موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته مکانیک در ترکیه
فهرست عناوین

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه گزینه‌ای منحصربفرد است که باید در برنامه‌های آینده خود برای تحصیل در ترکیه در نظر بگیرید. رشته مهندسی مکانیک یکی از محبوب ترین انتخاب‌های دانشجویان بین المللی است. البته پیشتر پست‌هایی جامع درباره فرصت طلایی تحصیل کارشناسی در ترکیه و‌ تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه تهیه شده است توصیه می‌شود که حتما مطالعه گردد.

همچنین در مقاله‌ای دیگر رنکینگ دانشگاه‌های ترکیه را به دقت مورد بررسی قرار داده‌ایم تا دانشجویانی که قصد تحصیل و دریافت اقامت ترکیه را دارند تمامی پاسخ‌های سوالات خود را گرفته باشند.تحصیل در رشته مکانیک در ترکیه و دریافت مدرک آن طیف گسترده ای از زمینه‌های کاربردی و چشم انداز شغلی خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

در این مقاله به بررسی  معرفی بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای تحصیل در رشته مکانیک، شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک، شهریه‌ای که دانشگاه‌های مختلف (دولتی و خصوصی) از دانشجویان بین المللی دریافت می‌کنند و هچنین دلایل و مزایای اخذ مدرک مهندسی مکانیک خواهیم پرداخت. علاه بر این به این موضوع که چرا تحصیل در رشته‌های مهندسی  در ترکیه بویژه در رشته مهندسی مکانیک انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی است پرداخته خواهد شد.

درباره تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

دنیای ما دیگر بدون ماشین و بنابراین بدون مهندسان مکانیک قابل تصور نیست، زیرا آنها دستگاه‌ها و سیستم های تولیدی را توسعه می دهند که خدمات کارآمدی را در تمام صنایع ارائه می دهند. به عنوان مثال، ماشین هایی که قطعات خودرو را در کنار هم قرار می دهند یا دستگاه هایی که مواد غذایی را بسته بندی می کنند.

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که از مفاهیم فیزیک و ریاضیات مهندسی و همچنین علم مواد برای طراحی، تجزیه و تحلیل، ساخت و نگهداری سیستم‌های مکانیکی استفاده می‌کند. این رشته یکی از قدیمی ترین و متنوع ترین رشته های مهندسی است.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

مهندسی مکانیک هسته اصلی صنعت کالاهای سرمایه ای و به عنوان تامین کننده محصولات پیچیده برای همه بخش ها را تشکیل می دهد. با این حال، حوزه های کاربرد و الزامات اعمال شده بر روی ماشین ها متنوع تر شده اند. فن آوری ها نیز به سرعت در حال توسعه هستند.

این پالت از فناوری‌های نوری، رباتیک یا فناوری میکروسیستم گرفته تا فناوری اندازه‌گیری یا کنترل را شامل می‌شود. و بدون فناوری اطلاعات، امروزه هیچ ماشینی وجود نخواهد داشت. البته فناوری اتوماسیون همچنان در مرکز تولید صنعتی قرار دارد.

طول دوره تحصیل رشته مکانیک در ترکیه چقدر است؟

طول دوره منظم آموزش 4 سال و 8 ترم می باشد. مهندسان مکانیک انواع ماشین‌ها و دستگاه‌ها را با استفاده از انرژی، مواد، اصول مکانیکی می سازند و تولید می کنند، همچنین رویه ها و سیستم هایی را می سازند که ستون بسیاری از شاخه های صنعت را مشخص می کند. این یکی از قدیمی ترین رشته های مهندسی است.

مهندسی مکانیک یک رشته مهندسی است که طراحی، تجزیه و تحلیل، تولید، ذخیره سازی و توزیع سیستم های مکانیکی یا حرارتی را با استفاده از اصول فیزیکی ترکیب می کند و ایده های تحلیلی حل مسئله را ارائه می دهد.

از زمان معرفی دوره لیسانس و فوق لیسانس به جای دیپلم، دوره مهندسی مکانیک به طور کلی تمرین محورتر شده است. اما تحصیل در دانشگاه های ترکیه به صورت عملی و همچنین نظری است. دانشگاه‌های ترکیه که این دوره را ارائه می دهند ترکیب خوبی از هر دو طرف مهندسی (علمی و نظری) دارند.

در برخی از کشورهای خارج از ترکیه، دانشگاه‌ها فقط بر روی بخش تئوری یا عملی تمرکز می کنند.صرف نظر از اینکه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه را در کدام دانشگاه سپری می‌کنید، بایستی پایه های ریاضی و علمی در چهار ترم اول مقطع لیسانس را بگذرانید.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه به زبان انگلیسی

پالت متنوعی از دانشگاه ها وجود دارد که رشته مهندسی مکانیک را در ترکیه ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، زیرا یادگیری ترکی زمان بر است و ترکی علمی چیزی است که دانش آموزان باید به آن عادت کنند. زبان عمومی مهندسی در سراسر جهان انگلیسی است. بنابراین اکثر دانشگاه‌های استانبول یا آنکارا دوره های مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

اکثر دانشگاه های خصوصی ترکیه رشته مهندسی مکانیک را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. یعنی دوره کاملا و 100 درصد به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد. این نیز یکی از دلایل اصلی انتخاب دانشجویان بین المللی در ترکیه یک دانشگاه خصوصی به جای دانشگاه دولتی است.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه: دانشگاه بیلگی استانبول (دوره کارشناسی BA)

دانشگاه بیلگی واقع در شهر استانبول است. در ادامه به بررسی اجمالی دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی خواهیم پرداخت. مهندسی مکانیک یکی از بزرگترین، وسیع ترین و قدیمی ترین رشته های مهندسی است. مهندسان مکانیک از اصول انرژی، مواد و مکانیک برای طراحی و ساخت ماشین آلات و دستگاه‌های مختلف استفاده می کنند.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

آنها فرآیندها و سیستم هایی را ایجاد می کنند که فناوری و صنعت را هدایت می کند.ویژگی های کلیدی این حرفه وسعت، انعطاف پذیری و فردی بودن آن است. مسیرهای شغلی مهندسان مکانیک تا حد زیادی توسط انتخاب های فردی تعیین می شود، که یک مزیت قطعی در دنیای در حال تغییر است.

برنامه مهندسی مکانیک BİLGİ به گونه ای طراحی شده است که به دانشجویان شکل گیری لازم برای تبدیل شدن به مهندسان مورد نظر بخش را بدهد، علاوه بر این اطمینان حاصل شود که آنها از قدرت و دیدگاه دانشگاه در علوم اجتماعی بهره مند می شوند.

ساختار برنامه تحصیلی رشته مکانیک دانشگاه بیلگی

در طول سال اول تحصیل، دانشجویان مهندسی مکانیک BİLGİ دانش اصلی خود را تقویت خواهند کرد. در طول سال دوم دوره های زیربنایی آن ها مهارت های تحلیلی را که حاوی ویژگی های ساختاری مهندسی است، توسعه خواهند داد. دوره های اصلی و انتخابی در سال سوم مهارت های طراحی را به خصوص در زمینه مهندسی توسعه می دهد.

سال آخر تحصیل با کلاس های پیاده سازی در این بخش علاوه بر یک پروژه فارغ التحصیلی شامل طراحی و کاربرد خواهد بود که در آن آنها تمام دانش و مهارت های مهندسی را که به دست آورده اند به کار خواهند برد. در این ساختار، دروس انتخابی در علوم انسانی، هنر، ادبیات، حقوق و علوم اجتماعی به آنها “هویت BİLGİ” را می دهد که دانشجویان مهندسی BİLGİ را متفاوت می کند.

فرصت های شغلی با تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک قادر خواهند بود مفاهیم اصلی از جمله مکانیک، سینماتیک، ترمودینامیک، علم مواد و تجزیه و تحلیل سازه را درک کنند و از این اصول اصلی همراه با ابزارهایی مانند مهندسی به کمک کامپیوتر و مدیریت چرخه عمر محصول برای طراحی و تجزیه و تحلیل کارخانه‌های تولید، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات استفاده کنند. ، سیستم های گرمایش و سرمایش، سیستم های حمل و نقل، هواپیما، کشتی های آبی، روباتیک، تجهیزات پزشکی و غیره.

الزامات زبان برای تحصیل در رشته مکانیک دانشگاه بیلگی

مدرک قابل قبول برای اثبات مهارت زبان انگلیسی آزمون‌های انگلیسی کمبریج، آیلتس، تافل یا آزمون‌های معتبر است. در صورت وجود، سابقه نمرات برای یک امتحان صلاحیت زبان انگلیسی (به عنوان مثال تافل یا آیلتس یا گواهی کمبریج). الزامات زبان انگلیسی به تفصیل در زیر آمده است.

حداقل الزمات نمره قابل قبول نوع آزمون
حداقل نمره 6.0 آیلتس
حداقل نمره 75 تافل IBT
حداقل نمره 200 تافل CBT
حداقل امتیاز 535 تافل PBT
حداقل امتیاز B اولین گواهی زبان انگلیسی (FCE)
حداقل امتیاز C گواهی کمبریج در زبان انگلیسی پیشرفته (CAE)
حداقل نمره C آزمون مهارت کمبریج (CPE)

اگر دانشجوی بین‌المللی آینده نمره کافی از یکی از آزمون‌های صلاحیت زبان انگلیسی کسب نکرده باشد، یا در هیچ آزمونی شرکت نکرده باشد، پس از ورود/ثبت نام، دانشجو ملزم به شرکت در آزمون معافیت مؤسسه‌ای دانشگاه بیلگی استانبول (BILET) خواهد بود.

افرادی که در آزمون معافیت تحصیلی مردود می شوند باید قبل از شروع تحصیلات آکادمیک خود در برنامه آمادگی زبان انگلیسی در دانشگاه بیلگی استانبول ثبت نام کنند. این سال مقدماتی در مجموع سال‌های تحصیلی مورد نیاز برای فارغ التحصیلی لحاظ نمی شود. هزینه تحصیل سالانه برای برنامه مقدماتی انگلیسی 8 100 دلار آمریکا (شامل مالیات) است.

صلاحیت ورود برای تحصیل در رشته مکانیک دانشگاه بیلگی

مدارک صلاحیت ورود به زبان های زیر پذیرفته می شود: انگلیسی / ترکی. اغلب می توانید یک رونوشت مناسب از مدرسه خود دریافت کنید. اگر اینطور نیست، به ترجمه‌های رسمی به همراه نسخه های تایید شده از اصل نیاز خواهید داشت.

این یک روش آسان است که در آن اداره آموزش و پرورش استان در استانبول (و در برخی موارد سفارت/کنسولگری ترکیه) “معادل نامه” (به ترکی “Denklik Belgesi”) را ارائه می دهد که گواهی می دهد که مدرک تحصیلی دبیرستان خارجی معادل همتای آن دیپلم دبیرستان ترکیه است. این مدرک با مراجعه حضوری و ارائه اصل دیپلم دبیرستان خارجی به همراه ترجمه رسمی ترکی آن و پاسپورت دانشجو تحویل داده می شود. وقتی بالاخره به دانشگاه رفتید باید کپی تایید شده مدارک صلاحیت ورود را همراه خود ببرید.

دانشگاه بیلگی نام دانشگاه
ترکیه، استانبول محل تحصیل
تمام وقت نوع لیسانس
4 سال (240 ECTS) مدت دوره کارشناسی
9720 دلار در سال هزینه تحصیل
0 دلار (برای یکبار درخواست اما برای درخواست های مجدد بایستی هزینه هزینه درخواست
دارد بورسیه تحصیلی

 بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

در ادامه برخی از دانشگاه‌های ترکیه که برای تحصیل در رشته مکانیک بهترین هستند را معرفی نموده‌ایم.

نام دانشگاه زبان تحصیلی شهریه سالانه
(قبل از اعمال تخفیف)
شهریه سالانه
(بعد از اعمال تخفیف)
Altinbas University انگلیسی $8.500 $3.500
Atilim University انگلیسی $9.800
Haliç University انگلیسی $3.500 $3.500
Işık University انگلیسی $8.000 $4.000
Istanbul Aydın University انگلیسی $6.000 $5.000
Istanbul Okan University انگلیسی $6.500 $4.600
Istinye University انگلیسی $5.400 $5.400
Izmir University of Economics انگلیسی $8.000
Nisantasi University انگلیسی $7.481 $3.400
Yeditepe University انگلیسی $12.500 $6.250

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه (برنامه‌های کارشناسی ارشد 2022)

Msc مخفف Master of Science است. این یک مدرک کارشناسی ارشد آموزشی است که توسط دانشگاه های بسیاری از کشورها ارائه می شود. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای رشته مهندسی مکانیک ارائه می‌دهند اشاره شده است.

رنکینگ کیفیت آموزش رنکینگ جهانی زبان تحصیلی مقطع تحصیلی محل دانشگاه

نام دانشگاه

1529 401–500 انگلیسی ارشد ترکیه، استانبول

Koc University

 

1405

 

601–800 انگلیسی دکتری آنکارا، استانبول

Bilkent University

 

888 401–500 انگلیسی دکتری ترکیه، استانبول

Koc University

 

1225 501–600 انگلیسی کارشناسی ترکیه، استانبول

Sabanci University

 

1261 601–800 انگلیسی کارشناسی آنکارا، استانبول

Bilkent University

 

3302 601–800 انگلیسی کارشناسی ترکیه، استانبول

Ozyegin University

 

8091 1001+ انگلیسی کارشناسی آنکارا، استانبول

Atilim University

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه : دانشگاه گدیک Gedik

دانشگاه گدیک Gedik در شهر استانبول واقع شده است. در ادامه به معرفی و بررسی رشته مهندسی مکانیک در این دانشگاه خواهیم پرداخت. این دانشگاه در سطح تکنسین قادر به استفاده از روش های طراحی به کمک کامپیوتر، ماشین کاری و ساخت بدون اسکنه با دانش هیدرولیک و پنوماتیک، مهندسی و … می باشد که می تواند از هر نوع ماشینکاری استفاده کند و می‌تواند تولید و نصب آن را هم انجام دهد.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

قطعات ماشین آلات و آموزش “تکنسین ماشین” متخصص که بتواند نقشه های فنی را بخواند و بکشد. کادر علمی و زیربنای فیزیکی در این راستا آماده شده است.کار در چارچوب معیارهای جهانی، کار به نفع جامعه و بشریت، بخش پیشگامی است که نتایج تحقیقات خود را به فناوری تبدیل می کند.

داشتن دانش و تجربه برای شرکت در مطالعات فنی، اداری و تحقیق و توسعه در سطح ملی و بین المللی با اعطای مدرک کاردانی و آموزش، داشتن عادات یادگیری مشتاق، کارآفرینی، تمایل به کار تیمی، تولید راه حل، تحقیق. تربيت «تكنسين ماشين» كه در برابر تحولات، حساس به ارزش‌هاي محيطي و فرهنگي، مفيد كشور و بشريت، پژوهشگران علمي هستند كه براي افزايش كيفيت زندگي جامعه تحقيقات علمي انجام مي‌دهند و داراي قدرت تفكر جهاني هستند. .

چه مهارت‌هایی پس از فارغ التحصیلی در رشته مکانیک دانشگاه گدیک بدست‌ می‌آوریم؟

  • طراحی و پروژه یک سیستم به عنوان تکنسین ماشین و ترسیم در محیط کامپیوتر.
  • یک قالب از یک قطعه طراحی کنید.
  • انتخاب مناسب ترین مواد و ابزار برای قطعه، برنامه ریزی عملیات و پردازش قطعات بر روی ماشین ابزار در اقتصادی ترین شرایط با روش ماشینکاری مناسب.
  • برنامه های قطعه برای ماشین های CNC را تهیه و پردازش می کند.
  • می تواند اندازه گیری های ابعادی و زاویه ای انجام دهد، می تواند تحمل و مقیاس را طراحی کند.
  • انجام آزمایشات مکانیکی مخرب و غیر مخرب بر روی مواد.
  • سیستم های مکانیکی را می توان با سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک کنترل کرد.
  • کار تیمی و مسئولیت پذیری را می توان فرض کرد.
  • می تواند با کارکنان در سطوح مختلف کسب و کار ارتباط برقرار کند و از تکنیک های ارتباط نوشتاری و کلامی استفاده کند.
  • یک تکنسین ماشین آلات می تواند در هر بخش دولتی / خصوصی که در آن انواع فعالیت های تولید اسکنه و خدمات فنی انجام می شود، استخدام شود.

فرصت های شغلی که با تحصیل  رشته مکانیک در دانشگاه گدیک بدست می‌آورید

صنعت ماشین سازی مانند همه دنیاست و صنعتی شدن کشور ما موتور محرکه صنعتی شدن است و سنگ بنای توسعه کشورمان در آینده خواهد بود. صنعت ماشین آلات ترکیه از سال 1990 نرخ رشد سالانه حدود 20 درصد را نشان داده است.

مانند بسیاری از کشورها، اکثریت قریب به اتفاق ماشین‌سازان در ترکیه، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) هستند که پاسخی انعطاف‌پذیرتر و پاسخگوتر به شرایط متغیر اقتصادی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی ارائه می‌دهند.

مزیت کم هزینه نیروی کار و مهارت‌های مهندسی پیشرفته شرکت‌های کوچک و متوسط ​​فعال در این بخش، عواملی هستند که رقابت‌پذیری تولیدکنندگان ماشین‌آلات را در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌دهند. در صنعت ماشین سازی ترکیه انواع قطعات و تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی تولید می شود.

نسبت نهاده داخلی در فرآیند تولید حدود 80-85 درصد است. تکنسین ماشین می تواند در هر بخش دولتی/خصوصی که در آن انواع فعالیت های تولیدی و خدمات فنی ماشینکاری و غیر ماشینکاری انجام می شود، استخدام شود.

مدارک لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه گدیک

  • دیپلم دبیرستان (یک نسخه ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
  • کارنامه دبیرستان (یک نسخه ترجمه شده به ترکی یا انگلیسی)
  • فتوکپی صفحات مربوطه گذرنامه شما
  • عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه گدیک استانبول
  • گواهینامه ترجمه شده دیپلم دبیرستان و ریز نمرات از دفتر اسناد رسمی در ترکیه یا سفارت ترکیه در کشور شما
  • مقاله معادل سازی (Denklik Belgesi) دیپلم دبیرستان از اداره استانی وزارت آموزش و پرورش استانبول
  • گواهی مهارت زبان
65 YDS/YÖKDİL/UDS/KPDS
78 TOEFL-IBT
67 PTE
C CPE
B CAE

اگر دانش آموزان تافل ندارند، باید واجد شرایط آزمون مهارت زبان انگلیسی باشند که در دانشگاه گدیک استانبول برگزار می شود. برای متقاضیان برنامه مدرک ترکیه نمره TOMER – سطح B1 لازم است.

شرایط ورود و صلاحیت تحصیل  رشته مکانیک در ترکیه ( دوره کارشناسی)

  • دیپلم دبیرستان
  • کارنامه دبیرستان
  • گذرنامه

برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه به چه علایق یا استعدادهایی نیاز دارید؟

  • تفکر خلاقانه
  • با دانش خود در ریاضیات و فیزیک بیش از حد متوسط ​​باشید
  • علاقه به ماشین آلات
  • توانایی های دستی و آرامش
  • راحت بودن در اطراف محیط های پارچه صنعتی

درآمد یک مهندس مکانیک در ترکیه چقدر است؟

فردی که به عنوان مهندس مکانیک در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 7910 TRY در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 4110 TRY (کمترین) تا 12100 TRY (بالاترین) متغیر است.این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندس مکانیک بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

در زیر یک تفکیک دقیق بر اساس معیارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد. جدول زیر میزان درآمد یک مهندس مکانیک بر اساس سال‌های تجربه‌ای که دارد آورده شده است.

0 – 2  سال 4,670 TRY
2 – 5  سال +34% 6,270 TRY
5 – 10  سال +30% 8,150 TRY
10 – 15  سال +21% 9,860 TRY
15 – 20  سال +9% 10,800 TRY
20+  سال +5% 11,300 TRY

 

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *