موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه اژه ترکیه

تحصیل دانشگاه اژه ترکیه
فهرست عناوین

دانشگاه اژه ترکیه (EGE) یک موسسه آموزش عالی دولتی واقع در شهر ازمیر ترکیه است.دانشگاه اژه ترکیه از سال 1955 آغاز به پذیرش دانشجو نموده است. با توجه به موقعیت کاملا مطلوب این دانشگاه در ازمیر، دانشجویان می توانند از یک زندگی شهری فعال با آرامش دوست داشتنی لذت ببرند.

دانشگاه اژه ترکیه در بین 20 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. این دانشگاه در بین 5 درصد از معتبرترین موسسات آموزشی روی کره زمین قرار دارد.

در ادامه به پروسه و روند درخواست و نیز هزینه شهریه دانشگاه اژه ترکیه خواهیم پرداخت. دانشجویان برای پذیرش باید امتحانات را بگذرانند. مانند بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه سال تحصیلی شامل دو ترم است. برای کسانی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند در برنامه تمام وقت شرکت کنند، دانشگاه برنامه‌های مدرک آنلاین ویژه‌ای نیز ارائه داده است.

همچنین از ترکیب یا کامپوزیشن دانشگاه اژه ترکیه سخن خواهیم گفت. دانشگاه اژه Ege به عنوان یک دانشگاه بزرگ که توانایی آموزش بیش از 45000 دانشجو را دارد، در نظر گرفته می شود. این دانشگاه درخواست‌های دانشجویان خارجی را می پذیرد.

هیات علمی دانشگاه اژه ترکیه (EGE) متشکل از بیش از 3 هزار معلم و استاد است. انواع برنامه‌های تبادل دانشجوی بین المللی در دانشگاه اژه (EGE) موجود است. این دانشگاه همچنین در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی همانند فلیکر، توییتر، فیس بوک، لینکدین حضور دارد و شما می توانید به صفحه این دانشگاه مراجعه نمایید.

یکی از زیرساخت‌های دانشگاه اژه ترکیه (EGE) وجود کتابخانه‌ای در محوطه دانشگاه است. این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های اروپا (EUA) نیز عضویت دارد.

دانشگاه اژه کجاست؟

دانشگاه اژه در Bornova یکی از مناطق ازمیر واقع شده است و بسیاری از ساختمان ها و امکانات در 3450 هکتار زمین بنا شده است. محیط طبیعی دانشگاه حامی خلاقیت و انگیزه دانشجویان حمایت است.

دانشگاه اژه ترکیه

 

دانشگاه دارای پردیس دیگری در Çeşme است که دانشکده گردشگری و هتلداری Çeşme در آن واقع شده است. چهار مدرسه آموزش حرفه‌ای در مناطق مختلف ازمیر به ترتیب اودمیش، تایر، برگاما و بایندیر وجود دارد.

بنابراین در واقع از طریق واحدهای مختلف خود که در مناطق داخلی کلان شهر ازمیر پراکنده شده اند، به مردم به صورت غیر متمرکز خدمات ارائه می‌دهد. امکانات فیزیکی پردیس با جاده های خوب، پارکینگ و تابلوهای راهنما. عالی به نظر می‌رسد.

راهنمای کلی برای فرآیند پذیرش دانشگاه اژه ترکیه

انتخاب دانشگاه گام مهم و مسئولانه ای است و باید حتما دقت کافی داشته باشید و موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • دانشگاه ها را بر اساس مشخصات و بودجه خود انتخاب کنید
  • مدارک مورد نیاز دانشگاه تهیه کنید
  • درخواست خود را به موسسات آموزشی ارسال نمایید
  • بورسیه دانشگاه‌ها را بررسی کنید.

دانشگاه اژه ترکیه را بیشتر بشناسیم؟

دانشگاه اژه چهارمین دانشگاه تاسیس شده در ترکیه با قانون شماره 6595 در تاریخ 20 مه 1955 است و در 5 نوامبر 1955 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

دانشگاه اژه ترکیه از قدیمی ترین دانشگاه‌ها است که اصول کمک به دنیای علمی را در مقیاس جهانی با تولید دانش غنی از نظر کمی و کیفی، آموزش افراد مولد و محققین مجهز فرهنگی که نسبت به حقایق محلی و جهانی آگاه هستند، و ایجاد اطلاعات به‌روز، افزودن ارزش با داشتن قدرت منطقه‌ای و با اولویت  قرار دادن منافع اجتماعی اتخاذ کرده است.

دانشگاه اژه ترکیه

 

دانشگاه اژه ازمیر ترکیه در طول 63 سال سابقه خود موفق به تحقیق و آموزش و انتقال دانش به دست آمده به جامعه شده و از این رو زمینه جدیدی را در زمینه های مختلف گشوده است.

دانشگاه اژه علاوه بر آموزش با کیفیت مورد تایید جوامع بین المللی و فعالیت‌های تحقیقاتی نظری و عملی، با شیوه منحصر به فرد خود در راستای اتصال و گرد هم آوردن دانشگاه با صنعت، دولت، تحقیق و توسعه، نوآوری، کارآفرینی، و مسائل مربوط به انتقال اطلاعات و دانش گام‌های زیادی برداشته است. دانشگاه اژه ترکیه نماینده پیشرو در مفاهیم نسل چهارم دانشگاه است.

دانشجویانی که مایل به دنبال کردن یک حرفه آکادمیک یا تخصص در رشته خود هستند، می توانند پس از اتمام دوره کارشناسی خود به تحصیلات تکمیلی خود ادامه دهند، مشروط بر اینکه شرایط آزمون مورد نیاز را داشته باشند.

تعداد رشته های ارائه شده در دانشگاه اژه ترکیه چقدر است؟

در دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی 78 رشته دکترا، 85 رشته کارشناسی ارشد و 14 برنامه کارشناسی ارشد بدون پایان نامه در 44 گروه مبتنی بر علوم و علوم فنی وجود دارد. در مؤسسه علوم بهداشت 53 رشته در مقطع دکتری، 59 رشته کارشناسی ارشد و 15 رشته کارشناسی ارشد بدون پایان نامه در 63 گروه آموزشی مبتنی بر علوم بهداشتی وجود دارد.

در دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی، 54 برنامه دکتری، 70 رشته کارشناسی ارشد، 19 برنامه آموزش غیر پایان نامه و 5 برنامه آموزش از راه دور در 31 گروه آموزشی مبتنی بر علوم اجتماعی و انسانی نیز وجود دارد.

دانشگاه اژه ترکیه

 

علاوه بر بخش‌های ذکر شده، تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی در موسسه انرژی خورشیدی، موسسه علوم هسته ای، موسسه مطالعات جهان ترکیه، موسسه بین المللی کامپیوتر و مطالعات تحقیقاتی در موسسه اعتیاد به مواد، سم شناسی و علوم دارویی وجود دارد.

از سال تحصیلی 2017-2018، 9712 دوره در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا در دانشگاه اژه ترکیه در جریان است. از سال 2019 دانشگاه اژه ترکیه دارای 17 دانشکده، 9 موسسه، 4 مدرسه، 1 کنسرواتوار موسیقی دولتی ترکی، 10 مدرسه حرفه ای، 6 بخش ریاست و 37 مرکز تحقیقاتی و کاربردی است.

آیا دانشگاه اژه ترکیه یک دانشگاه دولتی است؟

دانشگاه اژه ترکیه (EGE) یک دانشگاه دولتی است که به عنوان یک نقطه کانونی برای آموزش، پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر ازمیر و منطقه دریای اژه عمل می‌کند. دانشگاه اژه در سال 1955 تاسیس شد. امروزه دانشگاه اژه که به مسئولیت اولین دانشگاه در منطقه واقف گردیده است، پیشگام پلت فرم‌های همکاری ازمیر و دانشگاه‌های منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف است.

دانشگاه اژه یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزش محور است که دانشجویان را تا سطح دکترا آموزش می دهد. در مجموع 70000 دانشجو در دانشگاه اژه ثبت نام می کنند و تعداد کارکنان دانشگاهی تا سال 2019 تقریباً 3000 نفر شمارش شده بود.

آینده‌نگری و اهداف دانشگاه اژه ترکیه چیست؟

دانشگاه اژه ترکیه مطابق با ماموریت خود مبنی بر تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی، بیش از 100 پروتکل همکاری علمی با بسیاری از موسسات خارجی در سراسر جهان در راستای ترویج غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی منعقد نموده است.

دانشگاه Ege دارای مجموعه وسیعی از واحدهای دانشگاهی، گروه‌های تحقیقاتی مشهور ملی و آزمایشگاه‌های مدرن مناسب برای پروژه‌های بین‌رشته‌ای و فرابخشی با همکاری ذینفعان مختلف است. دانشگاه اژه ازمیر ترکیه دارای چندین دانشکده، مدرسه و آموزشگاه حرفه ، موسسه، مرکز تحقیقاتی و کاربردی است و روز به روز درصدد توسعه آن‌ها گام بر‌‌می‌دارد.

دانشگاه اژه ترکیه

دانشگاه اژه تمرکز ویژه‌ای بر روابط بین دانشگاه – جامعه دارد و بر فعالیت‌هایی که به توسعه اجتماعی-اقتصادی جامعه و منطقه کمک می کند تأکید دارد. پروژه‌های مشترک و همکاری فعال با دانشگاه‌های منطقه، سازمان‌های ملی، ذینفعان منطقه‌ای و ملی با تأکید ویژه بر استفاده از نتایج تحقیقات به نفع جامعه صورت گرفته است. این دانشگاه از نظر انتشار، رونمایی اختراعات و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در بین پنج دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد.

متوسط نمره مرودی دانشگاه اژه ترکیه برای مدرک زبان چند است؟

دانشگاه اژه ازمیر ترکیه متوسط نمراتی را برای دانشجویان برای ورود به این دانشگاه تعیین نموده است. که نمره 70 برای آزمون تافل، نمره 1100 برای آزمون SAT و نمره 24 برای آزمون ACT در نظر گرفته شده است که در زیر این الزامات ورود به دانشگاه را بصورت جدول مشاهده خواهید نمود.

متوسط نمره ورودی به دانشگاه اژه ترکیه
70 TOEFL
1100 SAT
24 ACT

رنکینگ دانشگاه اژه ترکیه چند است؟

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی منبعی حیاتی است که فهرست قطعی بهترین دانشگاه‌های جهان را ارائه می دهد. آن‌ها نگاه می‌کنند که چقدر ایده‌های جدید تولید می‌کنند، شهرت‌شان در سراسر جهان چقدر است، و چقدر در زمینه‌های علمی و دانشگاهی مشارکت دارند.

THE پس از محاسبه و مقایسه این معیارها، دانشگاه ها را بر این اساس رتبه بندی می کند. رتبه جهانی دانشگاه اژه ازمیر ترکیه در سال 2022، 1201 اعلام گردید.

رتبه بندی دانشگاه اژه ترکیه 2020-21 – مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR)

نام موسسه دانشگاه اژه
کشور ترکیه
رتبه جهانی 810
رتبه ملی 7
رتبه کیفیت آموزش
رتبه استخدام فارغ التحصیلان
رتبه کیفیت دانشکده
رتبه عملکرد پژوهش 769
امتیازنهایی 71.5
آدرس وبسایت رسمی دانشگاه اژه ege.edu.tr

دانشگاه اژه ترکیه به دانشجویان چه خدماتی می‌دهد؟

دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی دارای مجوز و نسخه‌های الکترونیکی نشریات دوره‌ای که کتابخانه دانشگاه اژه نیز در آنها اشتراک دارد و عضو است، تنها با کنترل آدرس IP مطابق با قراردادهای لایسنس با شرکت‌ها ارائه می‌شود.

یک سرور پروکسی راه اندازی شده است تا زمانی که کتابخانه بسته است، بتوانید از خارج از دانشگاه در ارائه‌ دهندگان خدمات اینترنتی تجاری به این خدمات دسترسی داشته باشید.

زندگی دانشجویی به لحاظ تسهیلات ورزشی چگونه است؟

فعالیت‌های ورزشی دانشگاه توسط معاونت بهداشت، فرهنگ و امور ورزشی انجام می شود. به جزء موارد ذکر شده، واحدهای ورزشی در دانشکده ها و مدارس نیز وجود دارد.

دانشگاه اژه ترکیه

در ابتدای هر سال تحصیلی، بازی‌های ورزشی در رده‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال، تنیس روی میز، شنا و در رده‌های مختلف اداره بهداشت، امور فرهنگی و ورزشی با همکاری دانشکده تربیت بدنی و ورزش، دانشگاه اژه بازی‌هایی را مطابق با توصیه های اداره کل ورزش و جوانان نخست وزیری اجرا می کند.

زندگی در محیطی دانشگاهی فعال که در فضای  آن دانشجویان می‌توانند به طور موثری کار کنند و طیف گسترده ای از جوامع دانشجویی مناسب در راستای علایق دانشجویان از هنر گرفته تا عکاسی، از دوچرخه سواری تا فوتبال آمریکایی را فراهم و عرضه شده است.

برای اپلای در دانشگاه اژه ترکیه چه مدارکی مورد نیاز است؟

هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه اژه ترکیه باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.

  • کلیه مدارک تحصیلی
  • فرم درخواست آنلاین
  • مدرک آیلتس
  • مدرک تافل
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • شناسه ایمیل
  • جزئیات خانواده
  • اثبات پرداخت هزینه
  • هزینه درخواست
  • توصیه نامه (MA, PhD)
  • رزومه یا CV (کارشناسی یا کارشناسی ارشد)
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویق
  • ارزیابی دیپلم (مقامات محلی)

چگونه برای دانشگاه اژه ترکیه اپلای کنیم؟

به همین راحتی می توانید مراحل اپلای طی کنید. برای دریافت اطلاعات در مورد مراحل لازم، با نماینده دانشگاه خود تماس بگیرید، زیرا الگوریتم پذیرش ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.

مرحله 1: یک برنامه را انتخاب کنید.

مرحله 2: دکمه “اکنون اپلای کنید” را فشار دهید.

مرحله 3: درخواست خود را ارسال کنید.

مرحله 4: حالا می‌توانید برای مطالعه بروید.

چرا مردم دانشگاه اژه ترکیه را انتخاب می کنند؟

امکان ارتباط با افراد بومی، مورد پوشش قرار دادن طیف گسترده ای از دپارتمان‌ها و در نهایت برنامه‌های تبادل بین المللی دانشجویان از جمله مزیت‌ها و ويژگی هایی است که موجب ارجحیت این دانشگاه توسط مردم شده است.

مراحل عمومی ثبت نام در دانشگاه اژه ترکیه چیست؟

مراحل ثبت نام هم برای دانشجویان ترک که توسط مرکز انتخاب و کاریابی دانشجو (ÖSYM) و هم برای دانشجویان خارجی که توسط دانشگاه اژه برای تحصیل در دانشگاه اژه انتخاب می شوند، توسط اداره کل امور دانشجویی و بهداشت، فرهنگ و ورزش هماهنگ و انجام می شود.

دانشجویان ملزم به ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام هستند و از آنها دعوت می شود تا مراحل ثبت نام خود را در تاریخ های مشخص شده برای برنامه‌های خود نهایی کنند. مدارک ثبت نام در هر ترم ثبت نام مجددا اعلام می شود. لذا پیگیری اطلاعیه های اخیر دانشگاه ضروری است.

کلیه دانشجویان باید شهریه خود را در ابتدای ترم جاری پرداخت کنند. پس از پرداخت وجه باید با پیشنهاد مشاوران تحصیلی خود در رشته های ارائه شده توسط برنامه ثبت نام کنند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی هستند باید مستقیماً به دبیرخانه دانشکده تحصیلات تکمیلی مربوطه به همراه کلیه مدارک درخواستی مورد نیاز برای ثبت نام اقدام کنند.

دانشجویان مبادله بین المللی در چارچوب توافق نامه دوجانبه بین دانشگاه اژه و دانشگاه شریک پذیرفته می شوند. دانشجویان مبادله در دوره‌ها ثبت نام می کنند و مراحل را با توجه به شرایط تعیین شده در توافق نامه دوجانبه انجام می دهند. مراحل درخواست و ثبت نام برای دانشجویان اراسموس به طور خلاصه به شرح زیر است:

مراحل درخواست و ثبت نام برای دانشجویان اراسموس چیست؟

  • فرم درخواست دانشجو
  • توافقنامه یادگیری
  • کپی کارت شناسایی قانونی یا پاسپورت
  • رونوشت سوابق (که مطالعات قبلی شما را نشان می دهد)
  • کپی ثبت نام در مؤسسه مبدا یا کارت دانشگاه
  • بیمه درمانی معتبر در ترکیه
  • 4 قطعه عکس از نوع پاسپورت
  • فرم درخواست دانشجویی دانشگاه اژه را پر کنید فرم درخواست باید با استفاده از رایانه و بصورت آنلاین پر شود. تمام قسمت های فرم باید پر شده باشد، آدرس تماس دانشگاه مبدا و آدرس تماس دانشجو باید صحیح باشد تا نامه های پذیرش را به درستی ارسال کنیم.
  • دانشگاه اژه ترکیه

اولویت‌های اسکان باید با دقت پر شوند، زیرا اتاق را می‌توان تنها با پر کردن قسمت اولویت‌های محل اقامت در فرم درخواست رزرو کرد. فرم درخواست باید توسط دفتر بین المللی دانشگاه مبدا امضا و مهر شود. فرم های درخواست بدون امضا و مهر مناسب پذیرفته نمی شود.

  • فرم درخواست دانشجو توسط یک توافقنامه آموزشی تکمیل می شود که جزئیات واحدهای دوره انتخاب شده را نشان می دهد. توافقنامه آموزشی خود را با گفتگو با هماهنگ کنندگان ERASMUS/ECTS خود در دانشگاه محل سکونت خود تکمیل کنید تا بفهمید کدام واحدهای درسی مرتبط هستند و به عنوان کمکی به برنامه مدرک شما شناخته می شوند.

در طول آماده سازی توافقنامه آموزشی، هماهنگ کننده شما می تواند با هماهنگ کنندگان ERASMUS/ECTS رشته تحصیلی پیشنهادی شما در دانشگاه Ege تماس بگیرد. لیست برنامه های مدرک ارائه شده و لیست های دقیق دروس هر دانشکده و مدرسه را می توانید در صفحه وب دانشگاه پیدا کنید.

  • توافقنامه آموزشی باید توسط شما، هماهنگ کننده بخش/دانشکده و/یا هماهنگ کننده سازمانی شما امضا شود. اگر توافقنامه آموزشی پیشنهادی قابل قبول باشد، هماهنگ‌کننده بخش/دانشکده دریافت‌کننده و هماهنگ‌کننده مؤسسه‌ای دانشگاه Ege قرارداد را امضا می‌کنند و یک نسخه از آن به دفتر بین‌المللی شما بازگردانده می‌شود. این روش تضمین می کند که همه کسانی که درگیر هستند می دانند دقیقاً چه چیزی در دانشگاه Ege مطالعه خواهید کرد. اگر توافقنامه آموزشی پیشنهادی قابل قبول نباشد، دانشجو می‌تواند پس از ورود به دانشگاه Ege، یک توافقنامه آموزشی جدید ارسال کند یا می‌تواند درس‌ها را با ایجاد سند تغییر توافقنامه یادگیری تغییر دهد. بدون تایید توافقنامه یادگیری، نامه پذیرش ارسال نمی شود.
  • برای اطلاعات بیشتر می توانید با هماهنگ کننده های ERASMUS/ECTS در دانشگاه اژه با دپارتمان رشته تحصیلی خود تماس بگیرید. او مخاطب شما در دانشگاه اژه خواهد بود. همچنین می توانید قبل از آمدن به ترکیه برای تمام سوالات خود در مورد مراحل درخواست و غیره با دفتر ما تماس بگیرید.
  • این فرم های تکمیل شده به همراه سایر مدارک درخواست باید توسط دفتر بین المللی شما به آدرس دانشگاه ارسال شود. اسکن و فکس مدارک و درخواست هایی که دارای مدارک غایب یا اشتباه پر شده باشند پذیرفته نمی شوند.
  • پس از دریافت تاییدیه دپارتمان/دانشکده، نامه پذیرش برای شما صادر خواهد شد. نامه پذیرش به آدرس دفتر بین المللی دانشگاه مبدا و آدرس شخصی دانشجو ارسال می شود. دفتر بین‌المللی می‌تواند در صورت درخواست، در صورت تأخیر در ارسال، نسخه‌ای از این نامه را فکس/اسکن کند.
  • شما باید نامه پذیرش (یا کپی فکس) را به نزدیکترین کنسولگری ترکیه ببرید و برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ویزای دانشجویی برای ثبت نام در دانشگاه اژه و گرفتن اجازه اقامت از اداره پلیس مورد نیاز است.

پس از ورود شما نمی توان این ویزا را در داخل ترکیه دریافت کرد. شما باید یک بازه زمانی مناسب برای پردازش ویزا در نظر بگیرید. دانشجویانی که در دوره های EILC شرکت خواهند کرد باید زودتر به دانشگاه اژه ترکیه مراجعه کنند تا روند ویزای تحصیلی خود را به موقع دریافت کنند.

  • در صورت درخواست دانشجو با پرکردن صحیح فرم درخواست، “نامه تایید اقامت” همراه با نامه پذیرش ارسال می شود. شما همچنین ممکن است بخواهید خارج از دانشگاه زندگی کنید، اما در چنین مواردی شما مسئول پیدا کردن مسکن خود هستید.
  • لطفا به دفتر بین المللی ما را در اسرع وقت در مورد تاریخ ورود و خروج خود اطلاع دهید. برنامه گرایش قبل از ورود به ایمیل دانشجویان ارسال می شود.
  • پس از ورود، لطفاً در اسرع وقت با دفتر بین المللی تماس بگیرید تا مراحل اداری و ثبت نام خود را انجام دهید.
  • کارت دانشجویی دانشگاه اژه در بدو ورود به دانشجو داده می شود. دانشجویان برای دریافت کارت دانشجویی باید عکس های مندرج در مدارک درخواست را ارسال کنند.
  • با هماهنگ کننده های ERASMUS/ECTS خود در دانشگاه اژه تماس بگیرید تا او بداند که شما وارد شده اید و بتواند در برنامه تحصیلی و سایر موارد عملی به شما کمک کند. دفتر ما شما را به هماهنگ کننده اراسموس مرتبط راهنمایی می کند.
  • رف یک ماه پس از ورود شما به ترکیه؛ شما باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. دفتر ما در این روش کمک می کند.
  • در پایان ترم، یک نسخه رسمی از رونوشت سوابق به دفتر بین المللی شما ارسال می شود.
  • لطفا توجه داشته باشید، دانشجویان بورسیه تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. قبل از آمدن با دریافت بیمه نامه درمانی معتبر در ترکیه، مطمئن شوید که از پوشش اورژانسی/بیمارستانی برخوردار هستید. دانشگاه اژه ترکیه در قبال دانشجویانی که بدون بیمه درمانی مناسب وارد می شوند مسئولیتی ندارد.

مقامات علمی دانشگاه اژه ترکیه را بشناسیم؟

اداره دانشگاه بر اساس قانون آموزش عالی صورت می‌گیرد. رئیس رسمی دانشگاه رهبر و پیشرو دانشگاه است. رئیس دانشگاه مجری مصوبات هیأت های حاکمه آموزش عالی، بررسی و تصمیم گیری در مورد پیشنهادات هیأت‌های دانشگاه و اطمینان از هماهنگی بین سازمان های وابسته به دانشگاه می باشد. سنای دانشگاه، نهاد اصلی دانشگاهی در سطح دانشگاه و مسئول هماهنگی فعالیت‌های علمی دانشگاه است.

تقویم تحصیلی دانشگاه اژه ترکیه چگونه است؟

یک سال تحصیلی شامل ترم های پاییز و بهار است که هر کدام دارای حداقل دوره تحصیلی 16 هفته است که شامل امتحانات میان ترم، امتحانات نهایی و آزمون های میکاپ می شود. این دانشگاه رشته‌ها و رشته‌های تحصیلی متنوعی را در بر می گیرد. بنابراین تقویم تحصیلی و مدت زمان تحصیل متفاوت است. در دانشکده پزشکی، از آنجایی که آموزش واحد یکپارچه اعمال می شود، تقویم تحصیلی با طرح کلی متفاوت است.

تمهیدات عمومی برای به رسمیت شناختن آموزش‌های قبلی از سوی دانشگاه اژه ترکیه چیست؟

قوانین به رسمیت شناختن آموزش قبلی رسمی به خوبی در سطح ملی تعریف شده است. دانشجویانی که می خواهند از یک موسسه آموزش عالی دیگر به دانشگاه اژه منتقل شوند، باید شرایط انتقال ملی را که به طور خاص توسط شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK) تعریف شده است، برآورده کنند. پذیرش دانشجوی انتقالی در چارچوب سهمیه تعیین شده توسط دانشگاه انجام می شود.

بین مؤسساتی که شورای عالی آموزش عالی معادل آن را به رسمیت می شناسد، انتقال می تواند انجام شود. در صورتی که محتوا و نتایج یادگیری درسی که قبلاً در مؤسسه دیگری گذرانده شده، معادل دوره ارائه شده در دانشگاه اژه باشد، پس از ارزیابی محتوای درسی، دانشجو می تواند با تأیید دانشکده مربوطه از این دوره معاف شود.

همچنین فارغ التحصیلان موفق مدارس فنی و حرفه‌ای در صورت موفقیت در انتخاب و آزمون تعیین محل (DGS) برای ادامه تحصیل برای اخذ مدرک لیسانس پذیرفته می شوند. دروسی که این دانشجویان باید بگذرانند، بر اساس دروسی است که در برنامه‌هایی که از آنها فارغ التحصیل شده اند، توسط بخش مربوطه تعیین می شود.

دانشجویی که در حال حاضر در یک برنامه مشابه کارشناسی ارشد یا برنامه هایی که حداقل 70 درصد شباهت را در مؤسسه دیگری برآورده می کند و حداقل یک ترم را با موفقیت به پایان رسانده است، پس از ارسال تمام مدارک مورد نیاز قبل از مهلت مقرر، می تواند به برنامه کارشناسی ارشد در EGE منتقل شود.

دانشگاه به پیشنهاد مدیریت گروه و تایید کمیته اداری دانشکده تحصیلات تکمیلی. تصمیم اتخاذ شده همچنین شامل واجد شرایط بودن برای معافیت از برخی الزامات دوره تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

تمهیدات عمومی برای به رسمیت شناختن آموزش‌های قبلی برای دانشجویان اراسموس

دانشجویان خروجی :

قبل از خروج دانشجویان خروجی، با استفاده از طرح مطالعاتی درسی در توافقنامه یادگیری دانشجو، «برگ تشخیص» تهیه می‌شود و شناخت کامل تحصیلی توسط دانشگاه اژه ترکیه تأیید می‌گردد.

به رسمیت شناختن کامل آکادمیک به این معنی است که دوره تحصیل در خارج از کشور (شامل امتحانات یا سایر اشکال ارزیابی) جایگزین دوره تحصیلی قابل مقایسه در دانشگاه اژه ترکیه (از جمله امتحانات یا سایر اشکال ارزیابی) می شود.

اعتبارات ECTS که در موسسه میزبان کسب می شود تضمین شده است. ارتباطات خوب و انعطاف پذیری نیز برای تسهیل شناخت آکادمیک مطالعات تکمیل شده یا خارج از کشور مورد نیاز است. در این رابطه، هماهنگ‌کنندگان ECTS نقش مهمی را ایفا می‌کنند زیرا وظیفه اصلی آنها رسیدگی به جنبه‌های آکادمیک و اداری ECTS است.

پس از اتمام تحصیلات در خارج از کشور، “گواهی شناسایی” توسط هماهنگ کننده بخش با در نظر گرفتن اطلاعات مربوط به “رونوشت سوابق” ارائه شده توسط موسسه میزبان تهیه می شود. جدول زیر برای تبدیل نمرات ECTS به نمرات مورد استفاده در دانشگاه اژه (EU) استفاده می شود.

معادل نمرات دانشجویان کارشناسی:

ECTS نمرات EU نمرات نمرات EU بر اساس سیستم ارزیابی نسبی
A 98 AA (98)
B 92 BA (84)
C 80 BB (77)
D 70 CB (70)
E 62 CC (63)
Fx Fail FD (42)
F Fail FF

معادل نمرات دانشجویان فارغ التحصیل شده:

ECTS نمرات EU نمرات
A 99
B 94
C 86
D 77
E 71
Fx Fail
F Fail

برای دانشجویان ورودی

ترنسکریپت سوابق ECTS که دستاوردهای یادگیری دانشجویان را به گونه‌ای جامع نشان می دهد، پس از اتمام تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه برای دانشجویان ورودی آماده می شود. اعتبارات ECTS کسب شده و نمرات ECTS اعطا شده در ترنسکریپت سوابق مستند شده است که از مدل قوانین ECTS پیروی می کند.

به رسمیت شناختن آموزش رسمی و غیر رسمی از سوی دانشگاه اژه ترکیه چگونه است؟

به رسمیت شناختن یادگیری رسمی و غیر رسمی قبلی در موسسات آموزش عالی ترکیه از مراحل آغازین است. با این حال امتحانات برای معافیت در ابتدای هر سال در دانشگاه برای دوره‌های زبان انگلیسی و مهارت های کامپیوتر برگزار می شود.

به دانشجویانی که به تنهایی یا از طریق دیگر مهارت‌های این دوره‌ها را تکمیل کرده‌اند و معتقدند به نتایج یادگیری مشخص شده دست یافته‌اند، حق شرکت در آزمون معافیت را دارند. دانشجویانی که از این امتحانات نمره قبولی کسب کنند از درس مربوطه در برنامه درسی معاف هستند.

برنامه های دوره کارشناسی در دانشگاه اژه ترکیه چیست؟

  • ERÇİŞ دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دپارتمان بازرگانی
  • دانشکده معماری و طراحی
  • دپارتمان معماری
  • دپارتمان معماری منظر
  • داره شهرسازی و برنامه ریزی منطقه ای
  • دانشکده کشاورزی
  • بخش باغبانی
  • بخش باغ وحش
  • دپارتمان محصولات زراعی
  • بخش حفاظت از گیاهان
  • بخش اقتصاد کشاورزی
  • دانشکده آبزی پروری
  • گروه مهندسی شیلات
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دندانپزشکی
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • بخش اقتصاد
  • دپارتمان بازرگانی
  • ریاست اداره عامه
  • دپارتمان روابط بین الملل
  • بخش اقتصاد
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دپارتمان آموزش زبان های خارجی
  • دپارتمان علوم تربیتی
  • دپارتمان آموزش کامپیوتر و فناوری آموزشی
  • دپارتمان آموزش هنرهای زیبا
    • آموزش موسیقی
    • طراحی-آموزش شغلی
  • دپارتمان آموزش ریاضی و علوم
  • آموزش زیست شناسی
  • تدریس علوم
  • آموزش فیزیک
  • تدریس شیمی
  • تدریس ریاضی
  • آموزش ریاضی دبستان روابط عمومی.
  • دپارتمان آموزش ابتدایی
  • آموزش پیش دبستانی
  • تدریس در دبستان
  • دپارتمان آموزش علوم اجتماعی و ترکیه
  • تدریس مطالعات اجتماعی
  • آموزش تاریخ
  • آموزش زبان و ادبیات ترکی
  • دانشکده مهندسی
  • گروه مهندسی زمین شناسی
  • گروه مهندسی شیمی
  • دپارتمان مهندسی برق و الکترونیک
  • گروه مهندسی عمران
  • گروه مهندسی مکانیک
  • گروه مهندسی مواد غذایی
  • دپارتمان مهندسی محیط زیست
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • بخش نقاشی
  • بخش سینما و تلویزیون
  • بخش هنرهای نمایشی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • دانشکده ادبیات
  • دپارتمان زبان و ادبیات ترکی
  • دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی
  • بخش تاریخ هنر
  • بخش تاریخ
  • دپارتمان جغرافی
  • دپارتمان جامعه شناسی
  • دپارتمان انسان شناسی
  • دپارتمان باستان شناسی
  • گروه فلسفه
  • دپارتمان روانشناسی
  • دانشکده دریانوردی
  • گروه حمل و نقل دریایی و مهندسی مدیریت بازرگانی
  • دانشکده پزشکی
  • پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • صنعت داروسازی
  • دانشکده علوم
  • دپارتمان زیست شناسی
  • دپارتمان فیزیک
  • گروه شیمی
  • گروه ریاضی
  • دپارتمان بیولوژی مولکولی و ژنتیک
  • دانشکده الهیات
  • الهیات
  • دانشکده دامپزشکی
  • دامپزشک
  • دانشکده زبان های خارجی
  • دانشکده گردشگری
  • غذا و هنر آشپزی
  • کنسرواتوار دولتی موسیقی کلاسیک ترکیه
  • بخش موسیقی سنتی ترکیه
  • بخش رقص های محلی ترکیه
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  • گروه تربیت بدنی و آموزش ورزش (شب )
  • دپارتمان آموزش مربیگری
  • آکادمی سلامت وان
  • دپارتمان پرستاری
  • دپارتمان اداره بهداشت
  • دپارتمان پرستاری
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *