موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آزمون ACT در ترکیه

تحصیل آزمون ACT در ترکیه

هرآنچه لازم است راجع به آزمون ACT در ترکیه بدانید

آزمون ACT از سال 1959 توسط ایالات متحده برای ارزیابی مهارت‌های دانشجویان قبل از ورود به کالج برگزار می‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌های  برتر در کشورهای مختلف مانند ترکیه از این آزمون به عنوان یک استاندارد برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

در این مقاله نحوه‌ی شرکت در آزمون ACT در ترکیه، هزینه‌های ثبت نام و سوالات این آزمون را به طور کامل شرح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

تست ACT چیست؟

آزمون ACT که مخفف American College Test است، مشابه آزمون SAT است و یکی از معیارهای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های  مختلف ترکیه و سایر کشورها به حساب می‌آید.

همانطور که گفته شد این آزمون در کشورهای مختلف دنیا برای سنجش آمادگی داوطلبان برای ورود به دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشجویان طی این تست، در مهارت خواندن، انگلیسی، ریاضی و علوم بررسی خواهند شد. علاوه بر این، بخش مهارت نوشتن اختیاری بخشی از آزمون است.

دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا، کانادا و برخی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه و سایر کشورهای جهان، عملکرد دانشجویان در آزمون ACT را به عنوان معیار پذیرش در نظر می‌گیرند.

آزمون ACT به دانشجویان انگیزه می‌دهد تا بهترین توانایی‌های خود را نشان دهند. نمرات آزمون همچنین نشان‌دهنده‌ی آموخته‌های دانشجویان در دوران دبیرستان است و اطلاعات کاملی را برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها در پذیرش ارائه می‌دهد.

بخش‌ها و سوالات آزمون ACT

آزمون ACT دارای چهار بخش مهارت در زبان انگلیسی، ریاضی، درک مطلب، علوم و یک آزمون Writing اختیاری است.

این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های کسب شده در دبیرستان طراحی شده است. دامنه‌ی نمره برای هر یک از چهار آزمون چند گزینه‌ای از 1 تا 36 است.

آزمون ACT در ترکیه

  • بخش انگلیسی آزمون ACT برای ارزیابی مهارت‌های زبانی مختلف مانند نوشتن انجام می‌شود. متون و مقالات کوتاه در ژانرهای مختلف نیز برای سنجش مهارت انتخاب می‌شوند.
  • بخش ریاضی آزمون ACT مهارت‌هایی را که دانش‌آموزان معمولاً در دبیرستان کسب می‌کنند ارزیابی می‌کند و با ارزیابی زمینه‌هایی که پیش‌نیاز موفقیت در دوره‌های کارشناسی رشته‌ی ریاضی هستند، سروکار دارد.
  • بخش درک مطلب آزمون ACT توانایی خواندن و تفکر منطقی متون را ارزیابی می‌کند. سوالات آزمون بر اساس مهارت‌های دانش‌آموز در درک مطلب است که داوطلب باید حین مطالعه از آن استفاده کند. متون نوشته شده در طیف گسترده‌ای از موضوعات هستند. دانش‌آموز در این بخش نیاز به درک ایده‌های اصلی متن، تفسیر جزئیات مهم رویدادها و یافتن علت و معلول دارد.
  • بخش علوم آزمون ACT مهارت‌های تفسیر، تحلیل، ارزیابی، استدلال و حل مسئله را در علوم طبیعی اندازه‌گیری می‌کند. این آزمون چندین سناریوی علمی معتبر را ارائه می‌دهد که هر کدام دارای چندین سوال چند گزینه‌ای هستند. محتوای آزمون شامل زیست شناسی، شیمی، زمین و علوم فضایی (مانند زمین شناسی، نجوم و هواشناسی) و همچنین فیزیک است. برای پاسخ به سوالات این بخش، باید مفاهیم اولیه اطلاعات ارائه شده را بدانید و درک کنید تا بتوانید نتیجه گیری یا پیش‌بینی‌های مناسبی را انجام دهید.

بخش writing آزمون ACT، که شرکت در آن اختیاری است، مهارت‌های نوشتاری داوطلب را ارزیابی می‌کند. این آزمون از یک مبحث اصلی تشکیل شده است که یک مسئله پیچیده را توصیف می‌کند و سه دیدگاه مختلف را در مورد موضوع ارائه می‌دهد. در این بخش، از شما خواسته می‌شود که مقاله را بخوانید و بلافاصله یک مقاله بنویسید که دیدگاه شما را در مورد موضوع توضیح دهد. مقاله‌ی شما باید رابطه بین دیدگاه شما و یک یا چند دیدگاه دیگر را تحلیل کند. شما می‌توانید با یکی از نظرات موجود در مقاله موافق باشید یا می‌توانید دیدگاه کاملاً متفاوتی از آنچه گفته می‌شود ارائه دهید.

هزینه آزمون ACT

طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی آزمون ACT، هزینه ثبت نام در این آزمون در سال گذشته (2021) در جدول زیر آمده است.

آزمون ACT  بدون بخش writing 55 دلار
آزمون ACT با بخش writing 70 دلار
ثبت نام پس از موئد 35 دلار اضافه بر سازمان
تغییر تاریخ یا جابه‌جایی در مکان شرکت در آزمون 35 دلار اضافه بر سازمان

لطفاً توجه داشته باشید که اگر در روز آزمون غایب هستید یا نمی‌خواهید در بخش writing شرکت کنید، هزینه‌ی آزمون writing پانزده دلاری، قابل استرداد خواهد بود.

هزینه‌ی آزمون شامل ارسال مستقیم نتیجه به حداکثر 4 دانشگاه و کالج نیز خواهد بود. پس اگر داوطلبی بخواهد نتایج را مستقیما به دانشگاه‌های  بیشتری ارسال کند باید 13 دلار اضافی بپردازد.

زمان و مکان آزمون ACT

این آزمون چندین بار در سال در ماه‌های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس، می و ژوئن گرفته می‌شود. آزمون ACT ترکی در شهرهایی مانند استانبول، اسکی شهیر، ازمیر و بورسا برگزار می‌شود.

آزمون ACT در ترکیه

دانشجویانی که می‌خواهند در بهترین دانشگاه‌های  ترکیه که این آزمون را می‌پذیرند تحصیل کنند، می‌توانند برای شرکت در این آزمون در خود ترکیه اقدام کنند.

نتایج آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌های  استرالیا، فنلاند، ژاپن، هلند، کره جنوبی، ترکیه، کانادا، انگلستان و ایالات متحده معتبر است.

ثبت نام در آزمون ACT

ابتدا باید بررسی کنید که آیا دانشگاه مورد نظر شما در ترکیه، برای پذیرش نمره‌ی آزمون ACT می‌خواهد یا خیر.

در مرحله‌ی بعد باید زمان و محل برگزاری آزمون را در سایت رسمی آن آزمون بررسی کنید، ثبت نام کنید، مدارک را به صورت آنلاین ارسال کنید و هزینه آزمون را حداکثر تا 5 هفته قبل از شروع آزمون پرداخت کنید. پس از تایید ثبت نام و حدود دو هفته قبل از آزمون، کارت ورود به جلسه ACT صادر خواهد شد.

در صورت تمایل به شرکت در آزمون پس از پایان مهلت ثبت نام، باید مبلغ اضافی پرداخت کنید.

برای ثبت نام در این آزمون کافی است از طریق این لینک به وب سایت آزمون مراجعه کرده و بر روی register  کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام هدایت شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید مدارک خود را برای تکمیل ثبت نام آپلود کنید.

تفاوت بین آزمون SAT و آزمون ACT چیست؟

آزمون SAT دو بخش انگلیسی و علوم را ندارد. در SAT، فرمول‌ها و گرامر در برگه‌ی سوال نوشته می‌شود، ولی در آزمون ACT چنین نیست.

آزمون ACT در ترکیه

در آزمون ACT، یک چهارم نمره‌ی کل به ریاضی تعلق دارد، اما در SAT، ریاضی نیمی از نمره‌ی کل را به خود اختصاص می‌دهد.

سوالات ریاضی در آزمون ACT دارای پنج گزینه هستند اما در آزمون SAT فقط چهار گزینه دارند.

تمرکز بر هندسه و مثلثات در ACT بیشتر از SAT است.

سوالات در بخش درک مطلب SAT به ترتیب موقعیت آن‌ها در متن مطرح شده است. اما در ACT سوالات به صورت تصادفی از متن انتخاب می‌شوند.

به طور کلی، سوالات درک مطلب در آزمون SAT آسان‌تر از ACT هستند.

بخش نوشتاری SAT استدلالی است در حالی که بخش نوشتاری در ACT استنتاجی است.

 

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آزمون ACT چه مدت اعتبار دارد؟
اکثر دانشگاه‌ها نتایج این آزمون را تا 5 سال پس از شرکت در آن معتبر می‌دانند.
هزینه ثبت نام در آزمون ACT چقدر است؟
هزینه ثبت نام سال 2021 برای آزمون ACT با بخش کتبی 70 دلار و بدون آن 55 دلار است.
آزمون ACT در کدام شهرهای ترکیه برگزار می‌شود؟
آزمون ACT ترکی در استانبول، اسکی شهیر، ازمیر و بورسا برگزار می‌شود.
آیا آزمون ACT سخت است؟
این آزمون شامل سوالات پیچیده، سخت و سطح بالایی نیست، اما سختی آن این است که شما باید در زمان کوتاهی به سوالات پاسخ دهید و نیاز به درک و تمرکز قوی دارد. موفقیت در این آزمون مستلزم آن است که بسیار ریزبین باشید و بتوانید دقت و تمرکز را افزایش دهید.

 

 

 

سخن آخر

اگر برای ثبت نام در آزمون ACT ترکی به کمک نیاز دارید یا برای آمادگی در آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با تماس با ما، موسسه مهاجرتی آرال گام، به تمام اطلاعات موردنیازتان برسید. مشاوره‌ی رایگان آرال گام هرآنچه را که برای ثبت نام، حضور در آزمون و آمادگی در این آزمون نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد و به کمک آن می‌توانید از دانشگاه‌های ترکیه که ACT را قبول دارند نیز، مطلع شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *