موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام
بانکداری ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی در موقعیت‌های مختلفی به کار شما می‌آید. حال این موقعیت برای شخصی سفرهای متعدد او است، برای شخصی انتقال پول و برای عده‌ای استفاده از خدمات و سرویس‌های بین‌المللی است. افتتاح حساب در ترکیه راه حل بسیاری از ایرانی‌ها برای رفع این نیازها است.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه
داستان افتتاح حساب در ترکیه

فرم مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، کافیست نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس خود را نوشته تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهند.

راه های ارتباطی با ما

چرا افتتاح حساب با آرال گام؟

افتتاح حساب حداکثر تا 10 روز

دریافت کمترین کارمزد

کل فرایند به صورت غیر حضوری

خدمات ویژه افتتاح حساب با آرال گام

دریافت کارت‌های متصل به شبکه جهانی پرداخت از جمله ویزا کارت، مسترکارت و کارت پلاتینیوم بانک زراعت

opening bank account online
opening bank account in turkey online

داشتن حساب بانکی در ترکیه قدم اول شما برای راهیابی به دنیای آزاد است. اگر مایل هستید کالای اصلی خریداری کنید و همچنین می‌خواهید تبادلات مالی شفاف و بین‌المللی داشته باشید، باز کردن یک حساب بین‌المللی برایتان ضروری است.

حساب بین‌المللی به حسابی گفته می‌شود که می‌توانید تمام ارزهای رایج دنیا را به آن واریز و یا از آن برداشت کنید؛ شما با داشتن این نوع حساب بانکی خواهید توانست انواع واحدهای پولی را به نقاط مختلف دنیا انتقال دهید و از تمامی خدمات بانکی معمول برای آن‌ها بهره‌مند شوید. به طور کلی سایر خدمات و کارت‌هایی که توسط بانک‌ها برای باز کردن این حساب به شما ارائه می‌شود چندان تفاوتی با حساب‌های معمولی نخواهد داشت.

بهترین بانک‌های ترکیه برای ایرانیان

ایرانی‌ها به واسطه تحریم‌های بین‌المللی دسترسی آزاد به حساب‌های تجاری ندارند و نمی‌توانند در هر بانکی در دنیا حساب باز کنند. همین محدودیت باعث شده تا زندگی در ایران برای بسیاری از شما سخت باشد. خرید کالاهای اصل از برندهای معتبر تا صادرات کالا و دریافت مستقیم وجه از جمله آرزوهای ریزودرشتی است که ما از آن دوریم. اما باز کردن یک حساب بین‌المللی در ترکیه می‌تواند شما را با دنیا همراه کند. ترکیه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین کشورهای مترقی همسایه همواره گزینه مناسبی برای ایرانیانی بوده است که هدفشان زندگی آزاد است.

برخی از بانک‌های ترکیه این امکان را فراهم کرده‌اند که ایرانی‌ها هم با دریافت کد مالیاتی ترکیه و آماده کردن برخی مدارک دیگر، حساب ارزی و بین‌المللی در ترکیه افتتاح کنند. بانک زراعت به عنوان یکی از مشهورترین بانک‌های ترکیه است که این فرایند را برای ایرانیان غیرمقیم تسهیل کرده است. ایش بانک و واکیف بانک ترکیه هم در این مسیر شما را همراهی می‌کنند. البته افتتاح حساب غیرحضوری در ترکیه مراحل بیشتری دارد و مثل یک افتتاح حساب معمولی در بانک سر کوچه نیست! اگر می‌خواهید تجربه داشتن یک حساب بین‌المللی و پرداخت آزاد به دلار و لیر را تجربه کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. آرال گام به شما کمک می‌کند تا بتوانید حساب‌های بانکی در ترکیه افتتاح کنید و از تجارت آزاد با دنیا لذت ببرید.

مراحل افتتاح حساب غیرحضوری در بانک زراعت ترکیه بدون اقامت

در تصویر زیر می‌توانید تمامی مراحل افتتاح حساب در ترکیه را ببینید. از مراجعه به دفتر آرال‌گام در ایران تا دریافت دفترچه حساب و کارت‌های بانکی خود! توجه کنید که فرایند افتتاح حساب، به صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر است. در صورت تمایل به مراجعه حضوری نیز تنها دوبار نیاز به مراجعه به دفتر ما در ایران خواهید داشت. حالا نگاهی به مراحل تصویر زیر بیندازید و بیایید تا توضیحات بیشتری دراین‌باره برایتان بدهیم.

 افتتاح حساب بین المللی وکالتی در ترکیه

مراحل افتتاح حساب وکالتی در ترکیه

عقد قرارداد و وکالت‌نامه

آرال گام برای اینکه بتواند به نمایندگی از شما فرایندهای افتتاح حساب در ترکیه را دنبال کند، نیازمند وکالت‌نامه رسمی از سمت شماست. در همین راستا و برای شفافیت بیشتر فرایند، قراردادی با شما در دفتر آرال گام منعقد خواهد شد تا شما از ریزجزئیات این فرایند هم باخبر باشید. پس اگر مایل به افتتاح حساب در ترکیه هستید، به آرال گام اعتماد کنید. اگر سوال بیشتری درباره قرارداد و لزوم وکالت‌نامه دارید، با کارشناسان آرال گام تماس بگیرید.

فرایند افتتاح حساب در ترکیه

بعد از عقد قرارداد و دریافت وکالت‌نامه از سمت شما، کارشناس‌های آرال گام به سراغ قدم‌های بعدی افتتاح حساب برای شما می‌روند. آن‌ها ضمن ترجمه رسمی تمامی اسناد به ترکی، نوتر سفارت ترکیه را هم بر روی اسناد دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که بدون نوتر، وکالت‌نامه شما در نزد بانک‌های ترکیه اعتباری نخواهد داشت. پس از پایان این فرایند در ایران، تمامی مدارک به دفتر ترکیه آرال گام ارسال می‌شود تا دنباله فرایند در خاک ترکیه پیگیری شود.

وکیل آرال گام در ترکیه به شعبه بانک زراعت مراجعه کرده و جساب‌های بانکی را برای شما افتتاح می‌کند. این حساب‌ها شامل حساب لیری می‌شود. در کنار حساب بانکی، یک عدد سیمکارت هدیه هم برایتان تهیه می‌شود تا در خارج از ترکیه هم بتوانید برای ورود به اینترنت بانک ترکیه از آن استفاده کنید. از آن‌جایی که در حال حاضر افتتاح حساب دلاری در زراعت بانک برای ایرانی‌ها ممنوع است، درصورت تمایل شما حساب بانکی ارزی (دلار و یورو) در واکیف بانک ترکیه افتتاح می‌شود. در این مرحله تمامی اسناد شام دفترچه حساب، سیم‌کارت و دیگر مدارک به دفتر ایران آرال گام ارسال می‌شوند.

تحویل دفترچه حساب به شما

به عنوان مرحله پایانی افتتاح حساب بانکی در ترکیه، تمامی اسناد ارسالی به دفتر ایران آرال گام به شما تحویل داده می‌شود. در این مرحله شما تمامی دفترچه‌های بانکی و سیمکارت ترکیه را دریافت می‌کنید. راستی! آموزش‌های لازم برای استفاده از اینترنت بانک حساب بانکی و رفع ابهامات نیز توسط کارشناس آرال گام انجام می‌شود و شما می‌توانید سوالات خودتان را درباره نحوه استفاده از حساب‌های بانکی بپرسید.

فراموش نکنید که خدمات آرال‌گام در افتتاح حساب ارزی بین‌المللی در ترکیه، شامل گارانتی و پشتیبانی است. شما در هر زمانی که در ارتباط با حساب‌هایتان به مشکل برخورد کنید، کارشناس آرال گام پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

قبل از اقدام برای باز کردن حساب در ترکیه باید مدارک زیر را داشته باشید.

  • کد مالیاتی ترکیه یا  (TNN): در صورتی که این کد را در اختیار نداشته باشید؛ برای دریافت آن یا باید به ترکیه سفر کنید و یا این که دریافت آن را به کارشناسان آرال‌گام بسپارید.
  •  پاسپورت: تمامی مراحل ترجمه و تایید پاسپورت توسط تیم آرال‌گام انجام می‌شود.
  • وکالت‌نامه: با تظیم وکالت‌نامه محضری و ارسال آن به دفتر آرال‌گام باقی مراحل ترجمه و تایید آن توسط تیم ما انجام می‌شود.
  • سیم‌کارت: برای افتتاح حساب می‌توانید از سیمکارت‌های خود کشور ترکیه یا سیمکارت‌های خارجی دیگر استفاده کنید؛ به شرط این که داخل ایران پیامک‌های بانک زراعت را دریافت کنید.
  • مبلغ دیپوزیت: ۲۲ هزار لیر معادل ۱۰۰۰ یورو. آرال‌گام معمولا برای مشتریان خود تا دو هفته از بانک مهلت واریز پول می‌گیرد. توجه داشته باشید که ۳ تا ۴ ماه مجاز به برداشت این وجه از حساب نخواهید بود.

پیشنهاد مطالعه: حواله لیر به ترکیه

مزایای داشتن حساب ارزی در ترکیه

با ثبت یک حساب بانکی در ترکیه به نام خود، به طور رسمی صاحب حساب بانکی‌ بین‌المللی می‌شوید. اما استفاده از تمامی امکانات این حساب برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست. آنچه خدمات مجموعه‌ای مانند آرال‌گام را از سایر فعالین این حوزه متمایز می‌کند، همکاری با کارشناسانی در خاک ترکیه است که با استفاده از روابط موثر خود با عوامل و متصدیان بانکی تلاش می‌کنند تا حداکثر ظرفیت‌های کارت و حساب بانکی بین‌المللی را برای ایرانی‌ها فعال کنند. قسمتی از این امکانات فعال را در ادامه مرور می‌کنیم:

1. دریافت سود بانکی

در صورتی که حساب لیر در بانک زراعت داشته باشید ۳۳ تا ۴۰ درصد سود بانکی سالانه و اگر حساب دلاری یا یورویی داشته باشید ۱ تا ۴ درصد سود سالانه دریافت می‌کنید. برای اطلاع بیشتر، مطلب «نرخ سود بانکی در ترکیه» را مطالعه کنید.

2. دریافت شماره حساب بانکی بین‌المللی

IBAN یا (International Bank Account Number) همان شماره حساب بانکی بین‌المللی و استاندارد جهانی برای شناسایی حساب‌های بانکی است که با داشتن حساب بین‌المللی در ترکیه به شما تعلق می‌گیرد.

3. کد SWIFT

سوئیفت سامانه‌ای جهانی برای حواله پول است. حساب‌های بانکی بین‌المللی ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها تنها دارای سوئیت یک‌طرفه است، یعنی تنها می‌توان از سایر حساب‌ها در تمام نقاط جهان به این حساب‌ها پول حواله کرد و قابلیت انتقال پول از این حساب‌ها به نقاط دیگر مسدود است. البته امکان انقال دوطرفه پول در داخل ترکیه و از یک حساب بانکی ترک به حسابی در بانک دیگر در ترکیه امکان‌پذیر است.

آرال‌گام برای رفع این مشکل سرویس انتقال پول به ترکیه را راه‌اندازی کرده است که با استفاده از آن همزمان با انتقال پول به حساب مورد نظر در ترکیه می‌توانید وجه خود را به ارز دلخواه تبدیل کنید؛ به عنوان مثال در ایران دلار ارسال کنید و در ترکیه معادل لیر آن به حساب واریز شود و برعکس.

4. کارت اعتباری (Credit Card)

با داشتن کردیت کارت می‌توانید با اعتباری که بانک به حساب شما اختصاص می‌دهد تا سقف معینی به خرید در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و یا شعبه برندهای معتبر در خاک ترکیه بپردازید. تمامی کردیت کارت‌های بانک زراعت در قالب ویزا کارت صادر می‌شوند، که شرکتی بین‌المللی برای تراکنش‌های جهانی است.

5. کارت نقدی (Deibit Card)

دبیت کارت یا کارت نقدی، مشابه کارت‌های بانکی ایرانی است که تنها بر اساس موجودی کارت خود می‌توانید از آن برداشت کنید. دبیت کارت بانک زراعت نیز در قالب ویزا کارت صادر می‌شود.

6. کارت پلاتینیوم (Platinum)

کارت پلاتینیوم بانک زراعت نوعی کردیت کارت در سطح ویژه است. کارت‌های پلاتینیوم سطح اعتباری و امنیتی بالاتری دارند. شما با داشتن پلاتینیوم کارت می‌توانید از فروشگاه‌های بیشتری با داشتن امکان کش‌بک (Cash-Back) خرید کنید. ویژگی کش‌بک به شما این امکان را می‌دهد که با هر بار خرید از فروشگاهی، درصدی از مبلغ تراکنش شما به عنوان هدیه به حساب شما بازگردانده شود.

ثبت حساب بین‌المللی در ترکیه

هزینه افتتاح حساب در ترکیه

برای ثبت حساب در ترکیه باید پیشاپیش مبلغی معادل با ۲۲ هزار لیر یا هزار یورو به عنوان سپرده‌گذاری کنار گذاشته باشید. کارمزد افتتاح حساب نیز از عددی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر است که بسته به انتظارات و نیازهای شما تعیین می‌شود. در صورتی هم که متقاضی دریافت سرویس‌هایی مانند پلاتینیوم کارت و… باشید، علاوه بر تغییر مقدار سپرده‌گذاری مقدار کارمزد نیز تغییر می‌کند. میتوانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما و شرح درخواست‌های خود از هزینه نهایی افتتاح حساب خود در ترکیه مطلع شوید. در پایان توضیحات همکاران ما را به عنوان خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده ببینید و بشنوید.

 

اشتراک گذاری
  1. آواتار امیر
    امیر
    ۱۴ آذر ۱۴۰۱

    سلام
    من درزراعت بانک حساب باز کردم برای دریافت حقوق از اروپا، شماره iban حساب لیری دادم اما پرداخت پول به دلار یا یورو بوده ،الان بعد از سه هفته هنوز پول وارد حسابم نشده ممکنه به خاطر این که شماره حساب لیری دادم باشه یا نه بانک قبول میکنه؟؟
    با احترام

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۱۵ آذر ۱۴۰۱

      سلام
      اگر شما حساب لیری باز کرده باشین قثط ارز لیر به حسابتون منتقل میشه
      باید حساب یورو نیز باز کنید

  2. آواتار امیر
    امیر
    ۱۵ آبان ۱۴۰۱

    با عرض سلام و ادب،
    بنده به دو حساب لیر و دلار از یکی از بانک های ترکیه نیاز داشتم (حساب لیر برای نقد کردن درآمد ارزی و حساب دلار برای نگهداری پول). آیا برای هر کدام از آنها به طور جداگانه به 1000 دلار موجودی اولیه نیاز دارم یا این موجودی فقط برای یکی کافی است؟ آیا ممکن است بنده را در خصوص شرایط این موجودی اولیه راهنمایی فرمایید؟
    با تشکر

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۱۶ آبان ۱۴۰۱

      سلام
      حساب دلاری برای ایرانیان چند ماهی هست باز نمیکنن
      ولی حساب یورو و پوند میتونین باز کنین
      برای افتتاح حساب سه ارز لیر و یورو وپوند تنها 1000 یورو دپوزیت اولیه کافیه

  3. آواتار fatemeh rad
    fatemeh rad
    ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام و وقت بخیر

    برای افتتاح حساب می توانیم به بانک شماره سیم کارت بین المللی بدهیم؟ چرا که سیم کارت ترکیه بعد از شش ماه مسدود می شود. یا اصلا روشی بر ای مسدود نشدن سیم کارتمان وجود دارد؟
    ایا برای فعالسازی موبایل بانک سیم کارت باید به اسم خودمان باشد؟
    برای صدور فیزیکی ویزا کارت مراجعه حضوری اجباری می‌باشد؟

    • آواتار آرال گام
      ۳۱ تیر ۱۴۰۱

      خانم ابراهیمی سلام
      بله اگر سیم کارت کشورهای اروپایی کانادا، آمریکا، جمهوری آذربایجان را داشته باشین، بانک مشکلی نداره
      نیازی نیست که سیم کارت به نام خودتون باشه
      اگر قبلا به ترکیه سفر کرده باشین برای صدور ویزات کارت نیازی به حضورتان نیست و ما به صورت وکالتی می تونیم براتون حساب باز کنیم
      با تشکر

  4. آواتار مهدی غلامی
    مهدی غلامی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر
    میخواستم ببینم توی شهر وان ترکیه هم وکیل دارین برای افتتاح حساب
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
    در ضمن برای افتتاح در زراعت بانک به ارز دلار و یورو لیر آیا مسدودی سپرده نیاز هست یا نه؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

      سلام
      وقت شما بخیر
      افتتاح حساب سرویسی است که باید پشتیبانی بشه
      بهتر است در شعبه ای که خیلی در موراده هستیم این کار رو انجام بدین
      ما در استانبول و آنکارا این کار رو انجام می یم
      در مورد دپوزیت هم حداقل 1000 دلار باید پول بزاریم داخل حساب

  5. آواتار علی
    علی
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام،
    می خواستم ببینم برای مبالغ بالا(سه چهار ملیون یورو) ، باز کردن حساب بین المللی ریسک خاصی هست؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

      با سلام
      اگر مبدا پول تمیز و شفاف باشه خیر. چه ریسکی
      اتفاقا بهتر هم می تونه باشه

  6. آواتار شایان
    شایان
    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام خسته نباشید من میخوام ۲ میلیون لیر سپرده گذاری طولانی مدت کنم ایا مشکلی تو اینکه از کجا اوردم یا چطوری بدست اوردم داره یا ن؟

    • آواتار آرال گام
      ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      سلام جناب شایان
      نه مشکلی نداره. 2میلیون که خیلی عدد سنگینی نیست و هر کسی می تونه دارایی شو انتقال بده

  7. آواتار مهسا باقی زاده
    مهسا باقی زاده
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

    خواستم از اینجا از مجموعه آرال گام کمال تشکر را بکنم که بدون حضور من در ترکیه برای من حساب بانکی باز کردند. موبایل بانک و اینترنت بانک رو برام فعال کردند.
    بسیار خوش برخورد و مودبانه رفتار کردند. انشالله همیشه موفق باشید

    • آواتار آرال گام
      ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

      خانم باقی زاده از اعتماد و حسن نیت شما متشکریم
      انشالله موفق باشید

  8. آواتار فراز
    فراز
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

    سلام و خسته نباشید.
    لطفا هزینه خدمات افتتاح حساب به صورت وکالتی و حضوری بفرمایین.
    کل خدماتی که برای افتتاح حساب- دریافت سیم کارت و مستر کارت اینا لازمه هزینه ش چقدره. خیلی از کامنتارو خوندم ولی نمیدونم تعرفه شما چقدره.. و یه نکته که برخی سایتا میگن وکالتی درست نیست و اگر بفهمن حساب و میبندن. پس شما چطور انجام میدین؟ خود شخص هم باید همزمان با وکیل اونجا حاضر باشه؟
    اگر توضیح مفصل بدین (به همراه هزینه ها!) سریعتر اقدام میکنم. ممنون

    • آواتار آرال گام
      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

      فراز عزیز سلام
      برای دریافت قیمت دقیق لطفا با دفتر شرکت تماس بگیرید
      شرکت هایی که در ایران و ترکیه مجموعه ثبت شده و حقوقی ندارند لذا نمی توانند به صورت وکالتی حساب باز کنند. برای همین چنین دروغ هایی به مشتریان می گویند که آنها بکشانند به ترکیه و علاوه بر وقت و کلی هزینه های رفت و برگشت، واکسن، هتل، ترانسفر شهری و … تحمیل کنند.
      ما بالغ بر صدها حساب وکالتی باز کردیم و تا بحال حتی یک مورد هم به مشکل نخورد.
      شما برای افتتاح حساب وکالت محضری می دهید، همون وکالت نامه به ترکی استانبولی ترجمه میشه و توسط قوه قضاییه ، وازرت امور خارجه ایران و همچنین سفارت ترکیه در تهران مهر نوتر و رسمی می خوره لذا محکم ترین سند حقوقی است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

  9. آواتار حسن هاشمی نژاد
    حسن هاشمی نژاد
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

    ممنون از مطالب مفیدتان که به اشتراک میگذارید.

    • آواتار آرال گام
      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

      از حسن توجه شما کمال تشکر را داریم

  10. آواتار علی کریمی
    علی کریمی
    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    سلام. من در زراعت بانک شعبه ترابزون حساب باز کردم ولی برای راه اندازی اینترنت بانکش و موبایل بانکش مشکل دارم. در این خصوص از شما میتونم کمک بگیرم؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

      با سلام
      وقت بخیر
      بله با شماره های روی سایت تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنیم

  11. آواتار بابک
    بابک
    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

    سلام خسته نباشید من ماه اینده عا زم استابول هستم
    سوالم اینه
    1. برای افتتاح حساب غیرمقیم باید واریزی داشته باشیم?
    2.هزینه افتتاح حساب حضوری که خودمونم حضورداشته باشیم چقده؟
    ممنون میشم این 2مورد رو بهم توضیح بدید

    • آواتار آرال گام
      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

      با سلام
      بله اخیرا بانک سختگیری بیشتری می کند. حداقل هزار دلار باید بزارین حساب و یک ماه برندارین
      هزینه ها با توجه به ایام عید تخفیف داره
      می تونین با کارشناسان تماس بگیرین

    • آواتار بابک
      بابک
      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

      واریزی رو هم بعد افتاح حساب میشه انجام داد؟

      • آواتار آرال گام
        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

        جناب بابک عزیز
        با سلام
        بله می شه انجام داد

  12. آواتار hassan
    hassan
    ۰۹ فروردین ۱۴۰۱

    سلام. من ماه آینده میخام برم استانبول حساب باز کنم، موسسه شما چطور میتونه کمک کنه و هزینش چقدر خواهد بود منظورم هزینه های کارهای دریافت کد مالیاتی، باز کردن حساب، خرید سیم کارت، فعال سازی سیم کارت و حساب بانکی و دریافت کردت کارت فیزیکی و … هست. و دوم گذاشتن پول بعد از افتتاح حساب اجباری هست یا خیر؟ و اگر هست مبلغش چه قدر هست؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

      سلام
      بسلامتی
      در کامنت ها توضیح دادیم
      تمامی خدماتی که گفتید را می تونین از دفتر استانبول ما دریافت کنین
      گذاشتن مقدار پول اولیه حداقل 1000دلار توصیه می شه

  13. آواتار ستاره
    ستاره
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

    سلام وقتتون بخیر
    حساب بین اللملی که باز میشه، سقف واریز و یا برداشت چقدر هست؟ و اینکه این مبلغ کلا برای تمام افراد که حساب بین المللی دارند اینقد هست یا برای ایرانیان اینطور هست؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

      سلام هر حساب بانکی و کارت بانکی یک سقفی داره. ربطی به ایرانی و ترکیه ای بودن نداره
      این سقف ها هم قابل تغییر است

  14. آواتار فولادی
    فولادی
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

    ممنون میشم بفرمایید هزینه ای که موسسه شما برای افتتاح حساب وکالتی در زراعت بانک آنکارا می گیرد چه قدر است و حداقل موجودی چه قدر باید باشد؟ ( به لیر است یا دلار آمریکا؟)

    • آواتار آرال گام
      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

      بستگی داره هزینه های ترجمه، نوتر، خرید سیم، قوه قضاییه و وزارت امورخارجه را خودتون پرداخت کنید یا موسسه. لذا نمی شه قطعی گفت. ولی می تونه از 120 دلار تا 250 دلار متغییر باشه

  15. آواتار بهار
    بهار
    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

    سلام خسته نباشین
    من ساکن استانبول هستم.میخواستم بدونم برای افتتاح حساب حتما نیاز به قبض به اسم خودم دارم؟کد ورگی رو دریافت کردم
    و اینکه برای افتتاح حساب بین المللی پول بلوکه میشه؟ چقدر مبلغ نیاز هست که واریز بشه تو حساب؟
    ممنون از اینکه راهنمایی میکنین

    • آواتار آرال گام
      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

      سلام
      بستگی به نظر مدیر بانک داره. طبق قانون باید پول به مبلغ 30 هزار لیر بلوکه بشه. ولی با توجه به نظر مدیر بانک می تونه متغییر باشه
      اگر مشکلی داشتین می تونین از دفتر استانبول آرال گام کمک بگیرید

  16. آواتار محمد سعادتی
    محمد سعادتی
    ۲۸ دی ۱۴۰۰

    فکر می کردم برم استانبول به هر شعبه ای سر بزنم می تونم حساب بانکی باز کنم.
    تقریبا به 20 شعبه بیشتر سر زدم گفتن ما برای ایرانی ها حساب باز نمی کنیم. هر شعبه ای یه چیزی می گفت ظاهرا قانون مشخصی وجود دارد در این خصوص.یکی می گفت اقامت بیارین، سپرده بیارین و …
    در کمال تعجب به یکی از شعبه هایی که خودم رفته بودم و گفته بود باز نمی کنیم با وکیل شما رفتیم و بدون اینکه چیزی بگه باز کرد.(شناس آوردم منو یادش نیوم، استرس داشتم منو بشناسه بگه باز نمی کنم)
    تعجب کردم
    به هر حال ممنون که مشکل من رو حل کردین، از خانم امیری هم تشکر می کنم که خیلی خوب پاسخگو بودن.
    خواستم از طریق این متن تشکر کنم. و انتظار دارم در آینده اگر مشکلی پیش بیاد پشتیبانی هم بکنید.
    الان فکر می کنم می بینم اگر وکالتی باز می کردم هم راحت تر بود و مطمئن تر و هم کم هزینه تر
    به هر حال خوشحالم که با شما آشنا شدم و از زحمات شما و دفتر استانبول آقای اوغور و آقای جم هم تشکر می کنم

    • آواتار آرال گام
      ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

      با سلام
      بانک زارعت اجازه افتتاح حساب برای ایرانیان رو داره ولی برای اینکار اجباری براش نیست. یعنی کاملا با مسئولیت رئیس بانک است. لذا رسای بانک حساب م کنند اگر یک نفر به صورت انفرادی مراجعه می کند ممکن است آورده زیادی برایشان نداشته باشد. لذا ترجیح می دهند خود را درگیر یک مشتری شخصی نکند. ولی زمانی که با یک شرکت و وکیل مراجعه می کنید با توجه به اعتبار شرکت رئیس بانک بیشتر اعتماد می کند و به پشتوانه شرکت حساب باز می کند. در گرفتن سپرده و دپوزیت منعطف رفتار می کند. حتی وکالتی باز می کند و امکانات پشتیبانی بیتشری نیز در اختیار مشترکان می گذازد. زیرا حساب می کند که برآیند مجموع مشتریان یک شرکت و خود گردش شرکت می تواند آورده بیشتری برای بانک داشته باشد.
      خوشحال هستیم که مشکل شما حل شده و انشالله بتوانید از حساب خود به بهترین نحو استفاده کنید.

  17. آواتار فرشید
    فرشید
    ۱۳ دی ۱۴۰۰

    سلام.هزینه انتقال پول از ایران به ترکیه به واسطه آراگام .چند تومانه یا چند درصد میگیرید؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۴ دی ۱۴۰۰

      سلام
      برای مبالغ زیر 10هزار تایی 30 لیر و برای مبالغ بالای 10هزار تا هزینه ای دریافت نمی کنیم.

  18. آواتار علی کریم نژاد
    علی کریم نژاد
    ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    ممنون از توضیحات جامع و کامل تون

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۲۷ آذر ۱۴۰۰

      سلام و درود
      آقای کریم نژاد سپاس از شما

  19. آواتار سیمین جهانی
    سیمین جهانی
    ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    سلام
    با افتتاح حساب و کالتی می تونیم کردیت کار ت بگیریم؟ و اینکه کردیت رو چگونه محاسبه می کنند و تظمینش چیه ؟

    • آواتار آرال گام
      ۲۶ آذر ۱۴۰۰

      برای دریافت کردیت کارت حضور مالک در شعبه الزامی یه. چون بایستی یکسری فرم ها را شخصا امضاء کنید. همچنین با توجه به عدم داشتن کار و منابع مالی شهروندان ایران در ترکیه باید به میزان کردیت کارت در حساب خود پول بلوکه کنید.

  20. آواتار افشین
    افشین
    ۲۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام و وقت بخیر
    من ماه آینده میخام برم استانبول حساب باز کنم، موسسه شما چطور میتونه کمک کنه و هزینش چقدر خواهد بود؟ کف حساب چقدر باید باشه تا بسته نشه؟ و آیا بخاطر fatf بعد از یه مدت بانک حساب ایرانی ها رو نمیبنده؟

    • آواتار آرال گام
      ۲۶ آذر ۱۴۰۰

      سلام
      وقت بخیر
      اگر حضوری می روید استانبول، همکاران دفتر استانبول شما را در پروسه افتتاح حساب همراهی می کنند. کارهای دریافت کد مالیاتی، باز کردن حساب، خرید سیم کارت، فعال سازی سیم کارت و حساب بانکی برای خارج ترکیه را انجام می دن. اگر کردیت کارت هم بخواهین می تونیم براتون بگیریم فقط بایستی قبلا هماهنگ کنید. کف حساب 500 دلار بتونین بزارین خوبه البته حق برداشت رو همیشه دارین
      ربطی به fatf نداره شما در یک بانک داخلی و دولتی ترکیه باز می کنین.

  21. آواتار امیر جمشیدی
    امیر جمشیدی
    ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    با این عوارض خروجی که قراره اعمال بشه، بهترین راه همون افتتاح حساب وکالتی یه

    • آواتار آرال گام
      ۲۶ آذر ۱۴۰۰

      جناب جمشیدی ممنون از نظر شما

  22. آواتار امیررضا محمودی
    امیررضا محمودی
    ۱۵ آذر ۱۴۰۰

    سلام
    خسته نباشید
    اگه بخوام مستر کارت یا ویزاکارت بگیرم اونم به صورت وکالتی
    حدود هزینه ها به صورت تقریبی چند میشه؟
    چون من برای وریفای کردن حساب پیپالم باید کارت داشته باشم
    گیر کردم نمیدونم چطوری این کارو انجام بدم
    لطفاً قیمت تقریبی بگید حتما بعدا تماس میگیرم مزاحم میشم اگه شرایط جور باشه
    ممنون🙏🏻

    • آواتار آرال گام
      ۱۸ آذر ۱۴۰۰

      جناب محمودی سلام
      بستگی داره هزینه ای ترجمه، نوتر، خرید سیم، قوه قضاییه و وزارت امورخارجه را خودتون پرداخت کنید یا موسسه. لذا نمی شه قطعی گفت. ولی می تونه از 120 دلار تا 300 دلار متغییر باشه
      همچنین فعلا paypal در ترکیه خدمات نمی دهد و امکان اتصال کارت بانک زراعت به حساب پی پال مقدر نمی باشد.

  23. آواتار مریم مدیری
    مریم مدیری
    ۰۸ آذر ۱۴۰۰

    سلام من با خیلی از موسسه های همکارتون صحبت کردم می گن وکالتی نمیشه حساب باز کرد. و حتما باید در ترکیه حضور داشته باشید. درسته این حرف؟
    من نمی تونم برم بیرون از کشور مشکل زمان دارم

    • آواتار آرال گام
      ۱۰ آذر ۱۴۰۰

      افتتاح حساب بانکی در ترکیه کاملا با نظر مدیر شعبه بانک مرتبط است. مدیر بانک تصمیم می گیرد که برای ایرانی ها حساب باز کند یا نکند. مدیر بانک تشخیص می دهد که اینکار به نفع بانک می باشد یا به ضرر بانک. از آنجایی آرال گام ارتباط بسیار خوبی با بعضی از شعبات بانک زارعت دارد به صورت محدود در یکی دو تا از شعبه های این بانک می تواند به صورت وکالتی و غیر حضوری برای ایرانیان حساب بانکی باز کند. سال ها تجربه و همکاری آرال گام و همچنین اعتبار این شرکت در آن شعبه های بانکی از دیگر دلایل افتتاح حساب بین المللی به صورت وکالتی می باشد.
      آرال گام بیش از صدها حساب به صورت وکالتی افتتاح کرده است.

  24. آواتار asghar
    asghar
    ۰۳ آذر ۱۴۰۰

    Okay thanks

  25. آواتار علیرضا پارسی
    علیرضا پارسی
    ۰۲ آذر ۱۴۰۰

    خیلی ممنون از محتوای پربارتون
    از ایران خودمون می تونیم حسابمون رو شارژ کنیم؟

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۲ آذر ۱۴۰۰

      جناب پارسی عزیز
      مستقیم از حساب بانکی خودتون مقدور نیست ولی براحتی با صرافی یا از طریق شرکت آرال گام می توانید شارژ کنید.

  26. آواتار مهدی اسکافی
    مهدی اسکافی
    ۳۰ آبان ۱۴۰۰

    سلام ممنون از مقاله خوبتان
    با کارت بانک زراعت میشه در اروپا به طور مجزا یورو ودلار خرج کرد؟
    یا باید به لیر تبدیل شه
    ممنون می شم راهنمایی کنید.

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۱ آذر ۱۴۰۰

      با سلام
      دستگاه های پوز قابلیت انتخاب دارند. و شما موقع خرید اگر موجودی دلار و یا یورو داشته باشین می تونین انتخاب کنین از همون حساب تون کم بشه که هزینه تبدیل ندین

  27. آواتار parsa
    parsa
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام
    افتتاح حساب بین المللی رایگان میشه انجام داد؟
    هزینه های دلاری برای ایرانیان واقعاً سنگین است

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۵ آبان ۱۴۰۰

      دوست عزیز سلام
      واقعا افتتاح حساب بین المللی رایگان وجود نداره، بلاخره شما اگر بخواهین یک حساب بین المللی به اسم خودتون در یک بانک درست حسابی داشته باشین، باید سفر کنین، هزینه ماشین بدین، مدارک آماده، سیم کارت تهیه کنین، و در هیچ جای دنیا این کارها رایگان نیستن. شما باید دنبال افتتاح حساب بین المللی با کمترین هزینه ها باشین
      برای دریافت مشاوره رایگان می تونین شماره های شرکت تماس بگیرین و یا حضوری تشریف بیارین دفتر آرال گام

  28. آواتار یوسف راشدی
    یوسف راشدی
    ۰۱ آبان ۱۴۰۰

    عالی بود
    مشکل من رو حل کردید
    تشکر

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۲ آبان ۱۴۰۰

      خوشحال شدیم که مقاله ما مشکل یکی رو حل کرده
      موفق باشید

  29. آواتار علی خیرخواه
    علی خیرخواه
    ۲۹ مهر ۱۴۰۰

    سلام
    من کار نرم افزار انجام می دم. مشتریانم خارج از ایرانن، اگر حساب بانکی داشته باشم، بنام خودم باشه می تونم از اروپا یا کانادا هزینه های کاری ام رو بگیرم؟
    حساب ایرانی ها بلوکه نمی شه؟
    ممنون می شم راهنمایی ام کنید

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۲۹ مهر ۱۴۰۰

      سلام جناب خیرخواه
      بله اصل افتتاح حساب برای رفع چنین نیازهایی است.
      می تونید با شرکت تماس بگیرید و از راهنمایی ها و مشاوره های رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.
      با تشکر

  30. آواتار آرش قربانی کیا
    آرش قربانی کیا
    ۲۹ مهر ۱۴۰۰

    ممنون از راهنمایی تون

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۲۹ مهر ۱۴۰۰

      تشکر از همراهی شما، آرش عزیز

      • آواتار سعید جوانمرد
        سعید جوانمرد
        ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

        با سلام
        بنده چند سال پیش در بانک زراعت شهر وان ترکیه اقدام به افتتاح حساب کردم اما بعد از دو سال با اینکه حسابم خوب کار می‌کرد و خیلی هم به کارم میومد با وجود اینکه در حسابم مقدار قابل توجهی در حدود ۷۰ هزار لیر هم موجود بود و کار نقل و انتقال مبالغ رو بصورت اینترنتی از ایران به راحتی انجام می‌دادم یک مرتبه بدلیل محدود کردن اینترنت بانک حساب اینجانب از طرف بانک زراعت ترکیه دیگر قادر به وصل شدن به حسابم از طریق اینترنت نیستم و بدلیل مفقود شدن پاسپورتم قادر به رفتن به ترکیه و حل این مشکل نیستم
        آیا میتوانم از شما برای رسیدگی به این مشکل کمک بخواهم که حساب بنده رو فعال و یا مبلغ مانده حسابم را از بانک اخذ نموده به حساب شخص دیگری در ترکیه واریز کنم
        از همکاری شما متشکرم

        • آواتار آرال گام
          ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

          با سلام
          ما برای شما می توانیم به صورت وکالتی حساب بانکی باز کنیم و همه سرویس های آن را فعال کنیم که از داخل ایران استفاده کنید. ولی برای حسابی که در شهر وان باز کردید و مبلغ نیز داخلش است به این راحتی و با وکالت نامه نمی توان کاری کرد. می توانید با شرکت تماس بگیرید 09191916010 و اطلاعات اولیه از حساب تان ارائه دهید، اگر مقدور بود، بتوانیم استفاده از اینترنت بانک حسابتان را در ایران برای شما محیا کنیم.

  31. آواتار آراز ابراهیم نژاد
    آراز ابراهیم نژاد
    ۱۳ مهر ۱۴۰۰

    سلام
    هزینه های افتتاح حساب چنده؟
    باید پول هم بلوکه بشه؟

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۱۳ مهر ۱۴۰۰

      با سلام
      بستگی به نوع افتتاح حساب داره
      حضوری یا وکالتی؟
      در خصوص بلوگه کردن پول در حساب موسسه می تونه مساله رو حل کنه
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت تماس بگیرید
      با تشکر

  32. آواتار سجاد اشرف زاده
    سجاد اشرف زاده
    ۰۳ مهر ۱۴۰۰

    با سلام
    ما برای کارهای نقل انتقال پرداخت های خارجی شرکت نیاز به حساب بانکی داریم.
    با حساب شخصی مقدوره یا باید حساب شرکتی باز کنیم؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۰۳ مهر ۱۴۰۰

      سلام
      هر دو حالت مقدوره. بسته سیاست کاری، حجم تراکنش، مبدا و مقصد و غیره داره
      می تونید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های شرکت تماس بگیرید

  33. آواتار سعید روحی
    سعید روحی
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    سلام
    من اگر از شهرستان بخوام حساب باز کنم حتما باید بیام تهران؟
    هزینه های افتتاح حساب تون چقدره؟ می تونین با من تماس بگیرید. به شما ایمیل زدم
    منتظرم

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

      با سلام
      نه نیازی به حضور شما در تهران نیست. شما در هر دفتر خانه در هر کجای کشور بتوانید یک وکالت کاری برای افتتاح حساب به وکیل ما در ترکیه بدهید، و برای دفتر ما ارسال کنید، ما می توانیم برای افتتاح حساب اقدام کنیم. برای اطلاع از جزئیات می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید

  34. آواتار زهرا
    زهرا
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

    برای پولی که توی حساب باشه ترکیه مالیات کم میکنه؟
    سود بانکی اش چقدره، پول رو توی ایران سپرده کنی بهتره یا ترکیه؟
    ممنون می راهنمایی کنید.

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

      کلا در ترکیه قوانین مالیات شامل درآمد می شه نه دارایی فعلی.(املاک می تونه استثناء باشه)
      کلا سود بانکی در همه جای بیشتر تمرکز دارد که اختلاف تورم را پرکند و توفیق چندانی ندارد. ولی باتوجه به توان مقاومتی لیر در مقابل دلار بنظر می رسد فعلا از ریال به صرفه تر باشد.

  35. آواتار behfar
    behfar
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

    با سلام
    ممنون از بابت توضیحات جامع و کامتلون
    شما افتتاح حساب به صورت غیرحضوری هم انجام می دین؟
    من شنیدم بعضی شرکت ها می تونن با وکالت نامه افتتاح حساب انجام بدن

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

      با سلام
      بله این امکان وجود دارد.در حال حاضر مجموعه آرال گام می تواند برای شما به صورت وکالتی حساب بانکی لیر، یورو، دلار افتتاح کنند.
      برای اطلاع بیشتر و آگاهی از شرایط لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید.