موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ایده‌های طراحی باغ ترکی برای آپارتمان و ویلا

گردشکری ایده‌های طراحی باغ ترکی برای آپارتمان و ویلا

ایده‌های باغ ترکی برای بسیاری از افراد جذاب و گیرا است. خارجی‌ها اغلب کشور ترکیه را با باغ‌های وسیع و سرسبز با مناظر سبز چمنی نمی‌شناسند. با این حال زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و مردم در طول قرنطینه در خانه‌های خود محبوس شدند، توجه زیادی به استفاده از فضاهای خالی معطوف شد.

علاوه بر این اکنون اکثر پزشکان می‌گویند که باغبانی و گیاهان برای سلامت روانی و عاطفی افراد مفید هستند. این روزها صرف نظر از اینکه در ترکیه ویلا دارید یا آپارتمان، همه می‌توانند در طول سال از داشتن یک باغ یا باغچه زیبا در خانه لذت ببرند. این مقاله نکاتی را برای باغ‌های بالکن ارائه می دهد که شامل دکوراسیون و طراحی سنتی باغ ترکی با ایده‌های باغبانی مدرن امروزی و گل‌هایی است که به خوبی رشد می کنند.

1: درباره روش‌های باغبانی در بالکن خانه

فکر نکنید زندگی در آپارتمانی که فقط بالکن دارد شما را محدود می کند. برعکس، فقط یک تحقیق ثابت کرده است که باغبانی بالکن اکنون یک سرگرمی بسیار لذت بخش محسوب می شود. به یاد داشته باشید که از روش‌های سنتی باغبانی استفاده نکنید، بلکه روی باغبانی کانتینری (container gardening) با چهار فضا برای استفاده تمرکز کنید. که شامل طاقچه‌های پنجره، سبدهای سقفی آویزان، سبدهای نرده‌ای و زمین هستند.

ایده‌های طراحی باغ ترکی برای آپارتمان و ویلا

ابتدا باید چند نکته را در مورد باغبانی کانتینری به خاطر بسپارید. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، همیشه از گلدان‌هایی با سوراخ های زهکشی مناسب استفاده کنید. به جای کندن خاک متوسط ​​از مزارع مجاور، روی خاک حرفه‌ای سرمایه گذاری کنید.

به یاد داشته باشید که ظرف بزرگتر خاک را برای مدت بیشتری مرطوب نگه می دارد. نکته‌ای که باید برای اوج تابستان در نظر داشت، اگر قصد خرید گلدان‌های کوچک را دارید، به آبیاری مکرر نیاز دارند زیرا زودتر خشک می شوند. ظروف با رنگ روشن خاک را خنک‌تر از رنگ‌های تیره نگه می‌دارند. برای کود دهی به گیاهان ظرف خود، از گلوله های پشم گوسفند استفاده کنید. در بالکن‌های بزرگ، فضایی را خالی بگذارید تا باغ کوچک یا محل نشیمن خود را بسازید.

2: درباره باغ‌های ترکی در ویلا

همانطور که قبلا گفته شد، تکه‌های بزرگ چمن بخشی از باغ های سنتی ترکیه نیستند. باغ ویلاها معمولاً حیاط یا مناطق سنگریزه شده با فضاهای تعیین شده هستند. البته ایده‌های استفاده از گلدون‌ها متنوع را نیز به کار ببرید. اما به دلیل اینکه فضای بیشتری برای بازی وجود دارد، از دو ویژگی استاندارد در باغ های سنتی ترکیه استفاده کنید. قسمت‌های مخصوص نشستن معمولاً پالت‌های چوبی هستند که با بالشتک‌های نرم در اطراف یک میز مرکزی پوشیده شده‌اند. وقتی بازدیدکنندگان می‌رسند، کفش‌های خود را در می‌آورند و همه روی کوسن‌ها استراحت می‌کنند. محل نشستن در قسمت‌های سازه چوبی آلاچیق است. بنابراین حتی می‌توانید از میز و صندلی استفاده کنید.

3: چگونه گل‌های باغچه خود را انتخاب کنیم

منطقه کاشت : در همه جای دنیا به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که مشخص می‌کند کدام گل ها و گیاهان بسته به آب و هوا و سختی رشد می کنند. می‌توانید موقعیت منطقه کشت خود را در لینک زیر بیابید و بر اساس آن گل و گیاهان خود را انتخاب کنید. https://www.plantmaps.com/interactive-turkey-plant-hardiness-zone-map-celsius.php

مقدار نور خورشید : قبل از اینکه ب هر گیاهی را در بالکن خود بخرید، تابش آفتاب روزانه را در فضای خود بررسی کنید. فراموش نکنید که خورشید در تابستان از آسمان بالاتر می آید.

گیاهان باغچه خود را بررسی کنید : درباره گیاهان و گل‌هایی که دوست دارید بیشتر تحقیق کنید که آیا مناسب کاشت در بالکن شما هستند یا خیر. برای مثال برخی از گیاهان در تمام طول روز آفتاب را تحمل می کنند و باعث خرابی آن‌ها نمی شود. اما به برخی از گیاهان بایستی نور غیر مستقیم بتابد. می‌توانید برنامه Blossom را دانلود کنید که گیاهان را شناسایی می‌کند و اطلاعات دقیقی در مورد خاک مورد نیاز آن‌ها، میزان تابش نور خورشید و آب مورد نیاز‌ گیاهان ارائه می دهد. همچنین برنامه Blossom طول رشد آن‌ها به چه صورت خواهد بود.

گیاهان و گل‌های ترکی

گل بوگنویل Bougainvillaea : هرکسی که به اطراف ترکیه در دریای اژه و مدیترانه سفر کرده باشد، این را تأیید خواهد کرد که این گیاه زیبا که گل‌های کرم، صورتی و نارنجی دارد و در همه جا می‌روید و در ترکیب با داربست به زیبایی دیده می شود. با این حال می‌توانید گیاهان مینیاتوری بوگنویل (bougainvillaea ) را برای گلدون خود تهیه کنید.

ایده‌های طراحی باغ ترکی برای آپارتمان و ویلا

مراقبت از آن فوق العاده آسان و بدون نیاز به آبیاری در زمستان است. البته برگ‌ها و گل‌های بوگنویل به هنگام پیوند می‌ریزد، که جای نگرانی نیست چون دوباره رشد می کنند.

گل کارنفیل Karenfil : کارنفیل که با نام علمی Dianthus Caryophyllids شناخته می‌شود. این گیاه مدیترانه‌ای تا 80 سانتی‌متر ارتفاع دارد و گل‌های معطر شیرین در رنگ‌های مختلفی از جمله بنفش صورتی، قرمز، سفید، زرد، آبی و سبز دارد و رایحه‌ای دوست داشتنی دارد. این گیاهان معمولاً از بهار تا پاییز شکوفه می‌دهند. با این حال، آنها را از گرمای بعد از ظهر در ماه های جولای و آگوست باید دور نگه دارید.

گل اطلسی : هنگامی که ماه‌های بهار می‌رسیم، گل‌های اطلسی را در مراکز باغ ترکیه خواهید دید. یکی از محبوب ترین گیاهان برای کاشت در سبدهای آویزان است. رنگ‌های گوناگونی دارد  که باعث انفجار رنگ‌ها در فضاهای کوچک و کسل کننده می شود.

گل رز کودک Baby Sunrose : این گیاه در ترکیه محبوب است زیرا با مقادیر زیادی نور خورشید رشد می کند. گل‌های قرمز، صورتی یا زرد در طول بهار، تابستان و پاییز می‌دهد. همچنین این گیاه به سرعت تکثیر می‌یابد، کافیست تا ساقه‌ای از آن را در داخل خاک کنید تا بروید.

گل قلب بنفش Purple Heart : با نام علمی tradescantia palladia شناخته می شود، این گیاه جذاب گل‌های بنفش روشن با گل‌های صورتی می‌دهد. قلب بنفش به خشکی مقاوم است و اگر در تعطیلات بروید و به آن آب ندهید همچنان خوب می‌ماند. مانند بسیاری از گیاهان تردسکانتیا (tradescantia)، ساقه ها را برش دهید تا گیاه پرپشت‌تری داشته باشید. این گیاه نیز سریع تکثیر می‌بابند و اگر ساقه‌ای از آن را در خاک فرو کنید، به راحتی می‌گیرد. رطوبت زمستانی برگ‌های این گل را قهوه‌ای می‌کند، بنابراین یا گیاه را به داخل خانه بیاورید یا با رسیدن بهار ساقه‌ها را برش دهید.

پانسیهای پاییزی Autumn pansies : بیشتر افراد دوست دارند در تمام طول سال بالکنی با گل‌ها رنگی داشته باشند، به همین دلیل پانسی‌های پاییزی به عنوان یک گیاه ایده آل و محبوب شناخته می‌شوند.

شمعدانی Geraniums : شمعدانی پریگونیوم به آفتاب کامل نیاز دارد، اما شمعدانی پیچک سایه را ترجیح می‌دهد. این گل مورد علاقه مردم ترکیه است که در باغ‌ها و جعبه‌های پنجره در همه جا ظاهر می‌شوند، زیرا پریگونیوم در طول تابستان به زیبایی گل می دهد.

ایده‌های طراحی باغ ترکی برای آپارتمان و ویلا

سایر گیاهانی که باید بشناسد، گل‌های خرزهره، کالانکوئه و بوته‌های مرکبات همانند کامکوات همگی از گیاهان مورد علاقه در ترکیه هستند. اما به یاد داشته باشید که فضای باغ شما، چه در بالکن و چه در یک ویلای خصوصی، نیاز به گیاهان خاص خود را دارد. به عبارتی دیگر باید بررسی و تست کنید که کدام گیاهان در بالکن شما رشد خوبی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *