موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه

تحصیل انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه

نمونه انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه

انگیزه نامه که به عنوان SOP یا نامه قصد نیز شناخته می‌شود به سندی گفته می‌شود که منعکس کننده نیات یک متقاضی است. هدف از تهیه یک انگیزه نامه (SOP) این است که به خوانندگان (در این مورد خاص، کمیته‌ی انتخاب یا هیئت علمی) دستاورد‌های واقعی شما را نشان دهد و پتانسیل شما را برای موفقیت در دوره تحصیلات تکمیلی ثابت کند. انگیزه نامه می‌تواند همراه با درخواست بورسیه، رزومه و توصیه‌نامه ارسال شود.

ما در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا برای اخذ بورسیه‌ی دولتی ترکیه، با نمونه‌هایی از انگیزه‌نامه آشنا شده و نامه‌ای متقاعدکننده را نوشته و ارسال نمایید.  همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با انگیزه‌نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

نحوه نوشتن انگیزه نامه برای بورسیه تحصیلی ترکیه

ما در ادامه، چهار مرحله‌ی مجزا و مهم را در نوشتن انگیزه‌نامه جهت اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه، شرح خواهیم داد.

معرفی خود، الهامات و علایق

در اینجا، شما باید چیزهایی را که به آن‌ها علاقه دارید و شاید حتی آنچه باعث تصمیم شما برای ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر شده است را به آن‌ها اطلاع دهید. با توجه به این موضوع، این بخش از انگیزه‌نامه قرار است کوتاه و سرراست باشد و نیازی نیست که به جای خلاصه‌ای از انگیزه‌ی خود برای تصمیم‌گیری، یک بیوگرافی تمام عیار را ذکر کنید.

ذکر سوابق تحصیلی و رزومه‌ی علمی

اگر تحقیقی انجام داده‌اید، راجع به آن بنویسید. اگر برای دکترا اقدام می‌کنید و تز کارشناسی ارشد خود را دارید، حتما راجع به آن، راجع به استاد راهنما، کارهایی که برای تحقیق انجام داده‌اید و نتایج تحقیق خود را ذکر کنید. از شما انتظار می‌رود که این را به صورت کاملا فنی و تخصصی، مطابق با آنچه رشته‌ی شما الزامی‌ می‌کند بنویسید.

انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه

زیرا توسط اساتید خوانده می‌شود. پیشینه‌ی کاری یادتان نرود. به ویژه اگر در زمینه تحقیق، آزمایش، کارآموزی یا طراحی تجربه داشته باشید.

صحبت از اهمیت تلاش‌های گذشته و حال خود

در صورتی که قبل از اقدام برای تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل شده‌اید و کار کرده‌اید، مشخص کنید که دقیقاً چه وظایفی را به دوش داشتید. این شامل جزئیاتی مانند این است که آیا با یک شرکت کار می‌کردید یا به صورت فریلنسر فعال بودید. همچنین از تیم طراحی، وظایف، مهارت‌هایی که به دست آورده‌اید و تجارب خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید نحوه تجهیز این تمرین را برای تحصیلات تکمیلی ثبت کنید.

صحبت از علایق تحصیلی

در این بخش، شما باید مواردی را که می‌خواهید از رشته‌ی تحصیلی مورد نظر خود در تحصیلات تکمیلی به دست آورید، ثبت کنید. آن را واضح بیان کنید تا خوانندگان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و باور کنند که متوجه شده‌اید تحقیق در مورد چیست و مطابق با موضوعات تحقیق فعلی است.

انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه

 حوزه خاصی را که به آن علاقه دارید مشخص کنید. ترجیحاً یک سؤال ارائه دهید، مسئله را بیان کنید، یا موضوعی را مشخص کنید که می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید.

 برای جزئیات بیشتر در مورد بخش‌های مورد علاقه، از جمله اساتید و کارهایی که در تحقیقات انجام داده‌اند، از طریق اینترنت جستجو کنید. به سراغ اساتیدی بروید که آثارشان مطابق با کاری است که می‌خواهید انجام دهید و در صورت امکان برنامه دقیق را مشخص کنید و اساتیدی را که ممکن است با آن‌ها کار کنید نام ببرید.

 انگیزه نامه رویکردی مثبت دارد تا با یک لمس ملایم به کار شما پایان دهد و بیان می‌کند که چگونه برای چالش‌هایی که با تحصیلات تکمیلی پیش می‌آید هیجان زده و آماده هستید.

6 نکته برای نوشتن انگیزه نامه (SOP)

  1. مواردی که تیم پذیرش از خواندن آمادگی شما متوجه می‌شود، از جمله شایستگی، خودانگیختگی و حتی پتانسیل شما به عنوان یک فارغ التحصیل را ذکر کنید.
  2. بر هر جزئیات از دیدگاه مثبت تاکید کنید و به معنای فعال و نه منفعل نوشته شده است.
  3. همه چیز را با یک مثال نشان دهید، و زیاد اغراق‌آمیز رفتار نکنید.
  4. اگر اتفاق مهمی ‌برای شما افتاده است که بر نمرات شما تأثیر گذاشته است، از جمله فقر، بیماری یا کار زیاد، آن را اعلام کنید. این را به صورت مثبت به صورت کتبی ارائه کنید تا نشان دهید که با وجود مشکلات، انعطاف پذیری خود را نشان می‌دهد. از بیانیه شخصی به عنوان وسیله‌ای برای ارائه جزئیات استفاده کنید.
  5. حتماً همه چیز را با تداوم و تمرکز مرتبط کنید.
  6. مختصر بمانید و هر آنچه را که لازم است بیان کنید. از 500 تا 1000 کلمه استفاده کنید و فونت 12 را برای تایپ انتخاب نمایید.

بایدها و نبایدها برای نوشتن انگیزه نامه

بایدها

1. مخاطبان خود را بشناسید.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که هر کمیته‌ی بورسیه‌ی تحصیلی به دنبال دانشجویان خاصی است که با شرایط آن‌ها مطابقت دارند. برای واکنش مناسب به سؤالات موجود، درک بیشتری از اهداف واقعی سازمان به دست آورید.

2. آن را شخصی کنید

اگرچه نوشتن به شیوه‌ای آکادمیک و حرفه‌ای حیاتی است، اما این بدان معنا نیست که مقاله شما باید صلب و رسمی ‌باشد. با نمایش داستان‌ها و موفقیت‌های شخصی با کمیته ارتباط شخصی برقرار کنید.

3. از فرصت استفاده کنید و خارج از چارچوب فکر کنید.

با یک برنامه منحصر به فرد، می‌توانید توجه کمیته بورسیه را جلب کنید. اگر بتوانید یک استراتژی برای برجسته کردن روایت خود ارائه دهید، پاسخ بهتری دریافت خواهید کرد.

4. پاسخ خود را ضبط کنید و آن را با صدای بلند بخوانید.

آیا در نوشتن مشکل دارید؟ ضبط و سپس رونویسی نظرات خود را در نظر بگیرید. برای صرفه جویی در زمان از فناوری‌های گفتار به متن استفاده کنید. حتماً املا و علائم نگارشی خود را مجدداً بررسی کنید، زیرا تصحیح خودکار می‌تواند زندگی خاص خود را داشته باشد!

5. ویرایش و تجدید نظر

قبل از ارسال درخواست، مقاله خود را توسط استاد، والدین یا دوست بررسی کنید. چند دقیقه تصحیح توسط یک ویراستار معتبر می‌تواند راه درازی را برای شما کوتاه کند.

نبایدها

1. ضرب‌الاجل‌ها را نباید از دست داد.

مطمئن شوید که از قبل برنامه ریزی کرده‌اید و درخواست خود را طبق برنامه ارسال کنید. زمان کافی برای ایجاد یک طرح کلی و نوشتن انگیزه‌نامه‌ی خود در نظر بگیرید. پس از پایان مهلت، اکثر کمیته‌های بورسیه درخواستی را نمی‌پذیرند.

2-رمانتیک نشوید

هنگام نوشتن داستان شخصی خود، فکر نکنید که یک داستان غم انگیز باعث همدردی کمیته می‌شود. انشای خود را به گونه‌ای بنویسید که استقامت شما را در مواجهه با مشکلات نشان دهد. سرسختی بیشتر از ناله و گریه‌زاری، توجه کمیته را جذب می‌کند.

نمونه انگیزه نامه برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

ما در ادامه، نمونه‌ی انگیزه نامه برای بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه را به زبان انگلیسی ذکر می‌کنیم تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

Essay Expectation Studying In Turkey
I know that relation and communication is the important thing in modern era nowadays. I hope if I can study in Turkey, I get not only a formal education, but also an informal one such as good relation with international people. I also hope that I can follow conferences about sensor and IOT technology. Having studied electrical and electronic Engineering in Turkey, my future plan is to create a portable electrical generator.

I will create this device to help Indonesian kids in desolate area, because I see a lot of them still struggling to get an electrical lighting until now. I also plan to run a private enterprise in the field of sensor technology. I will make it known to the world that Indonesia’s youth generation could also creat its own sensor technology.

Then, I will work together with agricultural engineer to develop this sensor technology for Indonesian Farmer. So
Indonesian farmer can grow their plants in efficient way, and also can increase their harvest.

Essay Reasons I choose EEE
I choose electrical and electronic engineering because I have been interested in development The Internet Of Things (IOT) from a well known company, such as Intel Corporation. With IOT technology, human life will be easier, and every aspect in human life will become smart and integrate with one another by smart sensor and processor. This integration will produce so many benefits for people especially for Indonesian Government.

With IOT technology, Indonesian government can increase citizen prosperity especially in agriculture. For example, when government puts a humid, nutrition control and others sensors, it will be easy to identify problems and determine a proper policy to solve them and increase the yield products. Developing smart sensor and processor for IOT is highly related with mathematics and physics. I am sure that my good ability in
those fields and my experience in Physics competition will help me to become an expert in developing those components for IOT technology.

Essay The reasons why I choose Turkey
I choose Turkey because I have a dream to study in this country since I was a little boy. The dream came because my father always tell me a story about Sultan Muhammad Al-Fatih, the young warrior who prove Rasulullah’s word

and about an extraordinary Islamic architect named Mimar Sinan.

I also choose Turkey for pursue my undergraduate studies because it has many great universities in the field of engineering particularly. As a developed country, I think Turkey is the right place to study and pursue my ambition to become a multipurpose engineer. The last reason I choose Turkey is, because I want to promote Indonesia’s culture in traditional dancing to people in Asia and Europe.

I love do Indonesia’s dancing because it make a huge positive energy although I only can danced two kind dances so far, still I have a ambition to spread this positive energy by teaching another people about it. And I want to learn a traditional dance from Turkey, and then combined it with Indonesia’s dance.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا ذکر نام متقاضی در انگیزه نامه ضروری است؟
نیازی نیست نام خود را به طور جداگانه در سند امضا کنید زیرا SOP یا انگیزه نامه شما جزء ذاتی بسته برنامه شما است. با این حال، حتما دستورالعمل‌ها را به طور کامل بخوانید.
انگیزه نامه (SOP) چگونه باید شروع شود؟
شما می‌توانید انگیزه نامه خود را به روش‌های مختلفی شروع کنید. برخی از افراد SOP خود را با یک نقل قول انگیزشی شروع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با بیان پیشینه و اهداف بلند مدت خود شروع می‌کنند. در هر صورت، به خاطر داشته باشید که SOP شما همیشه باید با یک معرفی غیرمستقیم شروع شود.
آیا باید مشکلات خود را در SOP برای بورس تحصیلی حل کنم؟
هنگام ایجاد SOP خود، باید راستگو باشید. داستآن‌ها یا اتفاقاتی را که لازم نیست ذکر نکنید. SOP بهترین بستر برای بیان چالش‌های واقعی است، مانند یک سال فاصله در تحصیلات شما یا مسائل مربوط به کار. اگر با لحن پخته صحبت کنید اعضای کمیته با شما همدلی خواهند کرد. این شانس شما را برای گرفتن کمک هزینه تحصیلی افزایش می‌دهد.
چه نوع لحنی را باید در سراسر SOP حفظ کنم؟
مقاله شما به هیچ وجه نباید رسمی ‌یا کاملا دوستانه باشد. SOP باید به سبک روایت داستان زندگی شما نوشته شود. طوری بنویسید که انگار دارید با کسی صحبت می‌کنید، اما خیلی غیررسمی ‌نباشید. شما توسط دانشگاه به عنوان فردی که می‌خواهید در SOP خود نمایندگی کنید، شناسایی خواهید شد. دستاوردهای خود را نشان دهید و کمیته بورسیه را متقاعد کنید که شایسته دریافت جایزه هستید.

 

سخن آخر

اگر همچنان برای نوشتن انگیزه‌نامه به راهنمایی نیاز دارید، حتما با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس بگیرید و به کمک تیم متخصص و حرفه‌ای ما، در نوشتن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه، راهنمایی شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *