موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آکادمی پلیس ملی ترکیه

مهاجرت آکادمی پلیس ملی ترکیه
فهرست عناوین

آکادمی پلیس ملی ترکیه واقع در آنکارا، یک موسسه آموزش عالی دولتی در ترکیه است که به آموزش افسران پلیس اختصاص دارد. این دانشگاه در سال 1937 تاسیس شد و از سال 1984 یک برنامه چهار ساله در مقطع کارشناسی ارائه کرده است.

ماموریت این آکادمی تربیت ناظران و افسرانی است که بتوانند تحولات جهان را از نزدیک دنبال کنند، به حقوق و آزادی‌های بشر احترام بگذارند، از تجهیزات کافی برای تامین آرامش و امنیت جامعه برخوردار باشند، در سطح بالایی از کارایی تلاش کرده و به کار برده شوند.

هدف آکادمی پلیس به عنوان یک موسسه آموزش عالی با استقلال علمی، دانشکده‌ها، موسسات و مدارس حرفه‌ای، برای رفع نیازهای افسران، سرپرستان و مدیران اداره پلیس، ارائه آموزش‌های کاردان،‌ کارشناسی، تحصیلات تکمیلی، تحقیقات علمی و … است.

حین تحقق این اهداف،‌ در راستای اصول و اصلاحات آتاتورک، دانشجویان با آگاهی از خدمات و ارزش‌های حرفه‌ای مبتنی بر ناسیونالیسم، حکومت قانون دموکراتیک، سکولار و اجتماعی آتاتورک آشنا می‌شوند.

فرهنگ ملی ما با شکل‌ها و ویژگی‌هایی که بسته به آداب و سنن ترکیه دارد، با پاسداری از آن در فرهنگ جهانی توسعه می‌یابد و به دانشجویان روح و اراده داده می‌شود که وحدت و همبستگی ملی را تقویت می‌کند.

تاریخچه‌ی آکادمی پلیس ملی ترکیه

آکادمی ‌پلیس در 6 نوامبر 1937 مطابق با ماده 18 قانون 3201 به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی یکساله برای آموزش و تربیت پاسبان‌های اجرایی جوان و ارشد تأسیس شد.

آکادمی پلیس ملی ترکیه

مؤسسه آموزش پلیس ابتدا مؤسسه آموزش عالی بود که برنامه آموزشی دو ساله را مطابق با مصوبات شورای آموزش و پرورش وزارت آموزش ملی در سال 1940 طراحی کرد.

مطابق با قانون اساسی (ماده 132) و قانون آموزش عالی (ماده 2)، این مؤسسه هویت قانونی متفاوتی پیدا کرد و تحت عنوان آکادمی ‌پلیس ملی با تصویب قانون آموزش عالی پلیس شماره 3087 یک برنامه چهار ساله در مقطع کارشناسی ارائه کرد.

با در نظر گرفتن مفهوم جدیدی از دانشگاه پلیس، آکادمی ‌پلیس در چارچوب قانون آموزش عالی پلیس 4652 که در 25 آوریل 2001 صادر شد، بازسازی شد تا با شامل دانشکده علوم امنیتی، انستیتوی علوم امنیتی، حرفه پلیس، وضعیت دانشگاهی به دست آورد.

از مجموع موسساتی که قبلاً به عنوان آموزشگاه نیروی انتظامی‌برای رفع نیازهای سازمان نیروی انتظامی ‌به افسران پلیس فعالیت می‌کردند، 20 مدرسه در راستای مصوبات هیئت وزیران به آموزشکده آموزش عالی حرفه‌ای پلیس تبدیل شدند.

در سال 2002، تأسیس مؤسسه علوم امنیتی برای پذیرش دانشجو با تصویب شورای آموزش عالی به طور کامل تکمیل شد. در مؤسسه، شش بخش دانشگاهی وجود دارد: (1) تروریسم بین‌المللی، (2) امنیت بین‌المللی، (3) عدالت کیفری، (4) تحقیقات جنایی، (5) امنیت حمل و نقل، (6) مدیریت استراتژی‌های امنیتی. در حال حاضر در این دانشگاه، حدود 750 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. علاوه بر این، دانشگاه رشته‌های تحصیلی در مقطع دکترا را برای آموزش پرسنل دانشگاهی و جهت رفع نیازهای دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

واحدهای آموزشی آکادمی پلیس

مرکز آموزش فرماندهان نیروی انتظامی

مراکز آموزش حرفه‌ای پلیس

آموزشگاه‌های حرفه‌ای پلیس

موسسه علوم امنیتی

موسسه علوم پزشکی قانونی

موسسه ترافیک

مقاطع تحصیلی آکادمی پلیس ملی ترکیه

هدف آکادمی ‌پلیس آموزش افسران، پاسبان‌ها و پاسبان‌های ارشد، ارائه دوره‌های دو ساله، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مربوطه است.

دوره کاردانی در آکادمی پلیس ملی ترکیه

مدرک کاردانی در برنامه پلیسی یک دوره تحصیلی آکادمیک دو ساله است که مدرک دانشگاهی دو ساله را به افسران پلیس آینده در سازمان پلیس ملی ترکیه ارائه می‌دهد.

دوره کارشناسی در آکادمی پلیس ملی ترکیه

این یک دوره‌ی چهار ساله است و طی آن آموزش‌های زیادی به دانشجویان ارائه می‌شود. آکادمی پلیس ملی ترکیه این مدرک را به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه می‌دهد و دانشجویان از 20 کشور مختلف می‌توانند در این مقطع تحصیل کنند.

دوره کارشناسی ارشد در آکادمی پلیس ملی ترکیه

این آکادمی یک دوره تحصیلات تکمیلی دو ساله را ارائه می‌دهد که از چهار ترم تشکیل شده است: دو ترم برای کلاس‌ها و دو ترم برای نوشتن پایان نامه در زمینه‌های مورد علاقه.

دوره دکترا در آکادمی پلیس ملی ترکیه

این آکادمی یک دوره دکترا چهار ساله ارائه می‌دهد. این برنامه از هشت ترم تشکیل شده است: دو ترم برای کلاس‌ها و شش ترم برای پایان نامه نویسی برای مدرک فلسفه‌ی مطالعات پلیس.

برنامه دانشکده‌ها و مؤسسات آموزش عالی

این برنامه که در برنامه درسی آکادمی ‌پلیس به عنوان بخشی از کل برنامه آموزشی گنجانده شده است، برای پذیرش دانشجویان از افرادی که قبلاً به عنوان دانشجویان عادی در دانشکده‌های مختلف دولتی در آنکارا ثبت نام کرده‌اند، طراحی شده است.

برنامه مدیریت

به عنوان بخشی از برنامه آموزشی انستیتوی آکادمی پلیس، این برنامه برای سرپرستان درجه 3 طراحی شده است که عملکرد رضایت بخشی را در آزمون‌های ترفیع به منظور آموزش به عنوان فرمانده ارشد پاسبان عالی رتبه از خود نشان می‌دهند و در نهایت به عنوان پاسبان‌های اجرایی جوان آموزش ببینند.

آزمون ورودی آکادمی پلیس ملی ترکیه

آکادمی پلیس ملی ترکیه

دانشجویان از سه منبع در آکادمی پلیس پذیرفته می‌شوند: فارغ‌التحصیلان دبیرستان پلیس، فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌های دیگر ترکیه و دانشجویان بین‌المللی . در حال حاضر، تنها کسانی که نمره بالایی از آزمون ورودی دانشگاه کسب می‌کنند و در آزمون‌های کتبی، شفاهی و فیزیکی رتبه‌ی خوبی به دست می‌آورند، می‌توانند در این دانشگاه، به عنوان دانشجوی پلیس پذیرش شوند. تنها 1/1000 متقاضی در این برنامه پذیرفته می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این برنامه حرفه‌ی پلیسی خود را در TNP با درجه گروهبان آغاز می‌کنند.

موسسات تحصیلات تکمیلی

دانشجویانی که دوره تحصیلات تکمیلی را دنبال می‌کنند، کسانی هستند که قبلاً تحصیلات کارشناسی خود را در آکادمی ‌پلیس، مدارس نظامی، دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزش عالی (دانشکده حقوق، دانشکده سیاسی، علوم، و نقص مالی و مطالعات اداری) به پایان رسانده باشند.

FYO  (هیئت علمی‌ و موسسات آموزش عالی)

فارغ‌التحصیلان دانشکده پلیس، مکاتب فنی پسران، مکاتب فنی دخترانه، موسسات تجارت و جهانگردی، منبع محصلین دانشکده‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی هستند. دانشجویانی که از طرف اداره کل نیروی انتظامی‌آموزش می‌بینند، بر اساس شرایط گزینش که هر ساله توسط ریاست مربوطه مشخص می‌شود، از بین دانشجویانی که قبلاً در سال اول، دوم و سوم برنامه‌های دانشکده‌های فعال ثبت نام کرده‌اند، انتخاب می‌شوند.

آموزشگاه‌های حرفه‌ای آکادمی پلیس

28 آموزشگاه حرفه‌ای پلیس از این آکادمی در سراسر کشور وجود دارد. این آموزشگاه‌ها پردیس‌های آکادمی ‌پلیس ملی ترکیه برای ارائه مدرک کاردانی هستند. فارغ‌التحصیلان دبیرستانی که نمره معینی را از آزمون ورودی دانشگاه کسب می‌کنند، باید در آزمون‌های کتبی، شفاهی و فیزیکی آموزشگاه‌ها نیز شرکت کنند. فارغ‌التحصیلان این مدرک، حرفه‌ی پلیسی خود را در TNP آغاز می‌کنند.

دانشکده علوم حراست

فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم حراست به عنوان معاون کمیسر، نیروی انتظامی ‌در بخش اداری و ‌سایر بخش‌های سازمان امنیت کشور منصوب می‌شوند. آن‌ها این فرصت را دارند که برای کسب بالاترین رتبه در سازمان ارتقا پیدا کنند. آن‌ها همچنین از طیف وسیعی از فرصت‌هایی که سازمان ارائه می‌دهد از جمله مسکن رایگان برای کل خانواده، استراحتگاه‌های تابستانی یا زمستانی که توسط سازمان اداره می‌شود، خانه‌های پلیس که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده برای همه اعضا و … سود زیادی می‌برند. از خانواده‌ی پلیس‌ها نیز طی برنامه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود. برای دانشجویان بین‌المللی، این پشتیبانی از طریق سفارت صورت می‌گیرد.

مدت زمان تحصیلی در آکادمی پلیس

کل برنامه کارشناسی یک دوره چهار ساله است که بر اساس دو نیمسال تحصیلی برای هر سال تحصیلی با یک سال تحصیلی اختیاری برای افرادی که تحصیلات خود را به خوبی تکمیل نکرده‌اند، طراحی شده است. اگر نتوانید بیش از پنج سال دوره کارشناسی را به اتمام برسانید، به عنوان دانشجویی که ترک تحصیل کرده به حساب خواهید آمد.

آموزش پیش از خدمت در آکادمی پلیس

پس از یک تحصیل موفق دانشگاهی و برنامه آموزشی تابستانی، دانشجو باید آموزش‌های پیش از خدمت را با گذراندن یک برنامه به مدت یک ماه به شرح زیر تکمیل کند.

اردوهای آموزشی تابستانی

دانشجويان پس از اتمام تحصيلات خود در سال اول و دوم تحصيلي، يك برنامه آموزشي تابستاني را طی يك يا دو ماه در كمپ آموزشي ديديم مي‌گذرانند. آن‌ها در مهارت‌های تیراندازی آموزش می‌بینند، دانش تئوری خود را عملی می‌کنند، قدرت بدنی خود را توسعه می‌دهند و کمک‌های اولیه را تمرین می‌کنند. کسانی که عملکردشان در آزمون‌های پایان اردو خوب نباشد، سال آینده در همان آزمون شرکت خواهند کرد.

دانشجویان بین‌المللی آکادمی پلیس ملی ترکیه

دانشجویان بین‌المللی، به شرط تایید وزارت کشور مجاز به درخواست هستند. دانشجویان بین‌المللی باید در آزمون مهارت زبان ترکی شرکت کنند و در صورت تسلط کافی به زبان ترکی برای پیگیری برنامه، ثبت نام می‌شوند. دانشجویانی از بسیاری از کشورهای خارجی در TNPA حضور دارند. این کشورها عبارتند از:

آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، کوزوو، مولداوی، گرجستان، آذربایجان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان، مغولستان، اردن، فلسطین، امارات متحده عربی، یمن، جمهوری ترک قبرس شمالی، سومالی، سودان، اتیوپی، لیبی.

تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده توسط مؤسسه علوم امنیتی، مؤسسه علوم پزشکی قانونی و مؤسسه ترافیک درخواست دهند.

دو برنامه کارشناسی ارشد مختلف به زبان انگلیسی توسط مؤسسه علوم امنیتی ارائه می‌شود، یعنی تحقیقات بین‌المللی امنیت و اطلاعات. سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی به زبان ترکی ارائه می‌شود.

سقراط/اراسموس

آکادمی ‌پلیس در برنامه‌های آموزش و جوانان اتحادیه اروپا مشارکت دارد و منشور دانشگاه اراسموس-EUC را دارد. آکادمی ‌قراردادهای متقابلی را با مؤسسات آموزش عالی برای تبادل دانشجویان و کارکنان در چارچوب برنامه سقراط/اراسموس امضا کرده است. موسسات فوق عبارتند از:

  • آکادمی ‌نظامی‌ژنرال یوناس زمایتیس، لیتوانی
  • آکادمی ‌پلیس، جمهوری چک
  • دانشکده عدالت کیفری و امنیت، دانشگاه ماریبور، اسلوونی
  • دانشگاه سالفورد، انگلستان
  • دانشگاه لیون 3

سه دانشجو از دانشکده عدالت کیفری دانشگاه ماریبور در یک برنامه تبادل دانشجو در سال تحصیلی 2005-2006 به آکادمی ‌پلیس آمدند تا برنامه را برای یک ترم دنبال کنند. در همان سال تحصیلی، دو دانشجوی لیتوانیایی در مقطع کارشناسی ارشد به مؤسسه علوم امنیتی آمدند تا برای پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحقیق کنند.

آکادمی پلیس ملی ترکیه

سه دانشجوی آکادمی ‌پلیس دانشکده علوم امنیتی برای پیگیری برنامه کارشناسی دانشکده عدالت کیفری به مدت یک ترم به دانشگاه ماریبور رفتند.

برخی از کارکنان دانشگاه‌های لیتوانی، انگلستان و اسلوونی به عنوان دانش پژوهان میهمان برای سخنرانی برای مدتی به آکادمی ‌پلیس آمدند و کارکنان دانشکده علوم امنیتی برای مدتی برای تدریس به آن کشورها رفتند.

فرآیند بولونیا

آکادمی ‌قبلاً فرآیند تبدیل به سیستم انتقال اعتبار اتحادیه اروپا و ضمیمه کردن رونوشت اعتبارات با مدرک اعطا شده را تکمیل کرده است.

زندگی دانشگاهی در آکادمی پلیس

آکادمی پلیس دارای یک پردیس است که در زمینی به مساحت 920 هکتار (3.7 کیلومتر مربع) در گلباسی، شهری کوچک در 25 کیلومتری آنکارا واقع شده است. علاوه بر سالن‌های سخنرانی، اتاق‌های شبیه‌سازی نیز برای دوره‌های راهنمایی و رانندگی و پزشکی قانونی طراحی شده است تا دانشجویان ضمن آموزش نحوه بررسی صحنه تصادف یا جنایت، آن‌ها را دنبال کرده و در آن شرکت کنند. پردیس اصلی آن (از نظر اندازه کوچکتر) در آنی تپه است، جایی که موسسه علوم امنیتی در آنجا فعالیت می‌کند و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

کتابخانه‌ی آکادمی پلیس

این کتابخانه دارای 25000 کتاب و نشریه برای دانشجویان، پرسنل و محققان است. یک آزمایشگاه زبان با برنامه‌های کامپیوتری وجود دارد که با آهنگ صوتی پشتیبان‌گیری می‌شوند تا تمرین گوش دادن و مشاهده مطالب سمعی و بصری ممکن شود.

سالن کنفرانس با گنجایش 750 نفر، علاوه بر فعالیت‌های تفریحی که توسط دانشجویان تولید و کارگردانی می‌شود، برای تماشای فیلم، برگزاری سمپوزیوم‌ها و میزگردها نیز در دسترس است.

چهار کافه تریا وجود دارد، یک کافه تریا برای هر سال تحصیلی-دانشجویان سال اول، سال دوم، سال سوم و سال چهارم.

پردیس گلباسی دارای سه سالن غذاخوری است: سالن دانشجویی 1150، سالن کوچکتر 100 نفره فقط برای کارکنان و سالن VIP برای مهمانان.

در پردیس آنی تپه یک سالن غذاخوری برای 400 دانشجو و یک رستوران کافه تریا در فضای باز وجود دارد که به روی دانشجویان، پرسنل و عموم باز است. همچنین یک خوابگاه 9 طبقه برای دانشجویانی که از طرف آکادمی ‌پلیس در سایر دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند وجود دارد. در پردیس گلباسی دو خوابگاه مردانه با گنجایش 1500 دانشجو و یک خوابگاه دانشجویی 120 دانشجویی برای دانشجویان زن وجود دارد.

پردیس گلباسی دارای یک اداره پست، سه آرایشگر، سه خیاط و دو تعمیرکار کفش است که برای رفع نیاز روزانه دانشجویان و همچنین پرسنل مشغول به کار هستند.

با اتوبوس های خدماتی که از پردیس آنی‌تپه در مرکز شهر حرکت می‌کنند می‌توان به پردیس گلباسی رسید. همچنین می‌توان از اتوبوس‌های عمومی ‌برای رسیدن به گلباسی که از مراکز سیهیه و اولوس حرکت می‌کنند استفاده کرد.

تلویزیون آکادمی پلیس

تلویزیون آکادمی یک کانال پخش مدار بسته است که آموزش، اخبار روزانه و یک مجله را مخابره می‌کند.

فعالیت‌های ورزشی آکادمی پلیس

این مجموعه ورزشی دارای 86000 متر مربع مساحت است که از امکاناتی مانند سه سالن ورزشی سرپوشیده، دو زمین فوتبال کوچک با کف مخصوص مصنوعی، یک زمین تنیس، یک زمین مینی گلف، سه بسکتبال، پنج والیبال و والیبال ساحلی تشکیل شده است. علاوه بر این‌ها در پردیس آنی تپه یک سالن ورزشی، مرکز تناسب اندام و یک زمین فوتبال کوچک برای برگزاری دوره‌های تربیت بدنی و دفاع شخصی وجود دارد.

آکادمی پلیس ملی ترکیه

از آنجا که دانشگاه مجهز به امکانات تیراندازی نظیر هدف‌‌گردان بی حرکت استاندارد،‌هدف چرخان متحرک و …. است، دانشجویان در تیراندازی با سلاح گرم و با تپانچه بادی آموزش می‌بینند.

ششصد دانشجو از ورزش‌های مختلف از دو و میدانی گرفته تا تنیس روی میز لذت می‌برند. در فصل 2001-2002، 22 نفر از دانشجویان برای حضور در تیم ملی در رشته‌های تیراندازی، کراس ریسینگ، هاکی روی یخ، کاراته، اسکی، جودو و تکواندو انتخاب شدند.

باشگاه‌های اجتماعی آکادمی پلیس

  • آموزش و خودسازی
  • برنامه نویسی و توسعه نرم افزار
  • ارتباطات و رسانه
  • مطبوعات و انتشارات
  • آکادمی ‌تلویزیون
  • مرکز آموزش زبان
  • گروه آتام
  • تئاتر، موسیقی و سینما
  • گروه ورزشی بیلیارد
  • گروه اوراسیا
  • مسائل زیست محیطی
  • انجمن شاعران
  • گروه پروژه ویژه
  • باشگاه علمی ‌پژوهشی آکادمی ‌پلیس
  • گروه فولکلور ترکیه
  • گروه تحقیقاتی اتحادیه اروپا
  • باشگاه ترجمه
  • باشگاه درام

انتشارات آکادمی پلیس

انتشارات  مطالعات پلیس ترکیه فصلنامه‌ای است که به صورت فصلی در مورد مطالعات تحت نظارت آکادمی ‌پلیس به ویژه بر پیشگیری و مبارزه با جرایم تمرکز دارد. مجله دیگری در مورد حقوق بشر و نقض حقوق بشر منتشر می‌شود که توسط احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر نشان داده شده است. جزوه‌ای از مقالات روزانه ستون نویسان معروف نیز تکثیر شده و در اختیار همه دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان هر سال تحصیلی تشویق می‌شوند تا روزنامه‌ای متشکل از نوشته‌های خود تهیه کنند.

سخن آخر

اگر تمایل دارید در کشور ترکیه پلیس شوید و یک زندگی‌ ایده‌آل پرهیجان را در این کشور تجربه کنید، مسیر سختی در پیش رو دارید. اما غیر ممکن نیست. شما می‌توانید در آکادمی پلیس ملی ترکیه تحصیل کنید و به رویای خود دست بیابید. ولی باید خودتان را برای هزار و یک شرط و یک آزمون ورودی سخت آماده کنید.

موسسه مهاجرتی آرال گام به شما کمک می‌کند تا به خوبی شرایط و مدارکتان را تکمیل کرده و برای اخذ پذیرش از آکادمی پلیس ترکیه، شانس خود را افزایش دهید. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *