موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

سرمایه گذاری راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

 مفید ترین راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

فرقی نمی‌کند که یک خانه‌ی ساحلی بخواهید، یا خانه‌ای با پس زمینه‌ی کوهستانی زیبا، خانه‌ای روستایی بخواهید، یا ترجیح دهید زندگی پنت‌هاوسی داشته باشید، در ترکیه مکان‌ها و آپارتمان‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. با احتساب ریویرای جنوبی ترکیه، سواحل غربی دریای اژه یا شهر استانبول، روند خرید آپارتمان یکسان است. اما اول از همه، باید دقیقاً بدانید که چرا در ترکیه خرید می‌کنید، باید بدانید که این یک سرمایه‌گذاری، سبک زندگی یا خرید برای اجاره است. اگر بدانید، می‌توانید خانه‌های ایده‌آل را به‌راحتی تشخیص دهید. چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند و ما از این عوامل در این مقاله یاد خواهیم کرد.

همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با خرید آپارتمان در ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

1: امور مالی را آماده کنید

برخی افراد ابتدا خانه رویایی ایده آل خود را پیدا می‌کنند و سپس به مسائل مالی نگاه می‌کنند. با این حال، آن‌ها اغلب با ناامیدی مواجه می‌شوند زیرا خانه رویایی شان بسیار گران است. قبل از بررسی املاک در ترکیه، از بودجه خود، از جمله قیمت خانه، مالیات و هزینه‌های خرید، راه‌اندازی وسایل برقی و اثاثیه در صورت خرید خانه‌های جدید یا در حال ساخت مطلع شوید.

راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

برای شروع، منابع مالی و جریان‌های درآمد را فهرست کنید. اینها دستمزد، پس انداز و وام مسکن بانکی هستند. اطمینان حاصل کنید که تامین مالی به راحتی در دسترس است زیرا خرید ملک در ترکیه به سرعت انجام می‌شود. در مورد وام‌های بانکی ترکیه، نرخ بهره را بررسی کنید زیرا این نرخ‌ها از نظر تاریخی بالاتر از سایر کشورها است. همچنین به یاد داشته باشید که قیمت آپارتمان در ترکیه با لیر ترکیه تعیین می‌شود، بنابراین خارجی‌ها باید ارز خود را تبدیل کنند. به جای استفاده از بانک‌ها، از شرکت‌های ارزی استفاده کنید زیرا این شرکت‌ها نرخ ارز و کارمزد انتقال بهتری را ارائه می‌دهند. نمونه‌های خوب Wise یا Money Corp هستند.

2: هزینه‌های اضافی خرید آپارتمان

املاکی‌ها در ترکیه، به خریداران آپارتمان برنامه‌های کامل پرداخت هزینه‌های اضافی و زمان پرداخت را می‌دهند. با این حال، هزینه‌ها و مالیات‌های اضافی مانند مالیات خرید، مالیات بر ارزش افزوده، کمیسیون در صورت وجود، وکلا، مترجمان، تغییر نام شرکت و دفاتر اسناد رسمی ‌را به خاطر بسپارید. این هزینه‌ها معمولا بین 8.5 تا 10 درصد ارزش ملک متغیر است. علاوه بر این، خریداران آپارتمان‌های نوساز و خارج از طرح نیز هزینه کنتور برق و آب و اتصالات را پرداخت می‌کنند.

3: هزینه‌های جاری سالانه آپارتمان‌ها

هزینه‌های جاری آپارتمان‌ها با توجه به سبک زندگی و موقعیت مکانی متفاوت است اما انتظار می‌رود هزینه‌های زیر پرداخت شود

  • برق: قبوض ماهانه برق در ترکیه ارزان‌تر از کشورهای غربی است، با این حال امکانات خانگی مانند تهویه مطبوع یا آتش سوزی‌های زمستانی هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • آب: این صورتحساب ماهیانه است، یا صاحبان آپارتمان کنتورهای آب نصب کرده‌اند تا در صورت نیاز شارژ شوند. هزینه آب در ترکیه ارزان است.
  • گاز: اکثر صاحبان آپارتمان‌ها برای اجاق گاز خود از گاز استفاده می‌کنند و برای گرم کردن خانه خود به روش‌های دیگر روی می‌آورند.
  • اینترنت: صاحبان خانه‌های تعطیلات معمولاً با ارائه دهندگان شبکه ثبت نام می‌کنند تا بسته به اینکه شما در ترکیه هستید، سرویس را روشن یا خاموش کنند.
  • مالیات شورا و زباله: این صورتحساب که دو بار در سال قابل پرداخت است، بسته به دارندگان سند مالکیت و قیمت ملک متفاوت است. صاحبان آپارتمان‌ها می‌توانند برای دریافت اطلاعیه‌های آماده شدن صورت حساب‌ها و میزان پرداخت به شورای محلی خود مراجعه کنند.
  • بیمه: هزینه‌های بیمه اجباری زلزله بسته به متر مربع متفاوت است و خریداران آپارتمان برای امضای سند مالکیت و تمدید هر سال به آن نیاز دارند.

4: درباره هزینه‌های نگهداری و خدمات مجتمع

قانون کاندومینیوم ترکیه می‌گوید ساختمان‌های دارای هشت آپارتمان یا بیشتر باید برای نگهداری و تعمیر و نگهداری مناطق مشترک مانند استخرها، برق راهرو، آب، اتاق بازی و امنیت کمیته‌ای مدیریتی تشکیل دهند یا منصوب کنند. صاحبان آپارتمان در ترکیه باید هزینه‌های ماهانه خود را در این زمینه کمک کنند. مالکان آپارتمان می‌توانند برای درخواست برنامه‌های مدیریت فعلی و قبلی مجتمع خود به دفاتر ثبت اسناد و املاک محلی مراجعه کنند.

مالکان آپارتمان به برنامه مدیریت آپارتمان ترکیه ملزم هستند و نمی‌توانند از آن عقب نشینی کنند. اگر هزینه سالانه خود را پرداخت نکنید، کمیته‌های مدیریتی می‌توانند سود دریافت کنند و شما را برای جبران هزینه‌ها به دادگاه ببرند. مالکان همچنین از طریق مجمع عمومی‌ عادی که به عنوان مجامع عمومی ‌سالانه شناخته می‌شوند، در مورد اتفاقاتی که در مجتمع آن‌ها رخ می‌دهد، اطلاعات دریافت می‌کنند. آن‌ها درباره بودجه و کارهای تعمیر و نگهداری بحث می‌کنند و اعضای کمیته را منصوب می‌کنند.

هر آپارتمان یک رای و 15 روز اخطار از تاریخ و زمان جلسه دریافت می‌کند. اگر هر یک از صاحبان آپارتمان نمی‌توانند حضور یابند، می‌توانند وکالتنامه ای را در ترکیه تعیین کنند تا از طرف آن‌ها اقدام کند. صورت جلسات محضری است و برای صاحبان آپارتمان‌های خارجی، کمیته باید از مترجمان رسمی‌ استفاده کند. علاوه بر این، صاحبان آپارتمان می‌توانند برای مشاهده سوابق مالی مجتمع به حسابدار در ترکیه مراجعه کنند.

کجا آپارتمان بخریم

راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

استانبول

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، به عنوان یک مرکز تجاری، مالی، آموزشی و گردشگری، سرمایه گذاران املاک و مستغلات و مهاجران سابق را جذب می‌کند. استانبول به ویژه برای خریدارانی از خاورمیانه برجسته و محبوب است. پروژه‌های مدرن و برند استانبول اغلب شامل استخرهای شنا، سالن‌های ورزشی در محل، اسپا ، مراکز خرید و رستوران‌ها می‌شود. آن‌ها مناطقی مانند Bahcesehir و Beylikduzu را که با برنامه‌های بازسازی با حمایت دولت ترکیه به محله‌های شهری مدرن تبدیل شدند، تقویت می‌کنند.

شبه جزیره بدروم

این مقصد بین‌المللی ترکیه در دریای اژه که به دلیل عدم انطباق شهرت دارد، یک سبک زندگی منحصر به فرد را به ویژه در مکان‌هایی در یالیکاواک ترویج می‌کند. بدروم که توسط فرودگاه خود خدمات رسانی می‌کند، آپارتمان‌های زیادی را در محدوده بودجه یا بودجه لوکس ارائه می‌دهد. مهم نیست که کجا یک آپارتمان می‌خرید، به انحصار، سواحل خیره‌کننده، زندگی شبانه، فرهنگ، تاریخ و امکانات مدرن فکر کنید.

فتحیه

افراد قدیمی و صاحبان خانه‌های تعطیلات آپارتمان‌ها را در مکان‌هایی مانند ساحل کالیس، هیسارونو، اواجیک، اولودنیز و مرکز شهر انتخاب می‌کنند. فتحیه کودک پوستر ترکیه مدیترانه‌ای است که مکان‌های دیدنی زیبایی طبیعی و چند قدمی ‌بهترین مناظر و جاذبه‌های ترکیه را در خود جای داده است. این منطقه خیره کننده مدیترانه ای که توسط کوه‌های پوشیده از کاج، خلیج‌های پنهان، سواحل خلوت و جاذبه‌های تاریخی احاطه شده است، به راحتی خریداران را از دور و نزدیک به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، فتحیه هر سال از 300 روز آفتاب باشکوه و زمستان‌های معتدل برخوردار است.

آنتالیا

به عنوان دومین مقصد توریستی ترکیه، آنتالیا به راحتی نیازهای سبک زندگی و سرمایه گذاری را به طور همزمان برآورده می‌کند. این منطقه به تفرجگاه‌های کوچک‌تری مانند بلک گلف و ساید تاریخی تقسیم می‌شود. علاوه بر این، مرکز شهر بهترین صحنه‌های زندگی شبانه و خرید را در ترکیه مدیترانه ارائه می‌دهد. کنیالتی، یک منطقه تفریحی لوکس در حومه مرکز شهر، دسترسی سریع به ساحل، مارینا و مرکز شهر را ارائه می‌دهد. در همین حال، ساحل لارا، یکی دیگر از مناطق بسیار مطلوب است، جایی که آپارتمان‌های پنت‌هاوس چشم اندازهای فوق‌العاده‌ای از دریا ارائه می‌دهند.

دالیان

دالیان که به خاطر مقبره‌های صخره‌ای لیسیایی، حمام‌های گلی و لاک‌ پشت‌های کارتا شهرت دارد، خریداران آپارتمان‌های مقرون به صرفه را به لطف سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها جذب می‌کند، اما وعده‌هایی برای حفظ حال و هوای روستایی و معتبر دارد. خریداران آپارتمان دالیان را نه تنها به دلیل محیط‌های طبیعی و آرام، بلکه به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه دالامان و زمان کوتاه ترانسفر 30 دقیقه‌ای آن انتخاب می‌کنند. زندگی شبانه دالیان در اطراف بارهای آرامش ‌بخش و رستوران‌های خوب متمرکز است و این منطقه را برای بازنشستگان و دوستداران فضای باز ترکیه عالی می‌سازد.

6: فرآیند خرید ملک در ترکیه

مرحله 1: خریدار و فروشنده قراردادهایی را امضا می‌کنند که شرایط و ضوابط توافق شده، مبالغ و تاریخ‌های پرداخت را شرح می‌دهد. سپس خریدار با مترجم در دفتر اسناد رسمی ‌در ترکیه حضور می‌یابد تا قرارداد و گذرنامه‌ها را به صورت محضری دریافت کند.

مرحله 2: اگرچه آرال گام در مورد تمامی ‌املاک برای فروش بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد، بسیاری از خریداران آپارتمان از وکیل استفاده می‌کنند. این توسط قانون ترکیه درخواست نشده است، اما خریداران خارجی دوست دارند این کار را انجام دهند. آن‌ها بر درخواست‌های سند مالکیت نظارت می‌کنند، مجوز سکونت را بررسی می‌کنند و از عدم وجود بدهی یا مشکل در مجوزهای ساختمانی، استخر و ساخت و ساز اطمینان می‌یابند.

راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

مرحله 3: خریداران در ترکیه به یک گزارش ارزیابی نیاز دارند که شامل جزئیات اسناد مالکیت، مختصات ملک، موقعیت مکانی، عکس‌ها، قیمت املاک همسایه، وضعیت بدهی فعلی و پذیرش تایید شده توسط اداره کل ثبت زمین و کاداستر باشد.

مرحله 4: پس از تکمیل درخواست‌ها و مدارک، برای پرداخت مالیات و امضای اسناد به دفتر اسناد مالکیت محلی مراجعه کنید. پس از آن، ما به تغییر نام شرکت‌ها برای فروش مجدد آپارتمان‌ها یا اتصال به خانه‌های نوساز کمک می‌کنیم.

7: اجاره آپارتمان

برخی از مالکان خانه‌های خود را در ترکیه اجاره می‌دهند تا درآمد دوم داشته باشند یا هزینه‌های جاری را جبران کنند. این را می‌توان از طریق یک تیم مدیریتی برای انجام رزرو، تمیز و واریز وجه انجام داد. با این حال، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد صاحبخانه شدن وجود دارد. ابتدا شما باید مجوز دریافت کنید، مستاجران را به طور رسمی ‌ثبت نام کنید و 15٪ مالیات بر درآمد بالاتر از یک سطح مشخص بپردازید.

برای اجاره آپارتمان خود، در مورد بازارهای محلی تحقیق کنید، زیرا برخی از مکان‌ها در ترکیه مملو از املاک اجاره‌ای هستند، این مورد نرخ‌ها را کاهش می‌دهد. برای بازاریابی و اجاره‌ی خانه‌ی خود به تبلیغات محلی از طریق خانواده، دوستان و گروه‌های اجتماعی، شرکت‌هایی مانند Owners Direct و Holiday Lettings رجوع کنید. همچنین یک وب سایت و صفحه فیس بوک بسازید.

سخن آخر

ما دانش مستقل، بی طرف و تخصصی را در مورد خرید ملک و آپارتمان در ترکیه ارائه می‌دهیم. اگر به فکر خرید آپارتمان در ترکیه هستید، مقاله‌های مربوط به آن را در وبسایت ما بخوانید یا با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس بگیرید تا تیم ما به صورت تخصصی و حرفه‌ای به شما در این زمینه، کمک کنند

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *