دهد؟

مبانی شغلی برنامه نویس کامپیوتر

برنامه نویسان کامپیوتر مفاهیم را به واقعیت تبدیل می‌کنند. پس از اینکه یک توسعه‌دهنده یک برنامه نرم‌افزاری پایه را ایجاد کرد، یک برنامه‌نویس دستورالعمل‌ها یا کدهایی را برای عملکرد آن برنامه ایجاد می‌کند. برنامه نویسان ممکن است نرم افزاری را برای اجرا بر روی رایانه‌های  شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های  هوشمند یا سیستم‌های  خودکار مورد استفاده در تولید ایجاد کنند.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

با انفجار فناوری تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به طور فزاینده‌ای مهم هستند، همانطور که بسته‌های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) که تجارت اینترنتی را هدایت می‌کند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. هنگامی ‌که یک برنامه کاربردی شد، برنامه نویسان ممکن است مسئول آزمایش اشکالات، حذف خطاها و نصب به روز رسانی‌ها نیز باشند. برنامه نویسان همچنین رابط کاربری را طراحی می‌کنند، که بخشی از برنامه است که مصرف کنندگان می‌بینند و با آن تعامل دارند.

حرفه‌ی برنامه نویس کامپیوتر

برنامه نویسان به دو دسته تقسیم می‌شوند: برنامه نویسان برنامه‌های کاربردی و برنامه نویسان سیستم. برنامه نویسان برنامه‌های کاربردی برنامه‌های نرم افزاری را ایجاد و ارتقا می‌دهند و برنامه‌ها را متناسب با یک زمینه خاص سفارشی می‌کنند، خواه نرم افزار مدیریت بیمار در مطب دندانپزشک باشد یا نرم افزار ترجمه برای تلفن همراه. برنامه نویسان سیستم‌ها سیستم عامل ایجاد می‌کنند. آن‌ها رویکردی جامع به نحوه کار برنامه‌های مختلف با رایانه دارند. برنامه نویسان برنامه گاهی اوقات برنامه نویسان سیستم را وارد می‌کنند تا مطمئن شوند که برنامه‌های  آن‌ها با یک سیستم عامل سازگار است.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

وظیفه‌ی اصلی برنامه نویسان کامپیوتر نوشتن کد است، بنابراین آن‌ها باید حداقل یک زبان برنامه نویسی را بدانند. از آنجایی که زبان‌های مختلف برای برنامه‌های مختلف مناسب هستند، بیشتر برنامه نویسان چندین زبان یا زبان‌های متنوع‌تر را یاد می‌گیرند. برنامه نویسان همچنین کد برنامه‌ها را به روز می‌کنند تا آن‌ها را ایمن‌تر و/یا کاربردی‌تر کنند. آن‌ها به طور معمول کد را با جستجوی خطاها – بخش‌هایی از کد که رایانه آن‌ها را درک نمی‌کند – و اشکال زدایی برنامه‌ها آزمایش می‌کنند.

فرصت‌های شغلی برای برنامه نویسی در ترکیه

از آنجایی که عملاً تمام صنایع به خدمات نرم افزاری نیاز دارند، مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر باید با یک روند مناسب افزایش یابد. به طور خاص، بسیاری از شرکت‌های ترکیه به برنامه‌های مبتنی بر اینترنت به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال دسترسی به مشتریان در خانه‌های خود نگاه می‌کنند. پس به ویژه کسانی که دارای مدرک کارشناسی برنامه‌نویسی یا بالاتر هستند و می‌توانند در چندین زبان برنامه نویسی کار کنند، قطعا وضعیت مالی خوبی خواهند داشت.

مراحل تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر در ترکیه

مدرک بگیرید

در حالی که برخی از کارفرمایان فقط به مدرک کاردانی نیاز دارند، اداره آمار کار گزارش می‌دهد که اکثر استخدام کنندگان شرکت‌ها متقاضیانی را ترجیح می‌دهند که از یک کالج چهار ساله فارغ‌التحصیل شده باشند. با این حال، مدرک دو ساله برنامه نویسی کامپیوتر برای دانشجویانی که به دلایل مالی نیاز به حضور در یک کالج محلی دارند، مفید است. همچنین برای دانشجویان راه خوبی جهت تعیین سطح علاقه خود به این رشته در حین تکمیل پیش نیازهای رشته است.

برخی از دانشجویان پس از کسب مدرک کاردانی خود در زمینه فناوری مشغول به کار می‌شوند. دیگران از آن به عنوان سکوی پرشی برای یک برنامه چهار ساله استفاده می‌کنند. مدرک کارشناسی دانشجویان را قادر می‌سازد تا مجموعه مهارت‌های  خود را با یادگیری چندین زبان برنامه نویسی متنوع کنند. علاوه بر این، دانشجویانی که قصد دارند در یک صنعت خاص مانند مراقبت‌های بهداشتی یا حسابداری کار کنند، می‌توانند دوره‌هایی را در آن زمینه بگذرانند.

تمرکز کنید

حین کار برای رسیدن به مدرک کارشناسی، دانشجویان متوجه خواهند شد که چه جنبه‌ای از برنامه‌نویسی کامپیوتر برای آن‌ها جذاب است. در این مرحله است که آن‌ها شروع به گرایش به سیستم‌ها یا برنامه‌ها می‌کنند، به شبکه‌ها یا پایگاه‌های داده علاقه مند می‌شوند و این احساس را پیدا می‌کنند که تا چه حد می‌خواهند با سخت افزار کار کنند.

به یادگیری ادامه دهید

از آنجایی که صنعت فناوری به طور مداوم در حال تحول است، ضروری است که کارمندان در این زمینه از آخرین نوآوری‌ها مطلع باشند. برای رقابتی ماندن در بازار کار، برنامه نویسان کامپیوتر باید به کلاس برگردند و آموزش‌های  بیشتری برای ایجاد شایستگی در هر دو زبان در حال ظهور و نسخه‌های  به روز شده زبان‌های  موجود دریافت کنند. به همان اندازه مهم، کسب مدرک پیشرفته می‌تواند برنامه نویسان را برای نقش‌های ارشد بیشتر واجد شرایط کند. آن‌ها می‌توانند پیشرفت کنند تا توسعه دهندگان نرم افزار، تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری یا مدیران سیستم‌های اطلاعاتی شوند.

مقاطع تحصیلی برنامه نویسی کامپیوتر در ترکیه

مدرک کارشناسی  برنامه نویسی معمولاً حداقل نیاز آموزشی در این زمینه است، زیرا به کارفرمایان نشان می‌دهد که دانشجویان نه تنها تجربه گسترده‌ای با زبان‌ها و مفاهیم برنامه‌نویسی دارند، بلکه مهارت‌های حل مسئله را نیز توسعه داده‌اند که برای این امر حیاتی است. با این حال، معمولاً مدارک واقعی برنامه نویسی کامپیوتری پس از مقطع کاردانی موجود نیست. در عوض، برنامه نویسی به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر در مدرک کارشناسی در یک زمینه مرتبط، مانند موارد ذکر شده در بالا – مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت سیستم‌های  اطلاعات و مهندسی کامپیوتر – یا رشته‌های  مشابه گنجانده شده است.

مدارک کاردانی برنامه نویسی در ترکیه

دانشجویانی که به برنامه نویسی علاقه مند هستند همیشه می‌توانند با مدرک کاردانی شروع کنند، جایی که آن‌ها مهارت‌های  برنامه نویسی اساسی را که زیربنای مدرک در هر سطحی است، یاد می‌گیرند. آن‌ها به عنوان برنامه نویسان کامپیوتر، توسعه دهندگان وب و طراحان پایگاه داده، آمادگی عملی را برای موقعیت‌های  فناوری اطلاعات سطح پایه (IT) دریافت خواهند کرد. در پایان برنامه، که معمولاً دو سال طول می‌کشد، دانشجویان باید بتوانند آنچه را که کاربران نهایی نیاز دارند، تجزیه و تحلیل کنند و سپس برنامه‌هایی را متناسب با این نیازها طراحی و کدنویسی کنند.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

به عنوان بخشی از آموزش، آن‌ها یاد می‌گیرند که برنامه‌ها را آزمایش و اشکال زدایی کنند تا کارآمدتر و کاربردی تر شوند و زبان‌های  برنامه نویسی مناسب را با مشخصات پروژه مطابقت دهند. علاوه بر این، دانشجویان دانش کار در مورد سیستم‌های کامپیوتری و فناوری به دست می‌آورند، همچنین صدها ساعت تمرین با استفاده از چندین زبان برنامه‌نویسی، طراحی پایگاه داده و ایجاد برنامه‌های کاربردی وب خواهند داشت.

برنامه نویسی کامپیوتر بر منطق متکی است، بنابراین از دانشجویان انتظار می‌رود که هم مهارت‌های  ریاضی و هم مهارت‌های  حل مسئله خود را به طور هماهنگ توسعه دهند. برای دانشجویانی که ترجیح می‌دهند در مقطع کارشناسی ادامه ندهند، چنین مهارت‌هایی به هدایت یادگیری آینده آن‌ها کمک می‌کند تا دانش خود را در محل کار ایجاد کنند و در زبان‌های برنامه‌نویسی خاص مهارت پیدا کنند. اگرچه هر مدرک متفاوت است، دوره‌های زیر انواع مهارت‌هایی را که دانشجویان می‌توانند در سطح مدرک کاردانی کسب کنند، نشان می‌دهد.

مقدمه‌ای بر محاسبات

این دوره مروری بر سیستم‌های  مختلف کامپیوتری، از برنامه‌های  سخت افزاری و نرم افزاری گرفته تا سیستم عامل‌هارا ارائه می‌دهد. این برای دانشجویانی با حداقل دانش موضوعی طراحی شده است، بنابراین دانشجویان پیشرفته‌تر گاهی اوقات می‌توانند امتحان کنند.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • تاریخچه محاسبات را درک می‌کنید.
  • از نرم افزار برای پردازش کلمه، صفحات گسترده، پایگاه‌های داده و ارائه استفاده می‌کنید.
  • قادر به استفاده از رایانه در محیط‌های تجاری و آموزشی خواهید شد.

مبانی برنامه نویسی

این دوره دانشجویان را با منطق برنامه‌نویسی آشنا می‌کند و زمینه را برای یادگیری عمیق زبان‌های برنامه‌نویسی خاص در کلاس‌های آینده فراهم می‌کند.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • از دستورات برای مدیریت فایل‌های سیستم عامل استفاده می‌کنید
  • طراحی و پیاده سازی الگوریتم‌های پایه با استفاده از زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی جاوا/ساختارهای داده

این دوره به معرفی تکنیک‌های  برنامه نویسی شی گرا به عنوان روشی برای ساخت نرم افزار می‌پردازد. همچنین دانشجویان را با جاوا، یک زبان برنامه نویسی همه کاره و پرکاربرد آشنا می‌کند.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • برنامه‌های جاوا می‌سازید.
  • برنامه‌های جاوا را آزمایش و اشکال زدایی کنید تا مطمئن شوید که طبق برنامه عمل می‌کنند.

برنامه نویسی کامپیوتر C++

این دوره مفاهیم زبان برنامه نویسی  C++ از جمله ساختارهای کنترلی، آرایه‌ها و رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • طراحی و کدنویسی برنامه‌های پایه با استفاده از C++
  • برنامه‌ها را تست و اشکال زدایی می‌کنید تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل کنید

مدرک کارشناسی برنامه‌ نویسی

مدرک علوم کامپیوتر یک انتخاب رایج برای برنامه نویسان مشتاق سطح بالا است. دانشجویان علوم کامپیوتر که مدرک کارشناسی علوم (BS)  را کسب می‌کنند، اصول برنامه‌نویسی کامپیوتر و همچنین اصول ریاضی و علمی ‌را که زیربنای آن را فراهم می‌کنند، یاد می‌گیرند. به طور خاص، دانشجویان در ریاضیات گسسته – شاخه‌ای از ریاضیات که با اشیایی که مقادیر متمایز دارند – و همچنین سازمان‌دهی و معماری کامپیوتر، الگوریتم‌ها، برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار سر و کار دارند، مهارت پیدا می‌کنند.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

 

برخی از دانشگاه‌های ترکیه برنامه‌های  کارشناسی هنر (BA) را در علوم کامپیوتر ارائه می‌دهند که معمولاً آموزش عمومی ‌بیشتر و ریاضی و علوم کمتری ارائه می‌دهند. با این حال، هر دانشگاه متفاوت است، بنابراین دانشجویان باید گزینه‌هایی را بررسی کنند تا مشخص کنند که کدام برنامه‌ها با نیازهایشان مطابقت دارند.

علاوه بر دروس، بیشتر دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند که پروژه‌ای را انجام دهند که در طول دوره تحصیلی آموخته‌هایشان را یکپارچه می‌کند. معمولاً دانشجویان مرتباً با مشاوری ملاقات می‌کنند که پیشرفت آن‌ها را ارزیابی می‌کند و مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهد. سپس نتایج خود را در یک مقاله یا ارائه نهایی ارائه می‌کنند.

دوره‌های کارشناسی فهرست شده در زیر انواع مهارت‌هایی را که دانشجویان می‌توانند در این سطح کسب کنند را نشان می‌دهد.

الگوریتم‌ها

دانشجویان در این دوره یاد می‌گیرند که چگونه الگوریتم‌ها را برای صحت و کارایی طراحی و تجزیه و تحلیل کنند.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کنید که لیست‌ها را مرتب می‌کند و پایگاه‌های داده را برای معیارهای خاص جستجو می‌کند.
  • از الگوریتم‌ها برای شکستن مسائل و یافتن اشیاء بهینه استفاده می‌کنید.
  • استفاده از الگوریتم نمودار ایجاد می‌کنید.
  • داده‌ها را به طور کارآمد ساختار می‌دهید

ریاضیات گسسته

این دوره تکنیک‌های  اساسی را برای حل مسائل با مجموعه‌ای از احتمالات قابل شمارش معرفی می‌کند. نظریه مجموعه‌ها، معادلات تفاوت، تکنیک‌های  شمارش، نمودارها و جبر را پوشش می‌دهد.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • برای حل مسائل از استدلال ریاضی و استقرایی استفاده می‌کنید
  • اندازه اشیاء پیچیده را از طریق تکنیک‌های پیشرفته شمارش تعیین می‌کنید
  • الگوریتم‌ها را برای مسائل اعمال می‌کنید

معماری کامپیوتر

این دوره نحوه کار برنامه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر را با هم، با منطق اولیه نحوه تعامل سیستم‌ها و اجزاء شروع می‌کند و به زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا ادامه می‌دهد.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • از نمایش دیجیتال و منطق دیجیتال استفاده می‌کنید
  • درک می‌کنید که کامپیوترها چگونه ساختار داخلی و سازماندهی شده‌اند
  • از زبان‌های ماشین، اسمبلی و برنامه نویسی به صورت پشت سر هم استفاده می‌کنید

شبکه‌های کامپیوتر

این دوره دانشجویان را با ارتباطات مبتنی بر اینترنت آشنا می‌کند و به حل مسائل مربوط به اندازه شبکه، امنیت و دسترسی می‌پردازد.

مهارت‌ها و دانش به دست آمده

  • پروتکل‌های شبکه را طراحی می‌کنید
  • شبکه‌های ارتباطی را افزایش داده و ایمن می‌کنید

کارشناسی ارشد برنامه نویسی در ترکیه

مانند مدرک کارشناسی، مدرک برنامه نویسی کامپیوتر خاصی در سطح کارشناسی ارشد وجود ندارد. این نه تنها در ترکیه بلکه در تمام کشورها صادق است. با این حال، این بدان معنا نیست که دانشجویان علاقه مند به برنامه نویسی گزینه‌های  پیشرفته‌تری نداشته باشند. در واقع، مدارک علوم کامپیوتر در سطح کارشناسی ارشد، گستره‌ای از دانش آکادمیک را ارائه می‌دهد و در عین حال به دانشجویان امکان می‌دهد در یک زمینه خاص به عمق برسند.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

برنامه‌های کارشناسی ارشد معمولی در علوم کامپیوتر، دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره‌هایی در زمینه‌های مختلف، از جمله ریاضیات و مبانی نظری، هوش مصنوعی، و سیستم‌های کامپیوتری می‌کند. دانشجویان ممکن است در یکی از این زمینه‌ها تخصص داشته باشند، یا ممکن است روی حوزه دیگری مانند امنیت رایانه و شبکه، سیستم‌های پایگاه داده، تعامل انسان و رایانه یا محاسبات علمی ‌تمرکز کنند. مهارت‌های برنامه نویسی پیشرفته با هر یک از این تخصص‌ها وارد بازی می‌شوند. به طور خاص، فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر در مهارت‌های زیر به طور کامل آموزش خواهند دید:

استفاده از ابزارهای توسعه نرم افزار برای طراحی، کدنویسی، تست و اشکال زدایی برنامه‌ها

دوره‌های آموزشی در معماری کامپیوتر، سیستم عامل‌ها و شبکه‌های کامپیوتری به دانشجویان درک درستی از نحوه کار سیستم‌های کامپیوتری ارائه می‌دهد. آن‌ها با تمرین دادن به دانشجویان در ساختن نرم‌افزارهای کاربردی و شبکه‌هایی که در چنین سیستم‌هایی قرار می‌گیرند، چندین قدم در سطح کارشناسی ارشد جلوتر می‌روند.

طراحی و پیاده سازی الگوریتم‌ها

رایانه‌ها می‌توانند وظایف را با سرعتی بسیار بهتر از انسان‌ها انجام دهند – اما فقط در صورتی که به درستی برنامه ریزی شده باشند. اینجاست که الگوریتم‌های پیچیده وارد می‌شوند. به عنوان مثال، شرکت فناوری غول‌پیکر Google، از یکی برای بهینه‌سازی نتایج برگشت‌شده توسط موتور جستجوی خود استفاده می‌کند و احتمال بیشتری برای مشاهده نتایجی که برایشان مهم است را برای کاربران افزایش می‌دهد. دانشجویان کارشناسی ارشد بر روی مسائل مشابه کار خواهند کرد و روش‌های ریاضی را برای محاسبه نتایج یاد می‌گیرند.

استفاده از نرم افزارهای موجود برای توسعه سیستم‌های نرم افزاری جدید

اختراع مجدد چرخ هیچ فایده‌ای ندارد و هیچ کس به اندازه برنامه نویسان کامپیوتر این را نمی‌داند. زمانی که برنامه موجود این کار را انجام می‌دهد، به ندرت می‌خواهند یا نیاز به صرف زمان، تلاش و پول برای ساختن یک برنامه از ابتدا داشته باشند. دانشجویان در نرم‌افزارها و سیستم‌های موجود به خوبی آشنا خواهند بود و انتظار می‌رود از مهارت خود برای ساختن سیستم‌های بزرگی که می‌توانند چندین برنامه کاربردی را اجرا کنند، استفاده کنند.

مدارک مشابه برنامه نویسی در ترکیه

مدرک برنامه نویسی کامپیوتر تنها یکی از راه‌های  ورود به این حرفه است. کسب مدرک در یک زمینه فناوری گسترده‌تر به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مفاهیم دیگر رایانه را حتی زمانی که برنامه نویسان خبره می‌شوند کشف کنند. از آنجایی که برنامه نویسی به یک پایه محکم در ریاضیات، منطق و مهندسی کامپیوتر و معماری نیاز دارد، گزینه‌های  زیر مسیرهای ایده آلی برای برنامه نویسان مشتاق به علم کامپیوتر هستند و شما می‌توانید در هر یک از آن‌ها در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید.

مهندسی نرم افزار در ترکیه

در این دوره، دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه محصولات و خدمات نرم افزاری را توسعه دهند. چنین مهارت‌هایی به کسب تخصص در زبان‌های برنامه نویسی اساسی بستگی دارد، بنابراین این مدرک می‌تواند دانشجویان را برای حرفه‌ای به عنوان برنامه نویس کامپیوتر یا مهندس نرم افزار آماده کند. برنامه‌های  تحصیلی از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری ارائه می‌شود. اکثر مهندسان نرم افزار حداقل دارای مدرک کارشناسی هستند.

علوم کامپیوتر در ترکیه

این درجه انتخابی برای بسیاری از دانشجویانی است که قصد دارند برنامه نویس کامپیوتر شوند. چنین برنامه‌هایی رویکردی کامل برای مطالعه کاربردها و عملکرد رایانه‌هادارند. آن‌ها اصول اساسی ریاضی و محاسباتی را پوشش می‌دهند و به دانشجویان می‌آموزند که چگونه نرم افزار و سیستم‌های سخت افزاری کامپیوتری را طراحی کنند.

فناوری اطلاعات در ترکیه

این مدرک به دانشجویان مهارت‌ها و دانش لازم برای طراحی و توسعه شبکه‌های چند کاربره و همچنین پیکربندی و مدیریت سیستم‌های پیچیده فناوری اطلاعات را می‌دهد. این دوره همچنین برنامه نویسی کاربردی، پایگاه داده و امنیت را پوشش می‌دهد.

امنیت سیستم‌های اطلاعاتی در ترکیه

حفظ حریم خصوصی و اطلاعات در جامعه مبتنی بر داده ما به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کند. مدرک امنیت سیستم‌های اطلاعاتی دانشجویان را در مورد نحوه راه‌اندازی شبکه‌های امنیتی، استفاده از زبان‌های کدنویسی و تجزیه و تحلیل سیستم‌ها آماده می‌کند.

مهندسی رایانه در ترکیه

مدرک مهندسی کامپیوتر بر ادغام یکپارچه قطعات سخت افزاری و نرم افزاری تمرکز دارد. افراد حرفه‌ای در این زمینه باید درک کاملی از برنامه نویسی کامپیوتر، از جمله توانایی توسعه، طراحی و تست نرم افزار یا سخت افزار داشته باشند.

مدارک برنامه نویسی کامپیوتر آنلاین در ترکیه

مدارک برنامه نویسی کامپیوتر برای مطالعه آنلاین ایده آل هستند و تعداد زیادی از دانشگاه‌های ترکیه این مدرک را به صورت‌ آنلاین ارائه می‌دهند. تنها تجهیزات مورد نیاز شما اتصال به اینترنت پرسرعت و نرم افزار مناسب است. با این حال، این بدان معنا نیست که دانشجویان باید یک چک شهریه را به اولین دانشگاهی که پیدا می‌کنند ارسال کنند. دانشگاه‌های آنلاین می‌توانند به طور قابل توجهی از نظر ارائه دوره و کیفیت کلی متفاوت باشند. دانشجویان آنلاین آینده نگر ابتدا باید مطمئن شوند که برنامه دارای موارد زیر است:

مشارکت دانشجویی

برنامه نویسی کامپیوتر به زمان زیادی در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر نیاز دارد، به همین دلیل است که برخی از افراد آن را دوست دارند. اما دانشجویان باید مراقب باشند تا از فرصت‌هایی برای تعامل با اساتید و سایر دانشجویان اطمینان حاصل کنند که در آینده شغلی به آن‌ها کمک خواهد کرد. بسیاری از پروژه‌ها امور غول‌پیکری هستند و از تعداد زیادی برنامه‌نویس برای کار بر روی بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند و از کارمندان انتظار می‌رود که با اعضای مختلف تیم تعامل داشته باشند. دانشجویان باید بررسی کنند که برنامه راه دور انتخابی آن‌ها مشارکتی را در برنامه درسی گنجانده است.

سخنرانی‌های آرشیو شده

یکی از مزایای شرکت در کلاس‌های آنلاین این است که اکثر رایانه‌های  مدرن دارای وب کم هستند که به راحتی می‌توانند سخنرانی‌هارا برای استفاده بیشتر ضبط کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها از این مزیت استفاده می‌کنند و سخنرانی‌های خود را بایگانی می‌کنند تا دانشجویان بتوانند در هنگام مطالعه آن‌ها را مرور کنند یا در درک مفهوم یا کشف مشکل مشکل داشته باشند.

بورسیه‌ی تحصیلی برای برنامه نویسی در ترکیه

اگر قصد دارید به تحصیل برنامه نویسی در ترکیه بپردازید، مجازی یا حضوری، باید شهریه‌ای پرداخت کنید. ترکیه در این زمینه بورسیه‌های تحصیلی خوبی ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به بورسلاری اشاره کرد. پس حتما دانشگاه‌ها و سایت‌ها را بخوانید تا برای تحصیل در ترکیه و در رشته‌ی برنامه‌ نویسی (یا مشابه آن)، کمک هزینه‌‌ی تحصیلی مناسبی را پیدا کنید.

ویژگی‌های یک برنامه‌نویس موفق در ترکیه

مهارت برنامه نویس کامپیوتر

برنامه نویسان کامپیوتر علاوه بر دانش چندین زبان برنامه نویسی باید جزئیات محور باشند. وقتی نوبت به نوشتن و اشکال زدایی کد می‌رسد، حتی یک کاراکتر نابجا می‌تواند باعث اختلال در عملکرد برنامه شود.

یک متفکر انتقادی بودن ضروری است، زیرا معمولاً راه‌های متعددی برای نزدیک شدن به یک مشکل برنامه‌نویسی وجود دارد که برخی کارآمدتر یا ظریف‌تر از دیگران هستند.

تحصیل برنامه نویسی در ترکیه

برنامه نویسان همچنین متمرکز و صبور هستند، زیرا ممکن است وظیفه نوشتن خط به خط کد را برای مدت طولانی یا انجام چندین آزمایش برای ارزیابی صحیح کیفیت و عملکرد یک برنامه داشته باشند.

از آنجایی که برنامه نویسان کامپیوتر اغلب ملزم به نوشتن کد بر اساس درخواست مشتری یا کارفرما هستند، مهم است که آن‌ها شنوندگان فعال و ارتباطات قوی باشند. در نهایت، درک نحوه استفاده مردم از کامپیوترها به هنگام طراحی رابط کاربری کمک می‌کند.

مدارک برنامه نویس کامپیوتر

برنامه نویسان می‌توانند گواهینامه‌ها را در هر دو زبان و پلتفرم کسب کنند. اکثر فروشندگان عمده سیستم‌ها نیز گواهینامه‌هایی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اوراکل و مایکروسافت آزمون‌هایی را ارائه می‌دهند که توانایی‌های  برنامه نویسان را در زمینه‌های  خاص محک می‌زنند.

گواهینامه‌های  موجود عبارتند از:

  • جاوا
  • نرم افزار GIAC Secure
  • برنامه نویسان پایه گواهی SAS
  • برنامه نویسان پیشرفته دارای گواهی SAS

کارفرمایان بالقوه ممکن است برای استخدام نیاز به گواهینامه داشته باشند، در حالی که برنامه نویسانی که این گواهی را در موقعیت‌های  فعلی خود کسب می‌کنند می‌توانند آمادگی خود را برای ارتقاء شغلی بهتر در شرکت ثابت کنند.

ابزار و فناوری برای برنامه‌های کامپیوتری

برنامه نویسان کامپیوتر فناوران اصلی هستند که هر روز فناوری را ایجاد و استفاده می‌کنند. آن‌ها با سرورها و سیستم عامل‌های  اصلی و همچنین با مجموعه‌ای از نرم افزارها از جمله موارد زیر کار می‌کنند.

نرم افزار ویرایش کد منبع نسبت به برنامه‌های پردازش کلمه نوشتن کد به نرم افزار دقیق‌تری نیاز دارد. برخی از برنامه‌های محبوب عبارتند از Notepad++، Sublime Text و TextMate
نرم افزار کامپایلر کد منبع نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی را می‌گیرد و آن را به زبان دیگر ترجمه می‌کند.
نرم افزار سیستم‌های مدیریت پایگاه داده برای مدیریت حجم زیادی از اطلاعات استفاده می‌شود. برنامه‌ها عبارتند از Microsoft SQL Server، نرم افزار MySQL، نرم افزار Oracle و Pick
نرم افزار محیط توسعه نرم افزارهایی مانند Microsoft Visual Basic و Xerces2 Java Parser یک آشپزخانه آزمایشی مجازی را برای برنامه نویسان فراهم می‌کند تا نرم افزار را قبل از انتشار آن توسعه و اصلاح کنند.

بهترین دانشگاه‌های برنامه‌ نویسی در ترکیه

حالا که شما را با تمام مفاد و جزئیات برنامه نویسی کامپیوتر و ویژگی‌ها و مهارت‌های یک برنامه نویس آشنا کردیم، وقت آن رسیده تا بهترین دانشگاه‌های ترکیه را جهت اخذ پذیرش در رشته‌ی برنامه نویسی معرفی کنیم.

دانشگاه فنی خاورمیانه

ترکیه/آنکارا

رتبه‌ی 254 به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای علوم کامپیوتری

رتبه‌ی 484 در جهان

دانشگاه بوغازیچی

ترکیه/استانبول

رتبه‌ی 368 به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای علوم کامپیوتری

رتبه‌ی 287 در جهان

دانشگاه فنی استانبول

ترکیه/استانبول

رتبه‌ی 433 به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای علوم کامپیوتری

رتبه‌ی 577 در جهان

دانشگاه بیلکنت

ترکیه/آنکارا

رتبه‌ی 441 به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای علوم کامپیوتری

رتبه‌ی 643 در جهان

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با تمام جزئیات مربوط به رشته‌ی برنامه نویسی و بهترین دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل در رشته‌ی برنامه نویسی آشنا کنیم. پس اگر قصد تحصیل برنامه‌ نویسی در ترکیه را دارید، این مقاله به شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد. البته اگر به جزئیات بیشتری نیاز دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی آرال گام با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت دانشجویان به ترکیه می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند و با توجه به شرایط و بودجه‌ی شما، از بهترین دوره برایتان پذیرش بگیرد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *