موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

تحصیل تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه
فهرست عناوین

آنچه که باید در مورد تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه بدانید;

دیجیتال مارکتینگ روش‌ها و ابزارهایی را آموزش می‌دهد که توسط شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات، خدمات و برند خود در اینترنت استفاده می‌شود. برخی از محبوب‌ترین کانال‌های دیجیتال رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های ویدئویی هستند.

یکی از مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که ردیابی تاثیر کمپین‌های شما آسان‌تر است. برخی از چالش‌ها عبارتند از ایجاد محتوای متمایز از سایرین، تامین منابع مالی، و ایجاد یک تصویر برند قابل اعتماد.

برخی از موضوعات تحت پوشش رشته‌ی تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه عبارتند از: اصول و عملکرد بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارتباطات بازاریابی، رفتار مصرف کننده، استراتژی‌های تعامل با مشتری، اصول تبلیغات، برنامه ریزی کمپین، روش تحقیق، SEO  (بهینه سازی موتورهای جستجو)، SEM  (بازاریابی موتورهای جستجو) ، تولید سرنخ و … .

برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ موفق، به مهارت‌های خلاقانه و تحلیلی، توانایی‌های ارتباط شفاهی و نوشتاری عالی، تفکر انتقادی و دانش پیشرفته از ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین نیاز دارید. شما با تحصیل رشته‌ی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه، می‌توانید به تمام این مهارت‌ها دست یابید.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

شما با تحصیل در این رشته یاد خواهید گرفت که چگونه ابزارها و استراتژی‌هایی را شناسایی، آزمایش و ارزیابی کنید که باعث آگاهی از برند و تولید سرنخ می‌شوند. بازاریابان دیجیتال عملکرد را از طریق KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) و ROI  (بازده سرمایه‌گذاری) اندازه‌گیری می‌کنند. در شرکت‌های بزرگ، متخصصان مختلف بازاریابی مسئول کانال‌های بازاریابی مختلف هستند. در مقابل، در شرکت‌های کوچکتر، یک بازاریاب دیجیتال ممکن است مسئول بیشتر مسئولیت‌های بازاریابی آنلاین باشد.

پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان دیجیتال مارکتینگ به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ، بازاریاب محتوا، بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان ایمیل، متخصصان SEO، متخصصان SEM و… در ترکیه کار پیدا می‌کنند.

ما در این مقاله، راجع به روند کار یک بازاریاب و متخصص دیجیتال مارکتینگ و بهترین دانشگاه‌های دیجیتال مارکتینگ جهت تحصیل در ترکیه را معرفی خواهیم کرد. پس به خواندن ادامه دهید.

همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

چگونه متخصص دیجیتال مارکتینگ شویم

دیجیتال مارکتینگ زمینه‌ای است که شامل کمک به ارتقای مشاغل و خدمات در فضای آنلاین است. تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ به معنای وارد شدن به این جایگاه در فضای بازاریابی برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های دیجیتال است. این کمپین‌ها معمولاً بر روی کانال‌های دیجیتال مختلف از جمله بازاریابی ایمیلی، وب سایت، پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و چت‌های زنده متمرکز هستند.

تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال ممکن است درهایی را برای پیوستن به یک آژانس بازاریابی، کار در بخش بازاریابی یک کسب و کار یا شرکت، مشاوره یا انجام کارهای آزاد باز کند.

مهارت‌های مورد نیاز برای کار در عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ

شما با تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید به مهارت‌هایی دست یابید که به خوبی در ادامه شرح داده شده‌اند. متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ ممکن است بر روی یک حوزه که در آن تخصص دارند تمرکز کنند، اگرچه احتمال بیشتری وجود دارد که مهارت‌های مختلف مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را داشته باشند. حوزه‌های مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی محتوا با تمرکز بر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، کپی‌رایت، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) از جمله تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات گوگل، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و همچنین بازاریابی ایمیلی است. در کنار این، ممکن است در داده‌ها و تجزیه و تحلیل نیز تخصص داشته باشید.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

بازاریابی محتوا، همراه با کپی رایتینگ، بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. در حالی که بازاریابی محتوا به محتوای نوشتاری با هدف تبدیل بازدیدکننده به مشتری پرداخت کننده اشاره دارد، کپی رایتینگ متنی است که به طور خاص برای فروش نوشته شده است. بازاریابی محتوا شامل مقالات وب است که برای موتورهای جستجو بهینه شده‌اند، در حالی که کپی رایتینگ متنی است که در هر چیزی از صفحات وب گرفته تا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی با هدف جذب مشتری و ترغیب آن‌ها به خرید چیزی گنجانده شده است.

علاوه بر محتوای نوشتاری، بازاریابان دیجیتال ممکن است بر تجزیه و تحلیل داده‌ها تمرکز کنند تا ببینند کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ آن‌ها چگونه کار می‌کنند و آیا نیاز به ایجاد تغییراتی برای تشویق بیشتر به تبدیل‌ها دارند یا خیر.

مراحل تبدیل شدن به متخصص دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

مدرک کارشناسی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه معمولاً برای موقعیت‌های بازاریابی مورد نیاز است و ممکن است به شما کمک کند تا به سمت مدیر بازاریابی (دیجیتال) بروید. خوشبختانه در ترکیه، گزینه‌های شغلی زیادی وجود دارد که به شما جهت کار در این حرفه‌ را می‌دهد. این مدارک جنبه‌هایی از جمله بازاریابی، تحقیقات بازار، فروش، رفتار مصرف کننده، روش‌های ارتباطی و فناوری را پوشش می‌دهند. آن‌ها همچنین ممکن است موضوعات مربوط به هنرهای تجسمی، تاریخ هنر و عکاسی را پوشش دهند.

مسیر تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی همچنین ممکن است شامل چندین سال تجربه کاری در بازاریابی یا نقش‌های مرتبط با فروش مانند نماینده فروش، متخصص روابط عمومی ‌یا خریداران و نماینده خرید باشد.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال، ممکن است به تحصیل کارشناسی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه و چند دوره که بر مهارت‌های تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ تمرکز دارند بپردازید. در ترکیه علاوه بر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ، دوره‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد. اما ما در ادامه، مراحل را گام به گام توضیح خواهیم داد.

مرحله 1. تحصیل کارشناسی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

مدرک کارشناسی دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات، ارتباطات یا روزنامه‌نگاری در ترکیه ممکن است به ایجاد پایه‌ای کمک کند که در نقش خود به عنوان یک بازاریاب دیجیتال به آن نیاز دارید. اگرچه می‌توانید دوره‌هایی را در زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ را در ترکیه بگذرانید، مدرک کارشناسی  در بازاریابی یا یک رشته مرتبط به شما امکان می‌دهد یک برنامه ساختاریافته را به شما آموزش دهد که به شما کمک می‌کند اصول دیجیتال مارکتینگ را آموزش دهید یا یک تخصص پیدا کنید.

با توجه به اداره آمار کار ترکیه، مدرک کارشناسی  برای موقعیت‌های بازاریابی از جمله تبلیغات، و موقعیت‌های مدیریت بازاریابی  تا حد بسیار زیادی مورد نیاز است. برخی از کارفرمایان شرکت‌های ترکیه  برای موقعیت‌های مدیریت تبلیغات، مدرک کارشناسی در تبلیغات یا روزنامه نگاری را ترجیح می‌دهند.

با این حال، ممکن است بتوان در دیجیتال مارکتینگ با مدرک غیر مرتبط کار کرد. آرال گام گذراندن دوره‌هایی را در موارد زیر توصیه می‌کند. پس اگر موفق به اخذ پذیرش در رشته دیجیتال مارکتینگ در ترکیه نشدید، می‌توانید از طریق تحصیل در رشته‌های زیر نیز اقدام کنید.

  • قانون کسب و کار
  • مدیریت
  • اقتصاد
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • علوم کامپیوتر
  • ریاضی
  • آمار

برای مثال، دوره‌های علوم کامپیوتر در ترکیه ممکن است به اطلاع‌رسانی استراتژی‌ها برای ایجاد ترافیک آنلاین از طریق SEO کمک کنند، در حالی که دوره‌های کسب‌وکار و ریاضی می‌توانند به اطلاع‌رسانی بودجه و هزینه‌های رسانه‌ای کمک کنند.

مرحله 2. مهارت‌های مهم دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید.

همه چیز به اخذ مدرک کارشناسی در ترکیه محدود نمی‌شود. دیجیتال مارکتینگ شامل چیزی بیش از جمع‌آوری کلمات و تصاویر برای ایجاد فروش است. بازاریابان دیجیتال ممکن است بخواهند مهارت‌های مختلفی داشته باشند تا به مشتریان خود اجازه دهند تصمیمات آگاهانه بگیرند و کمپین‌های بازاریابی با بیشترین احتمال تبدیل مصرف کنندگان به مشتریان ایجاد کنند. صرف نظر از حوزه دیجیتال مارکتینگ شما، یادگیری مداوم بسیار مهم است. اگر می‌خواهید یک بازاریاب دیجیتال باشید، مهارت‌های رایج را در زیر بیابید:

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها: یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ، دسترسی شما به داده‌های سریع و بلادرنگ است. بیاموزید که چگونه این داده‌های مفید را از طریق ابزارهای ردیابی مانند Google Analytics جمع‌آوری، گردآوری و تجزیه و تحلیل کنید و همچنین درک بهتری از مشتریان خود و تنظیم کمپین دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

نوشتن محتوا: به گفته نیل پاتل، محتوای وب سایت نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، بخش اساسی دیجیتال مارکتینگ است. با تولید محتوای ارزشمند، بازاریابان دیجیتال با مشتریان درگیر می‌شوند، سرنخ و فروش ایجاد می‌کنند و دید شرکت را از طریق ترافیک وب ارگانیک افزایش می‌دهند.

مهارت‌های ارتباطی: به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، ارتباط موثر نه تنها به معنای داستانی قانع کننده برای مصرف کنندگان عمومی‌است، بلکه به معنای برنامه‌های واضح و مختصری است که باید برای یک تیم گسترده از کارکنان و احتمالاً مشتریان توضیح دهید. و ارتقاء به یک مدیر بازاریابی یک مهارت ضروری است.

خلاقیت: خلاقانه فکر کردن و ایجاد ایده‌های جدید برای جذب مصرف کنندگان نیز مهارت‌های بسیار مهمی‌برای یادگیری بازاریابان دیجیتال است.

در حالی که می‌توانید دانش و مهارت‌های خاص را از دوره‌ها یا مدرک تحصیلی و دیپلم به دست آورید، همچنین ممکن است تجربه ارزشمندی در دنیای واقعی از شرکت در دوره‌های کارآموزی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه کسب کنید، جایی که فرصت یادگیری ابزارهای متعددی را خواهید داشت که ممکن است برای ایجاد تبلیغات مورد استفاده قرار گیرند. کمپین‌ها، پیشرفت و موفقیت آن‌ها را دنبال کنید و جمعیت‌شناسی هدف خاص را دوباره هدف‌گیری کنید. آگاهی از حداقل برخی از این ابزارها ممکن است به افزایش ارزش شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال کمک کند.

مرحله 3. گواهینامه‌ها، بوت کمپ‌ها و دوره‌ها را در نظر بگیرید.

ممکن است در طول مسیر خود برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال شرکت در یک بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ یا تکمیل یک دوره دیجیتال مارکتینگ در ترکیه را در نظر بگیرید. بوت کمپ‌ها عموما سریع هستند و حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمان نسبتا کوتاهی پوشش می‌دهند. بوت کمپ‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً بر مهارت‌های تخصصی اختصاص داده شده به یک جایگاه خاص، در این مورد، دیجیتال مارکتینگ تمرکز می‌کنند. هدف این بوت کمپ‌ها به جای پوشش یک دامنه وسیع، پوشش کامل یک موضوع یا جنبه خاص است. آن‌ها همچنین ممکن است شامل اجزای عملی باشند که فرصتی برای کسب تجربه واقعی از زندگی در حین یادگیری فراهم می‌کنند.

دوره‌های دیجیتال مارکتینگ همچنین امکان تخصص با برخی از دروس اساسی را فراهم می‌کند. این دوره‌ها ممکن است برای داوطلبان سطح ابتدایی مفید باشد زیرا به طور کامل دوره‌های مربوطه را پوشش می‌دهند. با این حال، ممکن است دوره‌های دیجیتال مارکتینگ پیشرفته و تخصصی تری نیز پیدا کنید. دوره‌های دیجیتال مارکتینگ ممکن است پس از اتمام به شما گواهی دهند.

مرحله 4. اولین شغل دیجیتال مارکتینگ در سطح پایه خود را دریافت کنید.

تعدادی نقش در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که ممکن است برای کارگران سطح ابتدایی در ترکیه در دسترس باشد. بخش مهمی‌ از درخواست برای اولین شغل در دیجیتال مارکتینگ، متمایز کردن خود از سایر کارمندان بالقوه است. این می‌تواند با کسب مهارت‌های منحصر به فرد و ارزشمند یا تکمیل یک دوره کارآموزی یا بوت کمپ باشد. همچنین می‌توانید خدمات خود را به صورت رایگان در ازای گواهینامه‌ها و برای ایجاد یک سابقه اثبات شده در نظر بگیرید. سپس می‌توانید از این به عنوان یک نمونه کار برای نشان دادن موفقیت خود در اجرای برخی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

در نقشی که وارد آن می‌شوید واقع بین باشید. ممکن است لازم باشد از پایین شروع کنید و با یادگیری مهارت‌های جدید و کسب تجربه، راه خود را ادامه دهید. موقعیت‌های سطح ورودی در فضای دیجیتال مارکتینگ ممکن است شامل هماهنگ کننده‌های بازاریابی، تحلیلگران بازاریابی و متخصصان بازاریابی باشد.

مرحله 5. کسب مدرک کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

مدرک کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ در ترکیه ممکن است مفید باشد اما برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ ضروری نیست. این مدارک تمایل دارند مفاهیم مشابهی مانند مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی سنتی مانند فروش و روانشناسی بازاریابی را پوشش دهند. علاوه بر این، مدارک کارشناسی ارشد در دیجیتال مارکتینگ از نظر تمرکز نسبتاً گسترده‌ای متفاوت است. برخی از مدارک دیجیتال مارکتینگ که می‌توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد (MS) در بازاریابی و طراحی دیجیتال
  • کارشناسی ارشد در دیجیتال مارکتینگ و اجتماعی
  • کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل بازاریابی
  • کارشناسی ارشد در ارتباطات دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناسی ارشد در دیجیتال مارکتینگ جهانی
  • کارشناسی ارشد در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

داشتن مدرک کارشناسی ارشد در دیجیتال مارکتینگ ممکن است شما را از نظر دانش آکادمیک در این زمینه از سایر متقاضیان بومی ترک‌زبان متمایز کند. با این حال، مهم است که در مورد آخرین فن آوری‌ها به روز بمانید و به یادگیری ادامه دهید.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

با توجه به آنالیز بازار کار ترکیه، گروهی از مشاغل که شامل تبلیغات، و مدیریت بازاریابی هستند، انتظار می‌رود که در ده سال از سال 2020 تا 2030 شاهد رشد 10 درصدی در سمت و درآمد باشند. این رشد بالاتر از میانگین همه مشاغل در ترکیه است.

با این حال، این رشد و دستمزد متوسط ​​بسته به شغل، مکان و صنعت در ترکیه متفاوت است. میانه دستمزد دستمزدی است که نیمی‌ از کارمندان آن شغل بیشتر از آن مقدار و نیمی ‌دیگر کمتر از آن مقدار درآمد دارند.

طبق مطالعات، استراتژیست‌های دیجیتال مارکتینگ در ترکیه چشم انداز روشنی دارند و میانگین حقوق سالانه 65810 دلار به دست خواهند آورد. همچنین انتظار می‌رود موقعیت‌های مدیریت بازاریابی رشد کنند و متوسط ​​حقوق سالانه 142170 دلار باشد.

دیجیتال مارکتینگ در عرصه‌ی آموزش

ترکیه کشوری پر از دانشگاه و مکانی مناسب برای آموزش بین‌المللی است. پس همانطور که دانشجویان زیادی را جهت آموزش به سمت خود جذب می‌کند، دانشگاه‌های زیادی نیز وجود دارند که به بازاریاب‌ها و متخصصان دیجیتال مارکتینگ نیاز داشته باشند. ما در ادامه، با همین مثال پیش می‌رویم تا به فارغ‌التحصیلان این رشته جهت تحصیل یا کار در ترکیه، کمک کنیم.

در طول 20 سال گذشته، دیجیتال مارکتینگ نقش فزاینده‌ای در استخدام آموزش بین‌المللی ایفا کرده است. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، اینترنت منبع شماره یک دانشجویان آینده‌نگر برای گذراندن فرآیند تحقیق و تصمیم‌گیری هنگام انتخاب مدرسه، کالج یا دانشگاه آینده است.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

بخش آموزش بین‌المللی تغییرات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است و اکنون بیش از هر زمان دیگری به شدت رقابتی باقی مانده است. بیش از هر زمان دیگری، دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که به شدت بر یک استراتژی دیجیتال تکیه دارند، همچنان از مزایای بهره‌برداری مؤثر از مجموعه دانشجویان در حال گسترش استفاده می‌کنند.

هر ساله تعداد بیشماری از دانشجویان دبیرستان را به پایان می‌رسانند و برای چندین مؤسسه آموزشی درخواست می‌کنند یا برنامه‌هایی را برای ادامه تحصیل و رشد شغلی خود آغاز می‌کنند. برای این مؤسسات بیش از هر زمان دیگری مهم است که هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا حداکثر دیده شدن را تضمین کنند و از دیجیتال مارکتینگ برای کمک به آن‌ها برای واجد شرایط بودن دانشجویان مشتاق واقعی استفاده کنند.

اگرچه اکثر مؤسسات آموزشی می‌دانند که نیاز به استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مؤثر دارند، اما اغلب در کسب بیشترین بازده تلاش‌های خود برای جلوتر ماندن از رقبا عقب می‌مانند. بسیاری از سازمان‌ها، از جمله دانشگاه‌ها، هنوز CRM ندارند.

با توجه به این موضوع، دانشگاه‌ها و کالج‌ها باید درک کنند که اگر می‌خواهند به دانشجویان مشتاق واجد شرایط دسترسی پیدا کنند، رویکرد دیجیتالی آن‌ها باید مرتبط، منحصر به فرد و سرگرم کننده باشد. آموزش بین‌المللی باید با دنیای پرطرفدار دستگاه‌های تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی در عصر کنونی همگام باشد، اگر آن‌ها می‌خواهند بر مجموعه عمیق دانشجویان موجود دست یابند.

1. با آگاهی از برند شروع کنید

اگر می‌خواهید خریدار جذب کنید، باید مطمئن شوید که آن‌ها متوجه شما می‌شوند. اولین قدمی ‌که باید بردارید تمرکز بر آگاهی از برند است.

بازاریابی آگاهی برای هر موسسه متفاوت است. اگر نماینده یک دانشگاه یا کالج در ترکیه هستید که کمتر شناخته شده است، بیشترین سود را از ایجاد آگاهی از برند خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا عملکرد تبلیغاتی خود را به شدت بهبود بخشید.

اگر در یک دانشگاه یا کالج بزرگ‌تر در ترکیه کار می‌کنید، همچنان از ایجاد آگاهی از برند سود خواهید برد، زیرا همه چیز در مورد ایجاد یک ارتباط عاطفی و ایجاد رابطه بین موسسه و دانشجوی آینده‌تان است. ایجاد آن ارتباط عاطفی با دانشجویان مهم‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا آن‌ها را وادار کنید که موسسه شما را به عنوان یک گزینه بالقوه در نظر بگیرند. می‌توانید با تمرکز بر تاکتیک‌های دیجیتالی زیر، کمپین‌های آگاهی‌سازی مؤثر ایجاد کنید.

رسانه‌های اجتماعی

کلید بازاریابی موثر بدون توجه به صنعت این است که به جایی بروید که مخاطبان شما می‌روند. اگر می‌خواهید در مقابل دانشجویان بالقوه قرار بگیرید، رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان برای شروع هستند.

رسانه‌های اجتماعی هزینه کم برای هر نمایش و قابلیت‌های هدف گیری چشمگیر را ارائه می‌دهند. شما باید تبلیغات را در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد آگاهی نسبت به دانشگاه و برنامه‌های خاص خود شروع کنید. امروزه می‌توانید پیام‌های هدفمند باورنکردنی را از طریق داده‌های جمعیتی پیاده‌سازی کنید.

موبایل یا دسکتاپ

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که مشتریان بالقوه شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنند. واقعیت این است که جهان هر سال بیشتر و بیشتر به سمت تلفن همراه می‌رود. 10 سال پیش دسکتاپ شماره یک بود. اکنون، موبایل است که رتبه‌ی برتری دارد. در واقع، 50.48 درصد از ترافیک وب مربوط به تلفن همراه است در حالی که 46.51 درصد مربوط به دسکتاپ (Techjury) است.

با در نظر گرفتن این موضوع، دانشگاه‌ها و کالج‌ها باید وب سایت‌های خود را تطبیق دهند و تجربه کاربری موبایل را ترجیح دهند. این به معنای تنظیم صفحات وب، ایمیل‌ها و فرم‌ها است، بنابراین خواندن و تعامل با آن‌ها در تلفن‌های هوشمند آسان است. اگر روی تلفن همراه تمرکز نکنید، در معرض خطر از دست دادن مشتریان بالقوه برای سایر مؤسسات که سازگار با تلفن همراه هستند، خواهید بود.

ایجاد یک تجربه سازگار با موبایل فقط به معنای بهینه سازی ظاهر محتوای شما نیست. این همچنین به معنای بازنگری در نحوه بازاریابی دستگاه‌های با اندازه‌های مختلف است. به عنوان مثال، می‌توانید یک تابع چت راه‌اندازی کنید که به دانشجویان احتمالی شما اجازه می‌دهد سؤالات خود را ارسال کنند. یا در پلتفرم‌هایی مانند WeChat یا Facebook Messenger برنامه ایجاد می‌کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو به دیده شدن شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند. این به معنای ایجاد محتوای سفارشی مرتبط با مخاطبان و افزایش محتوای سایت شما است.

این به وب سایت موسسه شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد تا دانشجویان بیشتری سایت شما را پیدا کنند و با شما درگیر شوند.

تبلیغات نمایشی

شما باید شروع به قرار دادن تبلیغات در وب سایت‌های خاص کنید تا مشتریان بالقوه را جذب کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که برای برنامه‌های خاصی که ارائه می‌دهید با سایت‌های حرفه‌ای یا فیدر تماس بگیرید.

همچنین می‌توانید کمپین‌های شبکه نمایشی را برای اجرای تبلیغات در انواع وب‌سایت‌های مرتبط در یک خرید واحد اجرا کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید.

بیانیه‌های مطبوعاتی و وبلاگ نویسان

راه دیگر برای افزایش آگاهی از برند، روابط عمومی‌ دیجیتال است. شما باید شروع به تماس با وبلاگ نویسان برای نوشتن پست‌های وبلاگ و بیانیه‌های مطبوعاتی در سایت‌های خود و سایر رسانه‌ها و سایت‌های خبری کنید. این به ویژه هنگام راه اندازی یک برنامه جدید مفید است.

2. روی روند تمرکز کنید

هنگامی‌که استراتژی آگاهی از برند خود را به طور کامل دریافت کردید، زمان آن فرا رسیده است که تمرکز خود را بر تقویت رابطه با دانشجویان احتمالی که جذب کرده‌اید تغییر دهید.

ایجاد روند باید برای افزایش تعداد درخواست‌های دانشجو و تعداد بازدیدها استفاده شود. شما باید کمپین ایجاد روند خود را با تاکتیک‌های دیجیتال زیر ایجاد کنید:

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از داده‌های روانشناختی و جمعیتی پیچیده در مورد کاربران رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تبلیغات بسیار هدفمند استفاده می‌کنند. شما باید برای تبلیغ بازدید از سایت، وبینارها، محتوا و برنامه‌های فردی تبلیغات ایجاد کنید.

می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک مخاطبانی شبیه به هم ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند کاربرانی با علایق، رفتارها و جمعیت‌شناسی مشابه مخاطبان سفارشی خود را هدف قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه دقیق و محتمل را هدف قرار دهید.

تبلیغات پولی

در حالی که سئو ابزاری عالی برای استفاده برای ایجاد ترافیک ارگانیک شماست، باید شروع به پیاده سازی تبلیغات پولی نیز کنید. جستجوی پولی به شما کمک می‌کند تا به دانشجویانی که به دنبال برنامه‌های آموزشی هستند دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات پولی شما از خط می‌گذرد و مستقیماً به بالای صفحات نتایج موتور جستجو می‌رود تا به سرعت دید را افزایش دهد.

بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت (CRO)

ممکن است فراموش کنید که وب سایت خود را بهینه کنید. هنگامی‌ که یک مشتری بالقوه برای سایت خود پیدا کردید، باید مطمئن شوید که آن‌ها را در آنجا نگه دارید و آن‌ها را به سرعت تحت تأثیر قرار دهید.

شما باید روی بهینه سازی صفحات کلیدی از جمله صفحات فرود با بهبود عناصر مختلف صفحه مانند کپی رایتینگ، سرفصل‌ها، گرافیک‌ها، طرح بندی‌ها و فراخوان برای اقدام (CTA) تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که هر تغییری که ایجاد می‌کنید به طور متفاوتی روی دسکتاپ و موبایل تأثیر می‌گذارد.

تبلیغات بازاریابی مجدد

تبلیغات بازاریابی مجدد راهی آسان برای اطمینان از اینکه مشتری بالقوه ای که از سایت شما بازدید کرده است شما را فراموش نمی‌کند.

شما باید از طریق رسانه‌های اجتماعی، ویدئو، نمایش و تبلیغات واکنشگرا با بازدیدکنندگان قبلی سایت ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید که برای تشویق آن‌ها به بازگشت و تعامل با وب سایت شما، فراخوان‌های واضحی برای اقدام قرار دهید.

حتی می‌توانید تبلیغات خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که پیام‌رسانی را شخصی‌سازی کنید، چه بازدیدکننده احتمالی قبلی از قبل پیشرو باشد یا نه.

آینده دیجیتال مارکتینگ در آموزش بین‌المللی

استخدام‌کنندگان و بازاریابان دانشگاه‌ها و کالج‌ها در چند سال گذشته با چالش‌های متعددی در جذب دانشجوی بین‌المللی مواجه بوده‌اند. نه تنها COVID-19 چالش‌های بزرگی را تحمیل کرده است، بلکه رقابت نیز قوی‌تر می‌شود و دانشجویان با گزینه‌های بیشتری نسبت به گذشته روبرو هستند.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه

بازاریابی آموزشی بین‌المللی مانند گذشته آسان نیست. اکنون، قدرت در دستان دانشجویان آینده است. آن‌ها توانایی بیشتری در انتخاب و انتخاب نوع مدرسه مورد نظر خود دارند. و آن‌ها مجبور نیستند منتظر رسیدن مدارس باشند. آینده آن‌ها در دستان آنهاست.

اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که موسسه شما قادر است ثبت نام را به حداکثر برساند، ابتدا باید بر مراحل اولیه سفر دانشجو تمرکز کنید و باید جایگزینی بهتر از آنچه ارائه دهندگان آموزش دیگر انجام می‌دهند ارائه دهید.

با شروع آگاهی از برند، به دانشگاه یا کالج خود در مقابل دانشجویان احتمالی خود کمک خواهید کرد که در غیر این صورت از شما عبور می‌کردند.

هنگامی‌که یک کمپین آگاهی از نام تجاری را ایجاد کردید، باید تمرکز خود را به تولید رهبر تغییر دهید. تعامل و تعامل مجدد با مشتریان بالقوه خود به صورت دیجیتالی به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و مشتریان بالقوه را به سرنخ تبدیل کنید.

اگر علاقه دانشجو را جلب می‌کنید، باید او را برای کمک بیشتر واجد شرایط کنید، این کمک معمولاً به عنوان تعامل CRM یا تعامل نماینده ارائه می‌شود، اما آیا بیشتر از این وجود دارد؟

پذیرش روندها و تاکتیک‌های جدید مانند برنامه‌های موبایل سفارشی در حال حاضر ممکن است برای مؤسسه شما دشوار یا پرهزینه به نظر برسد، اما تقریباً تضمین شده است که در آینده سود قابل توجهی را به همراه خواهند داشت. بهترین بخش این است که، به لطف فناوری مدرن بازاریابی، می‌توانید فوراً پیشرفت خود را دنبال کنید تا بتوانید روی آنچه کار می‌کند تمرکز کنید و از شر تاکتیک‌هایی خلاص شوید.

اینترنت یک محیط سیال است و موسسات اگر می‌خواهند در عصر دیجیتال امروز مرتبط و رقابتی بمانند، باید از چشم‌انداز همیشه در حال تغییر به‌روز باشند.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل دیجیتال مارکتینگ

دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی استانبول که به طور رسمی در سال 1996 تأسیس شد، یک دانشگاه خصوصی در استانبول، ترکیه است. این دانشگاه دارای 4 پردیس در مرکز استانبول یعنی سانترال استانبول، کوش تپه، دولاپ دره و کوزیاتاغی است. از سال 2020، دانشگاه بیلگی استانبول نزدیک به 20000 دانشجو و 45000 فارغ‌التحصیل دارد. حدود 1500 دانشگاهی؛ 7 دانشکده، 3 موسسه، 4 آکادمی، 3 آکادمی حرفه‌ای، و بیش از 150 رشته‌ی تحصیلی که آموزش را برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه با فعالیت‌های ویژه‌ای که در سطح آموزش دارد، بسیاری از دانشجویان را جهت تحصیل در ترکیه ترغیب می‌کند.

دانشگاه بیکنت

دانشگاه بیکنت یک دانشگاه پایه در استانبول است که به زبان‌های انگلیسی، روسی ترکیبی و ترکی، به حدود 29401 دانشجو تدریس می‌کند. جالب است بدانید که دانشگاه بیکنت قراردادهایی با دانشگاه‌های اروپایی تحت برنامه‌های سقراط و اراسموس دارد که به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در یکی از دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنند و تجربه‌ی آموزشی باکیفیت را داشته باشند. از همین رو، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی، این دانشگاه را برای تحصیل در ترکیه مناسب می‌دانند.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه یک دانشگاه خصوصی است که در استانبول واقع شده است. دانشگاه یدی تپه که توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول در سال 1996 تأسیس شد، ادعا می‌کند که بزرگترین دانشگاه از 74 دانشگاه پایه در ترکیه است. دانشجویان این دانشگاه، هزینه‌هایی را می‌پردازند که با توجه به رشته و دانشکده متفاوت است.

یدی تپه در راستای اصول آتاتورک، با کارکنان آکادمیک و اداری پیشرو و برجسته‌ی خود، در هدف پرورش جوانانی مدرن و کنجکاو است. این دانشگاه به تمام صلاحیت‌های مورد نیاز در دنیای تجارت و تمام مهارت‌های فنی لازم، مجهز است و با فرهنگ‌های مختلف آشنا و به خوبی توسعه یافته است. این دانشگاه با برنامه‌های دانشگاهی معاصر خود آموزشی ارائه می‌دهد که برای افراد در عصر اطلاعات ضروری است.

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه (که معمولاً به عنوان METU شناخته می‌شود یک دانشگاه فنی دولتی واقع در آنکارا، کشور ترکیه است. این دانشگاه بر تحقیق و آموزش در مهندسی و علوم طبیعی تأکید دارد و حدود 41 رشته‌ی کارشناسی را در 5 دانشکده، 105 رشته‌ی کارشناسی ارشد و 70 رشته‌ی دکترا را در 5 دانشکده تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. محوطه اصلی METU مساحتی به وسعت 11100 هکتار را شامل می‌شود که علاوه بر امکانات دانشگاهی و رفاهی، یک منطقه‌ی جنگلی به وسعت 7500 هکتار و دریاچه‌ی طبیعی ایمیر را شامل می‌شود. METU همچنین بیش از 120000 فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد. پس طبیعتا، زبان رسمی‌آموزش در METU انگلیسی است.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یک دانشگاه دولتی در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه است. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی است که پس از تشکیل جمهوری در سال 1923 در ترکیه تأسیس شد.

این دانشگاه دارای 40 برنامه‌ی حرفه‌ای، 120 برنامه‌ی کارشناسی و 110 برنامه تحصیلات تکمیلی است. همچنین، دفتر مرکزی این دانشگاه زیر نظر ریاست دانشگاه و به منظور هماهنگی ریاست و سایر واحدهای دانشگاهی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی در واقع به عنوان رابط بین موسسه دانشجویی و دانشگاه آنکارا در چارچوب توافقات دوجانبه عمل می‌کند.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل راجع به رشته‌ی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه، بازارکار دیجیتال مارکتینگ در ترکیه، فرصت‌های شغلی، دوره‌های تخصصی و بهترین دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی را معرفی کنیم. اما مطمئنا شما به اطلاعات بیشتری برای جمع‌آوری مدارک و اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها نیاز دارید. شاید هم فار‌غ‌التحصیل این رشته هستید و برای کار در ترکیه به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، علاقه دارید.

پس در صورت تمایل می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام،‌که سالیان سال در رابطه با کشور ترکیه اطلاعات جمع کرده و آماده‌ی خدمت‌رسانی در مهاجرت تحصیلی به ترکیه، اخذ ویزای کار ترکیه و … است، تماس بگیرید و با خیال راحت، اقدامات خود جهت تحصیل دیجیتال مارکتینگ در ترکیه را به ما بسپارید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *