موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

خانه‌ های سنتی ترکیه

گردشکری خانه‌ های سنتی ترکیه

 بررسی خانه‌ های سنتی ترکیه

طی بیست سال گذشته، ترکیه بازار املاک و مستغلات خود را دوباره احیا کرده است. مسکن مدرن اکنون تمام جنبه‌های یک سبک زندگی سریع و وابسته به فناوری را برآورده می کند. یکی از رویدادهای غیرمنتظره پس از این احیای مجدد این است که خانه‌ های سنتی ترکیه جایگاه نمادینی را هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی به دست آورده‌اند.

با درخواست برای حفظ و نوسازی آن‌ها، برخی از مورخان نگران هستند که نابودی آن‌ها آثاری از تاریخ را از بین ببرد. برخی از کارشناسان همچنین می‌خواهند آنها را دست نخورده نگه دارند تا نسل‌های آینده میراث فرهنگی آن‌ها را به خاطر بسپارند. تعداد فزاینده‌ای از خریداران خارجی که رویای یک پروژه کوچک و نوسازی را در سر می‌پرورانند که در نهایت به خانه آن‌ها تبدیل شود نیز علاقه زیادی به حفظ آنها دارند، اما چه چیزی در مورد آن‌ها خاص است؟  تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا تاریخچه خانه‌های ترکی را با هم بررسی کنیم.

 سبک  و طراحی خانه‌ های سنتی ترکیه

سبک‌های معماری

سبک‌های معماری اقامتگاه‌های قدیمی ترکیه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند، بنابراین دست نخورده نگه داشتن سازه‌های باقی مانده تنها راه برای دیدن سبک‌های معماری با چشمان خودمان است. در تاریخ، دو عامل محرک بر سبک‌های مسکن تأثیر می‌گذاشتند، یکی بودجه و دیگری کاربردی است.

بودجه با استفاده از مواد به وفور کنترل می گردید. از این رو اکثر خانه‌های قدیمی ترک از چوب/سنگ یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شدند. نمونه های عالی شامل خانه‌های چوبی قدیمی استانبول، خانه‌های یایلا در کوه‌های کاکار دریای سیاه و کلبه های دریای اژه و مدیترانه است.

طراحی و دکوراسیون داخلی

این فقط معماری نیست که این خانه‌ها را بسیار مهم می کند. دکوراسیون داخلی و طراحی چیزهای زیادی در مورد نحوه زندگی نسل های قبلی می گوید. حتی چیدمان و طراحی قسمت‌های آشپزخانه بینشی عالی در مورد آماده‌سازی و ترجیحات غذاهای منطقه می‌دهد.

خانه‌ های سنتی ترکیهفرش‌ها و منسوجات دست‌باف ترکی به‌طور برجسته‌ای ظاهر می‌شوند، و با دو یا چند نسل که در یک خانه زندگی می‌کنند، یک اتاق عمومی مرکزی بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار بود. در مناطق روستایی، طبقه پایین انباری برای حیوانات بود که چیزهای زیادی در مورد چگونگی دامداری در زندگی روزمره به ما می‌گوید.

خانه‌های سبک عثمانی

ویژگی های بیرونی این خانه‌ها آنها را به راحتی متمایز می‌کند. پنجره‌های بزرگ که با سنگ در پایین و چوب در بالا ساخته شده‌اند، یکی از ویژگی‌های مهم برای ورود نور طبیعی زیادی به روز بودند. اعضای ثروتمندتر جامعه در یک منطقه جداگانه برای میزبانی از مردان و زنان ساخته شده بودند، اما در غیر این صورت، اتاق مرکزی برای بسیاری از اهداف دو برابر شد. هر چیزی که مربوط به دوران عثمانی باشد، باید خانه‌های معروف و قدیمی استانبول باشد.

خانه‌ های سنتی ترکیه

تشک‌هایی را که شب از کمد بیرون می‌آوردند تا صبح دوباره سر جای‌شان می‌گذاشتند تا «اتاق خواب» را به «اتاق نشیمن» و غیره تبدیل کنند. خوشبختانه بسیاری از مکان‌ها در ترکیه هنوز از این نوع مسکن از جمله سافرانبولو، آماسیا، بی‌پازاری و روستای میراث جهانی یونسکو در کومالیکیزیک برخوردارند.

خانه‌هایی به سبک غار

منطقه مرکزی آناتولی ترکیه به نام کاپادوکیا در سبک مسکن خود کاملاً منحصر به فرد است. در طول تاریخ، به جای اینکه چیزی از منابع طبیعی بسازند، آن را ساختند. از این رو آن‌ها خانه‌هایی را در صخره‌های توفی که بر روی منظره‌های سورئال پراکنده بودند، ساختند.

خانه‌ های سنتی ترکیه

اکثر مناطق کاپادوکیه مرکزی تحت وضعیت حفاظت شده قرار دارند و هر کسی که یک خانه سنتی غار را برای بازسازی می‌خرد باید دستورالعمل‌های حفاظتی خاصی را رعایت کند. اگر می‌خواهید داخل یک نسخه مدرن را ببینید، در یک هتل غار اقامت کنید.

خانه‌های فلات یایلا (Yayla)

روستاهایی که در ارتفاعات بالاتر در شمال شرقی ترکیه قرار دارند سبک مسکن منحصر به فردی دارند. در مناطق دیگر ترکیه، اقامتگاه‌ها نزدیک به هم ساخته شده‌اند، اما در کوه‌های کاکار به طور تصادفی بر روی دامنه های تپه پراکنده شده‌اند. این به این دلیل است که یک زمین تپه‌ای به این معنی است که تنها چند منطقه برای یک ساختار جامد که در برابر هوای شدید زمستانی مقاومت می کند، کاربردی است.

خانه‌ های سنتی ترکیه

مردم محلی باتدبیر همچنین اتاق خواب‌های خود را بر روی محل نگهداری حیوانات ساخته‌اند زیرا گرم‌تر است. در فلات‌های بالاتر، مردم محلی هنوز از این خانه‌ها استفاده می‌کنند و مکان‌های دور از آن‌ها به این معنی است که ویژگی‌های مدرن مانند اینترنت و اتصالات تلفن وجود ندارد.

کلبه‌های سنگی جنوب و غرب

کلبه‌های سنگی قدیمی در استراحتگاه‌های ساحلی دریای اژه و مدیترانه، که قبلاً قبل از معاهده لوزان در سال 1923 یونانی بوده‌اند، دیده می‌شوند. انگار برای اثبات افزایش شهرت خود در املاک و مستغلات، در مکان‌هایی مانند آلاکاتی، هزاران پوند قبل از هرگونه نوسازی به فروش می‌رسند. صورت گرفته است.

خانه‌ های سنتی ترکیه

گشت و گذار در روستای ارواح کایاکوی در فتحیه بینش خوبی در مورد چگونگی تشکیل این خانه‌ها بخشی از یک جامعه بزرگتر به دست می‌دهد. این کلبه‌ها با تمام سبک‌های دیگر در ترکیه متفاوت هستند زیرا معمولاً دارای یک حیاط بزرگ و مکان‌های نشیمن در فضای باز هستند که در تابستان ضروری است.

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی آرال گام در تلاش است تا اطلاعات مفید و گسترده‌ای از تمام مناطق ترکیه برای اهداف مختلف از جمله سفرهای توریستی و نیز خرید ملک در ترکیه ارائه دهد. در همین راستا نیز مناطق مختلف ترکیه را معرفی می نماییم. اگر نیاز به اطلاعات و مشاورهای تخصصی دارید، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *