موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

گردشکری تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه و سرویس حمل ونقل ترکیه

هر ساله افراد بسیاری بنا به دلایل متعددی نظیر سفر‌های توریستی، مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی به ترکیه سفر می‌کنند. یکی از مسائل مهم تردد در شهر‌های بزرگ ترکیه است. چگونه و با چه وسیله حمل و نقل عمومی بهتر است در ترکیه رفت‌و‌آمد کنیم، سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. در حقیقت در این مقاله به بررسی تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه پرداخته‌ایم. همچنین در این مقاله بهترین تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه معرفی شده‌اند.

 

حمل و نقل در ترکیه

ترکیه کشوری شگفت انگیز و زیبا در جنوب غربی آسیا است که توسط چهار دریای مدیترانه، اژه، مرمر و دریای سیاه احاطه می شود. اگرچه 80 میلیون نفر در اینجا زندگی می کنند، اما سالانه 40 میلیون گردشگر از سراسر جهان به این کشور می آیند. مسافران توسط مناظر تاریخی و طبیعی نظیر ساختمان های معبد در استانبول، شهرهای غارنشین کاپادوکیه و ریویرای ترکیه جذب ترکیه می شوند. اما بسیاری از مردم برای گذراندن تعطیلات ساحلی در یکی از 2870 هتل در آنتالیا Antalya، آلانیا Alanya، مارماریس Marmaris، کمر Kemer، بلک Belek، سیده Side و دیگر استراحتگاه‌های محبوب به ترکیه سفر می‌کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

 

اگر تصمیم به رفتن به ترکیه دارید، می توانید یک تور « all-included» بخرید و با اتوبوس با گروه همراه شوید. اما کسانی که تصمیم دارند به طور مستقل بروند نه تنها باید بلیط و هتل را انتخاب کنند، بلکه باید تصمیم بگیرند که چگونه از فرودگاه به مقصد مورد نیاز بروند.

البته می توانید در ترکیه اینترنتی تاکسی سفارش دهید. علاوه بر این، هزینه تاکسی در ترکیه به میزان منصف بودن راننده تاکسی شما بستگی دارد. بسیاری از رانندگان از ترفندهای مختلفی نظیر خرابی تاکسیمتر، عدم تعویض پول و غیره برای بالا بردن قیمت استفاده می کنند.

اگر نمی‌خواهید ریسک کنید، از سرویس Kiwitaxi استفاده کنید. با این سرویس می‌توانید ترانسفر در ترکیه را با چند کلیک سفارش دهید : از فرودگاه یا از شهر به هتل تاکسی بگیرید، نوع و کلاس ماشین را انتخاب کنید، رزرو کنید و پیش پرداخت انجام دهید (یا هزینه کل سفر را بپردازید). هزینه انتقال انفرادی در ترکیه به محض ارسال درخواست رزرو آنلاین ثابت می‌شود و افزایش نمی یابد و هیچ کس از شما انعام نمی خواهد.

تاکسی در ترکیه

بسیاری از مردم در ترکیه از تاکسی استفاده می کنند، زیرا هزاران تاکسی زرد رنگ در خیابان‌های شهرهای مختلف ترکیه تردد می کنند و وسیله حمل و نقل سریع و راحت را برای گردشگران این کشور فراهم می کنند. با تاکسی در ترکیه می توانید بدون نگرانی در مورد یافتن وسایل حمل و نقل عمومی یا نحوه حمل چمدان خود به مقصد برسید.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

اما ازدحام ترافیک، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند استانبول، ممکن است منجر به کلاهبرداری توسط رانندگان تاکسی شود، زیرا ازدحام ترافیک یک مشکل بزرگ در استانبول است، بنابراین کرایه تاکسی ها به محاسبه مسافت طی شده و مدت زمان سفر بستگی دارند و این ممکن است منجر به پرداخت هزینه نسبتاً بالاتری از سوی مسافران شود.

علاوه بر این، رانندگان تاکسی در استانبول به دلیل کلاهبرداری و پرداخت هزینه بیش از حد از گردشگران بدنام هستند، البته این امری عادی نیست، اما به طور کلی بسیار اتفاق می افتد. استفاده از تاکسی در ترکیه در صورت بدی آب و هوا یا کمبود وقت ایده خوبی است. علاوه بر این، در مواقعی که وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس نیست، مخصوصاً اواخر شب، وسیله حمل و نقل خوبی هستند.

انواع تاکسی در استانبول

تاکسی زرد Yellow taxi

تاکسی های استانبول زرد هستند و معمولاً به راحتی می توان تاکسی در استانبول پیدا کرد، زیرا تقریباً در هر نقطه از خیابان‌های استانبول بیش از 18000 تاکسی زرد وجود دارد.

تاکسی های لوکس Luxury taxis

علاوه بر تاکسی های زرد، تاکسی های لوکس آبی و مشکی نیز وجود دارد، اما توجه داشته باشید که هزینه تاکسی های آبی و مشکی بیشتر از تاکسی های زرد است.

تاکسی آنلاین Online taxi

علاوه بر انواعی که در بالا به آنها اشاره کردیم، شرکت های زیادی نیز خدمات تاکسی آنلاین در استانبول ارائه می دهند که به تفصیل به آنها می پردازیم. همانطور که اشاره کردیم تاکسی های زرد رنگ در همه جای استانبول هستند، می توانید در هر خیابان اصلی در هر زمانی توقف کنید و به راحتی تاکسی بگیرید.

با این حال، مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های غیررسمی تاکسی، گرفتن تاکسی از مکان‌های خاص است، جایی که می‌توانید با استفاده از یکی از نرم‌افزارهای تاکسی استانبول، تاکسی را به صورت آنلاین رزرو کنید. در زیر به برخی از مهم ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های تاکسی آنلاین در ترکیه اشاره می نماییم.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه – BITAKSI

BITAKSI یکی از قدیمی ترین شرکت های تاکسی آنلاین در ترکیه است که اکثر مناطق ترکیه را پوشش می دهد. این تاکسی‌ها با مزیت های متعدد از جمله امنیت و سرعت بالا، تخفیف های مختلف و راحتی فوق العاده، امکان جابجایی آسان و راحت را برای گردشگران یا شهروندان فراهم می کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

در این اپلیکیشن کاربران می توانند با توجه به شرایط و نیاز خود بین تاکسی های زرد (اقتصادی) یا آبی و مشکی (لوکس) یکی را انتخاب کنند. هنگامی که از طریق BiTaksi در ترکیه تاکسی می گیرید، چندین گزینه مسیر مختلف به شما ارائه می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که راننده در مسیر درست قرار دارد.

همچنین می توانید مسیری را که می خواهید راننده از طریق برنامه طی کند را مشخص کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن BiTaksi به شما امکان می‌دهد اطلاعات سفر خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید، تا آنها بتوانند حرکات شما را ردیابی کنند و بدانند چه زمانی و به کجا رسیده‌اید.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه – iTAKSI

iTAKSI توسط شهرداری های شهرهای مختلف ترکیه مدیریت می شود، اما iTAKSI خدمات خود را در تمام شهرهای ترکیه ارائه نمی دهد و گسترده نیست. با این حال، iTAKSI بر ارائه خدمات به گردشگران و شهروندان شهرهای بزرگ ترکیه متمرکز شده است.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

و یکی از دلایل محبوبیت این اپلیکیشن در بین ترک‌ها و گردشگران ارزان بودن آن نسبت به تاکسی‌های دیگر است. علاوه بر این اپلیکیشن iTAKSI انواع مختلفی از تاکسی ها را در اختیار کاربران قرار می دهد که کاربران می توانند با توجه به شرایط و نیاز خود تاکسی های زرد (اقتصادی) یا آبی و مشکی (لوکس) را انتخاب کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه – Get Transfer

Get Transfer یک برنامه بین المللی تاکسی آنلاین است، این برنامه در ترکیه نیز به طور گسترده ای گسترش یافته است. این شرکت خدمات متنوع و جالبی را در اختیار کاربران قرار داده است.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

به دلیل لوکس بودن خدمات Get Transfer قیمت آنها نسبتاً گران است، تاکسی های این شرکت رنگ خاصی ندارند و با نشان GET TRANSFER شناخته می شوند. کاربران می‌توانند از تاکسی های مختلف از جمله تاکسی اقتصادی، تاکسی ممتاز، تاکسی تجاری، تاکسی لوکس، مینی بوس، اتوبوس یکی را انتخاب کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه – Uber

Uber در آمریکا شروع به کار کرد و به تدریج در کشورهای مختلف از جمله ترکیه به شهرت رسید، اما به دلیل مشکلاتی مجوز اوبر (Uber) در ترکیه برای مدتی لغو شد. مجوز اوبر در ترکیه برای مدتی لغو شد، اما از ابتدای سال 2021، حکم دادگاه استانبول صادر شد و اوبر به طور قانونی فعالیت خود را در ترکیه از سر گرفت.

مزایای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه چیست؟

  • نرخ ارزان تر نسبت به تاکسی های شهری
  • قبل از انتخاب تاکسی می‌توانید اطلاعات هزینه را دریافت کنید.
  • امکان بهره مندی از تخفیف‌های مختلف ارائه شده توسط اپلیکیشن‌ها
  • اکثر نرم افزارهای تاکسی آنلاین از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند.
  • امنیت بالا و بدون کلاهبرداری
  • امکان پرداخت با کارت اعتباری
  • مشاهده نظرات راننده در سفرهای قبلی
  • در دسترس بودن در هر زمان و هر مکان
  • تضمین ایمنی مسافر

برای ایمن ماندن هنگام استفاده از تاکسی آنلاین در ترکیه، هویت راننده نشان داده شده در برنامه را بررسی کنید، که در هنگام سفارش آنلاین تاکسی مهم است تا ببینید آیا پلاک خودرو مطابقت دارد و همان راننده منظر است.

هزینه تاکسی در ترکیه چقدر است؟

اگر می خواهید در ترکیه تاکسی بگیرید، بهتر است مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. در شهرهای بزرگ توریستی ترکیه مانند استانبول می توان با کارت پرداخت کرد اما این امکان وجود دارد که راننده تاکسی دستگاه برای پرداخت کارت نداشته باشد.

در ضمن حتما با لیر ترکیه پرداخت کنید، ممکن است در مورد نرخ ارز اشتباه کنید و یا فریب بخورید، پس بهتر است لیر را از صرافی خریداری کنید تا با مشکل مواجه نشوید. از ژانویه 2021، قیمت تاکسی در استانبول 11 درصد افزایش یافته است و هزینه ورودی تاکسی های زرد از 5 لیره به 5.55 لیر افزایش یافته است.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

بنابراین وقتی در ترکیه سوار تاکسی می شوید و راننده تاکسی متر را فعال می کند، باید 5.55 لیر را ببینید که این مبلغ برای تاکسی های آبی به 6.38 لیر و برای تاکسی های آبی و مشکی به 9.44 لیر می رسد. قیمت هر کیلومتر برای تاکسی‌های زرد 3.45 لیر است، این قیمت برای تاکسی های آبی به 3.99 و برای تاکسی های سیاه به 5.54 افزایش یافته است.

اگر با تاکسی از سمت اروپایی به سمت آسیایی استانبول یا بالعکس می‌روید، تاکسی باید عوارض پل بسفر (Bosphorus) را بپردازد، اما به کرایه اضافه می‌شود. هزینه عبور از پل اول و دوم استانبول حدود 13.25 لیر است در حالی که هزینه عبور از پل سوم حدود 27.5 لیر است، پس حتما از راننده بپرسید که کدام پل را انتخاب می‌کنید. پل سوم و آخر بسفر (Bosphorus) بسیار دور از مرکز شهر است و بیشتر توسط کامیون‌ها و برای حمل و نقل بین شهرها استفاده می شود، بنابراین اجازه ندهید راننده تاکسی آن را انتخاب کند زیرا هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

توصیه‌هایی برای استفاده از تاکسی در ترکیه

🚖 اگر هتل شما نزدیک فرودگاه های استانبول است و می خواهید برای رسیدن به فرودگاه تاکسی بگیرید، ابتدا از هتل خود بپرسید که آیا می توانند خدمات شاتل رایگان ارائه دهند.

🚖 مطمئن شوید که تاکسی در مسیر درست قرار دارد، می توانید از طریق گوگل مپ مسیر را بررسی کنید.

🚖 حتما تاکسی متر نصب داشته باشید تا راننده کرایه اضافی از شما دریافت نکند.

سخن پایانی

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره خانه در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *