موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

حقوق و وظایف شهروندان ترکیه

مهاجرت حقوق و وظایف شهروندان ترکیه

ما در این مقاله قرار است شما را با با ویژگی‌های دارنده پاسپورت ترکیه آشنا کنیم و همچنین راجع به وظایف شهروند ترکیه توضیح دهیم. پس اگر قصد مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه را دارید، حتما این مقاله‌ی کوتاه را بخوانید.

همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با حقوق و وظایف شهروندان ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

مزایای داشتن پاسپورت ترکیه

ارزش پاسپورت ترکیه با پیشرفت اقتصادی این کشور تغییر کرده است و با پیشرفت سیاسی و دیپلماتیک ترکیه در دو دهه گذشته مرتبط بوده است، زیرا تعداد سفارت‌ها و نمایندگان ترکیه در سراسر جهان دو برابر شده است.

توسعه صنعتی، تجاری و تولیدی ترکیه را به جایگاه برجسته‌ای در سراسر جهان تبدیل کرده است و توجه قابل توجهی از سوی کشورهای مختلف به مشارکت‌های تجاری برای تبادل سرمایه‌گذاری‌های مختلف دارد.

پاسپورت ترکیه یکی از پاسپورت‌هایی است که در شاخص‌های مثبت افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که نرخ دسترسی به آن تا تاریخ نگارش این مقاله به 56 درصد رسیده است. بنابراین، شهروند ترکیه می‌تواند به ۶۲ کشور بدون روادید قبلی، ۴۴ کشور با ویزای ورودی و ۵ کشور با ویزای الکترونیکی سفر کند.

حقوق و وظایف شهروندان ترکیه

به دلیل دیپلماسی فعال ترکیه، دارنده پاسپورت ترکیه به راحتی برای کشورهایی که فقط با ویزای قبلی اجازه ورود به آن را می‌دهند مانند اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا ویزا دریافت می‌کند، زیرا ترکیه شریک تجاری استراتژیک این کشورها و دارای چندین قرارداد تجاری و تسهیلات گمرکی با این کشورهاست.

دارنده پاسپورت ترکیه تحت حمایت بین‌المللی است و سفارت‌ها و نمایندگان ترکیه با هماهنگی دولت‌های کشورهای مختلف از اتباع خود در تمامی‌کشورهای جهان حمایت و کمک می‌کنند.

دارنده پاسپورت ترکیه از حقوق کامل شهروندی ترکیه، از مالکیت در ترکیه، شرکت در انتخابات یا رای دادن در انتخابات، مشارکت در سیاست و بهره مندی از کلیه خدمات بهداشتی، حقوقی، آموزشی و … برخوردار است.

حقوق شهروندان ترکیه چیست؟

1. حق اقامت در ترکیه و بهره مندی از کلیه خدمات

شهروندان ترکیه علاوه بر حق کامل برخورداری از کلیه خدمات اولیه ارائه شده توسط دولت مانند مراقبت‌های بهداشتی و …، حق اقامت، تردد آزاد و زندگی در ترکیه را دارند.

2. حق تحصیل

قانون ترکیه حق تحصیل رایگان را برای هر شهروند ترکیه‌ای با هویت ترک با تحصیلات اجباری رایگان تا پایان مرحله پایه (کلاس ششم) فراهم می‌کند. در مقاطع متوسط، دانشگاهی و فوق لیسانس، دولت ترکیه خدماتی را با قیمت‌های پایین ‌و ارزان و با بورسیه‌های فراوان به شهروندان ترکیه ارائه می‌کند.

3. مراقبت‌های بهداشتی

شهروندان ترکیه حق دریافت مراقبت‌های بهداشتی را دارند و بیمارستان‌های دولتی ترکیه و مراکز مراقبت‌های اولیه تمام شهرها و محله‌های مسکونی ترکیه را پوشش می‌دهند.

4. حق رای و نامزدی در انتخابات

طبق قوانین ترکیه، همه شهروندان ترکیه بالای 18 سال حق دارند در هر انتخابات مدنی، محلی، ریاست جمهوری یا پارلمانی شرکت کنند یا در انتخابات شرکت کنند.

5. درخواست برای همه‌ی مشاغل دولتی

دارنده هویت ترک با توجه به تخصص، رشته تحصیلی و شرایط اعلام شده حق درخواست کلیه مشاغل دولتی اعم از داخل و خارج از کشور را دارد و حق استفاده کامل از مزایای شغل دولتی را دارد.

6. اخذ پاسپورت ترکیه

هر شهروند ترکیه در سفر و جابجایی آزاد است که بر اساس آن می‌تواند پاسپورت ترکیه را از دولت دریافت کند و بین کشورهای مختلف جهان سفر کند.

وظایف شهروند ترکیه چیست؟

1. خدمت سربازی

در ترکیه، خدمت سربازی اجباری برای همه شهروندان پسر از بیست تا چهل و یک سال اعمال می‌شود. این قانون شامل افراد دارای تابعیت جدید نیز می‌شود، اما اگر یک خارجی پس از 21 سالگی تابعیت ترکیه را دریافت کند، از خدمت سربازی در ترکیه معاف می‌شود. کسانی که قبل از خدمت سربازی در برنامه‌های آموزش عالی یا حرفه‌ای مشغول به کار هستند، مجاز به تعویق خدمت تا پایان برنامه‌ها یا رسیدن به سن معین هستند.

2. دفاع از وطن

یکی از مهمترین وظایف دارندگان هویت ترک (شهروندان ترک) دفاع از وطن با حفظ ارزشهای ملی، عدم همکاری با کشورهای متخاصم، عدم خصومت علیه صلح داخلی و داخلی و یا تهدید منافع حیاتی و ملی کشور است. .

3. احترام به حقوق دیگران

قانون اساسی ترکیه آزادی همه اعضای جامعه را در انتخاب نحوه لباس پوشیدن و اعتقادات مذهبی تضمین می‌کند و قوانین ترکیه احترام به حقوق هر شهروندی را بدون کم کردن حقوق کسی تحمیل می‌کند.

4. حفظ امنیت و اموال عمومی

وظیفه یک شهروند ترکیه حفظ و مراقبت از اموال عمومی‌دولت و عدم خرابکاری یا آسیب رساندن به تأسیسات یا اموال عمومی ‌و حفظ امنیت و عدم انجام هرگونه تخلف قانونی است.

5. پرداخت مالیات و هزینه‌های بیمه

پرداخت مالیات و هزینه‌های بیمه به صورت دوره‌ای به ایالت از مهمترین وظایف شهروندان ترکیه در قبال دولت است تا بتوان خدمات را ادامه و توسعه داد.

سخن آخر

شاید از خودتان بپرسید که آیا اخذ تابعیت ترکیه یک مزیت است؟ یا ساده ترین راه برای گرفتن شهروندی ترکیه چیست؟

ترکیه یک بازار اقتصادی نوظهور است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی را ارائه می‌کند و یکی از کشورهایی است که منحنی رشد اقتصادی خود را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای تجربه می‌کند.

به گفته بسیاری از کارشناسان، شهروندی ترکیه در حال حاضر و آینده برای شهروندان ترکیه یک مزیت محسوب می‌شود.

مانند بسیاری از کشورهای جهان، ترکیه نیز تحت شرایط و قوانین متعددی به افراد خارجی تابعیت می‌دهد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای دریافت شهروندی ترکیه است، به طوری که قانون ترکیه به سرمایه گذار خارجی – که ملکی در ترکیه به قیمت 400000 دلار خریداری می‌کند – تابعیت ترکیه و خانواده‌اش را زیر 18 سال اعطا می‌کند.

اگر برای اخذ شهروندی ترکیه، قوانین مربوط به آن و سایر جزئیات به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس بگیرید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی انواع مهاجرت به کشور ترکیه به شما در راستای اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه، کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *