موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

فصل بهار در ترکیه

گردشکری فصل بهار در ترکیه

 زیبایی فصل بهار در ترکیه

با وجود اینکه اوج فصل گردشگری داخلی و خارجی در ترکیه تابستان است، اما بهار‌های ترکیه زیبایی‌ها، جلوه‌ها و لذت‌های خاص و به یاد ماندنی خاص خود را دارد. فضایی پر از نشاط و آرامش در طبیعتی زیبا و وصف نشدنی را در فصل بهار در ترکیه تجربه خواهید کرد. همچنین قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی در فصل بهار مناسب‌تر است. در این مقاله به زیبایی فصل بهار در ترکیه و مکان‌هایی که هر گردشگری باید از آن‌ها بازدید کند، پرداخته شده است. سفر به ترکیه تجربه بسیار متفاوتی خواهد بود. گردشگران آب‌و‌هوا بسیار مطبوعی را تجربه خواهند کرد.

1: تغییر پوشش لباس‌ها در فصل بهار

حتی اگر شب‌های سرد به معنای پوشیدن ژاکت باشد، دمای روز افزایشی است. البته این شرایط را با آسمان آبی و آفتاب همراه کنید که وقت آن است کت، کلاه، روسری، و دستکش را در کمد بگذارید. شلوارها به کمد برمی‌گردند و مردم با خوشحالی شورت و تی شرت خود را بیرون می‌آورند. مردم از نشستن بیرون در بعدازظهرها در حالی که یک آبجو یخی می نوشیم لذت می‌برند.

دماهای خیلی گرم نیست. مردم وقتی می‌بینند لباس‌های بهاری وارد مغازه‌ها می شود هیجان بیشتری پیدا می‌کنند. اگر به فعالیت در فضای باز مانند پیاده روی، بازدید از مکان‌های تاریخی یا گلف در بلک علاقه دارید، بهار ترکیه ایده‌آل است.

2: طبیعت در فصل بهار به جریان می‌افتد

باغبانان مشتاق هستند. برگ‌ها شروع به رویش می‌کنند و گلها از شکوفه می‌دهند و لذت های رنگارنگ مادر طبیعت را نشان می‌دهند. بهار به معنای جشن است. گل‌های محبوب در ترکیه مانند بوگناویلا، خرزهره، گل اطلسی، گل رز و غیره با ظاهر شدن جوانه‌های ریز روی تاک‌های برهنه شروع به رشد می‌کنند.

3 : جمعیت گردشگر در فصل بهار کمتر و قیمت‌ها مناسب‌تر هستند

در تابستان که گردشگری خارجی و داخلی در ترکیه به اوج می‌رسد، فصل بهار زمان مناسب‌تری برای بازدید ترکیه خواهد بود. در فصل بهار با آرامش و بدون شلوغی از طبیعت و جاذبه‌های دیدنی ترکیه لذت ببرید. یعنی بهار به معنای جمعیت کمتر و فرصت برای لذت بردن از مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی در اوقات فراغت بدون حضور انبوهی از بازدیدکنندگان است. از آنجایی که فصل اوج گردشگری هنوز فرا نرسیده است، گردشگران گزینه‌های بیشتری برای گرفتن اتاق‌های هتل با قیمت‌های مناسب دارند.

4 : تولیدات فصل بهار در ترکیه

وقتی بهار می رسد، سبک زندگی مردم نیز تغییر می کند. غذاهای دلگرم کننده مانند سوپ، کاسرول و خورش ها با محصولات فصلی جایگزین می‌شوند. از هر کسی که ترکیه را می‌شناسد بپرسید، آنها می گویند میوه‌ها و سبزیجات طعم و مزه دلپذیری دارند. لیمو، توت فرنگی، بادمجان، کنگر فرنگی، سبزی، فلفل، اسفناج، زردآلو و گیلاس بسیار دلپذیر و پر‌طرفدار هستند. دوستداران ماهی از ماهی کفال قرمز فصلی که یکی از غذاهای مورد علاقه ترکیه است و در پایان بهار از خوردن ماهی پاندورا لذت می‌برند.

5: روزهای بهاری طولانی‌تر و افراد سلامت‌ و پرنشاط هستند

در طول زمستان در ترکیه، اغلب مردم برای تماشای فیلم‌هایی با یک فنجان شکلات داغ روی صندلی می‌نشینند. بهار به معنای روزهای طولانی‌تر و لذت بردن از فضای باز است. مردم از نشستن در بیرون برای صرف شام و قدم زدن عصرانه در کنار تفرجگاه‌های ساحلی لذت می‌برند.

فصل بهار در ترکیه

زمستان زمان برای استراحت و شارژ مجدد باتری است، اما مردم آماده هستند که پس از رسیدن بهار دوباره وارد عمل و پویایی بیشتر شوند و اغلب کارهای بیشتری انجام می‌دهند. بهار همچنین با بیرون رفتن از هوای تازه و کسب ویتامین D طبیعی از نور خورشید برای سلامتی بهتر است. همه پزشکان موافق هستند که این برای سلامتی خوب است. علاوه بر این، نسبت به شروع روز احساس انرژی و خوش بینی بیشتری خواهید داشت.

6 : بهترین مکان‌ها برای بازدید از ترکیه در فصل بهار

منطقه فتحیه Fethiye : فتحیه در سواحل مدیترانه ترکیه قرار دارد. تالاب آبی و ساحل اولودنیز در ابتدای بهار آرام هستند اما قدم زدن در امتداد تفرجگاه بسیار لذت بخش است. دره ساکلیکنت و دره پروانه‌ها دو مکان دیگر هستند که باید حتما در بهار از آن‌ها دیدن کنید. همچنین باید برای دیدن مکان‌های تاریخی مانند خرابه‌های باستانی Tlos و روستای سنتی Uzumlu به کوه‌های توروس بروید.

شهر سلجوک Selcuk : در سواحل دریای اژه ترکیه، شهر سلجوک دارای جاذبه‌های متعددی است و ارزش دو شب اقامت را دارد. البته از خرابه‌های باستانی افسوس، یکی از برترین جاذبه های ترکیه که هر ساله میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده است، دیدن کنید. خانه‌های تراس رومی، کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ، بینش بسیار خوبی را در مورد شهری می‌دهند که از نظر اهمیت تقریباً با رم رقابت می‌کند.

دو مکان ایده آل برای بازدید در فصل بهار خانه مریم مقدس و دهکده شراب سازی Sirince هستند. هر دو در تپه‌های سلجوک قرار دارند و بر مناظر زیبایی مشرف هستند. خانه مریم باکره یک مکان زیارتی است، در حالی که Sirince شهرت خود را از شراب‌های طبیعی طعم دار میوه‌ای که تولید می‌کند به دست می‌آورد.

جاذبه‌های شمال شرق : در شمال شرق ترکیه، رشته کوه Kackar دوستداران زیادی در فضای باز را جذب می‌کند. با شروع از ترابزون، به سمت اوزونگل حرکت کنید. Uzungol به دریاچه طولانی ترجمه می شود که به طور دقیق ظاهر زیبای آن را در بین دو رشته کوه مسلط منعکس می کند. مقصد منحصر بفرد آن، این منطقه را به محبوب‌ترین جاذبه گردشگری شمال شرق تبدیل کرده است. سایر علایق قابل توجه شامل فلات Ayder و Camlihemsin است. از ترابزون پایتخت چای‌سازی ترکیه نیز باید دیدن کنید.

پاموکاله Pamukkale : پاموکاله که در داخل ساحل دریای اژه ترکیه قرار دارد، نشان دهنده شکوه مادر طبیعت است. این نام به قلعه پنبه‌ای ترجمه می شود، انعکاس مناسبی از استخرهای سفید کلسیمی که در دامنه تپه آبشاری دارند. بازدید از پاموکاله با ویرانه‌های باستانی هیراپولیس به یاد ماندنی خواهد بود. این شهر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی حوضچه‌های کلسیم در دوران باستان مرکز آبگرم برای سربازان مجروح بوده است. این روزها، هر دو سایت جزء محبوب‌ترین جاذبه‌های ترکیه به حساب می‌آیند.

کاپادوکیه (Cappadocia) در آناتولیان مرکزی ترکیه : برای تجربه سفر بهاری بر خلاف هر جای دیگری آماده شوید. این منطقه متروک به نظر می‌رسد، اما با بررسی دقیق‌تر و برخی کاوش‌های ماجراجویانه، دشت‌های مسحورکننده ماه مانند نمایان می شود. فعالیت‌های پرطرفدار در کاپادوکیا شامل سفر با بالون در صبح زود، کاوش در شهرهای زیرزمینی و موزه فضای باز یونسکو گورمه است. سالانه 2.5 میلیون گردشگر از کاپادوکیه بازدید می کنند و این منطقه مکان مورد علاقه برای پیشنهادات ازدواج و ماه عسل است.

استان بولو Bolu : بولو یک نقطه میانی حیاتی بین آنکارا و بزرگترین شهر ترکیه یعنی استانبول است. شهرت این استان به دلیل موقعیت کوهستانی، جنگل‌های سرسبز، دریاچه آبانت است که دارای زیبایی طبیعی و گونه‌های درختی و حیات وحش بی‌نظیری است. پارک ملی یدیگولر که در سال 1965 تأسیس شد، به عنوان پارک ملی هفت دریاچه شناخته می شود و شامل هفت دریاچه است که در اثر رانش زمین تشکیل شده‌اند. در نزدیکی منگن، چندین نهر دارای پل های دست ساز با آبشارهای کوچک است.

دریاچه وان Van : بزرگترین دریاچه کشور در شرق دور یک دریاچه سودای شور است که از یخ زدگی در زمستان جلوگیری می‌کند. این دریاچه اغلب میزبان ورزش‌های آبی مانند قایقرانی و مسابقه قایق های موتوری است و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. در جزیره آکدامار کلیسای صلیب مقدس قرن دهم قرار دارد که به عنوان یک کلیسای سلطنتی برای پادشاهی ارمنی واسپوراکان و بسیاری از صومعه‌های ارمنی عمل می ‌رد. سنگ قبرهای تاریخی زیادی را در شهر احلات و اطراف آن پیدا می کنید که در فهرست انتظار ثبت میراث جهانی یونسکو هستند.

آلاکاتی Alacati : محیط دهکده ماهیگیری، خیابان‌های سنگ‌فرش، کوچه‌ها، ساحل بادخیز و فرهنگ کافه‌ها بسیاری از مسافران لوکس را به خود جذب می‌کند. آلاکاتی در بهار واقعاً جذاب است. تا همین اواخر، فقط نخبگان کشور و چند خارجی به آلاکتی می‌رفتند، اما محبوبیت آن در حال افزایش است. این شهر پایتخت موج سواری ترکیه است. خانه‌های قدیمی و سفید کاری شده با درها و کرکره‌های آبی نیز نشان دهنده تاریخ یونانی این منطقه است.

دالیان Dalyan : نشستن در کنار رودخانه پر پیچ و خم کای Cayi و ویرانه‌های مقبره‌های صخره‌ای با شکوه در پس زمینه، سفر به این شهر یک ماجراجویی در فضای باز است. تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و مکان‌هایی با زیبایی طبیعی مانند دریاچه کویج‌گیز زندگی و کاوش در فضای باز را تشویق می‌کنند. به دلیل موقعیت داخلی خانه‌ها به جای دریا، بر منظره رودخانه مشرف هستند، اما ساحل زیبای Iztuzu  30 دقیقه با این منطقه فاصله دارد.

جشنوار‌‌های بهاری در ترکیه

با توجه به تأثیر بازگشت مادر طبیعت، جشنواره‌های بهاری در ترکیه حول محور محصولات محلی می چرخند. جشنواره گیاه آلاکاتی به طور سنتی در ماه آوریل برگزار می‌شود. بازدیدکنندگان غرفه‌ها را بازدید می‌کنند، درباره گیاهان دارویی یاد می‌گیرند و از غذاهایی که با استفاده از آنها ساخته شده‌اند، می‌خورند. مردم در کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و سمینارها شرکت می‌کنند، گیاهان محلی را می‌آموزند و از آنها در غذاهای روزمره استفاده می‌کنند. رژه‌ها، نمایش‌های کودکانه و مسابقات آشپزی مردم را از هرجایی به خود جذب می کند.

فصل بهار در ترکیه

در اوزوملو، قارچ‌های مورل بهاری (Spring Morel mushrooms) را جشن می‌گیرند. خیابان‌های روستای Quaint مملو از غرفه‌های صنایع‌دستی، دکه‌های پنکیک، و مردم محلی که کیک و شیرینی‌های خانگی می‌فروشند، می‌شود. قارچ مورل که بسیار مورد توجه سرآشپزها و غذاخوری ها در سراسر جهان است، خوراکی های لذیذ بهاری است و برخلاف اکثر قارچ ها در طبیعت رشد می کند.

زمانیکه استان اورلا ازمیر، کنگر فرنگی بهاری را جشن می‌گیرند، خیابان‌های سنگفرش شده از بازدیدکنندگان پر می‌شود تا غذاها را امتحان کنند و کنگر تازه بخرند. سرآشپزهای ترکیه‌ای و خارجی نکات آشپزی را به اشتراک می گذارند و موسیقی و رقص در طول روز و شب خیابان‌ها را پر می کند. همچنین استانبول در ماه آوریل، پارک‌ها و فضای سبز استانبول پر از لاله‌ها و گل‌های رنگارنگ، می شود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *